Podbehy / podvozok / nápravy TUCSON
Moderátor: Moderátoři
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Tak já mám ten samý vůz, jen trochu víc najeto. Koupil jsem ho asi před 2 roky a už něco takového bylo slyšet. Mám pocit, že s časem ty rachotivé zvuky jakoby sílí.
Říkám si, jestli to nemůže jít někde z převodovky.
I mě docela zajímá, co ten rachot znamená a jak se dá odstranit.
Říkám si, jestli to nemůže jít někde z převodovky.
I mě docela zajímá, co ten rachot znamená a jak se dá odstranit.
Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4x4 - 2005
- Reklama
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Tak zatím nemám kompletní informace. Jak budu vědět přesněji, tak doplním.
Vlezli do převodovky, diferenciálu a spojky. Došlo na výměnu spojky, nějakého ložiska v převodovce a zadním diferáku. Auto se teď pomalu skládá, jak vše budu vědět, podrobně poreferuji co a jak. Sám jsem zvědavý.
Rainee
Vlezli do převodovky, diferenciálu a spojky. Došlo na výměnu spojky, nějakého ložiska v převodovce a zadním diferáku. Auto se teď pomalu skládá, jak vše budu vědět, podrobně poreferuji co a jak. Sám jsem zvědavý.
Rainee
Re: Homokinetický kloub Tucson CRDi 4WD
Ahoj sháním taky jeden. Na Tucson 2.0 CRDi 4WD (12/2005, 83kW), pravý přední. Pokud by někdo měl. Ideálně co nejdříve.
Díky.
Edit:
Již sehnáno.
Díky.
Edit:
Již sehnáno.
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Mám také stejný typ Tuscona 2005 a rachtá mi to v podvozku už docela dost. Projevuje se to při rozjiždění (už úplně vždy, hlavně ale na dvojce a trojce, když není ten tank řádně rozjet). Když více vytáčím otáčky, zvuk zmizí. Taktéž při větším zatížení - při jízdě do kopce.
Občas se stane při hodně zahřátém motoru ve vedrech, že když i stojím na červené s neutrálem, náhle se chrastění ozve. Stačí namačknout spojku či přidat plyn a zmizí.
Převážně jezdím po městě a tak je to hodně časté při neustálém rozjiždění a popojíždění. Podezření je na diferenciál či kardan (aspoň toto mi bylo znalcem od boku nastřeleno).
Přesně jak píše Rainee, mám obavy, aby se to nakonec celé nevysypalo.
Budu každopádně vděčná za tipy. Děsím se, kolik to bude zase stát...
Občas se stane při hodně zahřátém motoru ve vedrech, že když i stojím na červené s neutrálem, náhle se chrastění ozve. Stačí namačknout spojku či přidat plyn a zmizí.
Převážně jezdím po městě a tak je to hodně časté při neustálém rozjiždění a popojíždění. Podezření je na diferenciál či kardan (aspoň toto mi bylo znalcem od boku nastřeleno).
Přesně jak píše Rainee, mám obavy, aby se to nakonec celé nevysypalo.
Budu každopádně vděčná za tipy. Děsím se, kolik to bude zase stát...
-------------------------------------------------
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Nancy - ked ti to robi ked stojis na cervenu, tak to urcite nebude kardan, diferebcial. Na 99% to bude spojkove lozisko. Zvysenim otacok, vytlacenim spojky znizis tlak na lozisko a tym padom prestane hucat.
SFIII, 2014, 2,2CRDi, 145kw
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
To Nancy
Pokud se ti závada projevuje jak píšeš tak to vypadá na výměnu spojkové sady.
Cena na ten motor není nijak vysoká tak můžeš být celkem v klidu...
Pokud se ti závada projevuje jak píšeš tak to vypadá na výměnu spojkové sady.
Cena na ten motor není nijak vysoká tak můžeš být celkem v klidu...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Dojeď s tím do servisu k Hujerovi. Je to člen tady na fóru. Určitě si s tím poradí. KK servis hledej na netu.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Díky za tipy, KK SERVIS jsem si už našla. Ještě počkám na vyjádření Milana - Rainee, má mít brzy končený verdikt...
Ještě jeden poznatek - když zapnu 4WD - natvrdo 2 nápravy - tak to taky nerachtá. (?)
Ještě jeden poznatek - když zapnu 4WD - natvrdo 2 nápravy - tak to taky nerachtá. (?)
-------------------------------------------------
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Určit takhle závadu pokud člověk auto nevidí a neprojede se v tom,neodzkouší všechny možné situace je jako věštění z křištálové koule a jsou to jen dohady...
Profesionál postupuje trochu jinak,pánové a dámy-dnešní vozy jsou poněkud jiné než Skoda 120 před 20 lety a kdo postupuje stále stejným postupem tak kolikrát banální opravy za pár stovek jsou zbytečně mnohem dražší než přijít na jádro věci... A tak se debatuje,rozebírá...
Pozor na to,jsou to vaše peníze...
Profesionál postupuje trochu jinak,pánové a dámy-dnešní vozy jsou poněkud jiné než Skoda 120 před 20 lety a kdo postupuje stále stejným postupem tak kolikrát banální opravy za pár stovek jsou zbytečně mnohem dražší než přijít na jádro věci... A tak se debatuje,rozebírá...
Pozor na to,jsou to vaše peníze...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Škoda, že se Raineeuž nepodělil o své postřehy z hledání příčiny toho rachotu. Jím popsané příznaky jsou myslím dost jednoznačné na to, abych mohl říct, že mám ten samý problém.
Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4x4 - 2005
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Ahoj,
ne že bych se nechtěl o zkušenosti podělit, ale pro auto jsem si byl až včera a nechtěl jsem dávát kusé informace.
Jako zdroj toho hluku byl identifikován diferenciál nebo převodovka. Nakonec došlo k rozdělání všech částí a výměně ložisek v diferenciálu a ložisek v převodovce, které de zdály v dost žalostném stavu (celkem 6 ložisek, náplně, gufera, atd cca 7700 kč). Zdrojem hluku bylo tedy jedno z těchto vadných ložisek. Došlo nakonec i na výměnu spojkové sady (5000 kč), která už měla taky něco za sebou.
Další darda co přišla, bylo že při demontáži nemohli dostat z poloosy homokineťák, byl pěkně zarostlý - snažili se sehnat použitý, ale zdá se že je to u tohohle auta naprosto běžná věc. Alternativy na tohle auto nejsou, original je za 5000 Kč. Geometrie 600 Kč.
Práce za výměny atd 5000 Kč.
Další drobnosti co jsem nechal poopravit 600 Kč, servis klimatizace a výměny filtrů 1700 Kč
Celkový účet je 25600 bez daně , což mě zrovna moc nepotěšilo....
Ujel jsem od včerejška cca 100 km, nic nehučí auto pěkně jede - což už dlouho nebylo.
Jinak mi bylo řečeno, že podle nějakého oficiální manuálu k náplním Valvoline našli, že doporučený interaval výměny v převodovce je 15000 km - tedy naprosto nesmyslně krátký interval. Bylo mi doporučeno ať to raději alespoň jednou za 3 výměny oleje v motoru nechám taky vyměnit (cca 1000 kč za olej).
Jinak převodovka krom tech ložisek je bez nějakých velkých známek použití, tak teď to snad nějaký čas vydrží.
Pokud by někdo chtěl, můžu dát kontak na servis kde to dělali. Už to otestovali na mě a hodinovka není nijak drahá
Snad u ostatních to bude nějaké menší dobrodružství.
Milan
ne že bych se nechtěl o zkušenosti podělit, ale pro auto jsem si byl až včera a nechtěl jsem dávát kusé informace.
Jako zdroj toho hluku byl identifikován diferenciál nebo převodovka. Nakonec došlo k rozdělání všech částí a výměně ložisek v diferenciálu a ložisek v převodovce, které de zdály v dost žalostném stavu (celkem 6 ložisek, náplně, gufera, atd cca 7700 kč). Zdrojem hluku bylo tedy jedno z těchto vadných ložisek. Došlo nakonec i na výměnu spojkové sady (5000 kč), která už měla taky něco za sebou.
Další darda co přišla, bylo že při demontáži nemohli dostat z poloosy homokineťák, byl pěkně zarostlý - snažili se sehnat použitý, ale zdá se že je to u tohohle auta naprosto běžná věc. Alternativy na tohle auto nejsou, original je za 5000 Kč. Geometrie 600 Kč.
Práce za výměny atd 5000 Kč.
Další drobnosti co jsem nechal poopravit 600 Kč, servis klimatizace a výměny filtrů 1700 Kč
Celkový účet je 25600 bez daně , což mě zrovna moc nepotěšilo....
Ujel jsem od včerejška cca 100 km, nic nehučí auto pěkně jede - což už dlouho nebylo.
Jinak mi bylo řečeno, že podle nějakého oficiální manuálu k náplním Valvoline našli, že doporučený interaval výměny v převodovce je 15000 km - tedy naprosto nesmyslně krátký interval. Bylo mi doporučeno ať to raději alespoň jednou za 3 výměny oleje v motoru nechám taky vyměnit (cca 1000 kč za olej).
Jinak převodovka krom tech ložisek je bez nějakých velkých známek použití, tak teď to snad nějaký čas vydrží.
Pokud by někdo chtěl, můžu dát kontak na servis kde to dělali. Už to otestovali na mě a hodinovka není nijak drahá
Snad u ostatních to bude nějaké menší dobrodružství.
Milan
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Díky Rainee za cenné a podrobné informace a ochotu se podělit,
ale radost jsi mi tím neudělal. Nechat si rozebrat celou převodovku a vypláznout 30 000Kč, to se mi vůbec nelíbí.
Teď musím zvážit, co s tím provedu.
ale radost jsi mi tím neudělal. Nechat si rozebrat celou převodovku a vypláznout 30 000Kč, to se mi vůbec nelíbí.
Teď musím zvážit, co s tím provedu.
Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4x4 - 2005
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
No já jsem při cca 70 tkm vyměnil olej v obou diferenciálech a musím říct, že jsem nečekal takovou černotu, byl nejvyšší čas. A to v návodu je aspoň u předního jen kontrola, takže takto to pak vypadá. No a jak to vidím, tak vyměním olej i v převodovce.
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Milane, taky díky za obšírný popis závad.
To jsou tedy vyhlídky... Nejspíš se do toho taky budu muset pustit.
To jsou tedy vyhlídky... Nejspíš se do toho taky budu muset pustit.
-------------------------------------------------
Re: Tucson/Hluk z podvozku pri 2000 ot/min
Tak už mi to dělá taky. Těsně před překročením 2000 ot/min na 4.5.6.rychlostní stupeň v zátěži nesnesitelné vibrace od motorového prostoru. (najeto 110 000 km, původní spojka, dvouhmotový setrvačník) Ach jo.