ktoré kúpiť IX20 vs. I30
Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři
Re: ktoré kúpiť IX20 vs. I30
dobře, dobře...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
- Reklama
Re: ktoré kúpiť IX20 vs. I30
Tak řeším obdobnou otázku, jen mi v tom dealer udělal trochu čáru přes rozpočet, jinak bych měl už dávno vybráno. Možnosti jsou dvě.
ix20 1.6 MPI (92 kW) trikolor club
nebo
i30 kombi 1.4 MPI (73 kW) trikolor/komfort (ještě nevím, auto bez mlhovek mi přijde divné, ale zas na +20tisíc si je necením)
Pro ix20 hovoří o něco nižší cena a lepší motor, pro i30 kombi větší kufr. Jenže mám obavy, že těch 73kW bude na i30kombi slabé. Složení cest jsou polovina krátké trasy a město, třetina delší trasy 100-300km a ta zbývající šestina dálnice, ale málo kdy (kam jezdím je ještě nepostavili). Naftu nechci. Kvůli kratším trasám se mi nechce jít ani do benzínu s turbem, k 3válcům mám odpor. Kdyby do toho kombíka byl 1.6MPI, nemusel bych nic řešit, jenže to zas oni né...
Přecházím z i20/1.2 63kW, což jsem si kdysi říkal, že silnější auto by bylo příště lepší, ale asi bych to tak vydržel i dál. Při přepočítání Nm/kg naloženého auta je to rozdíl pět procent, což je tedy v podstatě stejné jak současné auto. Stručně, silnější bych raději, ale nedávám mu takovou váhu, v podstatě stejnou jako tomu většímu kufru, takže je to nerozhodně. Proto by mě zajímalo doporučení/zkušenosti.
Otázka tedy nezní jaké auto, ale jaký motor (což vybere auto). Oba jsou sice MPI D-CVVT, ale který z těch motorů je spolehlivější a déle vydrží?
ix20 1.6 MPI (92 kW) trikolor club
nebo
i30 kombi 1.4 MPI (73 kW) trikolor/komfort (ještě nevím, auto bez mlhovek mi přijde divné, ale zas na +20tisíc si je necením)
Pro ix20 hovoří o něco nižší cena a lepší motor, pro i30 kombi větší kufr. Jenže mám obavy, že těch 73kW bude na i30kombi slabé. Složení cest jsou polovina krátké trasy a město, třetina delší trasy 100-300km a ta zbývající šestina dálnice, ale málo kdy (kam jezdím je ještě nepostavili). Naftu nechci. Kvůli kratším trasám se mi nechce jít ani do benzínu s turbem, k 3válcům mám odpor. Kdyby do toho kombíka byl 1.6MPI, nemusel bych nic řešit, jenže to zas oni né...
Přecházím z i20/1.2 63kW, což jsem si kdysi říkal, že silnější auto by bylo příště lepší, ale asi bych to tak vydržel i dál. Při přepočítání Nm/kg naloženého auta je to rozdíl pět procent, což je tedy v podstatě stejné jak současné auto. Stručně, silnější bych raději, ale nedávám mu takovou váhu, v podstatě stejnou jako tomu většímu kufru, takže je to nerozhodně. Proto by mě zajímalo doporučení/zkušenosti.
Otázka tedy nezní jaké auto, ale jaký motor (což vybere auto). Oba jsou sice MPI D-CVVT, ale který z těch motorů je spolehlivější a déle vydrží?
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Re: ktoré kúpiť IX20 vs. I30
Mám ix20 1.6 /6MT, vyzkoušel jsem i i30 kombi 1.0 TGDI, nejezdilo to špatně, ale: 1.6 CVVT mi sedí nějak lépe, nemusím tolik řadit, spotřeba je cca stejná, i30 žena hned zavrhla, je tam prý míň místa než v jejím Fiatu GP - číselně to samozřejmě nneí pravda, ale pusobí stísněným dojmem, kdežto ix20 j evíce "pohodové". I30 má zase lepší podvozek a delší kufr...ta 1.4 bude na kombi celkem slabá, trochu větší náklad a bude pořád řadit...za mě jednoznačně ix20 1.6....poku dnení dělka kufru rozhodující.
