Stránka 4 z 5
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 04 pro 2018, 21:30
od Mexican
cooper: nehnevaj sa ale ty si hrozny matros. operujes tu teplotamy a otackami ale vsetko beries mantinelisticky. to ze zohrievas auto z tych tvojich -5 bez zataze mu paradoxne skodis. na internete je k tomu mnozstvo clankov. zopakujem argument: mam s Accentom 308000km. a uprimne neviem v akych podmienkach jazdis, ked beries vozidlo pre vymenu oleja ako pouzitie pre vysoku zataz. ja menim olej po 15 000km, pouzivam obyc olej, medzi vymenami ubytok asi 5mm na mierke. rano nastartujem, zapnem pas a vyrazam. ziadne rally, proste normalna jazda. tankujem na globuse, tesco, ono. mam povodne vstreky, turbo, cerpadlo. emisie poctivo merane, vsetko okay. ja ta asi v zasade chapem, ze si cvok (v dobrom). problem je ze neskuseny uzivatel moze skocit na tvoje nazory a bude mat zo svojho moto zivota peklo
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 05 pro 2018, 08:36
od copper5252
jen že každy má jiné mněřítka pro to je OK a co neni
navíc srovnáváš nesrovnatelné auto vyrobené v roce 2007 a auto vyrobené třeba v roce 2016 jako moje !
jo prosím najky chytrý članek proč zahřívani auta škodí by nebyl
zato když neskušený uživatel skočí na blbost jménem longlive vymněna oleje tak chodák jeho auto
ale je vidět že si nikdy nečel manual k auto třeba I30II a i20 má napsané vymněny oleje tak jsem už jsem psal x krát ! proč by vyrobce uvaděl vymněnu oleje při vysoké žatěži motoru v 6000 km ? je tak ze srandy že jo
otazka je co se myslý tou vysokou zatěži motoru
to že ja mněnim olej co 6tkm mně absolutně nevadí
jo a malem bych zapomněl co 20tkm mněnim olej v převodovce
ale proč to dělám se fakt nebudu rozepisovat ,jo taky mněnim 2x ročně stěrače
a melem bych zapomněl komplet brzdy dělám co dva roka
prostě ja vymněny věci u auta beru jinak než běžní uživatelé auta , pro mně to je zabava ne nutnost !
taky pořát pišu ! každy at se stará o auto jak chece ! nikomu nic nevnucuji !
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 05 pro 2018, 09:07
od Mexican
pytal som sa asi dva krat - co je podla teba vysoka zataz? Stale ziadna odpoved. Byvas pod Jestedom a kazdy den rano v mraze jazdis na vysielac do prace? rozvazas seniorom jedlo a popri tom im kontrolujes lieky (takze 1km jazda, vypnut pol hodina chladne, znova start...)? Ono nieco ako definovat tazku prevadzku v miernom podnebi na uzemi CR je pre mna ako vodica amatera je narocne a rad sa necham poucit. Ty vlastne sam nevies, ale dodrzujes to. To je podla mna blbost. Ono uprimne, aj domace rastliny prilisnou pozornostou zahubis. U auta to zrejme nehrozi, ale je to doslova liatie penazi do kanalu
Pozri, mne osobne je to jedno. su to tvoje peniaze. Tvrdim, ze nepostupujes ani ekonomicky ani ekologicky. Mantinelizmus o longlife olejoch si nechaj odcesty, asi tu nikto LL oleje nedoporucuje. 15/20 tisic km na vymenu je 2,5 az trojnasobok toho co doporucujes. Predstav si kolko litrov oleja doslova vyplytvas za 100 000km. Ln by som bol rad ak by si tu nesiril bludy. Ono to ako to auto zle pouzivas ukazuje aj spotreba (ta je otrasna a vobec ju nechapem). Dlhodobo sledujem spotrebu aj nasho druheho auta, Fabia ktora jazdi prakticky len cesty do Brna, nakupy. Takze kolony (Brno rulez!!!), caste starty a kratke trasy. A manzelka ma dlhodobo medzi 6,5 az 7l/100km
tem o zahrievani je mnoho a pisu ich daleko skusenejsi ludia nez ja a ty:
http://www.auto.cz/otazka-sto-budu-je-l ... zdou-99856
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/je ... niho-auta/
https://automix.denik.cz/zivot-ridice/v ... 70330.html
a mnoho dalej
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 05 pro 2018, 14:13
od paboz
vymena v prevodovce co 20 000 pokud byla myslena vazne
to uz nema smysl dal vest diskuzi.
