Stránka 4 z 6

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 19 srp 2014, 20:51
od Alf6
V testu také rikali, ze sama Skoda doporucuje kazdou treti nadrz natankovat 100 oktan. Ten ma vliv na priznivy chod motoru a spotřebu paliva a aditiva zabranuji usazovani karbonu. Tolik test :D

To same mne doporucil i pan Loula z Benziny 8)

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 20 srp 2014, 05:58
od kongresman
Kolegové, spokojení řidiči :D zn. :hyu: .

Jeden takový lehce přízemní :shock: dotaz. 90 % všechna tankování řeším pouze Shell Natural 95. Upřímně, dělám něco špatně ? Je to pořád lepší varianta, než ty srajdy od neznačkových pump ? Případně i značkových ? Když tam dám od Shellu něco silnějšího, nestane se něco mému motoru ? Případně, pokud bych tam tankoval napořád sračky od neznačkových pump, co na to můj motor ? Nebo to je vše prostě komerce a zveličování problémů ? Opravdu nejsem znalec, vy tady máte rozumu více, než celá naše vláda, upřímně. Mám od února i30 kombíka, 1,6 MPI (120 k). Maximální spokojenost. :D :D/. Zejména (ironie a nadsázka), po shlédnutí včerejší prezentace nové koncernové Fabky, kterou už koncernoví pitomci snad pomalu tlačí do střední třídy a dělají z ní Mondeo ](*,) [-X .

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 20 srp 2014, 08:31
od Mexican
ten test zaujimavo interpretujete - ja som ho cital par dni dozadu ked vysiel a utvrdil ma v tom, ze tankovat to do auta s predpisanym BA95 je proste zbytocnost. Teda v pripade ze auto jazdi a nestoji v stodole (vid biozlozky). Ak budeme vychadzat z toho ze GDi je atmosfera a 16v, jej ocakavana pracovna cinnost je vo vyssich otackach. Takze fakt, ze 98/99/100 oktan sposobi to ze to zaberie v nizsich otackach je pre tento typ motora relativne zbytocne zlepsenie. Navyse zanasanie karbonom je spojene primarne s podtacanim (resp dlhodobou jazdouv nizkych otackach)

ak je cena napriklad Vervy cez 39 kc a bezne BA95 sa daju zohnad za cca 36-37, ja osobne by som dst premyslal u auta s ktorym rocne nieco najazdim ci investujem tych 10% za nieco co vlastne moc nepomoze. Ale je to kazdeho boj. Rozumiem, ze ak niekto najazdi 5 - 8 tisic rocne, nemusi riesit cenu benalu. Evidentne nie s cenou noveho auta presahujucu 300 000kc

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 20 srp 2014, 10:47
od Deegr
U nas na zapade je rozdil vzdy 2 koruny. Takze pokud tankuju plnou, nejakych 50 litru, tak to dela rovnou stovku a to uprimne me jednou za mesic nevytrhne. Ano GDI jede az ve vyssich otackach, ale to neznamena, ze do kazdeho kopce si chci podrazovat, nebo ze pri zrychleni z vesnice budu hnat motor nad 3000 rpm.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 13:48
od JoRy
EditorPO píše:Prečítal som si celé vlákno a mám z toho zmiešané pocity. Chcelo by to nejaký exaktný test spotreby na rovnakej trase pri použití rôznych benzínov.
Pozeral som na nete testy palív a zároveň články, ktoré popisujú zloženie benzínu a jeho kvalitu podľa noriem a vplyv jednotlivých kontrolovaných parametrov.

Slovenský test benzínov:
http://adam.azet.sk/clanky/16242/exkluz ... padol.html
Český test benzínov:
http://svetmotoru.auto.cz/clanek/servis ... nzinu.html
(ak nemáte predplatné, tu je scan článku https://dl.dropboxusercontent.com/u/380 ... %C5%AF.zip)
Dík že jsi to nasdílel. Zdá se mi to jako dobrý test, založený na parametrech a testech místo dojmů.
Osobně tankuju už 2 roky pouze Vervu 100 (v zahraničí když musím podobný benzín) a jsem spokojený. Mám GDI motor - přímý vstřik spolu s trochu vyšší kompresí vyšší okt. číslo využije.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 14:07
od Mexican
JoRy

dve otazky:

1, kolko mas najazdenych km?
2, aku mas priemernu spotrebu?

