Stránka 4 z 9
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 16 zář 2012, 15:06
od PPP
V německé legislativě např. je něco v tom smyslu,že všechna auta prodaná na území Německa musí mít nastavenou max. rychlost v omezovači na 250km/h.
A prozraďte mi kde se u nás dá jezdit rychleji než 200km/h, že vás to tak pálí
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 16 zář 2012, 15:29
od enjoy
Vic nez 200 se u nas da jezdit na jakekoliv rychlostni komunikaci,v tom nevidim problem..akorat ze se to nesmi.a v nemecku tam kde je to dovolene taky skoro nikdo takhle rychle nejezdi,jen Cesi.nemcouri uz davno zjistili,ze to nemaji zapotrebi.snad krome dvoutunovych sedanu,ve kterych nic pod 200 neni ani citit,ze jede.
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 16 zář 2012, 17:50
od lada 71
enjoy píše:...a v nemecku tam kde je to dovolene taky skoro nikdo takhle rychle nejezdi,jen Cesi.nemcouri uz davno zjistili,ze to nemaji zapotrebi.snad krome dvoutunovych sedanu,ve kterych nic pod 200 neni ani citit,ze jede.
Ať tak nebo tak, v každém případě v tomto obdivuji a zcela zastávám Německou legislativu a uplatnění zákon. Na jedné straně řidiči na dálnicích nejsou omezováni maximální povolenou rychlostí a každý si to tam může mastit dle svých dovedností a schopností a možností auta a na druhé straně, pokud ten, kdo jede výrazně rychleji (přesnou definici a formulaci zákona neznám), a stane se účastníkem dopravní nehody i když není jejím přímým viníkem, tak vždy je ze strany policie označen právě on, jako viník. Tak že ten, kdo si to bude v nejrychleším levém pruhu mastit dvoustovkou a najednou těsně před ním mu tam někdo při předjíždění z pravého pruhu najede a dojde k havárii, tak i když jakoby logicky je viníkem řidič v autě, který se při předjíždění dostatečně nepřesvědčil, jestli může předjetí provést a nikoho jiného neohrozí nebo neomezí, tak v tomto případě bude vždy viníkem právě ten řidič, který si to mastil dvoustovkou. A v tom je ta úžasnost své vlastní volby a zodpovědnosti. Nejsi ničím omezen ale jakmile překročíš doporučenou rychlost 130km/h, vždy poneseš plnou zodpovědnost za sebe a i za druhé.
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 16 zář 2012, 18:40
od enjoy
Ja bych tento model taky plne podporoval... Kdyby to Cesi meli v hlave poskladany podobne jako Nemci.Ale to bohuzel nemame.Narozdil od nich,maji Cesi v hlave uplnou bramboracku.Takze tady je to zatim neproveditelny...
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 16 zář 2012, 19:57
od Skyline
Jo tak to by bylo fajn, jenze ui nas by to stejne nefungovalo. Treba vcera jsem jel z FM smer Olomouc a na zakazu predjizdeni a 50 (nebo 60) jeden magor v BMW 5 (jedno svetlo nesvitilo a ve druhem nejaka divna modra zarovka) predjizdel o stosest, bez ohledu na zakazy neprehlednou cestu atd. stochuti bych ho srazil do prikopu. vsichni kvuli nemu museli porad brzdit.
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 27 říj 2012, 11:11
od Deegr
Tak včera jsem natočil slibované video, jak to auto zrychluje z 0-200, což už je maximálka.
http://www.youtube.com/watch?v=p-YkPPMB ... e=youtu.be
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 27 říj 2012, 11:33
od Vilda
Video dobrý .... ale měl bych jednu připomínku, jak se na dvoustovku dostat mnohem dřív
.... podívej se, kde má Tvůj motor vrchol krouťáku ( na grafu ) a řaď kousek nad ním. Po překonání vrcholu kroutivého momentu jde výkon motoru strmě dolů i když ho točíš k omezovači .... takže jestli má vrchol k.m. třeba na 5 700 otáček, tak po překročení 5 900 odřazovat dolu a vůz zrychluje mnohem líp. Mám to vyzkoušený v Německu na dálnici Mnichov - Norimberg ... a rozdíl je několik vteřin
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 27 říj 2012, 11:35
od Haer
Hezky, asi jsem byl prvnim koukatelem, protoze mi to psalo pocet shlednuti 2
Nicmene to predchozi video s hudbou bylo takove nejake hezci, i kdyz koncilo na nizsi rychlosti
A mimochodem, co to blikalo za kontrolku vedle vypnuteho ESP? Ze prokluzovaly kola?
