Stránka 4 z 13

Re: Korózia karosérie

Napsal: 24 led 2013, 21:12
od pale
Uvidím, ale jako šefdesigner automobilky Hyundai má snad určité možnosti.Sám jsem zvědavý,jaké budu mít s autem zkušenosti,pokud špatné,tak další auto už od H nebude.Popravdě jedině koroze jsem se obával,vše ostatní jde řešit,ale pokud je antikorozní úprava nic moc,tak to je špatné a prodeje půjdou brzy dolů.Ještě si pamatuji dobu, kde se všechny automobilky v reklamních letácích chlubily kolik mají vrstev antikorozní ochrany,v jaké tloušťce apod.Dnes je to asi výrobní tajemství.Mám takové neblahé tušení,že z pozinkovaného plechu se vylisují díly,svaří a bez dalších úprav jde rovnou pod lak.Dřívě následovalo několik finálních úprav,než se dával vrchní lak.

Re: Korózia karosérie

Napsal: 24 led 2013, 21:20
od David PLEVA
Musím zaklepat, sice nemám i30, ale ani na jednom :hyu: nemám známky koroze a to tam mám na karoserii vrypy jako pra.e! A spodky obou aut jsou preventivně nastíkány nějakou antikorozní ochranou (taková černá břečka).

Re: Korózia karosérie

Napsal: 25 led 2013, 00:13
od Skyline
pale píše:Opakovaně jsem dnes emailem žádal tehnického ředitele Hyundai v Nošovicích o vyjádření k antikorozní úpravě vozů Hyundai.Jak budu mít odpověd (pokud nějaká bude),zveřejním ji zde.Jinak švagr je vysoce postavený manager v technickém a vývojovém centru Hyundai v Rüsselsheimu a o různých nešvarech vozu jej budu informovat vč. koroze. Třeba to posune na patřičná místa.
Tak to se asi nemate radi, kdyz ti nerekl ze si nemas kupovat :hyu:

Re: Korózia karosérie

Napsal: 25 led 2013, 01:21
od Hardcam
Souhlasim s Majlem, stiznosti na i30 (resp. ix20) zacaly predevsim s vyrobou v Nosovicich, od povestnych Nosodratu (wire-cable) pocinaje, setrenim na nepravych mistech konce. Ac jsem "milovnik" znacky Hyundai, vuz z Nosovic mi domu nesmi a jak jsem casto zaznamenal tady a u zakazniku, u Nosovic konci i jejich spokojenost, ovsem navzdory pruzkumum, dle kterych kvalita vozu :hyu: rapidne roste a spokojenost taktez. Ve :hyu: si vozim zadek letos 19. rokem (Lantra 94' Korea, Sonata 98' Korea, Lantra 00' Korea, Elantra 01' Korea, Sonata 05' Korea, i30 1. gen Korea resp. pro_Ceed 1.gen Slovensko) a kvalitu vnimam jako rok od roku horsi (mimo Elantru a dalsi neCZ).
Mimo CR se vyrabi "vrcholove" modely znacky, i10/i20 se vyrabi v Turecku resp. v Indii (IMHO nemaji tolik detskych nemoci).
Pokud by dalibor (ci nekdo jiny) odvetil, ze jsem "otocil" proti znacce, tak neotocil, na Nosovice jsem tento nazor psal uz pred vic jak trema lety.

Re: Korózia karosérie

Napsal: 25 led 2013, 01:44
od idam.i
Hardcam:a kde sa robí i40,ix55 alebo SantaFe ?

Re: Korózia karosérie

Napsal: 25 led 2013, 06:42
od alcione
Hardcam píše:Ac jsem "milovnik" znacky Hyundai, vuz z Nosovic mi domu nesmi
no to je aj moj problem. mne sa hyundaje velmi pacia. jasne ze nejde o vonkajsiu krasu len ale no my chlapy, viem nepacia sa nam pekne zeny :mrgreen: som tiez ich "milovnik" ako :hyu: ale auto z nosovic uz nikdy v zivote. nikdy 8-[ aj keby nahodou ano - tak pre istotu nikdy! a kto ma usi nech pocuje :mrgreen:

Re: Korózia karosérie

Napsal: 25 led 2013, 06:50
od alcione
janulo píše:..Garančný technik mi poradil, že si mám po oprave dať na strechu nalepiť čiernu fóliu. Príjde mi zvláštne doliepať niečo na nové auto, aby mi nehrdzavelo.
tak to je moooooooooc #-o

z :hyu: servismi som riesil rozne veci a s roznymi ludmi v nich, pocul som rozne veci o nich aj tu cital a poviem vam ze to by chcelo nejaku knihu bonmotov. jake rozpravky oni rozpravaju, jak si vymyslaju, jak natucno klamu, zavadzaju a jake rady davaju. kvalitu prace urcitych veci, no radsej pomlcim. mne este asi aj brzdy ukradli a dali pouzitejsie. ale netvrdim bohorovne, neviem to dokazat, islo o pocit. nehadzem vsetkych to jedneho vreca ale uz to neberiem ako tragediu ale skusenost a kazda skusenost napokon dobra a zacinam sa na tych servisoch vcelku dobre zabavat :D

Re: Korózia karosérie

Napsal: 25 led 2013, 12:01
od Hardcam
idam.i píše:Hardcam:a kde sa robí i40,ix55 alebo SantaFe ?
Chtel bych napsat, ze vsechny v Ulsanu v Korei, ale jelikoz si tim nejsem jistej, tak si to kazdy muze jednoduse rozkodovat dle VINka

http://en.wikibooks.org/wiki/Vehicle_Id ... /VIN_Codes
KMH = Ulsan, Korea

Re: Korózia karosérie

Napsal: 25 led 2013, 12:51
od randompct
Kedze podobna diskusia prebehla uz aj v inych castiach fora, neda mi sa nevyjadrit.
Tento problem sa rozhodne netyka len vozidiel :hyu: , kedze sam pouzivam aj ine auta a nikde to uz nie je ako v minulosti :( .
Dnesne "ekologicke" laky uz nie su take odolne, ako tomu bolo. Dnes je uz standart ze 3 rocne auto ma znamky korozie ( skoda, vw, opel, kia ... ale aj mercedes .. atd. ). Naviac starsie auto je dnes na pohlad v lepsom stave ako nove ( ved aj stalo 2-3x tolko ), auto je uz naozaj len spotrebak ( a nikto nechce aby ste ho pouzivali donekonecna ).

