Stránka 4 z 5

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 10:06
od Richi_i30
sagen píše:... ked som v zime s fordom nejazdil, tak bola bateria do 0V, a nepraskla, dobil som a odvtedy ide ...
Nevěřím, takovou baterku už bys neprobral #-o

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 11:20
od mmv
sagen píše:
...takze preco vybrat baterku z auta ? ...

... U dieslu je odber vacsi, a na zaciatku sa este par sekun zhavi s odberom tak 70 A u 4valca. Takze start nejakeho benzinu pre baterku nemoze byt problem...

... toto berte ako nahravku Boforsovi do "kdo ma lepsi "... :lol: :lol: :lol:
někteří nemají tak dlouhý prodlužovák aby mohli nabíjet baterii z auta, maximálně přípustná délka prodlužovacího přívodu je 50 metrů což v paneláku na sídlišti musí být problém 8-[

proto je u dieselu ta baterie zpravidla cca 2x tak veliká
8-[

"kdo ma lepsi " už neexistuje 8-[
Richi_i30 píše: Nevěřím, takovou baterku už bys neprobral #-o
... tak začni :wink:
tři dny prakticky ve zkratu (5 dní svítilo světýlko v kufru) baterie na měřáku 0.00V po dobití bude snad makat druhou zimu :wink:

... i já pochybuji že by tam z výroby byla AGM nebo gelová (platí pro verze SE - social edition), :hyu: šetří na každé součástce, takže i baterie je vybírána dle tohoto kriteria

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 11:47
od sagen
Richi, to nie je o viere. A ano, vacsina inteligentnych nabijaciek by s nou nepohla, lebo ked zisti na vstupe 0V, je v koncoch. Nastastie mam aj klasiku 8A , nie je inteligentna, takze nepremysla a nabija.
mmv, vcsia kapacita a hlavne vacsi startovac prud je hlavne kvoli vacsiemu kompresnemu pomeru, v Passate 1,8 bola 70Ah, v hyundai mam 95 Ah, ale startovaci prud cez 800 A. Tych 70 A za 5 sekund zoberie nic moc.

AGM a uz vobec nie gelove sa nedavaju ani do vrcholnych modelov.

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 11:57
od mmv
sagen píše: AGM a uz vobec nie gelove sa nedavaju ani do vrcholnych modelov.
počítám, že to je výňatek z GDS

7. Installation is the reverse order of removal.
When installing the battery, fix the mounting bracket on the tray correctly.
● ISG (Idle stop & go) system equipped vehicle always use the AGM battery only. If flooded battery has installed, this can potentially lead to engine electrical trouble or ISG system error.
● Replace same capacity of the AGM battery.
Ensure an AGM battery is fitted.
In all cases, an AGM battery must be installed and registered in the vehicle for the ISG function to work perfectly.
The vehicle with the new battery must be placed in the ignition switch OFF and door closed, hood switch OFF state for at least 4 hours.
ISG system’s stabilization may take 4 hours after new battery installation.
ISG function is operates about 4 hours later and 2 times cranking by user.
But first 25 times, the ISG function can operates regardless of ISG system stability for ISG function operating check.
Do not open the AGM battery.
The AGM battery must not be opened under any circumstances as the introduction of oxygen from the air will cause the battery to lose its chemical equilibrium and rendered non-operational.

zdroj ZDE

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 12:44
od sagen
mmv, ospravedlnujem sa za nevedomost, bohuzial som nemal dovod kupovat novu bateriu do start stopu. Myslim, ze este par rokov ani dovod nebude, mozno aj start stop system nebude.

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 13:05
od Richi_i30
Nesmysl, pokud je na baterii 0V, pak jsou články v ní totálně KO a můžeš do ní "lít" nabíjecí proud, jaký chceš. Pokud už by byly články fyzicky v pořádku (o tom se dá pochybovat), pak stejně neprobíhá žádný elektrochemický proces a minimálně by bylo třeba vyměnit elektrolyt.

