Stránka 4 z 15

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 23 říj 2013, 18:58
od japi
tak jazdi ďalej ...

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 23 říj 2013, 19:10
od Meggie007
No tech 1100ot a jeste k tomu na 6-ku = takova decentni vrazda :mrgreen: ( motor v kazdem pripade a hlavne setrvak to nalezite oceni ](*,) ) A nemyslim, ze to bude dlouho trvat pokud tak clovek jezdi casto. 1500ot je minimum, pod touhle hodnotou ma tenhle motor uz "nezdravy" zvuk a osobne nechapu, jak to nekdo nemuze slyset. To je bohaproste tyrani :mrgreen:

Nu, na rovinu at si kazdy jezdi dle sveho, ale i kdybych to auto nemel vubec rad, tak ho takhle podtacet nebudu chuderu. Jak tu uz nekdo psal 1500-2000ot na spotrebu, do 3500ot to uz aj pripomina radost z jizdy. Teda aspon pro me :lol:

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 23 říj 2013, 19:16
od japi
Tak konečne správny rozumný názor. Ale keď niekto nechce počuť, nech nepočuje. A zaujmalo by ma, ako motor pri takejto jazde regeneruje DPF ?

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 23 říj 2013, 19:34
od idam.i
OGYN no neviem,ale na 6.stupeň pri 50km/hod ? Kolko ti vtedy točí motor ? Bežne jazdím po meste na 5. stupeň asi pri 1.700 otáčkach.Podla tachometra tesne pod 60,v reále prejdem okolo radaru je to o.k. Mám síce asi o 150kg viac,ale aj tak sa mi to zdá málo. :shock:

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 23 říj 2013, 19:54
od Meggie007
Myslim, ze DPF se nebude regenerovat, ale spis degenerovat pri tomhle "safari style". A zanaset se nebude nejenom tohle ekokurvitko, ale cele vyfukove a palivove ustroji + motor samozrejme. Specialne diky kvalite pohonnych hmot u nas to bude jeste intenzivnejsi. Jeste by se k tomu melo pripocitat, ze takove auto bude postupne ztracet vykon. Tedy muj nazor.

Pak tomu da nekdo couda ( v servisu ci treba synator s cerstvym ridicakem :-) ) a ejhle ono se tam neco uvolnilo a ucpalo vstriky a hned je zadelano na vitr v penezence.

Chapu, ze dieslak je staveny na usporu nakladu ( teda puvodne ), ale jestli mam jezdit za 4,5L a to auto trapit anebo "svizne a bezpecne" o litr ci litr a pul vice, tak beru vzdy tu druhou moznost :lol:

Posledni zkusenost ted z vikendu: cesta Brno-Praha-Plzen-jedna obec 12 km od nemeckych hranic ( patek odpoledne, takze masaz ) a zpatky pres Domazlice-Klatovy-Plzen-Praha-Brno ( za deste a v nedeli v podvecer ) + 50 km po Brne. Prumerka 6L rovnych a prum. rychlost 97km. Takze naprosta spokojenost.

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 23 říj 2013, 22:30
od OGYN
Benzín 1,6 i30 a benzin 1,4 Kia ceed v pohodě na 6. 50 km/hod! K této variantě vede počítac,motoru s proměnným časováním ventilů! Pochybuji,že by výrobce nastavil počítač tak,aby se zkurvil motor,a musel řešit reklamace #-o
Šestka není dálniční kvalt,nýbrž úsporný :D/

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 24 říj 2013, 07:36
od japi
OGYN, bola tu diskusia o motore CRDi čo má hamiš, ty si tuobhajuješ jazdu na benzíne. Samozrejme že tam sú iné podmienky. Vyskúšaj si jazdu v CRDi na 6-ke pri 50 km, po 100 m ti bude trhať uši !!! Potom sa k tomu vyjadri