To za ty prachy sis mohl koupit poradny vuz.A jak uvedl koleda z mexica ta spotreba je hruza ale neni se cemu divit bud chladis nebo ohrivas vlastne samotna jizda to je na pritez.
Ja mam spotrebu 5,5 l P.P. v I 20 ukazuje o 0,5 l min.Do vsech aut co jsem mel leji benzin po hrdlo trochu ale musim pres leto zohlednit venkovni teplotu.I 20 se tankuje nejhur kdyz dojedu na hladove oko tak naberu +- 35 l a nebudu furt jezdit ku benzince tak ze aretace klapky v hrdle A vleze dalsich 10l.
jezdim same kratke jizdy denne do prace 2 X 7,800m a dalsi jizdy jsou kratsi obcas vikendovka do 50km .V lete kdyz jezdim 2 X po 300km tak je spotreba 5l
A oleje menim cely zivot co 18 mesicu nebo 15 000km.Proste on bude slouzit me.
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 05 pro 2018, 15:50
od Mexican
to ze meni olej v prevodovke raz za 20 000km mi uslo.. smarja jozefe, aka skoda penazi a casu
olej v manualnej prevodovkeje podla Hyundai dozivotny. Co si myslim, ze asi nie je moc dobre a tak som pre dobry pocit menil v 120 000km a teraz sa chystam na vymenu po 310 000km (je to spinava praca
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 05 pro 2018, 19:24
od copper5252
no ja už svoje napsal
vaš problem nic víc
to mexican:
ty članky o zahřívani psal najky pisálek který jezdi max firemnim křápem
jinak jsem nikdy nepsal že se má na místě zachřívat až do uplněného zahřatí motoru ! ale jak říkam každý až si dělá co chce
co se týká spotřeby tak srovnáváš auto bez turba a auto z turbem to bude dicky větší spotřebu !
ani dost často jezdim kratké trasy resp hodně zastavek takže tak
ps podele tebe je vyrobce blbec ktery neví co píše ohledně vymněny oleje
to paboz: sice vyrobce uvadí doživotní napln ! ale co to znamená ? do konce meho života ? nebo životnost oleje ? nebo životnost auta ? to se nikde nespecifikuje ! vyrobce převod olejeu uvaději max 50tkm většinou ! ja mněl dost aut na to abych něco taky věděl jak se třeba u fabie rs přidirala převodka
nebo o skoda rapid 2013rv když jsemmněnil olej v převodce jsem doslova vypustil špony
a maras
to to jsem mněnil po 25tkm , u I30II m mněnil autorizak oleje že mi huře šlo řadit tak ho vypustily byl tam od výroby myslým že vymněna byla 22tkm po vypuštní oleje jsme viděl htova rozkoš
kondezovaná voda a maras
ono hodně lidi zapomnělo že provodvka je odvětravaná a tim padem se do ni dostane kondenzace atd i když by nemnela ale dostane
jelikož převodovka ma realativně nízkou teplotu tak se kondenzovaná voda nestihne odpařít a poškozuje olej napln
ale jak už jsme psal ja vymněny věci beru jinak než běžní uživatele ja to mám jako zabavu ! a opětovně opakuji at si každý děla co chce !!! pokud týhle větě nerozumíte vaš problem
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 06 pro 2018, 09:25
od slabostka
prevodový olej vydrží s prehľadom 100 000km v každom aute.
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 06 pro 2018, 11:33
od paboz
ja si do tedka myslel ze nynejsi maloobjemove motory s turbem se vyrabi z duvodu nizsisch spotreby.
tak to potom postrada logiku poridit si drahzsi,provozne narocnejsi turbo ,hovorim pri pouzivani auta na courani po okrskach z 75% kratke trasy.