Re: Korózia karosérie

Napsal: 25 led 2013, 17:04
od idam.i
Hardcam píše:
idam.i píše:Hardcam:a kde sa robí i40,ix55 alebo SantaFe ?
Chtel bych napsat, ze vsechny v Ulsanu v Korei, ale jelikoz si tim nejsem jistej, tak si to kazdy muze jednoduse rozkodovat dle VINka

http://en.wikibooks.org/wiki/Vehicle_Id ... /VIN_Codes
KMH = Ulsan, Korea
Uff,mám tam KMH,ale aj tak to na jar poriadne skontrolujem !

Re: Korózia karosérie

Napsal: 28 led 2013, 16:17
od dm29
David PLEVA píše:Musím zaklepat, sice nemám i30, ale ani na jednom :hyu: nemám známky koroze a to tam mám na karoserii vrypy jako pra.e! A spodky obou aut jsou preventivně nastíkány nějakou antikorozní ochranou (taková černá břečka).

I30 tu ceru brecku na spodku nema alebo len z casti. Pozdlz vyfuku je len zakladna farba. To som fakt zvedavy ako dlho to bez korozie vydrzi.

Re: Korózia karosérie

Napsal: 28 led 2013, 16:45
od Deegr
Tak dle VIN mám auto z Nošovis, vyrobené jako 503 vůz v pořádí nových i30. Zatím jsem na autě nezaznamenal jedinej problém, teda až na ty dveře u řidiče, se kterými se musí více bouchnout. Koroze zatím nikde, díky bohu. Tý bych si určitě všiml, protože auto myju a leštím ručně.

Dnes jsem jel zase od benzínky na dálnici a nešel zapnout tempomat, tak jsem zkusil šlapnout jemně na brzdu, jak tu někteří radili a ono to zase začlo fungovat, takže je to vážně nefunkční kvůli kontrole čidel na spojce a brzd. To by ale mohli dát alespoň do manuálu, aby o tom lidi věděli. Ani v servisu o tom neví :(

Re: Korózia karosérie

Napsal: 30 led 2013, 10:17
od 4volty
Deegr píše:To by ale mohli dát alespoň do manuálu, aby o tom lidi věděli. Ani v servisu o tom neví :(
V slovenkom manualy je to napisane, ze je potrebne po nastartovani motora aspon raz zosliapnut brzdovy pedal, aby sa skontrolovalo to cidlo a aby bolo mozne zapnut tempomat.

Re: Korózia karosérie

Napsal: 01 úno 2013, 17:33
od pale
Tak mám konečně vyjádření Hyundai Nošovice, co se týká antikorozní úpravy.Zde je znění:
Antikorozní ochraně našich aut je věnována maximální pozornost a celý proces se skládá z těchto kroků:
- První ochranu představuje zinková vrstva na ocelovém materiálu tzv. povrchová úprava GA (galvanizace)
- Druhou ochranou je ponoření karoserie do zinkového fosfát (celý povrch karosérie včetně dutin)
- Třetí ochranou je vrstva materiálu nanášeného kataforicky (tzv. elektrodepozice) na celý povrch karosérie včetně dutin
- Podlaha vozu ze spodní strany je dále ošetřena speciální hmotou, která má hlavně tlumit hlučnost pronikající do kabiny vozu, ale rovněž zvyšuje i antikorozní ochranu
- Dutiny (prahy vozu, dveře, kapota) jsou ošetřeny speciálním voskem na lakovně ještě před montáží
- Po kompletní montáži se ošetřují hlavní dutiny na nápravách rovněž speciálním dutinovým voskem
- Poslední ochranu představuje vystříkání spodku vozidla včetně podběhů dalším druhem vosku

Stejný proces se užívá i v našem sesterském závodě Kia Motors Slovakia. Pokud nedojde k mechanickému poškození těchto ploch (spodek vozu + podběhy), není třeba provádět žádná další opatření. Stav nástřiku podvozku je ale nutno pečlivě kontrolovat při pravidelných servisních prohlídkách.

Bohužel tloušťku laku jsem se nedozvěděl, ale jak budu mít auto, pro zajímavost si asi koupím měřák a budu měřit a poronávat i jiná auta.Dnes jsem byl obhlížet novou Toyotu Auris a je to docela zajímavá alternativa k i30, za cca 390 tis. má větší výbavu než Style u i30 (třeba aut. parkování) a na první pohled lak vypadá kvalitněji, než na i30, kde jak normální, tak metalíza působí proti světlu neslitá,na Toyotě jsem to nepozoroval. Bohužel kufr má pro rodinu žalostně malý a kombi bude až v létě. Svoji i30 mám už u delera, ale chvíli jsem váhal, zda nemám auto odmítnout, protože cena se zvýšila o 4 tis. Kč a nepočkat na Aurise kombi.

Re: Korózia karosérie

Napsal: 01 úno 2013, 17:50
od m1na
Zvysili cenu? Kvuli dph? Mel jsi zaplacenou dopredu zalohu?