Tak jsme vzali hnojáka na výlet do Itálie. Plný kufr, dvě děti v sedačkách. Jeli jsme Kladno-Mnichov-Salzburg-Villach-Udine-Jesolo - celkem něco málo přes 900km. Tankoval jsem před Rozvadovem a pak až u Villachu. Bylo celkem rozumné počasí, kolem 24°C. Cesta i s přestávkami a popojížděním v koloně mezi Mnichovem a Salzburgem trvala 12h.
Auto jelo jako víno a nejvíc mě dostala spotřeba. Běžně tady doma jezdím za 7,2-7,5 (naprostá většina času dálnice a město), takže jsem počítal, že budu stále kolem 7,5 litru, ne-li výš. V Německu, kde se dalo jsem jel 160km/h, jinak 130/100, s maximálním využitím tempomatu. Při dojíždění do místa dovolené v Jesolu ukazoval PP spotřebu 6,2
To jsem teda nečekal. A na cestě zpět spotřeba přes Alpy byla 6,7l, pak jsem se chtěl vyhnout zácpě, tak jsem sjel u Salzburgu z dálnice a jel po okreskách na Passau a tam PP ukazoval pro mě neuvěřitelných 5,6l/100km
. Holt plynulá jízda po rovině 90-100km/h s tempomatem. Pak jsem zase najel na dálnici a jel po ní až domů, takže se spotřeba zase vyšplhala na 6,6l. Celkově jsme ujeli skoro 1900km, od moře do nejvyššího místa v Alpách bylo převýšení nějakých 1450m (podle navigace) a celková spotřeba byla 6,8l/100 km, což značně předčilo moje očekávání. Takže hnojákovi patří
Po téhle štrece jsem pak absolvoval cca. 200km s tátovou Hondou Civic 9G 1.4. To je auto mého srdce (teda až na motor, já bych bral 1,8 i-VTEC) a měl možnost porovnat i30 i Civica. Civic je znatelně tvrdší, lépe sedí v zatáčkách, je jistější, má lepší, přímější řízení, které mi jako řidiči dává lépe vědět co se děje pod koly. Motory neporovnávám (1.6 GDI/99kW vs. 1.4i-VTEC 73kW v záběhu). i30 je pohodlnější, komfortnější, má o třídu lepší sedadla - jak tvarem, tak velikostí a tvrdostí, je prostornější. Největší rozdíl (kromě motoru) vidím v podvozku. i30 je o dost vláčnější, v zátáčkách ne tak jistá. Civik prostě zaklekne a drží, i30 tak nějak vláčně pluje, nevzbuzuje tolik důvěry v to, že prostě můžu říznout zatáčku jako ten Civic. Jinak ač Civika mám velmi rád, tak ten interiér mi přijde lepší v i30 - lepší materiály, přehlednější. Výhled dopředu je o fous lepší v Civicu, výhled do stran zhruba nastejno a dozadu je pak výrazně lepší výhled v i30. Nikdy bych nečekal, že tohle napíšu, ale nelituju, že jsem pořídil i30 a ne Civica.