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 06 pro 2018, 11:39
od Mexican
presne tak - motor s turbom je stavany na nizsie otacky. Nizsie otacky, vyssi krutak v nizisich otackach = nizsia spotreba ako atmosfera
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 06 pro 2018, 11:51
od paboz
ale copper pise ,aspon jsem to tak pochopil .zkopirovano:
co se týká spotřeby tak srovnáváš auto bez turba a auto z turbem to bude dicky větší spotřebu !
tedkom nejak nechapu jak mam pochopit tuhle odpoved
kdo ma dle coopra vetsi spotrebu .V realu o proti ma I 20 ta jeho zere jak nezavrena
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 06 pro 2018, 16:19
od slabostka
nedá sa to takto zjednodušene povedať - spotreba závisí vždy od toho koľko práce má motor vykonať. 100kW z 2.0l atmosféry a 100kw z 1.4TB bude plusminus za rovnako - myslím tým keď budú motory vykonávať plusminus rovnakú prácu. Existujú režimy keď 1.0mpi bude brať viac ako 1.0tb a naopak.
Ide o to či si môžeš vybrať. Turbobenzín má svoje plusy - hlavne "luxus" ťahu od stredných otáčok. Má aj svoje mínusy. To si treba zhodnostiť a správne vybrať. Na poskakovanie po meste stačí aj klasika atmosféra ak je v ponuke.
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 06 pro 2018, 16:58
od copper5252
1: převodovy olej a 100tkm hezky na který planetě ? a tedka važně ja sevymněnám naplní aut stavím jinak než běžný uživatel ale i tak vyrobci převod oleju davaji max 50tkm ! tady se pořát zapomíná že každy chce vydělavat takže výrobce aut uvadi doživotní napl převodky ,ale neni to pravda, jelikož moc dobře vědi že se tak převodka ničí ! zase vyrobci oleju chtěji taky prodávat takže raději uvadí nižší životnost převod oleje atd
2: auto bez turba bude mít dicky nižíš spotřebu než auto z turbem stačí takhle ?
každý jezdi jinak a každy tomu šlape jinak plyn
jak už jsem psal z mojim autem se dá jet od cca od 5.6 do klidně i 8.4 běžná jizda zaleží jak moc rychle
ale kratké trasy atd se daji jezdit i za 14 litru :/
krátké trasy mám na mysli jedu 3 km za stavím a dokola
to paboz: od který doby ? i výrobce uvadí dicky vyší spotřebu u turbo motoru než u atmosféry !
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 06 pro 2018, 17:13
od slabostka
100 000km je bežný interval, to pre iných aby si nemysleli že škodia prevodovke ak to nedodržia.... a či si niekto myslí niečo iné je jeho vec.
K spotrebe - mám 1.4 turbínu suzuki a spotreba nie je vôbec vyššia ako atmosféra s rovnakým výkonom - naopak toto suzuki vo vitare berie menej ako nissan 2.0 100kW. Tak to je.
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 06 pro 2018, 17:34
od Mexican
myslim, ze je to zbytocne... neviem kde tu tahate intervaly vymeny oleja v prevodovke, ale fajn... ja som napisal par prispevkov, servisneho mimona Coopra uz opravovat nebudem, pretoze je jasne ze nema zaujem
jeho tvrdenia (spotreba atmo vs turbo, intervaly vymeny) su zalozene na vode... vzdialili sme sa daleko od povodnej temy a tak ja hadzemuterak do ringu a necham to magora vyhrat
Re: Ktorú motorizáciu
Napsal: 06 pro 2018, 18:27
od Ruska.ruleta
Coppere, nevim jak jsi na ty sve nazory prisel, ale nemas pravdu. Nelze takhle obecne rict, cerna je cerna a bila je bila.
Ohledne oleje v prevodovce........ je tam 1,8l a prace na 10 minut. Co resite???
Nechapu veskere komentare, cena 2l oleje i s cenou prace se rovna 30 minutam, ktere musim odsedet v praci.....
At se dari.
RR