Re: ktoré kúpiť IX20 vs. I30
Auto bez mlhovek ti přijde divné, předpokládám předních. Kolikrát jsi je potřeboval ja za posledních 6 let a 300.000km ani jednou. Jinak kvůli motoru ix20, jinak i30. A úplně jinak Fiat Tipo 1,4 T-jet.
Re: ktoré kúpiť IX20 vs. I30
Ano, bez předních, protože zadní mají ze zákona všichni. Já je potřeboval za 5 let asi dvakrát, kdy mlha najednou zhoustla jak mlíko a neviděl jsem skoro nic. Zvládl bych to bez nich? Nejspíš nějak ano. Skoro nikdy je nepotřebuju, ale když už bych je těch pětkrát za životnost auta potřeboval, bylo by fajn, kdyby tam byly Hm, to "T" v tom T-jet bude o turbu a turbo na můj styl tras fakt nechci. Asi vyrazím do hyundaie porovnat ty kufry i opticky, ne jen číselně na papíře a taky tu 73kW i30 projet, jestli ji budou mít.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Re: ktoré kúpiť IX20 vs. I30
Já jezdil se ceedem 1.4 II. generace, když jsem měl svoje auto v servisu. Po městě v pohodě, na státovkách a dálnicích byl nižší výkon znát. Dá se s tím naučit jezdit, ale v kopcích a při předjíždění je třeba častěji podřazovat a využívat plné spektrum otáček (výkon roste až téměř k omezovači).
1.6 CVVT je za mně povedenější motor, pokud nepotřebuješ jezdit "pilu", tak je využitelný v širokém rozsahu otáček, spotřeba je podobná 1.4, ale ikso je trošku vyšší, takže bude nepatrně méně úsporné, z vlastní zkušenosti to ale odhaduju na méně než 10% rozdílu spotřeby.
Budete jezdit ve 2 nebo ve 4 lidech? Pokud nebudou obsazeny zadní sedačky, příp. na nich budou v autosedačkách sedět malé děti, dá se zadní lavice posunout a navíc zadní opěráky nastavit na jiný sklon, aby bylo v kufru víc místa.
Přeji ti, ať správně vybereš, to dilema chápu. Sedni si do obou aut a projeď se v nich, nejlépe po trase, kterou znáš. Pokud to máš v rozhodování téměř 50:50, tak ať rozhodne subjektivní pocit z jízdy
1.6 CVVT je za mně povedenější motor, pokud nepotřebuješ jezdit "pilu", tak je využitelný v širokém rozsahu otáček, spotřeba je podobná 1.4, ale ikso je trošku vyšší, takže bude nepatrně méně úsporné, z vlastní zkušenosti to ale odhaduju na méně než 10% rozdílu spotřeby.
Budete jezdit ve 2 nebo ve 4 lidech? Pokud nebudou obsazeny zadní sedačky, příp. na nich budou v autosedačkách sedět malé děti, dá se zadní lavice posunout a navíc zadní opěráky nastavit na jiný sklon, aby bylo v kufru víc místa.
