ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Moderátor: Moderátoři
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Myslel som to s tou flasou ako test - názornu skusku, ze sa rychlo premiesa... Skusal som to. Pri tankovani mas pravdu, ze je to neprakticke. Ja lejem priamo do nadrze tou nepraktickou mierkou a potom tankujem naftu . Teda uz pri tankovani sa to dobre premiesa a nemyslim ze hrozi nejake usadzovanie VIFu na dne nádrze.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
- Reklama
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Myslím, že to je u všech dieselů stejné. Výrobce VIF doporučuje dávkování 1000 :1, tj. 1 mililitr aditiva na 1 litr nafty. Případné předávkování nevadí. Pod krytem víčka nádrže mám injekční stříkačku s 50 ml aditiva a podle toho, kolik tankuju, tolik tam stříknu. Samozřejmě před tankováním. Doma zase stříkačku doplním. I když někdy zapomenu ...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Na dolévání VIFu používám lahvičku, ve které je jednorázová náplň. Doma si připravím plus mínus potřebný objem a je to praktičtější než se patlat s odměrkou u stojanu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
zistil som jednoduchu vec. VIF sa mi uz neoplati - tankujem bud:
Drive diesel (Globus, Slovnaft)
aditivovany diesel (Mol)
Verva Diesel (benzina)
diesel bez biozlozky (Euroil)
sem tam do nadrze nalejem cistic (Wynn`s, STP). Robim to tak poslednych 20 000km (celkovo ma auto 253 000km).
Drive diesel (Globus, Slovnaft)
aditivovany diesel (Mol)
Verva Diesel (benzina)
diesel bez biozlozky (Euroil)
sem tam do nadrze nalejem cistic (Wynn`s, STP). Robim to tak poslednych 20 000km (celkovo ma auto 253 000km).
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
no a som zase na zaciatku s otazkou. Ma to vobec zmysel, ked "NIKDY":
a.) dopredu neviem kolko litrov presne natankujem (tankujem pri cca 1/4 nadrze - raz 38, raz 45, raz ...)
b.) sa mi to teda poriadne nepremiesa keby som to dolial po (aj oni odporucaju pred tankovanim). Ja chem coplna a nie podla VIF ml.
Takze ... siceo som si to objednal, ale asi to niekomu darujem a radsej budem tankovat kvalitnejsiu naftu ...
a.) dopredu neviem kolko litrov presne natankujem (tankujem pri cca 1/4 nadrze - raz 38, raz 45, raz ...)
b.) sa mi to teda poriadne nepremiesa keby som to dolial po (aj oni odporucaju pred tankovanim). Ja chem coplna a nie podla VIF ml.
Takze ... siceo som si to objednal, ale asi to niekomu darujem a radsej budem tankovat kvalitnejsiu naftu ...
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Ja nalejem jednu alebo 2 odmerky a nikdy neprepocitavam na litre. Predavkovanie nieje problem práve naopak , a ked das menej tiez nieje problem, tak by som s toho taku vedu nerobil a kludne dal od oka.. a nie presne mililitre litre
A ked tankujes "kvalitnejsiu" naftu tam tiez nemoze nikto zarucit, ze je naozaj kvalitnejsia a tak mam aspon aku taku istotu ze som pre motor nieco dobre urobil
A ked tankujes "kvalitnejsiu" naftu tam tiez nemoze nikto zarucit, ze je naozaj kvalitnejsia a tak mam aspon aku taku istotu ze som pre motor nieco dobre urobil
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2822
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Já to odhadnout dokážu, i když úplně labooratorně přesně 1:1000 se to asi nedá. Takže to kolísá někde kolem 1:900 až 1:1000. Ale o tom to není. Jestliže aditivovaná nafta stojí o cca 1,- Kč více než obyčejná, pak aditivace tímto způsoběm přijde tak 27 haléřů na litr. Se stejným provozním výsledkem.
Naposledy upravil(a) Espero dne 13 zář 2016, 09:48, celkem upraveno 1 x.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
No mna ani tak netrapi cena. Skor sa potrebujem uistit (ak to mam vobec pouzivat), ze ked to s aditivami mierne prepisknem lebo podpisknem nic sa nedeje
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2822
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
No jasně, že se nic neděje. Když to podpískneš, pak v nehorším případě to má nižší účinnost nebo žádnou a je to jako bys jezdil na obyčejnou naftu, když to přepískneš, stejně jsou to tisícinky litru a to se ztratí. Motor nejede na přece VIF, ale na tu naftu.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
- R2-db269.cz
- ***
- Příspěvky: 552
- Registrován: 05 úno 2016, 23:33
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
No tak já to vidím tak, že na zimu tankovat Vervu vzhledem k nepohodlí při používání VIF a na jaře zase nasadit VIF.