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 14:34
od mmv
sagen :-) není za co :-) já mám verzi SE , ISG je pro mě zbytečnost, složitost a praktická využitelnost na prd, celý systém od systému dobijení, logiky alternátoru, startéru a jiných návazností musí být na tento provoz dimenzován, a je jasné, že časem bude generovat závady

Richi_i30 :-) kdo nevěří, ať tam běží :-) ... nemám důvod lhát ani si vymýšlet, tenkrát mě hnujdai tak nasral :oops: :oops: :oops: , ... každopádně bez vymýšlení, cca 2 - 3 dny ve "zkratu" na svorkách čistá nula, dokonce mám v tomto oboru vzdělání každé 3 roky komisionálně přezkoušené (myslím například měření elektrických veličin :wink: :wink: )

každopádně po připojení nabíječky (stará komunistická) jsem šel hledat na netu novou vhodnou baterii , protože jsem si myslel, že to nepřežije ... přežila, a dle všeho ne jenom na chvilku :^o :^o

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 15:11
od sagen
Start stop je zlo, hlavne v zime. Rano nastartujes premrznuty motor, a potom na kazdych semaforoch ho vypne, olej studeny [-o< . A ked si predstavim, ze by som mal s vypnutym motorom cakat, kym bude v kolone miesto, potom riadne pridat, aby som sa zaradil...chudak, nestihol by ani nastartovat a uz by isiel do otacok.
Richie, pouzil som UNI 21e a neukazal nic ( este klasicky rucickovy merak z NDR ). Potom multimeter a tiez nic. Bolo asi -5 a mudry z roznych debat som vedel, ze bateria je prasknuta, kyselina v motorovom priestore ](*,) . Otvoril som kufor a bateriu som nevide, tak podla navodu som ju nasiel, podla youtube som ju vymontoval a obal bol v poriadku. Potriasol som ju, spliechala, tak som ju dal na nabijacku. A uz ma 6 a pol roka a fachci. Na santafe uz bola bateria 2x na 0, decka nechali zasvietene svetlo nad dverami.... a je dobra.

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 16:23
od mmv
zlatej google :-)

všichni nenabiječi , najděte podobně fundovaný článek, kde se píše že po nastartování je baterie na svých hodnotách v řádech sekund :^o :^o :^o

Provoz autobaterie
• nová autobaterie je již z výroby naplněna elektrolytem (roztok H2SO4) o hustotě 1,28g/ml3 a plně nabitá k okamžitému použití.
• dobíjení autobaterie má za normálních okolností na starosti alternátor vozidla v rozsahu od 13,8V do 14,6 V - při běhu motoru spotřebiče ve voze a motor odebírají energii z alternátoru, nikoliv z autobaterie a autobaterie se zároveň dobíjí
• pokud jezdíme denně do 30km a k tomu 3x až 4x startujeme, svítíme atd. autobaterie se nestačí dobíjet a je třeba ji jedenkrát za dva měsíce nabít. Jinak dochází k hlubokému vybití a sulfatizaci baterie, což snižuje životnost.

zdroj

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 16:49
od soban
Klasická olověná baterie když se vyskratuje tj 0V tak pokud v tomto stavu nebude moc dlouho tak se dá zase v pohodě nabít a zase bude fungovat, pouze když je na 0V tak deska sulfatuje a strácí kapacitu a když to necháš dlouho tak máš po baterce, samozřejmě když je vybitá tak lehce zamrzne takže jak je pod nulout tak ti zamrzne a roztrhne články.

Samozřejmě baterka která bude mít 0V moderní nabíječkou nenabiješ, protože mají ochrany, takže ji musíš připojit k normální staré nabíječce či transformátoru s usměrňovačem a chvíli ji nechat vzpamatovat aby měla nějaké napětí a pak připojit na normální nabíječku.

Jinak AGM baterky se dávají do systémů start/stop.