Přeji ti, ať správně vybereš, to dilema chápu. Sedni si do obou aut a projeď se v nich, nejlépe po trase, kterou znáš. Pokud to máš v rozhodování téměř 50:50, tak ať rozhodne subjektivní pocit z jízdy
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: ktoré kúpiť IX20 vs. I30
Jedna obava je, že s větší rezevou výkonu (ix20 s 1.6) nebudu muset motor tolik vytáčet do otáček, abych dosáhl požadovaného výkonu, což by mohlo mít příznivější vliv na životnost motoru. Takže chci to trochu projet ti i30 kombi s 73kW. Nečekám nadšení aní zázrak, spíš "jak moc to bude špatné" No, dnes jsem byl u dealera a moc nepochodil. i30 kombík s 1.4i na projetí nemají. ix20 nemají žádnou (prý vše vyprodáno). Takže jsem chtěl porovnat kufry a projet tu i30 a s ani jedním neuspěl. Alespoň kufr kombíka jsem si prohlédl a fakt není špatný... kufr ix20 si prohlédnu v pondělí, až dorazí kolega v práci z dovolené. Ještě mi nabídl že jde do prodeje jejich "služební" (něco jako předváděčka, ale ne předváděčka) kombík i30 trikolor komfort s 1.6 atmo (zapomněl jsem se zeptat jestli je to MPI a ne GDI) r.v. 2017 a najeto 6500km za 318 tisíc, tedy se slevou (zpočítáno ze starého ceníku) cca 100 tisíc oproti tomu, co tehdy stála.
No... subjektivní pocit z jízdy, když nechám rozhodnout, tak předpokládám, že vyhraje silnější motor
No... subjektivní pocit z jízdy, když nechám rozhodnout, tak předpokládám, že vyhraje silnější motor
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Re: ktoré kúpiť IX20 vs. I30
Mno... 2017-tku zřejmě minulé generace (PDe se tuším s 1.6 MPI ani GDI nedělala, a GD se ještě v r. 2017 prodávaly) za 318000 je na mně dost, nové tehdy stály okolo 335 - 350 tisíc podle toho, na jakou slevu se natrefilo, sleva cca 30 000,- za 2 roky staré auto je málo. 100 tisíc "oproti tomu, co tehdy stála" je nějaký prodejcův trik, to možná byla ofiko ceníkovka, ale za tu se to neprodávalo
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Jen pár postřehů:
- mlhovky bych taky neřešil, použiješ párkrát za život a stejně moc velký efekt nemají
- k tomu občasnému vytočení motoru... ono je to s tím efektem na životnost spíš naopak
- koupit auto a neprojet se v přesné motorizaci a typu auta bych nedělal, podle mě se vyplatí dojet se na to podívat i někam jinam, třeba i na druhý konec republiky
- k tomu motoru od Fiatu. Jestli je to stejný motor jako na tomto videu od Vaculíka https://www.auto.cz/video-nejlepsi-auto ... ika-128769
(což nevím, ale název tomu napovídá), tak by to nemusela být špatná volba... (jinak doporučuji zkouknout celé, je to i zábava)
Přeji šťastnou volbu.
- mlhovky bych taky neřešil, použiješ párkrát za život a stejně moc velký efekt nemají
- k tomu občasnému vytočení motoru... ono je to s tím efektem na životnost spíš naopak
- koupit auto a neprojet se v přesné motorizaci a typu auta bych nedělal, podle mě se vyplatí dojet se na to podívat i někam jinam, třeba i na druhý konec republiky
- k tomu motoru od Fiatu. Jestli je to stejný motor jako na tomto videu od Vaculíka https://www.auto.cz/video-nejlepsi-auto ... ika-128769
(což nevím, ale název tomu napovídá), tak by to nemusela být špatná volba... (jinak doporučuji zkouknout celé, je to i zábava)
Přeji šťastnou volbu.
KIA Cee'd 1.6 GDI (2014) FIFA World Cup Edition
Re: ktoré kúpiť IX20 vs. I30
To není prodejcův trik, to je můj vlastní výpočet. Našel jsem si starší ceník https://www.hyundai.cz/files/download/m ... bi-new.pdf (GDI je tam v nabídce) kde je i30 1.6i trikolor za 395 + 15 za paket komfort + 14 za barvu + nepočítám doplňky. Což dá 424 tisíc, samozřejmě ceníková cena, reálná nejspíš nižší, to je fakt.
Ty mlhovky neberu zas jako kritické, kdyby byly, bylo by to fajn, ale když nebudou, rozhodující faktor to fakt není.
