Stránka 4 z 6

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 09:15
od enjoy
Samozřejmě to co říkáš je pravda... Diesel je vynikající v situaci,kdy chceš náhle zrychlit,ale jen krátkodobě.Ideálně třeba k rychlému předjetí...
Na druhou stranu je ale potřeba si uvědomit,že větší kroutící moment neznamená větší zrychlení,to zajistí pouze výkon.Třeba moje 1.5 81kW 235Nm nebude rychlejší,než 1.8 90kw 162Nm.Kroutící moment hraje jasně pro mě.
Jo a ještě bych chtěl říct,že už jsem jel v několika benzínech,které taky tlačí do sedačky.Jeden dokonce netlačil,ten už spíš deformoval páteř :mrgreen:

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 09:50
od Deegr
Turbo způsobí jen nárůst Nm? :shock: A jak je možné z 1.6 dostat výkon přes 200 koní? A když za zrychlení můžou Nm a ne kW, tak proč BMW 535d neujede starší BMW M5 s V10, která má dokonce menší krouťák, než 535d? Turbo způsobí navýšení jak kW, tak samozřejmě Nm. A že máš diesel i benzín, tak ten diesel bude mít asi vyšší výkon, když je rychlejší. Druhá varianta se ti nebude líbit, protože to by znamenalo, že s benzínovým motorem neumíš jezdit. Přijde mi, že lide s příchodem motorů TDI tak trošku připitoměli. Jsou najednou celý paf z toho, že auto je může zatlačit do sedačky už v otáčkách nižších, než 2000. A pak čekaj, že když budou mít takové otáčky i u benzínu, že to pojede stejně? Zkuste se svést v nějakém moderním přeplňovaném benzínu a ten vás také zatlačí do sedačky už v otáčkách pod 2000. Nebo se podívejte na test autotbe.cz s Octavii RS.Jeli tam proti sobě benzínová verze s vyšším výkonem, ale nižším krouťákem a naftová. To snad ukončí tuhle diskuzi.
http://www.autotube.cz/autotest/64-skod ... video.html

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 10:14
od mnkk
enjoy: presne toto myslim.

deegr: nemám silnejší nafťák (teda mám, ale porovnávam s tým slabším) na zatlačenie do sedačky pri turboefekte posobia Nm, lebo jedine Nm sa zvýšia skokovo, kW stúpajú postupne. Nehovorím, že kW nemajú význam a bez nich by auto išlo rovnako, ale hovorím, že zatlačia do sedačky napr pri 2000 ot u nafty práve Nm. Nič nehovorím o rýchlosti, logicky bude 109k benzín rýchlejší než 90k nafta. Netvrdím, že viem jazdiť na benzíne- cca 20 000 km nerobí zo mňa špecialistu na benzín. Viem že ide medzi 5000 - 6000 tis. ot. fajne, len na pocit sú Nm silnejšie. Kolko z Vás jazdi stále medzi 5- 6000 ot. aby ste zažili opretie do sedačky??? Podla mňa ani jeden z Vás takto nejazdí, asi len teoreticky...

Ad. turbo: z 1,6 200k sa docieli turbom to ano, ale kW nejdú skokovo ako Nm. A práve tie Nm, ti urobia pocit zatlačenia s tým že sa bavíme o :hyu: do 130k a nie o M5, ktorá ma z 0-100 možno za 4s. Čísla sú čísla a pocit je pocit. Nm bez kW sú nanič, to je jasné, len viac Nm nie je nikdy na škodu... A úprimne, keby to bolo možné, radšej by som mal v i30 1,4i 109k a 250Nm, než 137Nm bez turba. :mrgreen: =D>

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 10:40
od 69pavel
teda vy zas tu resite pitomosti,jak muzete srovnavat jablka a hrusky.
kdyz postavis auto diesla tak aby to melo vse to nej a bylo to super rychle auto se vsim vsudy tak lze takto postavit i benzina a porad to bude vyrovnane. proste a jednodusse nelze srovnavat diesel a benzin,bud srovnavejte diesel-diesel neb (benzin-benzin) pak to bude mit vyznam,ale takhle to fakt nikde nevede

uvedu priklad
diesel 1.5CRDi VGT 81kW/235Nm/1240kg da ve zrychleni pokourit(nemluvim o maximalce) 1.9TDI96kW/285Nm/1480kg a ted muzete srovnavat a dohadovat proc tomu tak je

