Re: problémy s LPG
Napsal: 04 pro 2014, 13:16
no jen nerozumím tomu, že tři roky to jezdí a teď to začínáš rozebírat ale žádná vada se asi nevyskytuje.
Nicméně jde o prostou fyziku. Motory malé co mají i relativně malé oetáčky a malé vstřiky, potřebují řádově méně paliva a i při velké zátěži to stačí dávkovat vstřikovače při dolní mezi tlaku což je to udávané minimum 1 baru. Pokud tlak klesne, je to obvykle příznak došlé nádrže -> systém přepne na benzín a nebo známka porušení těsnosti systému a opět dojde k vypnutí.
Problém je u větších motorů, které umí dejme tomu v režimu prudké akcelerace palivo žrát po kýblech. Nejmarkantnější je to třeba u turbomotorů a nebo vysokootáčkových motorů (třeba Honda s Vtekem), které v tomhle extrémním režimu plnit plynem není žádná stranda.
Takže se ladí systém a je nutné správně sesadit vstřikovače a jejich provozní schopnosti, velikost trysek, provozní tlak a všechno na sebe musí hezky hrát. Změna jedné komponenty vyvolá požadavky na úpravu druhé. A to buď to ve formě úpravy doby vstřiku a nebo celé změny komponentu.
Vše je nutné pro to, aby se nemohla v motoru objevit chudá směs, což by vedlo k poškození motoru, ale pravděpodobně by zasáhl i hlavní motormanagement, minimálně zobrazením poruchy spalování. Technicky - nižší tlak na reduktoru dovolí delší dojezd, udrží si ten nižší tlak déle, ale nebude to v řádech stovek km, ale spíš jednotek
Tlak 1,6Baru je u Lovteka horní hranice provozního tlaku. Obvykle se takto nenastavuje, nemám to na žádném autě, na <> mám 1,15Baru, jiné rodinné auta měli průměr 1,3Baru +-. V případě prudčího poklesu tlaku systém přepínal do benzínu. Jaguar bez ohledu na tlak při opravdu agresivním rozjezdu pokořil všechny nastavení a tlak prostě padnul.
Takže jedna firma může odladit auto na 1,6 baru jiná na 1,2Baru ale fungovat budou obě stejně a budou mít i stejnou spotřebu
Nicméně jde o prostou fyziku. Motory malé co mají i relativně malé oetáčky a malé vstřiky, potřebují řádově méně paliva a i při velké zátěži to stačí dávkovat vstřikovače při dolní mezi tlaku což je to udávané minimum 1 baru. Pokud tlak klesne, je to obvykle příznak došlé nádrže -> systém přepne na benzín a nebo známka porušení těsnosti systému a opět dojde k vypnutí.
Problém je u větších motorů, které umí dejme tomu v režimu prudké akcelerace palivo žrát po kýblech. Nejmarkantnější je to třeba u turbomotorů a nebo vysokootáčkových motorů (třeba Honda s Vtekem), které v tomhle extrémním režimu plnit plynem není žádná stranda.
Takže se ladí systém a je nutné správně sesadit vstřikovače a jejich provozní schopnosti, velikost trysek, provozní tlak a všechno na sebe musí hezky hrát. Změna jedné komponenty vyvolá požadavky na úpravu druhé. A to buď to ve formě úpravy doby vstřiku a nebo celé změny komponentu.
Vše je nutné pro to, aby se nemohla v motoru objevit chudá směs, což by vedlo k poškození motoru, ale pravděpodobně by zasáhl i hlavní motormanagement, minimálně zobrazením poruchy spalování. Technicky - nižší tlak na reduktoru dovolí delší dojezd, udrží si ten nižší tlak déle, ale nebude to v řádech stovek km, ale spíš jednotek
Tlak 1,6Baru je u Lovteka horní hranice provozního tlaku. Obvykle se takto nenastavuje, nemám to na žádném autě, na <> mám 1,15Baru, jiné rodinné auta měli průměr 1,3Baru +-. V případě prudčího poklesu tlaku systém přepínal do benzínu. Jaguar bez ohledu na tlak při opravdu agresivním rozjezdu pokořil všechny nastavení a tlak prostě padnul.
Takže jedna firma může odladit auto na 1,6 baru jiná na 1,2Baru ale fungovat budou obě stejně a budou mít i stejnou spotřebu