Stránka 4 z 6

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 21 úno 2013, 08:59
od Chasnik
stačí, když stáhneš teplotu na low. Pokud se ti nemlží okno, tak je možno použít tlačítko OFF. Ale teď v zimě se to spíš mlžit bude...

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 21 úno 2013, 09:53
od jostrih
Staci stlacit OFF :)
Este mam ale jeden postreh k zahriatiu motora. V sotobu som sa vracal z Tignes vo francuzku, auto stalo cely tyzden vonku na mrazoch a poobede ked sme vyrazali, tak trvalo skoro 30km, kym stupla teplota vody aspon nad 50stupnov :) Holt stale dole kopcom, k tomu som sa tahal este za autobusom. Tam proste nebol priestor na to niekde pridat. Potom ale po 2km na rovinke to vsetko vystupalo na optimum ;)

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 21 úno 2013, 10:36
od Richi_i30
Pro nejlepší výdrž motoru je třeba vytáhnout jej z auta, odnést do obýváku, tam jej zase složit a nechat uležet tak cca 20 let, nemusí se pak řešit věci typu -

- jak zajíždět
- volnoběh
- spotřeba
- výběr oleje
- výběr pneu
- výběr servisu
- mnou nejoblíbenější téma o stírání stěračů a délce startování startérem
- výbava apod.

Po cca 20-ti letech je třeba jej ekologicky zlikvidovat, protože už nebude plnit v té době aktuální Euro 12. Ekologickou likvidací se rozumí předání onoho zastaralého typu motoru odborníkům (kteří jej obratem rozprodají na součástky, těm "volům", kteří jej včas nedemontovali a ještě jím to zázrakem tak nějak jezdí), nikoliv to, že jej zakopete 2 metry do země na zahrádce.

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 21 úno 2013, 10:44
od jostrih
Svata pravda =D>

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 21 úno 2013, 10:54
od idam.i
Počuli ste slovo b..ie ! Ámen.

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 21 úno 2013, 10:56
od Chasnik
Richi, máš to dobře vymyšlený, akorát jedna věc ti tam hapruje. Víš, kolikrát za těch 20 let budu od partnerky poslouchat tyto věty? :)
"Jak dlouho tady ten krám bude ještě smrdět?"
"Nechceš to někam uklidit?"
"Proč si to někam neuklidíš?"
"Utři si z toho konečně ten prach, já to dělat nebudu!"
"Můžeme dát místo toho motoru můj nový fikus?"
.
.
.

Takže radši nechat pod kapotou a jezdit :mrgreen:

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 21 úno 2013, 10:59
od Deegr
Richi_i30: Nikdy jsem nepochopil, proč někdo má vždy nějaké "debilní" kecy. Pro někoho je auto jen spotřební zboží a je mu jedno,jestli mu auto bude o něco více žrát, zda bude mít menší výkon, delší brzdnou dráhu a já nevím co všechno. Ale představ si, že jsou i tací lidé, co auta mají rádi, kteří mu chtějí dopřát jen to nejlepší, chtějí se o něj starat, protože je to ne jen baví, ale jsou také natolik chytří, že si dokáží spočítat, že tak mohou ušetřit spoustu peněz. Tady je alespoň vidět, jaký máš ty vztah k autům.

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 21 úno 2013, 11:10
od Richi_i30
Deegr - bohužel jsi to vůbec nepochopil, ale to není asi můj problém a nerad bych se zde dostal OT ;)

