Stránka 4 z 14

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 04 bře 2012, 07:49
od adam221
Ano je riesenie pockat kym sa zohreje trosku, ale tym padom sa vraciame spat o 20 rokov minimalne!
Na Favorite sa dalo hned vystartovat, na Felicii s MPI tiez! Takto mozem menovat X aut Clio III sa vie tiez rozbehnut bezproblemov a bez cukania..
Skor si myslim, ze hyundai to nema uplne dotiahnute. Otazne este je, ci to ma Hyundai zaujem dotiahnut...

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 04 bře 2012, 08:35
od airwaves
To je mazec tady :D :D :D .

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 04 bře 2012, 10:23
od 7ome
Mne tiež auto po rozbehu,ked je este studený motor trocha cukne, zacalo mi to robit na nejakých cca 10000km.najprv som sa zlakol,že mam nejaký chybny kus, no teraz mam uz 49000km a uz som si zvykol :lol: proste neroztahujem ho za studena ... ono je potom po prejdeni takeho 1km uplne v pohode, takze neriesim 8)

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 04 bře 2012, 10:33
od kamjatko
Dělá to ESP? To je ten prevít, který způsobí jako by neochotu projet zatáčku tak nějak svižně... Z toho vyplývá, že pokles "výkonu" nezpůsobí motor, ale elektronika. Třeba se mýlím...

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 05 bře 2012, 10:44
od AleKa82
Moje autí za studena také nechce moc jet, ale do cca 2km se to dost zlepší. Také bych řekl, že za některé poklesy vykonu za studena může ESP. Stalo se mi už několikrát, že jsem se rozjížděl v křižovatce, kde je přechod pro chodce (namrzlé ty pásy pěkně kloužou) a jak jsem tam dal dvojku a trochu na to šlápnul, tak jsem se málem zakousnul do volantu. ESP razantně ubralo výkon a mě o tom informovalo téměř nepostřehnutelným bliknutím kontrolky. Během mžiku se zase výkon vrátil a já šel prozměnu do sedačky :D. Podotýkám, že žádný prokluz kol jsem ani nezaznamenal.

Minulý týden a o víkendu, když byla teplota okolo 8-10 stupňu, bylo vše v pořádku a auto i za studena táhne o dost lépe. V teplotách pod nulou mám prvních pár kilometrů dojem, jak když mám vpředu motor z Getze :D.

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 06 bře 2012, 13:21
od Honzano
Motor stále cuká pokud je studený...v servisu mi řekli, že položí dotaz na centrálu, při zkušební jízdě se jim to stalo také, takže uvidíme, jak se k tomu postavěj...přeci u novýho auta nebo teď už zánovního nebudu čekat 5 minut než se ohřeje a pak teprve vyrazím na cestu, přeci se nevrátím do doby, kdy jsem jezdil ve škodě 105 L :-)) a poslouchat, jak se mi z podkapoty ozývají divné zvuky to se mi taky nechce...chci, aby auto fungovalo normálně a nechci se bát, že to do mě někdo na křivatce ze zadu našije....!

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 06 bře 2012, 13:57
od Chasnik
No nevím, jak moc vám to teda cuká, ale u mně je to občas, když přišlápnu dvojku, tak cítím na pár desetin vteřiny ztrátu výkonu. Zvykl jsem si na to holt prvních 300 - 400 metrů moc nešlapat, potom už to jede normálně. O 5 minutách vůbec nemůže být řeč, u mně je to otázka cca 30 vteřin. A že studený motor nejede jako zahřátý, je snad normální. U nafťáku to bylo ještě horší, sice jel, ale dělal u toho strašný zvuky prvních pár minut...

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 06 bře 2012, 14:30
od Skyline
Myslim si ze zadny studeny motor nejak zazracne netahne, studena OII nafta je tom taky zle, sice jede ale prvnich par set metru je takova ztuhla, otupela a tezkopadna. I30 je na tom lepe.

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 17 říj 2012, 15:54
od TECHI30
Mám novou I30 1,4 a dělá mě to taky.Už mě to i 1 x napsalo chybu "motoru.Vymazali, prý benzín...klasika.Zkusím lít VIF, u dieselu se mi to osvědčilo.

