Stránka 4 z 15
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 23 říj 2013, 18:58
od japi
tak jazdi ďalej ...
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 23 říj 2013, 19:10
od Meggie007
No tech 1100ot a jeste k tomu na 6-ku = takova decentni vrazda
( motor v kazdem pripade a hlavne setrvak to nalezite oceni
) A nemyslim, ze to bude dlouho trvat pokud tak clovek jezdi casto. 1500ot je minimum, pod touhle hodnotou ma tenhle motor uz "nezdravy" zvuk a osobne nechapu, jak to nekdo nemuze slyset. To je bohaproste tyrani
Nu, na rovinu at si kazdy jezdi dle sveho, ale i kdybych to auto nemel vubec rad, tak ho takhle podtacet nebudu chuderu. Jak tu uz nekdo psal 1500-2000ot na spotrebu, do 3500ot to uz aj pripomina radost z jizdy. Teda aspon pro me
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 23 říj 2013, 19:16
od japi
Tak konečne správny rozumný názor. Ale keď niekto nechce počuť, nech nepočuje. A zaujmalo by ma, ako motor pri takejto jazde regeneruje DPF ?
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 23 říj 2013, 19:34
od idam.i
OGYN no neviem,ale na 6.stupeň pri 50km/hod ? Kolko ti vtedy točí motor ? Bežne jazdím po meste na 5. stupeň asi pri 1.700 otáčkach.Podla tachometra tesne pod 60,v reále prejdem okolo radaru je to o.k. Mám síce asi o 150kg viac,ale aj tak sa mi to zdá málo.
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 23 říj 2013, 19:54
od Meggie007
Myslim, ze DPF se nebude regenerovat, ale spis degenerovat pri tomhle "safari style". A zanaset se nebude nejenom tohle ekokurvitko, ale cele vyfukove a palivove ustroji + motor samozrejme. Specialne diky kvalite pohonnych hmot u nas to bude jeste intenzivnejsi. Jeste by se k tomu melo pripocitat, ze takove auto bude postupne ztracet vykon. Tedy muj nazor.
Pak tomu da nekdo couda ( v servisu ci treba synator s cerstvym ridicakem
) a ejhle ono se tam neco uvolnilo a ucpalo vstriky a hned je zadelano na vitr v penezence.
Chapu, ze dieslak je staveny na usporu nakladu ( teda puvodne ), ale jestli mam jezdit za 4,5L a to auto trapit anebo "svizne a bezpecne" o litr ci litr a pul vice, tak beru vzdy tu druhou moznost
Posledni zkusenost ted z vikendu: cesta Brno-Praha-Plzen-jedna obec 12 km od nemeckych hranic ( patek odpoledne, takze masaz ) a zpatky pres Domazlice-Klatovy-Plzen-Praha-Brno ( za deste a v nedeli v podvecer ) + 50 km po Brne. Prumerka 6L rovnych a prum. rychlost 97km. Takze naprosta spokojenost.
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 23 říj 2013, 22:30
od OGYN
Benzín 1,6 i30 a benzin 1,4 Kia ceed v pohodě na 6. 50 km/hod! K této variantě vede počítac,motoru s proměnným časováním ventilů! Pochybuji,že by výrobce nastavil počítač tak,aby se zkurvil motor,a musel řešit reklamace
Šestka není dálniční kvalt,nýbrž úsporný
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 24 říj 2013, 07:36
od japi
OGYN, bola tu diskusia o motore CRDi čo má hamiš, ty si tuobhajuješ jazdu na benzíne. Samozrejme že tam sú iné podmienky. Vyskúšaj si jazdu v CRDi na 6-ke pri 50 km, po 100 m ti bude trhať uši !!! Potom sa k tomu vyjadri
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 24 říj 2013, 08:57
od Mirus30
OGYN píše:Benzín 1,6 i30 a benzin 1,4 Kia ceed v pohodě na 6. 50 km/hod! K této variantě vede počítac,motoru s proměnným časováním ventilů! Pochybuji,že by výrobce nastavil počítač tak,aby se zkurvil motor,a musel řešit reklamace
Šestka není dálniční kvalt,nýbrž úsporný
Ale no tak, to chces rict ze pojedes na 6ku 50km/h do kopce, jen proto, ze to pocitac radi? Chce to zachovat trochu rozumu a auto "ridit" ne si nechat napovidat elektronikou....