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 21 úno 2013, 11:54
od oltcitak
Zabehavanie: vzdy plati zasada postupne zvysovat zataz(otacky motora,rychlost),motor sa odvdaci lepsim vykonom,zivotnostou a spotrebou-na tomto sa nic nezmeni,dokial bude mat motor tolko pohyblivych casti,ako ma.Bodka.
Ohrievanie motora: najvacsie opotrebenie motora(a nasledne z toho vyplyvajuce dosledky) je pri studenych startoch(cital som,ze jeden studeny start je ako prejst 500km so zahriatym motorom-nevim,ale celkom tomu verim) ked mam nastartovat a prejst 5km po meste,tak mam vzdy zlost,snazim sa tomu nejako vyhnut :lol: (niekedy sa neda) Je pravda,ze pri zatazi sa motor ohreje rychlejsie(typicky pri jazde)takze optimalne riesenie je podla jednotlivych uzivatelov.Najlepsie riesenie na zimu je nezavisly ohrev motora pomocou bud elektrickej spiraly umiestnenej v oleji,alebo chladiacej vode,nezavisly vodny prihrievac(Webasto,Eberspacher),zaparkovanie auta do garaze,alebo motorovym priestorom co najblizsie k vykurovanej budove,zakryt auto plachtou a dalsie opatrenia,majuce za ucel zabranenie nadmernemu ochladeniu motora pro dlhom stati. V extremnych podmienkach sa prikracuje k zatepleniu motoroveho priestoru-sledujem tieto aktivity na ruskych forach,kde riesia ine extremy ako u nas(-55 st. a pod.) :lol: Moje auto ma velky objem oleja aj chl.vapaliny(8 a 12l) motor vazi cez 250kg a bez opatreni sa motor ohrieva skoro 20km na cca 65 st. (mal som nefunkcny ohrev kvapaliny) teraz mam zakryte predne vstupy vzduchu na chladic,funkcny elektricky prihrev motora(900W/12V) auto parkuje pod pristreskom,cumakom oprety skoro o stenu. A rano pri teplotach okolo -10st. chytne na sup,startujem s vymacknutou spojkou,po par sekundach uvolnim spojku,necham ho cca 2 minutky,nech precirkuluje olej a voda,pockam kym cvakne rele na ohrev vody, zavriem kurenie a vyberiem sa cestu,po jednom km uz ide vlazny vzduch z kurenia(ked ho otvorim) Zadne kurenie mam zavrete(trubky su zatial nechranene a odoberaju vela tepla z okolia(zbytocne sa prechladzuje motor) Otvaram ho az po zohriati motora,niekedy ani nie.Mam vyhrievanie sedaciek,to je dolezitejsie ako teplo v interieri. Chyba mi este to nezavisle kurenie,v najblizsej dobe ho nahodim. To elektricke prihrievanie je fajn,ale mierne zvysuje spotrebu,lebo alternator maka naplno.Tym aj je vacsie zatazenie na motor a rychlejsie sa ohreje.Pracuje ale len pri teplotach pod -5st. Za starych cias ked boli mrazy pod -20 na inom diesli som vyberal baterku z auta na noc a ked to nebolo mozne,tak som ho kazde 4 hodiny isiel prestartovat,poklepal si polhodinku a vypol.Dlhy chod na volnobeh moze sposobit urcite problemy ak motor na to nieje stavany(hlavne nemazanie turba(opotrebenie) vacsie ukladanie sadzi v potrubiach,zanasanie katalyzatora a DPF filtra(je to myslene pri studenom motore) Ale vo vacsine pripadov zohriaty motor moze bezat na volnobeh dlho.Spominam na pripad kedy upravovali Toyotu Hilux na cestu na severny polarny kruh a uvadzali dobu nepretrziteho behu motora a bolo kua dlha doba(mesiace) Ja sa utesujem a verim tomu ze CRDI v Starexovi vydrzi,jedna z variant tohto motora sluzi ako stabilak na pohon generatorov. Akurat mu musim obcas prepalit pajsle,aby sa vycistili nastavovacie lopatky vo VGT od karbonu :lol: Skratka nemam problem nechat motor bezat na volnobeh aj dve hodiny,ale musi byt v prevadzkovej teplote.

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 21 úno 2013, 12:19
od mnkk
Múdro píšeš.

Ja som počul, že štarty v mrazoch počas jednej zimy majú taký vplyv na motor ako 20 000km prejdených v lete. Myslím, že to je ešte horšie. Tiež si myslím, že nič moc sa nestane ak motor klepe 4 minúty naprázdno. Veď s tým všetkým sa počíta už pri vývoji motora.

Teraz praktizujem štart, 30s čakám a idem (na nafte), štart, 5s čakám a idem (na benzíne)...

Niekde som čítal, že olej 5w30 je za 4 sekundy rozstreknutý po celom motore pri -10.

Velká paráda je prihrev na 220V doma zo závuvky. Tak to majú vyriešené v severnej amerike...