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 24 říj 2012, 21:27
od Michaelgelo
Tak se taky připojuji mám i30CW 1,4 80KW r. 2011 19005km, referenční vozidlo. Dělá to ráno a po 200-300m je vše o.k. Jinak se chci optat měl jsem předtím diesel 2,2 a zdá se mi, že se ohříval rychleji. Mám teplotu na teploměru mezi 70-80°C auto sice topí a je vše o.k., ale spotřeba je pr. 8,1l :( a to to nevytáčím a jezdím opravdu v nízkých otáčkách, tak jak ukazuje PC. Měl jsem půjčenou novou i30 a motor 1,6 a za tu dobu spotřebu 6,5-7l. Tak jsem s toho trochu mrzutý.

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 25 říj 2012, 09:30
od pietro32i
Ľudia si kúpia nízkoobjemové auto, lebo si myslia, že menej žerie a potom sa čudujú. Na 1,6-tke som tiež jazdil úspornejšie, na novú som však nemal, tak som kúpil tiež 1,4. Druhá vec platná hlavne v ČR: kúpim si kombíka, aj keď jeho potenciál využijem raz, max. 2× do roka. Po zbytok roka vozím vo veľkom kufri vzduch a niekoľko desiatok kg navyše, príp. ešte plno nepotrebných a nezmyselných vecí, lebo veď sa vojdú. Neobstojí ani argument, že rodina. Mám dve deti (+ ženu :mrgreen:) a v živote som nemal ani nechcel kombíka. Nehovorím, že by sa občas nezišiel, ale dá sa to spočítať na prstoch jednej ruky. Takže sečteno: nízkoobjemový motor s vysokým výkonom bude vždy žrať viac ako motor s vyšším objemom a porovnateľným výkonom + kombík bude vždy žrať o trochu viac ako krátka verzia.
Tá teplota je myslím v poriadku, nemá byť 90 °C a určite sa zohreje oveľa skôr ako diesel, aj skôr začne topiť.

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 25 říj 2012, 10:30
od severtom
adam221 píše:Ano je riesenie pockat kym sa zohreje trosku, ale tym padom sa vraciame spat o 20 rokov minimalne!
Na Favorite sa dalo hned vystartovat, na Felicii s MPI tiez! Takto mozem menovat X aut Clio III sa vie tiez rozbehnut bezproblemov a bez cukania..
Skor si myslim, ze hyundai to nema uplne dotiahnute. Otazne este je, ci to ma Hyundai zaujem dotiahnut...

Možná problém u dieselu, ale moje 1.4 I30 vyjíždí po nastartování z garáže do mírného kopečka (výjezd garáže, lze jen nechat pár sekund motor promazat a pak se musí vyjet). Nikdy se nestalo, že by netáhla. Naopak, po ujetí 500 m (při nájezdu na hlavní) vždy zacuká - studený motor tím netrpí, ale během zahřívání nejspíš přepíná mapy podle teploty chlad. kapaliny a tam prostě poznáš chvilkové ztráty výkonu. Na lambda regulaci je v tom okamžiku ještě moc brzo, obohacení směsi pro rychlejší zahřátí je aktivní asi tak první 3 km, je to vidět na pal. počítači.

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 25 říj 2012, 11:38
od lockay
Vyjizdim po nastartovani taky do kopce, cca 50m 'prudsi', pak dalsich 100m mirnejsi.
Posledni 2-3 tydny kazdy druhy den problemy s rozjezdem:
Scenar 1
Motor nema zadny vykon. Plyn na 2500 ot. a jakmile zacne zabirat spojka tak to sleti k volnobehu ( na studeno ~1200).
Pridani plynu nema zadny efekt. Proste se do toho kopecka nerozjedu, az tak za 20-30sec se podari rozjet.

Scenar 2
Rozjedu se bez problemu, v mirnejsim kopecku na dvojku najednou sleti otacky k ~1000, takze podradit a drzet v otackach.