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 14:22
od mikodim
Ak je motor stavaný na N95 tak tankovat nieco ine a tesit sa ze to ide lepsie,menej zerie je len placebo.. Ak ide o cistotu tak treba radsej dat aditivum alebo kupovat "kvalitnejsiu" 95 aj ked je otazka ci je niektory benzin kvalitnejsi /reklama je reklama :D / Obcas motor poriadne prehnať a vsetko bude OK aj z N95 a usetrene peniazky radsej investovat niekde do fitka a vlastneho zdravia :D/ . Preco nema zmysel tankovat nieco ine ako N95 do motora stavaneho na N95 sa da najst vela na nete..

PS: raz som mal pozicane auto a ked som ho vratil povedal som mu, ze som mu tam natankoval najdrahsi najkvalitnejsi benzin.. po tyzdni mi kamos vravel ze to poriadne citit,ze motor je zivsi,tihsi,lepsie ide do otacok.. Ked som mu potom povedal, ze je tam jednoducho len 95 od slovnaftu tak chlapik nechapal :D = placebo efekt a psychyka je viac ako 100oktan :mrgreen:

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 16:46
od JoRy
mikodim:

Takže dle teba tankovat paliva s aditivama je placebo. Ale když už, tak přidat aditiva ... no nevím, nějak si protiřečíš tak si to srovnej. Oktanové číslo není jediný parametr. Na netu je taky spousta informací, kvůli kterým se to tankovat vyplatí. A nemusíš chodit daleko. Stačí si je přečíst například i v tomto vlákně. Navíc učetřené asi 1,5 kč na litru mi nestojí za to abych řešil aditivum a míchal to jak alchymista manuálně.
Mexican píše:JoRy

dve otazky:

1, kolko mas najazdenych km?
2, aku mas priemernu spotrebu?
21 tisíc km. 7,8 L/100km.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 17:03
od mikodim
Práve to som písal, asi sme sa zle pochopili, že radsej N95 s aditivom alebo dolievat aditivum ako napr tankovat 100 oktanový benzin do motora,ktorý ma predpísanú N95

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 17:14
od JoRy
Ale ne, 100 oktan už ty aditiva obsahuje, navíc má obvykle daleko větší efekt mazání. Jasně že si můžeš koupit aditivovanou 95, ale to už se zas cenou přibližuješ "premium" benzínu. Takže je to prašť jako uhoď. :-)

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 17:38
od mikodim
http://automix.atlas.sk/revue/233669/ma ... nov-zmysel
http://auto.sme.sk/c/5839640/cetanove-a ... latky.html
test vykonu : http://auto.idnes.cz/drazsi-benzin-toho ... 04M146Y02A

tankovanim 100okt do motora nastaveného na N95 nikto nič nepokazí.No zmenu človek pocíti len v peňaženke a nie na výkone alebo spotrebe...O životnosti motora na základe tankovaného benzinu môžme len teoretizovať ,lebo na životnost motora maju vplyv viacere veci - ako spôsob jazdy, prostredie,olej,atd atd. To je môj záver k tejto téme.. :D

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 17:40
od Mexican
toz JoRy - mikodim ma samozrejme recht - radsej slusnu 95 ale su to tvoje peniaze. Za tych 21 000km si pre motor neurobil tym 100 oktanom moc. Aditiva obsahuje vlastne kazdy benzin (inak by to bol technicky benzin), zalezi primarne ako je skladovany, v akom rezime auto jazdi atd. Falosny pocit "urobil som pre svoje auto to najlepsie" poznam a ver mi, je to skutocne falosny pocit.

PS aditivovana 95 napriklad na Globuse stoji pod 30kc. Obyc 95 + VIF urobia rozdiel medzi 100oktanom mozno 4-5kc na litry, co je by voko 10-12%. Ak si teda nabehal 21 000km s priemerom 7,8l, tak si oproti obyc BA 95 preplatil asi 5000 kc (cca 52000 kc vs 47500 kc). Ja mam tych km 10x tolko, takze si to skus prepocitat na dovolenky u nejakeho vyssieho najazdu.

Vervu beriem do moto a snehovej frezy na zazimovanie / zaletnenie (prave preto ze neobsahuje rozlozitelnu biozlozku). Vsetko to ale stoji a pada u teba, su to tvoje peniaze a tvoje auto

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 18:14
od Alf6
Napisu par poznatku co mne osobne napsal ing. Loula z Benziny. Nebudu to tu psat cele...jen par vet :D
........................................................................................................................................

K Vašemu dotazu ohledně používání automobilových benzinů VERVA 100 případně VERVA 95 a nebo BA 95 v zážehových (benzinových) motorech automobilů, konkrétně Hyundai s motorem 1.6 MPI, Vám předkládám níže uvedené širší vysvětlení.

