Stránka 4 z 7

Re: EGR ventil

Napsal: 11 pro 2014, 07:35
od frawd
A kde je problém nefunkčný EGR vymeniť??? Na starom aute som to urobil a bol zas pokoj.

Re: EGR ventil

Napsal: 11 pro 2014, 09:56
od motolukasz
samozřejmě, že jde to vyměnit ale český kutil opraví to sám, ušetří par tisíc a to, že víc sraček pustí do vzduchu ho nezajímá.
Když vysere se katalyzátor nebo FAP tak taky jde ho vychodit a neřešit.

Re: EGR ventil

Napsal: 11 pro 2014, 18:26
od Alf6
Dnes v komerční příloze SM 50/2014 na zadní stránce je psáno o EGR. Prý, že čistící přísady Super Benzin Aditivu (Vif) tyto problémy s EGR odstranují :D

Re: EGR ventil

Napsal: 12 pro 2014, 09:23
od only_one
U benzínového auta je EGR skutečně jen kurvítko. Technicky i u nafty. Je to nesmyslné honění nějakých paranoidních limitů. Už od střední nás ve škole učili podmínky hoření dokonalé/nedokonalé a kde vezmeš směsi kyslík nemůžeš dodáhnout ideálních podmínek spalování a u zaslepeného ventilu starého auta ti naměřím stejné hodnoty emisí jako ty u nového. Nemáš ani nejmenší šanci bez laboratorních pomůcek poznat rozdíl a u ojetého auta, byť bez známek vad tahle součástka nepomáhá, skutečně ne. Celá řídící jednotka je z toho zpětného okruhu bordelu dost zmatená a proto musí řízení spalování hlídat pul miliardy čidel 100x za vteřinu. Plně postačuje katalyzátor a případně ten nešťastnej filtr pevných částic. EGR pouze zvyšuje spotřebu, rozhazuje volnoběh, totálně maří snahu motormanagementu o regulaci a tím v podstatě i emise :-D. Zaslepit? Klidně... a to bez bolesti, protože to co sem viděl na služebním autě po 100 t. km nepovažuju za stav, který by jakkoliv pomáhal zelenému světu.
EGR je opět úžasná laboratorní věc, jak docílit lepších zelených výsledků, ale ve skutečnosti to reálně funguje přesně opačně. Jedno auto s načatým EGR ventilem je horší jak 3 bez něj

Dříve pro správnou funkci motoru stačila jedna lambda, lanko na plynu a seřízení bylo možné provést v podstatě kdekoliv. Benzínovej motor s katem na začátku devadesátých let? Zlatá věc.. Staré motory od Hondy řady D16... to byla věc, Vteky B16 .. výkon a spotřeba naprosto geniální, motory do dneška jezdí a nájezdy ohromné. Spokojené.. A dneska si koupím nové Volvo, minimálně 4 lambdy, hlídání i sebemenší odchylky v emisích má za následek odstavení auta do servisu a laborování co s tím. Elektronické uplně všechno ve finále co z toho.. po 200 tisících je to auto někdy nediagnostikovatelné bez výměny poloviny součástek v motoru. Z vlastní zkušenosti XC60, se kterou se servis potrápil dostatečně. dostala novou klapku sání, polovinu čidel, kabelové svazky, jednotku motoru. A to všechno stihla za 200 tisíc km, což není zas tak moc. Po záruce oprava v ceně poloviny nového.

Pokud chcete něco udělat pro ekologii -> CNG a LPG a pak jedině šlapací kolo, ale EGR je a zůstane kurvítkem, co způsobuje citelné tvorby karbonu a úsad v motoru, zvýšené tření a tím sníženou účinnost motoru, nižší výkon a vyšší spotřebu a v určitém stupni ojetiny zásadně rozdílné emise, které nemají s ekologií nic společného.

Re: EGR ventil

Napsal: 12 pro 2014, 10:08
od oltcitak
s tymto suhlasim v plnej miere a povazujem dalsiu diskusiu za bezpredmetnu.. :!: :D =D>

Re: EGR ventil

Napsal: 12 pro 2014, 12:18
od jjenda
Diskuzi neuzavírat [-X . Dokud se tady nenajde osobnost, která "deaktivuje" tohle kurvítko u benzíňáků a potažmo i nafťáků bez hrubšího zásahu do motoru, nebo SW, tak aby se tím nezaobíral technik na garančce.

Re: EGR ventil

Napsal: 12 pro 2014, 13:05
od airwaves
Perfekně napsané only_one! Teď už mě teda zajímá jen a pouze to, zdali můj motor 1,6 CVVT nebo li snad přesněji G4FC-G ten apendix obsahuje či nikoliv. Kudla kdyby bylo tepleji vlezl bych do jámy pod auto a fotil výfuk a sání a hledal ho. Podle fotek dílů k výfuku pro i30 bych skoro řekl, že se to týká pouze motoru crdi. Zde foto, jak přímo na kolenu výfuku, což je uplně první díl přímo namontovaný na motoru je vidět odbočka na EGR. Podle orientace toho dílu by EGR měl být nad tím litinovým kolenem. pokud má i crdi výfuk dozádu, tak někda za motorem nad výfukem bude nejspíš ta první část, což asi bude chladič EGR napájený chladící vodou. Pokud můžete dejte foto motoru crdi.