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 25 říj 2012, 12:26
od Chasnik
adam221 píše:Ano je riesenie pockat kym sa zohreje trosku, ale tym padom sa vraciame spat o 20 rokov minimalne!
Na Favorite sa dalo hned vystartovat, na Felicii s MPI tiez! Takto mozem menovat X aut Clio III sa vie tiez rozbehnut bezproblemov a bez cukania..
Skor si myslim, ze hyundai to nema uplne dotiahnute. Otazne este je, ci to ma Hyundai zaujem dotiahnut...
adame, je otázka, jestli není ŘJ takto nastavena vědomě, aby prvních pár vteřin po nastartování chránila motor před prudkou akcelerací a rizikem zvýšeného opotřebení třecích ploch v motoru. Favorit sice vystartoval, otázka je, co se v tom studeném (a možná nepromazaném) motoru dělo...

Víme my vlastně, co je pro ten motor nejlepší? Kdysi jsem četl manuál od nějakého auta (už nevím jakého, jestli to byl můj Fordík, nebo možná Accord), kde se výslovně uvádělo v kapitole Rozjezd se studeným motorem:

"Nastartujte vozidlo a bez prodlení se rozjeďte *). Prvních pár minut jízdy se vyvarujte prudké akcelerace a jízdě v režimu zvýšených otáček. Takto se motor optimálně zahřeje. Nenechávejte u stojícího vozidla spuštěný studený motor na volnoběh. Tímto způsobem se motor vozidla ohřívá pouze velmi pomalu, což je z ekonomického i ekologického hlediska neefektivní."

Na konci stránky text u hvězdičky:
*) Pro země USA, Saudská Arábie, Brazílie (a možná další, už přesně nevím...)
"Po nastartování nechte motor cca 30 vteřin běžet na volnoběh, poté zahajte jízdu."

Nevím, jak pro jiné, ale pro mně docela překvápko, že pro některé země radí něco jiného, v podstatě opak! Takže co?? Arabáši a amerikánci mají jiný auta nebo je to tak, že evropani ve snaze uškudlit každý gram výfukových zplodin nutí výrobce radit řidičům něco, co ve skutečnosti zkracuje životnost motoru?? Sám nevím, ale tvrdit, že cukání auta v prvních vteřinách jízdy je jednoznačně krok o spoustu let zpět, bych si nedovolil. Možná to je krok zpět, ale zřejmě ne od výrobců motorů, ale od nějakých zasraných pseudoekologů :-k

Pokud opravdu někomu spadnou otáčky až těsně nad volnoběh, jako např. lockayovi, tak to je zralé na návštěvu servisu, to už je jiný problém, než tu řeší většina ostatních.

Re: Studený motor při rozjezdu netáhne

Napsal: 26 říj 2012, 07:55
od severtom
Chasnik píše:Nevím, jak pro jiné, ale pro mně docela překvápko, že pro některé země radí něco jiného, v podstatě opak! Takže co?? Arabáši a amerikánci mají jiný auta nebo je to tak, že evropani ve snaze uškudlit každý gram výfukových zplodin nutí výrobce radit řidičům něco, co ve skutečnosti zkracuje životnost motoru?? Sám nevím, ale tvrdit, že cukání auta v prvních vteřinách jízdy je jednoznačně krok o spoustu let zpět, bych si nedovolil. Možná to je krok zpět, ale zřejmě ne od výrobců motorů, ale od nějakých zasraných pseudoekologů :-k
Tak tohle je zaručeně pravda, ovšem z důvodu emisí. Zahřát katalyzátor co nejdřív za každou cenu, protože evropské emisní předpisy jsou přísné, velmi přísné právě na obsah emisí během tuším prvních 90 sekund měřícího cyklu.
Přehrát soft jednotky podle toho, pro jaký trh je auto určeno, je také naprostý standard všech značek. Evropské řídící jednotky téměř všech aut obsahují dokonce algoritmus, který detekuje tzv. evropský jízdní cyklus (měření spotřeby paliva uváděné v TP a přepočítávané na množství CO2).
Takže když ŘJ detekuje lehkou nohu, aktivně omezí výkon motoru, přidusí jej tak, aby byla spotřeba (a tím i vypočtené emise) co nejnižší.
Motor to neničí, je to jen malý podvůdek na zákonodárce (a zákazníky, protože reálná spotřeba auta je pak klidně o 2 litry vyšší než uváděná). Pár lidí už vyhrálo soud s výrobcem a obdrželi odškodné za to, že má auto výrazně vyšší spotřebu než udávanou.
Opakuji, týká se prakticky všech značek.