1) Rozhodující je, co doporučuje výrobce motoru, resp. na jaký druh automobilového benzinu je motor homologován nebo stanovisko značkového servisu. Samozřejmě každy motor pracuje s určitým oktanovým rozptylem 3 až 4 jednotky. Platí, že pokud použijete kvalitní benzin s oktanovou hladinou o třídu vyšší docílíte vyšší výkon a nižší spotřebu. Pokud použijete o třídu nižší bude nižší výkon a vyšší spotřeba. Pro současné motory vybavené elektronikou a nepoužívající olovnaté benziny se udává rozptyl oktanového čísla 4-5 jednotek.

2) V průběhu provozu se situace zhoršuje a spalovací prostor se zanáší v souvislosti s tvorbou úsad v motoru, proto je velmi správné používat kvalitní aditivované benziny, kde formulace aditivace brání tvorbě úsad a zároveň úsady rozpouští - má detergentní účinky. V naší nabídce jsou prémiové benziny VERVA 100 a nyní kolekci testujeme prémiový benzin VERVA 95. (Zatím 13 čerpacích stanic )

3) Platí, že formulace aditiv je tvořena na základě požadavků výrobců motorů a zajištění vyšší úrovně užitných vlastností nových paliv. Naše společnost prodává pouze aditivovaná paliva, kde formulace aditiv je vyvíjena v souladu s požadavky motorů na moderní paliva, péčí o palivový systém, snížení spotřeby, emise a nároky zákazníků na moderní jízdu.

Samozřejmě je využíván i pro moderní vysoce výkonné sportovní motocykly.Kvalitu paliv pravidelně kontrolujeme nezávislou akreditovanou laboratoří. U standardních běžných dodávek se hodnota oktanového čísla pohybuje od 99,3 do 101 oktanů. Jeho kvalita je dána evropskou normou ČSN EN 228 kategorie Super plus s okatnovým číslem nad 98 jednotek. Kvalita a užitné parametry prémiového benzinu VERVA 100 v hodnotě oktanového čísla, úrovni aditivace jsou nesrovnatelně vyšší oproti aditivovanému BA 95 Natural. VERVA 100, navíc neobsahuje líh, zatímco BA 95 Natural ano (cca 4%).

5) Hlavní důraz ve formulaci přísad u VERVA 100 je kladen na mazací přísady pro snížení třecích ztrát a zvýšení výkonu, zajištění čistoty palivového systému (tj zabraňuje tvorbě úsad a rozpouští je) a na vysokou ochranu proti korozi.

6) Jsem přesvědčen, že prémiový benzin VERVA 100 Vašemu automobilu Hyundai neublíží. Prováděné testy a srovnání VERVA 100 a BA 95 ukázaly, že při použití vysokooktanového aditivovaného benzinu VERVA 100 oproti standardtnímu BA 95 došlo ke zvýšení výkonu motoru o 10 % a snížení spotřeby o 15 %. Navíc VERVA 100 garantuje vysokou čistotu ventilových sedel a elektronických vstříků.


Na závěr Vám sděluji, že prémiové benziny VERVA Vašemu vozu s benzinovým motorem určitě neublíží, spíše prospějí (čistota, spotřeba, nižší náklady na údržbu), ale rozhodující je stanovisko odborného servisu či výrobce. Ten posoudí konkrétní stav zanesení úsadami, ujeté km, stav palivové soustavy, a kondici motoru ve vazbě na výkon.

Lze připustit i střídání aditivovaného BA 95 s prémiovým nadstadardně aditvovaným VERVA 100 s určitými rozdíly ve výkonu (rozdíly v oktanové úrovni), spotřebě (líh má nižší energetickou hodnotu) a vnímavosti k vodě (líh v sobě absorbuje vodu, zimní provoz).

Věřím, že uvedené informace budou pro Vás dostačující a vše vysvětlující.

Děkuji a zdravím,

Ing. Václav Loula
ředitel jakosti

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 18:57
od Mexican
zvysenie vykonu o 10% a znizenie spotreby o 15%? lol tak budto je standartny BA 95 z Benziny vyhrevnostou podobny kakau, alebo je to brutalne PR odpoved

alebo je to pravda a taky JoRy ma teraz tych kw by voko 109. A este ze tu Vervu 100 tankuje, lebo by sa jeho spotreba blizila k 9 litrom na 100 :roll: ach boze ludia, ja vam zavidim ten jednoduchy zivot :D

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 19:09
od mikodim
Akú inú odpoved mohol napisat ředitel jakosti? Ak by napisal niečo ine /pravdu/ išiel by sam proti sebe :D/ Je to každeho osobna vec čo tankuje..nemal som v umysle sa tu naťahovať aký benzin má kto tankovať. Firma dobre zarába tým že predáva okrem benzinu aj dobrý pocit ,že človek "lepším" palivom prospieva motoru.. a tak je štastný predajca aj zákazník :D