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 10:48
od mnkk
Pletú sa tu jablka a hrušky!!! Ja stále reagujem na pocit, nie na max. rýchlosti. Keď som dal príklad, 100k v benzíne a jeden 100Nm, druhý 200Nm, tak som bol na srandu. Len som chcel tým povedať, že viac Nm opre viac pri rovnakom výkone. Lenže neexistujú 2 motory s parametrami ako som uviedol, tak som dal porovnanie benzín nafta BMW (na to sa može každý pozrieť a ešte deegr písal o M5), ale len koli pocitu, nie max. rýchlostiam. Pružné zrýchlenie sedí, lebo to na pocit zatlačuje do sedačky.

Ad 96kW: 96kW TDI má 310Nm

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 11:35
od 69pavel
jj,golf ma 310Nm ale ja mel na mysli sedan passat- sedan hyundai

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 12:15
od mnkk
Niekedy som počul, že 77kW ide lepšie než starý 81kW. Na 77kW OII som jazdil a išla dobre. Na 81kW som sa nikdy neviezol ani ako spolujazdec, tak toto neposúdim. Ale viem, že passat 96kW ide lepšie než OII 77kW. V tvojom porovnaní má crdi na 1 tonu lepší výkon než 1,9 iba o 1 koňa. Potrápiť ho môžeš, ale či mu ujdeš to veru neviem. Keď si to premietnem na moju i30, kt. má podobný výkon na 1t ako passat, tak viem, že i30 nemá šancu. Oproti nej ide passat ako zrýchlený film. :mrgreen:

A teraz domňa... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: =D> =D> =D>

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 12:23
od mnkk
Konečne som na svojom PC a tu mám v záložke jednu múdru stránku- doteraz som ju nemohol nájsť, preto píšeme 40 príspevkov. :mrgreen: http://elektrokutil.webnode.sk/news/kru ... t-a-vykon/ :mrgreen: =D>

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 13:01
od Hardcam
Podle me tu RS TDi zbytecne zprazili. Na zacatku reknou, ze to neni sportovni auto, ale pak ji jako sportovni testuji. Co je ale pro TDI plus je to, ze se dal da velmi dobre modifikovat a zvysit tak jeji potencional. U TFSI je to nakladnejsi a slozitejsi cesta. Nicmene pokud bych po RS prahnul, tak taky benzin a pokud standard, tak 2.0 TDI, protoze rozumne zere, rozumne jede a ma rozumny ceny dilu. A o to asi vetsine majitelu jde.
K tematu nemam nic, uz se to tu resilo stokrat, jenom se vymenili lidi, ale porad nikdo neprisel na to, jestli hovno hori...

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 14:28
od mnkk
K videu: s výsledkom súhlasím, dalo sa to čakať. Hlavne nezabudli spomenúť pocit obrovskej sily - to sa počíta. Ide o pocit, nie o čísla. =D> =D> :mrgreen: :mrgreen:

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 14:31
od Bofors
jel sem včera obyč fabií 1.2 TSI ve slabší variantě :Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 4800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500. a musím přiznat že v otáčkách okolo 2000 což jsou nejběžněji používané při klidné jízdě ve městě to tahá líp než 1.6 GDI

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 14:33
od mnkk
Ďakujem Bofors!!! Konečne napísal niekto, kto to dokáže priznať.

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 18:27
od Hardcam
Jenom takova technicka - nedelala se puvodne Fabka TSI se 77kW?

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 19:09
od mnkk
Robia sa obe: 63 a 77kW. Ktora bola skor neviem.

Re: Vykon a kroutici moment

Napsal: 27 kvě 2012, 19:12
od Dix
Hardcam píše:Jenom takova technicka - nedelala se puvodne Fabka TSI se 77kW?
Obě jsou ve výrobě současně.Jsou tam již od faceliftu v roce 2010.