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 24 říj 2013, 08:57
od Mirus30
OGYN píše:Benzín 1,6 i30 a benzin 1,4 Kia ceed v pohodě na 6. 50 km/hod! K této variantě vede počítac,motoru s proměnným časováním ventilů! Pochybuji,že by výrobce nastavil počítač tak,aby se zkurvil motor,a musel řešit reklamace #-o
Šestka není dálniční kvalt,nýbrž úsporný :D/
Ale no tak, to chces rict ze pojedes na 6ku 50km/h do kopce, jen proto, ze to pocitac radi? Chce to zachovat trochu rozumu a auto "ridit" ne si nechat napovidat elektronikou.... ](*,)

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 24 říj 2013, 09:30
od OGYN
Na 6. samozdřejmě do kopce nepojedu ! Pc není dogma a nejsem vůl ! Ale po rovinách bez nejmenších problémů ! O tom jsou dnes moderní motory ! Škoda honí úspory a emise turbem. Hyunadi atmosferickými motory s proměnným časováním :-) ! Jezdím 40 let, a také se mi to zpočátku nezdálo, ale je to tak ! Pokrok nezastavíš !

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 25 říj 2013, 15:47
od Axel.Foley
Jezdit s benzínem ve městě na 6ku se mi také nezdá, vždy jsem jezdil a jezdím na 4ku a nemohu si stěžovat, motor má normální zdravý zvuk. Takhle bych motor opravdu netrápil. Je to ale každého boj, každý jezdí dle sebe.

Pro porovnání, tento týden jsem byl s Fab II 1,2 TSI 63 kW v Rakousích (ve dvou lidech) a motoru se vůbec nechtělo do prudkého a krátkého stoupání ani v 60 km/hod. na 4ku :!: , už začínal nezdravě brumlat. A to ještě počítač radil přeřadit na 5ku :shock: ](*,)

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 25 říj 2013, 16:01
od Mexican
v meste by som tiez nepodtacal.. jednak je prakticky stale potreba menit rychlost a jednak trasy su tak kratke ze IMHO rozdiel povedzme 300 otacok u rychlosti 50-60km/h k spotrebe moc neprida, takze to netreba hrotit :-)

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 25 říj 2013, 17:50
od hamiš
No, fakt je ten, že při 50 km/hod na 5-ku po rovince je to na hranici. Nelze ušetřit. Když dám 4 rychlostní stupeň, tak je spotřeba při 50 km rychlosti menší. Nemyslím si, že bych motor točil pod otáčkama ( bavíme se stále o rovince), to zas takovej ras nejsem. Tímhle stylem jezdím už hezkých pár let a bez problémů. Na minulým autu, měl jsem Rapid 1,2/77kW šestikvalt, jsem měl průměrnou spotřebu ( najeto asi 12000 km) 4,7l/100 km ( od natankování do natankování). Hlavní je nejezdit brzda-plyn, využívat dojezdů se zařazeným rychlostním stupněm atd. Pak he spotřeba celkem rozumná,

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 25 říj 2013, 20:52
od idam.i
50 km/hod v meste na Kia CeeD 1,6 CRDI max. 4.stupeń aj tak to občas duní.S mojim 1,6GDI po meste v pohode 5.stupeň,ale 6.to už nechce. [-X

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 27 říj 2013, 11:10
od rudolf.tomka

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 09 lis 2013, 15:01
od hamiš
Tak přátelé 5000 km mám za sebou a bohužel klepání v přístrojové desce které začalo asi ve 2500 km nepřestalo. Je to zvuk jako kdyby šroubek klepal do skla. Objednal jsem se do servisu na pátek a když jsem tan na 8,00 hod přijel. mechanik sdělil, že má moc práce a že by musel rozdělat celou přístrojovku, čímž vznikne nebezpečí většího klepání a že se mám domluvit s majtelem servisu. ten mě sdělil, abych zavolal v úterý nebo ve středu. Tož jsem z toho dosti překvapenej. No a odjel jsem domů. Zbytečná cesta a čas. Tož tak. Ve Škodovce se mě toto za ty leta nikdy nestalo.