Stránka 4 z 123
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 12 čer 2012, 00:27
od Mirec.K
Tak ono 30-50km sú pekné trasy. Mne stačí reálne porovnanie auta rodičov, klasická 1,6. Akonáhle ho použijem ja do práce a späť, nieje problém pri dodržiavaní predpisov (90-95 tacho, nie 80) ísť so spotrebou okolo 5,5 (reálne), akonáhle ho používajú rodičia iba mesto a späť (nákup, vybavovačky a podobne), ide to za vyše 7, ja tú trasu viem spraviť na hranici siedmych. Ale to je trasa cca 4-6km, takže ani spotrebe zvyšku užívateľov sa nedivím, jedná vec je štýl, druhá je profil. A verím, že jazdiť s tým predpisovo diaľnicu, alebo naopak veľké mesto stále v zápche, tak aj nad 8 je reálne. Ja by som mal predpokladám podobnú spotrebu, to ale neznamená, že aj kľudne sa nedá chodiť za viac, predsa len nie som kúzelník a isté trasy by som proste pod 6 nedal. To je realita. Našťastie, jazdím trasu, akú jazdím... Na nešťastie - ak by som denne dochádzal o polovicu menej, tak by ma vyššia spotreba o pol litra netrápila - celkovo by som jazdil za nenej
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 12 čer 2012, 08:19
od Haer
Tak ono spise nez rychlost ma vliv na spotrebu plynulost. Dneska byla dalnice docela volna a okamzity ukazatel spotreby se drzel nekde na 6l/100km i pri cca 140 dle tacho. Ja vim, ze je hodne orientacni, ale i tak. Kdyz jedu v typicke doprave, tak lita bezne az k 15, protoze stridave behem par minut jedu 90/140/80/120/90/130 podle toho, jaky trotl se kde nasackuje do leveho pruhu. Na pohodove rovne okrsce s par vesnicemi nemam problem jit na 5 podle PP (nekolikrat vyzkousen 50km usek od tankovani, kde nuluju pocitadla, k hranicim Brna a spotreba byva 4,9-5,1 podle pocitadla). Pak prijde mesto, dalnice a je to v ....
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 12 čer 2012, 08:26
od j_cechy
Máme 1,6 MPI, kde je uvedená kombinovaná spotřeba 6,3. Jezdíme hlavně po Budějovicích každej den do práce(z okraje Budějovic-20km denně) a občas mimo Budějovice. Pod 7 jsme se nedostali - podle počítače 7 a při tankování vypočteno 7,3. Vždy když beru plnou nádrž, tak tam naskočí že mohu ujet zhruba 650 km. Jak je to u Vás? Ale říkám většinou je to město a navíc tu jsou zrovna objížďky, kdy se to plouží.
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 12 čer 2012, 19:20
od ičkař
Deegr ... " z kopečků vyhodím kvalt." ... není lepší ho tam nechat ? jak kvůli spotřebě tak opotřebení brzd ? ... když jedu bez rychlosti z kopce tak PP ukazuje průměrně 1.2 l/100km, když nechám zařazený (brzdím motorem) ukazuje 0l/100km
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 12 čer 2012, 19:28
od Dix
ičkař píše:Deegr ... " z kopečků vyhodím kvalt." ... není lepší ho tam nechat ? jak kvůli spotřebě tak opotřebení brzd ? ... když jedu bez rychlosti z kopce tak PP ukazuje průměrně 1.2 l/100km, když nechám zařazený (brzdím motorem) ukazuje 0l/100km
Taky tak jezdím,ale nevím jestli to u těch stříkaček má vliv,protože to je zvyk ze 105ky a tam to fungovalo,ale tam byl karbec.
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 12 čer 2012, 19:36
od ičkař
na Fabině nemám karburátor
ikdyž to je motor z dob tisícovek
ale je normálně osazený vstřiky
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 12 čer 2012, 19:38
od caruser
V niektorých prípadoch je lepší neutrál (ak nie je prudký kopec a auto aj na konci klesania bude mať rovnakú rýchlosť, pri brzdení motorom by bolo potrebné opätovné rozbehnutie na predchádzajúcu rýchlosť), ak je prudké klesanie, tak jednoznačne brzdenie motorom. Najlepšia je kombinácia oboch techník
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 12 čer 2012, 19:40
od Mirec.K
No, ono záleží aký kopec. Ak je na konci rovinka, alebo pod ním netreba brzdiť, je lepšie bez kvaltu, nebrzdíš auto a potom sa na "zadarmo" získanej kinetickej energii vezieš. Ak necháš kvalt, v prudšom kopci to je fajn - nemusíš pribrzďovať, ale ak ťa kvalt spomaľuje, tak pod kopcom len skôr šliapneš na plyn a spotreba je v podstate nakoniec vyššia. Taktiež záleží, či ide pred tebou auto (či za ním musíš, nemusíš dobrzďovať a teda zaradením si pomôžeš alebo uškodíš). Zaradené/vyradené neplatí pre všetky prípady rovnako, treba predvídať. Napríklad ja mám pri prechode jedným mestom pred ním kopec dodola. Pod ním je spomalenie pred nasledujúcou križovatkou na 60 (značka) a za ňou kopec. Ak nechám zaradené, tak síce nespomalím, ale mám stále tých istých 80-85, ako na vrchole. Ak ale vyradím, pod kopcom mám 92-98, a nedupnem na brzdu vedľa značky ale vyveziem sa a až takmer na konci krátkeho stúpania mám 60 - zaradím a pokračujem. Ak som mal ale pred tým zaradené, tak už na tom zlome (z kopca do kopca) mi začne rýchlosť klesať. Za jedno, mám ju nižšiu ako s vyradeným a za druhé, so zaradeným klesá rýchlejšie a musím ani nie v tretine zaradiť aby som udržal rýchlosť a nebrzdil, či seba alebo ponáhľačov za sebou. Nasledujúci kopec je ale presne opačný prípad. Pod ním je už križovatka svetelná a tam nechám kvalt - buď ma spomalí za malou kolónou stojacou na červenú a ja len dobrzdím, alebo ma spomalí na 40, ktorá začína kúsok pred križovatkou... Tam vyradením nezískam nič, len tých cca 1,2 na sto. Takže, nieje kopec ako kopec a vyradenie ako vyradenie
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 12 čer 2012, 19:43
od Dix
ičkař píše:na Fabině nemám karburátor
ikdyž to je motor z dob tisícovek
ale je normálně osazený vstřiky
105ku jsme měli a Favoritem s karbecem jsem jezdil v autoškole.