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 24 říj 2013, 09:30
od OGYN
Na 6. samozdřejmě do kopce nepojedu ! Pc není dogma a nejsem vůl ! Ale po rovinách bez nejmenších problémů ! O tom jsou dnes moderní motory ! Škoda honí úspory a emise turbem. Hyunadi atmosferickými motory s proměnným časováním
! Jezdím 40 let, a také se mi to zpočátku nezdálo, ale je to tak ! Pokrok nezastavíš !
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 25 říj 2013, 15:47
od Axel.Foley
Jezdit s benzínem ve městě na 6ku se mi také nezdá, vždy jsem jezdil a jezdím na 4ku a nemohu si stěžovat, motor má normální zdravý zvuk. Takhle bych motor opravdu netrápil. Je to ale každého boj, každý jezdí dle sebe.
Pro porovnání, tento týden jsem byl s Fab II 1,2 TSI 63 kW v Rakousích (ve dvou lidech) a motoru se vůbec nechtělo do prudkého a krátkého stoupání ani v 60 km/hod. na 4ku
, už začínal nezdravě brumlat. A to ještě počítač radil přeřadit na 5ku
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 25 říj 2013, 16:01
od Mexican
v meste by som tiez nepodtacal.. jednak je prakticky stale potreba menit rychlost a jednak trasy su tak kratke ze IMHO rozdiel povedzme 300 otacok u rychlosti 50-60km/h k spotrebe moc neprida, takze to netreba hrotit
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 25 říj 2013, 17:50
od hamiš
No, fakt je ten, že při 50 km/hod na 5-ku po rovince je to na hranici. Nelze ušetřit. Když dám 4 rychlostní stupeň, tak je spotřeba při 50 km rychlosti menší. Nemyslím si, že bych motor točil pod otáčkama ( bavíme se stále o rovince), to zas takovej ras nejsem. Tímhle stylem jezdím už hezkých pár let a bez problémů. Na minulým autu, měl jsem Rapid 1,2/77kW šestikvalt, jsem měl průměrnou spotřebu ( najeto asi 12000 km) 4,7l/100 km ( od natankování do natankování). Hlavní je nejezdit brzda-plyn, využívat dojezdů se zařazeným rychlostním stupněm atd. Pak he spotřeba celkem rozumná,
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 25 říj 2013, 20:52
od idam.i
50 km/hod v meste na Kia CeeD 1,6 CRDI max. 4.stupeń aj tak to občas duní.S mojim 1,6GDI po meste v pohode 5.stupeň,ale 6.to už nechce.
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 27 říj 2013, 11:10
od rudolf.tomka
Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW
Napsal: 09 lis 2013, 15:01
od hamiš
Tak přátelé 5000 km mám za sebou a bohužel klepání v přístrojové desce které začalo asi ve 2500 km nepřestalo. Je to zvuk jako kdyby šroubek klepal do skla. Objednal jsem se do servisu na pátek a když jsem tan na 8,00 hod přijel. mechanik sdělil, že má moc práce a že by musel rozdělat celou přístrojovku, čímž vznikne nebezpečí většího klepání a že se mám domluvit s majtelem servisu. ten mě sdělil, abych zavolal v úterý nebo ve středu. Tož jsem z toho dosti překvapenej. No a odjel jsem domů. Zbytečná cesta a čas. Tož tak. Ve Škodovce se mě toto za ty leta nikdy nestalo.