Stránka 4 z 5

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 15 led 2015, 15:24
od ErosKE
Servuste SF, tak som trochu "surfoval" a hladal, čo to je ten "Solenoid spojky menice", čo podla chyby AT ukazala diagnostika(1 z 3 možných problémov) a vďaka "ix55", viem trochu presnejšie.
To, že je problém v meniči, je na "100%" isté :D , ale aj ten Solenoid, je asi pravdepodobnejší, našiel som článok:
http://www.hydromenice.cz/cze/zakladni- ... menicu.php

Podla "Giovany1971" to nieje menič, tak uvidíme...ale farba oleja Jantárová nebola a ani teraz nieje, zobral som vzorku a po niekoľkých 100km po červenej farbe ani slychu(je opäť čierny-nepriehľadný), takže buď urobiť poriadny preplach(podla "ix55") a dať Nový olej alebo zase vymeniť olej v AT(okolo 5,5L, kolko vytečie).
Ale neverím, že až taký problém by narobil olej, ktorý je v podstate 1/2 vymenený. :hyu:

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 18 led 2015, 17:57
od ivoš
vážení přátelé, hezký den. jsem dlouhodobým návštěvníkem těchto stránek a se zájmem coby majitel dvou "H" si čtu řadu názorů. k problematice olejů, jejich kvalit, intervalů, záměn apod. jsem "vycvičen " z AR, kde na obdobných stránkách alfisti doporučuji si přečíst pár pasáží od našeho olejového guru HonzaR. přechází vás zimnice, když si čtete, co je v našich poměrech možné.
začíná to bohužel i ze strany servisů se zaručenými náhradami olejů zaručených klasifikačních a výkonostních záměn, nesmyslných dělek intervalů výměn ( Long Live oleje na 30.000 km) a pokud jsme u AT, tak doživotní náplně. U SF je alespoň doporučení vyměnit náplň v 90 tis., ale u i40 se na mne dívali se shovívavým úsměvem. Pro nezbytné úkony jezdím po řadě pokusů do AutoKout Brandýs n/L a tam je naprosto nestandardní přístup, jsem s nimi na dílně, probereme to do detailů, majitelé od otce až po oba syny - super. Takže na i40 mám 90.000 km a i přes ujištění importéra jsme to vylili. Nutno podotknout, že litr není zadarmo ( 1 tis/ 1l ) a jak vyplynulo i z viz. výše, musíte obětovat jednu náplň na proplach, vždy tam určité procento zůstane. Takže ve finále desítka - věřím, že jsem tímto udělal maximum pro eliminaci zcela jiných nákladů při zhavarování - opět řada názorných příkladů.
Pro ty, kdo ještě váhají a mají pocit o jistotě doživotní naplni - viz foto. Byl jsem docela překvapen.

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 18 led 2015, 18:34
od artur
ivoš píše:vážení přátelé, hezký den. jsem dlouhodobým návštěvníkem těchto stránek a se zájmem coby majitel dvou "H" si čtu řadu názorů. k problematice olejů, jejich kvalit, intervalů, záměn apod. jsem "vycvičen " z AR, kde na obdobných stránkách alfisti doporučuji si přečíst pár pasáží od našeho olejového guru HonzaR. přechází vás zimnice, když si čtete, co je v našich poměrech možné.
začíná to bohužel i ze strany servisů se zaručenými náhradami olejů zaručených klasifikačních a výkonostních záměn, nesmyslných dělek intervalů výměn ( Long Live oleje na 30.000 km) a pokud jsme u AT, tak doživotní náplně. U SF je alespoň doporučení vyměnit náplň v 90 tis., ale u i40 se na mne dívali se shovívavým úsměvem. Pro nezbytné úkony jezdím po řadě pokusů do AutoKout Brandýs n/L a tam je naprosto nestandardní přístup, jsem s nimi na dílně, probereme to do detailů, majitelé od otce až po oba syny - super. Takže na i40 mám 90.000 km a i přes ujištění importéra jsme to vylili. Nutno podotknout, že litr není zadarmo ( 1 tis/ 1l ) a jak vyplynulo i z viz. výše, musíte obětovat jednu náplň na proplach, vždy tam určité procento zůstane. Takže ve finále desítka - věřím, že jsem tímto udělal maximum pro eliminaci zcela jiných nákladů při zhavarování - opět řada názorných příkladů.
Pro ty, kdo ještě váhají a mají pocit o jistotě doživotní naplni - viz foto. Byl jsem docela překvapen.
=D> =D> =D>

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 19 led 2015, 17:27
od ix55
Dobrá práce Ivoši. jen měnili ti to mašinou kterou napojí mezi chladič AT a AT , nebo nalili a vylili 2x přes Vanu? jsem si totiž skoro jistý že tou mašinou padne max.1,5 náplně tj. náplň + nějaký ten litr než se vytlačí stará kapalina. ale i tak, lepši jak nechal půlku starého oleje ve skříni.