Re: EGR ventil

Napsal: 12 pro 2014, 13:32
od oltcitak
este podotknem: aj ked sa zaslepi EGR ventil(alebo vymontuje a zaslepi,alebo da ine potrubie...) tak niektore auta potrebuju aj deaktivaciu v RJ a ine zasa pripadnu upravu spalovacej mapy,pretoze ta pocita,ze tam ten EGR je a podla toho je naladena. Ja mam napr. EGR odstaveny,ale uprava map este neprebehla.Vizualne sa to pomalsie ohrieva(ale to je dost diskutabilne,pretoze mi nefunguje dohrievanie pomocou zhaviciek) takze to nieje celkom relevantna informacia a inac??? Co ja viem,hlavne,ze si nezasieram sanie s vyfukovymi plynmi a je odstraneny dalsi "sersam" :mrgreen:

Re: EGR ventil

Napsal: 12 pro 2014, 14:50
od only_one
otevřít kapotu a podívat se. Ten motor je maličkej, EGR bys nemohl přehlédnout. Kovová trubka vedoucí od svodů zpátky dopředu přes ventil někam k sání.

Re: EGR ventil

Napsal: 12 pro 2014, 22:54
od petzl62
Only one...
Za mě...velký potlesk =D>
Konečně někdo napsal polopatisticky jasnou pravdu.Howg,není co dodávat.

Re: EGR ventil

Napsal: 12 pro 2014, 23:22
od mmv
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tak jak ??? už někdo otevřel kapotu ??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: neříkejte, že nikdo nedolejváte směs do ostřikovače :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

... já mám ještě alespoň půlku nádržky :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: EGR ventil

Napsal: 13 pro 2014, 00:44
od ivan
Richi_i30 píše:Do benzínů se nedává EGR ? Odkdy ? Emisní normy se pak honí jak ?
Ale davaj kort japonsky a korejsky značky :!: Jedna se o americky model EGR na každe haupně byl obrazovy štitek jak to ma byt zapojene :!: :!: :D :D :D EGR ma dlouhou hystorii :wink: Stary system ovladan vakuově :!: Novy system ovladan elektronickym mozečkem :!: Častej problem nouzaku :!: :!:
Egr nebo Ageru se nezbavite vždy tam budou at je benzin nebo nafta na 100% jej nema elektromotor :!: :lol: :lol: :lol: :wink:

Re: EGR ventil

Napsal: 13 pro 2014, 01:26
od mmv
#-o #-o ježiš, tydle teoretický keci :? :?

Re: EGR ventil

Napsal: 13 pro 2014, 10:28
od only_one
co já vím tak mám auta s klasickým EGR, což je humus z výfuku (ať podtlak nebo elektro) a třeba na Jagoušovi mám pouze PCV což je jen podtlakový odsávání ventilových vík spolu s celým podtlakovým systémem brzd a pod. Žádný nasávání bordelu za svody. I přes to to má známku Euro4 z roku 2002 :-)

Na koncernech 1,9tdi stačilo EGR vyšroubovat a vešla se tam uplně přesně desetikoruna a byla klid. Ale EGR musel elektricky fungovat. Na starém Daewoo Tacumě s motorem z GM (Opel) měl benzín EGR, stačilo ale vystřihnout záslepku pod něj a opět byl svatej pokoj.
Novější koncerny už vyžadují zásah do řídících jednotek. Specializije se na to třeba Dieselpower, bohužel ale asi korejce nedělá (zatím) pravda, ani jsem to zatím nezjišťoval, naše Crdi má najeto ještě málo a pokud facelift bude mít turbomotor s legálním plynem od Hyundai bude rychlá výměna. U plynových aut není EGR tolik namáhanej, neb se v podstatě netvoří karbonové úsady. Je to takové menší zlo z těch všech možných variant.

Nicméně bych skoro řekl, že ty korejský CVVT motory EGR nemají, jednak podle fotek nikde nic nevidím, google o tom taky mlčí a díl k tomu není.

Re: EGR ventil

Napsal: 13 pro 2014, 11:34
od soban
A to že nikde není EGR vidět neznamená že tam není!

Klidně může být součástí motoru - stačí aby při sání vzduchu do válce se otevřel výfukový ventil a máš EGR vyšité jako nic :-) A todle asi snadno neodpojíš :-)

Viz:
Rozlišujeme EGR interní a externí.

Interní EGR je realizováno tak, že výfukové ventily jsou ještě otevřené, když se začne píst pohybovat dolů. Někdy se tomu také říká překřížení ventilů. Předpokladem je, že výfukové a sací ventily mají každý svoji vačkovou hřídel. Na ovládané vačkové hřídeli je variátor, který umožňuje řídit, kolik EGR plynů tam půjde.