Tak v případě ix20 se svezu kolegovou 1.4 a se změnou na 1.6 se nebojím negativních překvapení. V případě i30 1.4MPI 73kW, tak tu bych samozřejmě bez vyzkoušení nekoupil.
Jenže ten fiat tipo kombi jednak ceníkově začíná na 420 a hlavně je furt motor s turbem. Jak jsem psal před tím, tak já mám nemalý podíl hodně krátkých tras, takže motor s turbem nechci.
Ty mlhovky neberu zas jako kritické, kdyby byly, bylo by to fajn, ale když nebudou, rozhodující faktor to fakt není.
Tak v případě ix20 se svezu kolegovou 1.4 a se změnou na 1.6 se nebojím negativních překvapení. V případě i30 1.4MPI 73kW, tak tu bych samozřejmě bez vyzkoušení nekoupil.
Jenže ten fiat tipo kombi jednak ceníkově začíná na 420 a hlavně je furt motor s turbem. Jak jsem psal před tím, tak já mám nemalý podíl hodně krátkých tras, takže motor s turbem nechci.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Re: ktoré kúpiť IX20 vs. I30
Na krátké trasy je problém přímovstrik, tedy GDI, Tgdi, Tak apod. Turbo na krátké trasy ničemu nevadí. Jistě ideál pro dlouhou zivotnost je atmosféra s nepřímým vstřikem.
Re: ktoré kúpiť IX20 vs. I30
S tím vyzkoušením auta se to poměrně zkomplikovalo, protože ho nikdo nemá k vyzkoušení. Obvolal jsem sedm prodejců a nikdo nemá, ani neplánuje, že to skoro nikdy nikdo nechtěl. Jediné, co jsem našel, tak je ve Vistacaru, kde mají s tím motorem i30 hatchback. Jenže je to ne předváděčka, ale skladovka, takže k vyzkoušení prý jen malý kousek. No, okolo Hodonína, co jsem koukal, tak není ani kousek dálnice, ani hlavně ani žádný kopec. To s tím kouskem k vyzkoušení (k dispozici bude až za pár dnů) ani nevím, jestli vůbec stojí za to.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Re: ktoré kúpiť IX20 vs. I30
Tak nakonec jsem zvolil ix20. Důvod byl v podstatě prostý - vůbec nikde nebylo možné sehnat k vyzkoušení i30 ať již kombi nebo hatch s 1.4i/73kW motorem. Jediná škoda je ta, že než se došlo přes to rozhodování (a řešení odkupu současného auta), tak většina ix20 s vyšší výbavou zmizla. Ač jsme pak obvolávali spousty prodejců, tak se již nepodařilo sehnat ve zvolené barvě. Ani v červené ne (byla by alespoň bez příplatku). Bílou jsme s manželkou vysloveně zavrhli. Takže jsme si ve výsledku připlatili za barvu, která by nebyla zrovna první (druhá, třetí,..) volba Až na tu barvu si ale myslím, že budeme spokojeni a na barvu si člověk zvykne. Já tam mám motor, co jsem chtěl, prvky výbavy, co jsem chtěl, manželka má kufr i počet airbagů, co chtěla a barva... no... 6 věcí ze 7, co by člověk chtěl
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: ktoré kúpiť IX20 vs. I30
Na barvu to nejezdí ! Ale manželkám se to většinou obtížněji vysvětluje ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: ktoré kúpiť IX20 vs. I30
Škoda, že tě nenapadlo si zajít projet Kia Ceed s tou 1,4. Těch je všude plno i kombajnu, ale teď už je to jedno.
Ix 20 už je celkem konstrukčně zastaralá, ale pokud byla dost slušná cena.
Přeji hodně spokojených kilometrů .
Ix 20 už je celkem konstrukčně zastaralá, ale pokud byla dost slušná cena.
Přeji hodně spokojených kilometrů .