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 24 led 2015, 07:22
od ivoš
ix55 - jj, na Santovi to měnili "mašinkou", tzn s tlakováním a na i40 nalili přes sundanou hadici.
obojí vždy s jednou náplní na vypláchnutí, jinak to snad nemá cenu ani dělat. byl jsem s hochy na dílně a přesně dle servisního manuálu

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 24 led 2015, 19:35
od ErosKE
ivoš píše:ix55 - jj, na Santovi to měnili "mašinkou", tzn s tlakováním a na i40 nalili přes sundanou hadici.
obojí vždy s jednou náplní na vypláchnutí, jinak to snad nemá cenu ani dělat. byl jsem s hochy na dílně a přesně dle servisního manuálu
Sevas chlape, toto všetko čo tu píšeš je určite super, ale ani v jednom Autorizovanom servise Hyundai to nerobia, mne osobne menili olej 2x v 2 servisoch, pred 3 rokmi cca 6L a teraz opäť cca 6L.
Po terajšej výmene oleja v Autorizovanom servise, som si osobne vymenil zase olej, ďalších cca 6L(dokopy 11L), ale nikdy to nebude 100% ako preplacom s neakou "mašinkou".
To by som musel navštíviť neaký servis, ktorý sa tomu venuje...aj tak sa mi zdá, že tie Autorizované servisy, sa velmi málo zaoberajú pravidelnou servisnou prehliadkou AUTOMATU a pritom oprava nieje ziadny lacný špás a najskor čo odchádza sú MENIČE.
Vôbec nechapem, ako môže byť v AT doživotný olej, keď olej pri výmene po 90.000km je strašný...a keď ho vymieňajú štandartne ako mne cca 6L, tak je to smiešne. ](*,) :hyu:

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 26 led 2015, 12:41
od ix55
Eros. tak ono je to pochopitelné, že to dělají jen tak jak jim Hyu.. nařizuje dle servisního plánu a proč by dělali něco navíc... přece je v jejich zájmu aby prodávali nové převodovky popř. aby se auto odepsalo a koupilo nové.. to mi jako majitelé se musíme postarat o to abychom udělali něco víc, a líp aby jsme nedopadli tak jak zhora popsaný scénář... / (toť můj názor)

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 26 led 2015, 20:49
od jiri.vacha
Ahoj kucí,je super si tady o tom napsat,doživotní náplň existuje :mrgreen: ,to je přesně to co potřebuje výrobce,co nejdříve vyměnit auto =D> .Taky jim na to .....,auto jsem koupil,mělo najeto 97 tis.Jako majitel krásného zachovalého auta jsem zajel do autorizáku #-o ,více nikdy [-X .Dle kontroly vše ok,vše vyměníno dle servisních intervalů,nemusím nic řešit :D/ .To že mi za týden upadla řemenice z gumového silenbloku tady ani nebudu rozebírat,ani si nechci představit co všechno se mohlo stát.Okamžitě rozvody oleje apod. co je důležité.Sice nemám přístup na mašinu na výměnu oleje v automatu,ale po všech možných názorech a doporučeních jsem zvolil postup jak tu někdo píše výše,aspoň něco.To co jsem z převodovky vypustil nechtějte ani vědět,olej měl konzistenci jak přípravek na nádobí CIF,tím ho nechci urazit,nádobí myje dobře :mrgreen: .Do převodovky ale nepatří :mrgreen: ,očekával jsem nejhorší,ale musím konstatovat,že převodovka drží,má dalších 150 tis.,řadí plynule a bez problémů :D/ ,musím zaklepat :D .Olej měním cca po 60 tis. i s filtrem a pro jistotu při každé výměně oleje v motoru(15 tis.) měním na převodovce filtr,je šroubovaný z venku a těch 145 kč co stojí mne nezrujnuje.První výměnu jsem dělal 10 litrů oleje,vypustit,dolít,projet,vypustit,dolít,projet,zvolit všechny režimy.Teď už měním jen šest litrů(co vyteče) a můžu říci,že olej je jen tmavý,ale krásně olejový,již žádný CIF =D> .Prostě kdo má své auto rád,musí mít spoleh na servis a nebo si to dělat sám a nebo mít aspoň možnost návštěvy na dílně při práci.Přeji mnoho šťastných kilometrů všem automaťákům :D/ :D/

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 26 led 2015, 21:36
od ix55
Filtr automatu zvenku převodovky je sen, škoda ze to není na všech autech. Jen mě napadá to musíš vždy po výměně filtru i dolit trochu oleje, ne?