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 27 říj 2012, 11:43
od Deegr
Jestliže výkon vrcholí v 6300 ot/min, a po přeřazení spadnou otáčky někam mezi 5000-5500, tak řadím rozhodně správně. Nebo mi chceš říct, že auta, která mají vrchol krouťáku v 1200 ot, tak mají řadit v 1500 ot/min, aby jeli rychleji, než když řadí v 7000?
Myslím, že je to kontrolka protiprokluzu
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 27 říj 2012, 12:34
od Borek
Deegr-tedy od 150km/h to leze výš jako šnek po lepidle
Už jsem měl strach,že nebude stačit délka dálnice Praha-Brno.
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 27 říj 2012, 12:37
od CKY_DC
zajímavý, že počítač radil zařadit jen na dvojku, dál už nic
a údaj 0-100 za 9.9s zdá se sedí
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 27 říj 2012, 12:41
od Deegr
Tak co by jste chtěli od 1.6
Na stovku bych se určitě dostal rychleji, kdyby nebyla mokrá silnice. Samozřejmě jsem to nenatáčel v CZ
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 27 říj 2012, 12:59
od mnkk
Vilda píše:Video dobrý .... ale měl bych jednu připomínku, jak se na dvoustovku dostat mnohem dřív
.... podívej se, kde má Tvůj motor vrchol krouťáku ( na grafu ) a řaď kousek nad ním. Po překonání vrcholu kroutivého momentu jde výkon motoru strmě dolů i když ho točíš k omezovači .... takže jestli má vrchol k.m. třeba na 5 700 otáček, tak po překročení 5 900 odřazovat dolu a vůz zrychluje mnohem líp. Mám to vyzkoušený v Německu na dálnici Mnichov - Norimberg ... a rozdíl je několik vteřin
Výkon nejde po prekročení max. Nm dole. Teraz mám doma 1,6i 88kW a Ona zažne besnúť až medzi 5000 -6500 ot. Takže by bola škoda to nevyužiť. Do 5000 to nie je ono. A točiť iba od 5000 do 5700 by bolo málo, keď rozsah nízkych kvaltov 2,3,4 je cez 1000 ot. Točím, kým cítim, že motoru sa chce. V 6000 sa mu chce viac než v 5000ot.
Po překonání vrcholu kroutivého momentu jde výkon motoru strmě dolů i když ho točíš k omezovači. Malo to byť asi napísané takto: Po překonání vrcholu max. výkonu (napr. 6300ot.) jde výkon motoru strmě dolů i když ho točíš k omezovači. To je pravda, ale čí viac točíš, tým vyšší výkon máš pri preradení ďalšieho kvaltu. Otázka je, či je motor schopný toho využiť. Može sa stať, že viac stratí ako získa, ale aj nemusí.
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 27 říj 2012, 13:07
od Vilda
Deegr píše: Nebo mi chceš říct, že auta, která mají vrchol krouťáku v 1200 ot, tak mají řadit v 1500 ot/min, aby jeli rychleji, než když řadí v 7000?
Docela rád bych viděl motor, který má vrchol krouťáku ve 1 200 ot/min a přitom točí 7 000 ot.
leda tak autobus Karosa, ale ta točí max. 2 000 otáček ... trochu pozdě jsem si uvědomil, komu jsem se snažil poradit
samozřejmě řadíš perfektně
mnkk : podívej se na graf ..... a na křivku kroutivého momentu, kam výkon stoupá a při kolika tisících otáček motoru .... a kde už výkon rapidně klesá ....
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 27 říj 2012, 13:12
od mnkk
Veď práve, že sa pozerám. Našiel som graf od
pre elantru ale ona má trošku menej výkonu. Pre i30 gdi som nenašiel graf. Tak či tak má max Nm pri 4850ot.