Mononotronic měli už Favority,nějak od roku 92.Jsem se o nich učil v teorii.Tam není,tam je vícebodové vstřikování.
To vyřazování je dobré z kopce a při dojíždění na křižovatku,nebo na semafor.
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 12 čer 2012, 21:00
od Deegr
Samozřejmě, že kvalt vyhazuju jen z kopců, kde nemusím brzdit. Je lepší jet na neutrál, než byť jen lehce přidávat plyn, aby auto nezpomalovalo. A když brzdím, tak vždy s kvaltem.
Jinak u těch moděrních motorů se vstřikováním, ať už nepřímím , či přímím, dochází k odpojení přívodu paliva do zapalování, což má za následek nulovou spotřebu při bržděním motoru, u starých aut s karburátory to pořád něco málo žralo, tam nešlo nastavit off, jako u vstřiků, které řídí ECU.
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 12 čer 2012, 21:14
od hermi
Já mám 1.6 CVVT 93Kw/127Ps a mám najeto kolem 1200km a jezdím zatim kolem 7.4 l/100km ale jezdim zatim jenom takový ty krátky trasy až začnu jezdit ty delší tak to půjde níž
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 13 čer 2012, 14:33
od caruser
Dnes som si skúsil, či je možné dosiahnúť nízku spotrebu s motorom 1,6, nebol to síce Hyundai, ale Toyota Auris 1,6 Valvematic, avšak výkonovo aj veľkosťou sú si tieto autá podobné 97 kW, kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,6. Dĺžka trasy bola 29 km, z toho asi 7 km mesto, zvyšok diaľnica mestom 80 -90 km/h. Spotreba podľa palubného PC 4,4, reálna bude o 0,3 vyššia, priemerná rýchlosť 57 km/h. Mimo mesta pri rýchlostiach do 100 km/h nie je problém jazdiť do 5 L.
Tie spotreby, ktoré tu uvádzal Deegr sú reálne
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 13 čer 2012, 23:03
od majkll
musím říct, že jako sranda a chvilková zábava to může být fajn, ale jakože nějaké seriózní honění spotřeby tak, že po dálnici pojedu 90 km/h, to mi přijde už za hranicí normálnosti
jinak já jsem jel včera s 1.6GDI asi 160km skoro pořád mimo město a krátké průjezdy vesnicema, 2x úsek velmi táhlých náročných kopců se zatáčkáma a 2x cca 20 min šouračka přes Brno (z toho jednou popojíždění v koloně na jedničku) a auto sem poprvé zkusil projet tak nějak normálně jak může člověk bez nějakého zvláštního loudavého economy režimu jet a spotřeba velice příjemných 5.9 na konci cesty..navíc pouze cca 600 km celkově ujeto, takže nezajeté..
majkll
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 13 čer 2012, 23:07
od enjoy
Hergot už toho nechce
mě se těď podařilo udělat nádrž v pražským provozu za 6.5l. a vy mi tu furt hlásíte takovýhle čísla s benzínama.už dost!
Re: Spotřeba vaší i30
Napsal: 14 čer 2012, 07:02
od caruser
majkll
Nie je to cvíľková záležitosť, dá sa takto bežne jazdiť bez toho aby som niekoho na diaľnici obmedzoval. Jazda rýchlosťou 90 - 100 km/h po diaľnici má svoje výhody, nikoho nemusíš predbiehať, nebrzdíš kamióny, máš nízku spotrebu a hlavne hluk je výrazne nižší. Nevidím problém v tom, že by 1,6ka v i30 nedokázala jazdiť za 5 L po diľnici takýmto štýlom.
enjoy
Niekto to tu už vyššie spomínal, že moderné benzínové motory pri úspornej jazde dosahujú podobné spotreby ako diesly. Diesel je však úspornejší pri vyšších diaľničných rýchlostiac, cca. asi o 1 L pri 130 km/h.