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 26 led 2015, 22:32
od jiri.vacha
Je to dobře vymyšlené,filtr je šroubovaný z vrchu a při sundavání je prázdný.Při první koupi si ze mne dělali posměšky,že je to motorový filtr,on tak vypadá,tak jsem jim to musel ukázat,že nejsem trubka :roll: ,je to fakt super,hodně jezdím,dost často naložený a občas s vlekem,takže si převodovka mákne,proto se jí snažím revanšovat za skvělé služby =D> ,jsem zvědav co vydrží :-k

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 05 úno 2015, 08:20
od Giovany1971
artur píše:Chlapi, chtěl bych se zeptat. Nevíte jak je to s filtrem u AT převodovky? Mění se při každé výměně oleje? Psal jsem panu Prajslerovi z automatickeprevodovky.com kolik by vyšla výměna oleje v převodovce včetně filtru a odepsal mi:
cit: "Výměna oleje vyjde cca 2500Kč bez DPH.
Výměnu filtru nelze provést , je zavřený ve skříni musela by dolů z vozidla a rozpůlit převodovku.
Prajsler"

Tak teď nevím. Četl jsem tady, že nevyměněný filtr měl za následek zničen převodovky. A teď jsem dostal zase informaci, že výměna se neprovádí. A to p. Prajsler je v okolí Ostravy machr na převodovky, alespoň podle recenzí na netu.

Filtr je nutné vyměnit vždy :!: stojí asi necelý pětikilo, oleje se dává asi 11 litrů pokud se ještě nedělá průplach.Dělali mi to v autorizáku :hyu: a cena cca 8tis.Kč (11l olej, filtr, práce) motor ani převodovka se vyndavat nemusí, ale je pravda , že k tomu filtru je špatnej přístup.Hotový to bylo za půl dne.
Je ale pravda, že v druhym autorizáku mi valili do hlavy ty kecy, že náplň převodovky je doživotní a že se nemění. :oops: ](*,)
Filtr se tady nedá vyměnit..bylo to zde již psano víckrát.. při výměně.se.musí rozpulit převod..na poslední foto je to vidět kde je umístěný.

http://giovanny.rajce.idnes.cz/AT_Santa_fe_Oprava/

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 06 úno 2015, 19:18
od ErosKE
Servuste, ešte staále som nenašiel v KE a okolíí servis na AT a ked som konečne niekoho našiel(Automatickeprevodovky-Miroslav Popovicz), tak nemá diagnostiku na Hyundai. ](*,)
Ked mate niekoho skuseneho, tak poprosím o kontakt v KE a okolí.
Dakujem :hyu:

Ešte jedna vec, je možné zistit diagnostikou u špecialistu konkretne poruchy???
1.Solenoid spojky menice
2.Tlak oleje
3.Samotny menic

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 06 úno 2015, 19:43
od ix55
Ahoj, určitě na to nestačí pouze diagnostika (myšleno zařízení). je důležité o tom něco vědět , popř. vědět postupy jak a kdy uvedené příznaky vyhodnotit. ona to sama ta diagnostika to neřekne. je uložená chyba a aby jsi ji správně vyhodnotil tak musíš udělat nějaký postup. tlak oleje se měří obyč. analogovým tlakoměrem, ale je tam více tlakových přípojů, které musí mít rozdílné hodnoty.

Prostě shrnuto: člověk co zná automaty, má dobrou diag. na Hyu. a postupy k uvedené převodovce to hravě zvládne.

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 14 úno 2015, 09:19
od ErosKE
Santaci, kým dám menič repasovať, stále mi to nieje jesnééé...
Po 2-nas. výmene oleja, som bol zase vyskúšať SF v kopcoch s tempomatom(stale rovnako pri 135km/h na 5st.), mi vie niekto normalne vysvetliť, že ked mi prevodovka skočí do vyšších otáčok a už sa nevráti do povodných pri jazde, až pokial zase nevypnem motor...opäť naštartujem a zase ide normálne...tomu nerozumiem.... :shock: :hyu:

Video v kopcoch s kolísavými otáčkami(tempomat):
https://www.youtube.com/watch?v=5mLzgIH ... e=youtu.be

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Napsal: 23 bře 2015, 15:27
od Zamo
Rohelka píše:Ahoj všichni, tak se mi po ujetých 100.000 km a necelých 5 letech v šetrném provozu rozbila na Santíkovi převodovka - automatická.... Nemáte s tím někdo zkušenost? Mám model 2008, 2.2 CRDi. Po zahřátí motoru se najednou z ničeho nic zvýšily otáčky, ale auto nezrychlilo, naopak, začalo ztrácet výkon. Nakonec to skončilo odtahem do servisu. :( Umíte někdo poradit? Může to být i výrobní vadou? Auto mám pravidelně servisované.
Díky předem..
Před lety jsem řešil stejnou závadu u VW Polo s automatickou převodovkou. Podle servisu byla vadná převodovka (60,-tKč). Zhádal jsem se s mechanikem a dlouze mu vysvětloval že motor nemá výkon, proto převodovka řadí kvalty. Nakonec mi vítězoslávně oznámil, že objevili závadu - ucpaný výfuk: Prorezivěním vnitřního pláště výfuku se uvolnila výplň (skelná vata), která ucpala potrubí, motor ztrácel výkon a převodovka to řešila postupným řazením nižších stupňů (podle zátěže) až do stavu, že s autem již nebylo možné dál pokračovat v jízdě. Po výměně výfuku za 4tKč vše OK.