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 17:16
od mmv
skrat... ale fuj :-(lepší bude když napíšeš zkrat,
jo leda "so skratom" to by už bolo iné :-)

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 18:52
od mihlit
mmv: To je jednoduché. Ten článek je kec, smíchaná pravda s nesmysly. Start baterie (viz výpočet dříve) odebere 0.1 Ah. Známý přijel na chatu, že má pocit, že mu blbě auto startuje, tak že dobijeme baterku. Zaparkoval před vratama, zajel dovnitř a píchli jsme to na profi nabiječku. Ta ukázala, že do baterie dobila pouze 0.18 Ah což odpovídalo jednomu startu jeho obtížněji startující felicie. Blbější starty tedy baterkou nebyly. Tak malá hodnota nás ale překvapila na tolik, že jsme se rozhodli to spočítat a skutečně to odpovídalo. I na nabíječce je vidět nabíjecí charakteristika, jak se baterie chová a kolik ampér si bere při jednotlivých fázích nabíjení. Když budeš mít 6 či 8 ampérovou nabíječku, tak do poloprázdné baterie to budeš ládovat těch 6 až 8 ampér. Pokud z poloprázdné baterie odebereš 0.1 Ah na start, budeš dobíjet 8 A a máš to tam zpátky fest rychle. Skoroplná baterka si tahá tak tu jednu ampéru i kdybys měl bůh ví jakou nabíječku a tam už to "trvá" v jednotkách minut. Spočítáno, změřeno v praxi. Pokud nevěříš, tak si můžeš udělat průzkum. Určitě najdeš dost lidí, co jezdí v zimě krátké trasy do práce, nenabíjí a baterie v pohodě drží roky.

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 18:58
od robil
Richi_i30 píše:Nesmysl, pokud je na baterii 0V, pak jsou články v ní totálně KO a můžeš do ní "lít" nabíjecí proud, jaký chceš. Pokud už by byly články fyzicky v pořádku (o tom se dá pochybovat), pak stejně neprobíhá žádný elektrochemický proces a minimálně by bylo třeba vyměnit elektrolyt.

V roce 1988 jsem dodělal před vojenský řidičák.Po dědovi který zemřel před dvěma a půl lety zůstal v garáži moskvič tuším že to byla 407.Byl dlouho nemocný a spoustu let nejezdil.S čerstvě nabitými znalostmi jsem se rozhodl pokusit jej zprovoznit.Baterka byla úplně mrtvá napojil jsem jí na nabíječku kterou jsem našel v garáži.Druhý den svítili světla ale startér ani neťuk. Další den už motorem zatočila ale málo. Příště jsem s problémy nastartoval. Teť si uvědomuji že tam byl původní benzín olej a všechny náplně.Sice jsem nevyjel z garáže (zabránil tomu nástup na vojnu) ale má teta jej používala při stavbě domu.
Jak byla stará baterie nevím ale takových pět let auto nevyjelo z garáže.

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 19:26
od mmv
to mihlit : já ti ty počty nevyvracím, ale ta baterie v tomto režimu jízd nemá 100 % ale třeba 75% - 85 % a to trvale, a po určitém čase bude těch 75% její 100%ní kapacita, ... a pak míň až jednou ...
v žádném případě baterii 6x do roka nenabijím (i když si myslím, že by jí to rozhodně prospělo)

ještě se zamysli, proč ta firma co s bateriemi obchoduje, takové "bludy" píše ?? aby byla zajímavá ?? aby tam něco napsali ?? aby sis dobíjením zničil baterii a brzo u nich koupil jinou ?? ... nesmysl ...

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 30 lis 2014, 19:44
od mihlit
mmv: Jejich motiv neznám, proč to píší. Spousta oficiálních zdrojů píše bludy. Vem si taky třeba časté tvrzení o paměťovém efektu nicd baterií, které se vyskytuje velmi vzácně a v laboratořích ho nikde nedokázali pořádně úmyslně zreprodukovat. Klesající kapacita baterie vždy odpovídala opotřebení baterie a nesnižovala se, i když se dobíjela jen částečně vybitá. Spousta "chytrých" obchodníků to tvrdí stále, zatímco grafy a datasheety od výrobce se o tom nezmiňují.

Taky nezapomeň, že čím víc je baterka vybitá, tím víc si z nabíječky/alternátoru "cucne". Takže za normálních okolností budeš mít baterii nabitou ne na 75 %, ale dost přes 90 %.