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 21 úno 2013, 12:37
od Haer
oltcitak: S tim Hiluxem jsi mi pripomnel kolegu, ktery kdysi podomacku znamemu delal energocentralu s motorem z vyrazeneho VW LT. Kdyz po ani ne roce ten motor vyplivnul a jeho znamy za nim prisel horekovat, ze to moc nevydrzelo, tak mu napocital, ze pri temer non-stop provozu, ve kterem ho meli, by ten motor pri prumeru 60km/hod mel na cestach najeto pres pul milionu kilometru :)

K zabehavani : ja vzdycky myslel, ze se zabehavanim je to jako s behanim - nejprve trenovat na jeden kilometr, pak dva, tri, pet... A postupne pridavat az k pulmaratonu :)
Ale jinak souhlasim s Richim, nejlepe se o motor postarate v teple domova. Ulozit do mekoucke postele a pravidelne jednou tydne otacet, aby se neslehly pisty, minimalne jednou mesicne vykoupat v olejove lazni a ocistit od karbonu usazeneho z ovzdusi :)

Deegr: Uz to, ze strasime na tomto foru, svedci o urcitem "postizeni" ve smyslu pozitivniho zajmu o auta. Ale pochop i Ty, ze ne vsichni maji chut delat z te hromady kovu, polymeru a dalsich materialu temer clena rodiny a stred sveho vesmiru. Tak prosim pro priste o trosku vice tolerance :wink:

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 21 úno 2013, 12:47
od oltcitak
a nielen tam,vsade kde musia riesit mobilitu aut v stazenych klimatickych podmienkach.Napr.DEFA... :wink: kto ma moznost parkovat pri vlastnom,by to mal riesit a ohrev je vhodny aj cez leto,jednoducho neustale(okrem uz zohriateho motora)Osobne mam v plane po zabudovani vodneho Eberspachera a obehoveho elektr.cerpadla vyuzivat aj akumulaciu tepla vo vodnej nadrzi(jednoduchy princip-chladiaca voda bude pretekat cez tepelny vymennik vo vodnej nadrzi-zaizolovanej(pre sprchovanie) a ked pustim obehove cerpadlo,tak mi aj ciastocne zohreje motor-viacmenej iba v niektorych pripadoch(pri niekolkohodinovych staniach bez chodu motora) nieje to nic nove,v severskych krajinach sa to pouziva tiez-teplo vzniknute za chodu motora sa akumuluje vo zvlastnej nadrzi a pri neskorsom starte pomoze ciastocne zohriat motor.Je to aj o ekologii a uspornosti. Ked musim teraz cez zimu casto startovat studeny motor a nechavat ho aj bezat naprazdno(cakanie na polovicku z obchodu) tak mi to zerie az o 4 litre viac,ako za tepla :roll:

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 21 úno 2013, 13:06
od mnkk
Nad ohrevom doma z 220V uvažujem už asi 7 rokov. Doma a v práci to nie je problém napojiť. Horšie to je na byte. 50m kábel z okna... :mrgreen:

Minule som sa presvedčil, že si to dám namontovať do i30, potom som to zatrhol. Už je na okruh napojené LPG a nechem prísť o záruku na motor... To by sa mi veru neoplatilo...

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 21 úno 2013, 16:14
od idam.i
Citát:
Deegr: Uz to, ze strasime na tomto foru, svedci o urcitem "postizeni" ve smyslu pozitivniho zajmu o auta. Ale pochop i Ty, ze ne vsichni maji chut delat z te hromady kovu, polymeru a dalsich materialu temer clena rodiny a stred sveho vesmiru. Tak prosim pro priste o trosku vice tolerance

Pod toto sa podpisujem a dávam otlačok palca. =D> Týmto na túto tému končím.

Re: Ako zabehávať motor?

Napsal: 07 dub 2013, 12:10
od Dadaja
Ahoj všem :)
Již brzy budu budu majitelem nového :hyu: i30 cw 1,6i s LPG. Chci se zeptat ohledně zajíždění, jestli jezdit od novoty už na LPG anebo těch prvních cca 1500 km odjezdit čistě na benzín.
Díky za odpovědi 8)