Hyundai i30 3.gen Fastback 1.4 T-GDI 103kW 7DCT Style Clean Slate
Hyundai i30 2.gen Combi 1.6 CRDI 81kW Weekend Design Ara Blue - prodáno
Hyundai i30 1.gen Hatchback 1.4 CVVT - prodáno
Škoda Octavia 1.9 tdi 81kW
Škoda Favorit
Opel Vectra 2.0i
Hyundai i30 2.gen Combi 1.6 CRDI 81kW Weekend Design Ara Blue - prodáno
Hyundai i30 1.gen Hatchback 1.4 CVVT - prodáno
Škoda Octavia 1.9 tdi 81kW
Škoda Favorit
Opel Vectra 2.0i
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Ked to prepisknes tak si dobre precistis palivovu sustavu = cerpadlo vstrekovanie. Ked zacinaju blbnut trysky tak sa ako posledna lacná zachrana naleje cely VIF do flasky + cca pol litra az liter nafty a necha sa motor bezat na takuto zmes a vo vela pripadoch to pomoze a trysky su ako nove ak niesu mechanicky poskodene. A ked to podpisknes tak budes ako vecsina motoristov jazdit na beznu naftu o nieco lepsiumilan74ma píše:No mna ani tak netrapi cena. Skor sa potrebujem uistit (ak to mam vobec pouzivat), ze ked to s aditivami mierne prepisknem lebo podpisknem nic sa nedeje
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
OK, vyskusame - zajtra to pride a idem prvy krat tankovat s tym v stredu.
Som zvedavy na nasledujuce tyzdne .
Dikes vsetkym za info
Som zvedavy na nasledujuce tyzdne .
Dikes vsetkym za info
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2822
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Moje zkušenosti jsou takové, že to nepoznáš ihned při prvním nabrání VIF, změny budou patrné tak po ujetí 5000 km, a markantní tak po 20 tis. Jak to bude rozpouštět úsady, tak budeš mít motorový olej černý jako botu, na to si zvykni.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
ty vogo,ja nevim co porad resite,pisu po velice dlouhe dobe ac nerad ale musim,navic se porad nestacim divit nad nekteryma prispevkama jak jsou naivni. V dnesni dobe,jako u nas v teto republice uz musis davat aditivum jenom proto abys nezadrel kovove soucastky v palivovem systemu, nebot ty skurvene biosracky vubec nesplnuji predepsane hodnoty 5% a 7% v palivech, na kazde cerpacce jsou tyto hodnoty prekroceny(vic jak o 10%-dokazane) coz skodi kazdemu motoru a ti skurvveni pumpari se porad vymlouvaji ze cisterna s palivy je na ceste kdyz jim prijde kontrola COI a COI jim to uznava a nedava pokuty natoz aby odebirala licence nebot v tom jedou jak s celnikama tak jdou na ruku kmotrum nasi soucasne ci byvale vlady,nebot z toho maj tezke prasule, vsude okolo nas ve statech maji jasna pravidla a nemuze se stat ze bys natankoval vetsi pomer biosracek nez je stanovene zakonem....5% a 7% ...........
jako je jasne ze po nejakych 50.000km nepoznas rozdil ze motor je odrenej diky biolihu ale az ti odejde v 80.000km nekolik vstriku a je jedno jestli naftovejch ci bezinovejch tak potom musis ty sam sahnout do kapsy a nechat opravit vstriky pri dobre konstalaci jen at to neni cely rail ci jine soucastky pal systemu(servis se pokazde vymluvi na nekvalitni palivo),navic cena je nekde v oblacich na nase pomery,myslim financni nebot nedosahujem platu nasich sousedu, ale co my uz to nejak skousnem a musime to opravit nebot nemame na novy vuz,ze jo.tak ze to zaplatis
no a ted nastava dilema, chces platit nebo jezdit, kdyz porovnam cenu VIFU(5l za 1280kc plus postovne) vs cenu vstriku na ujete km tak tam radeji budu cpat aditivum treba i v nadpomeru coz motoru neskodi (ale vim ze mam zajistene mazani palivove soustavy pro pripad ze natankuji palivo kde je velky podil biosracek),navic vetsina benzinek prestala pouzivat aditivum v palivech,jedina firma co puziva aditivum je MOL, uz ani Benzina nepouziva aditiva ani u premiove nafty(tam je jenom zvysene cetanove cislo-jen kvuli toho aby byla premiova) takze je z toho na bliti teda krom max motion od omv..... a ti co si mysli ze u euroil tankuji palivo bez biosracky tak jsou taky na omylu,neni tam sice tolik % jak pise zakon ,je ho tam mene jenom 1,5% jak v benzinu tak v nafte ,ale je!!! a to porad skodi motoru
z osobni zkusenosti muzu rict ze pokud jezdim na nasi naftu tak po meste se nedostanu pod 5 litru na sto,proto jezdim na polskou naftu obycejnou+vif tak jsem pod 5 litry,konkretne cca 4,7l/100km po mestedokonce i v zime ale.... pouzivam pripravek VIF super aditiv(micham pomer zimni celorocne)-to neni reklama + pripravek na zvyseni cetanoveho cisla od bishopu coz cenove vychazi zhruba o 70haleru(zvyseni cetanu) na litr draz + cenu aditiva VIF (cca 50 haleru ) a delam si premiovu naftu s aditivy sam,coz je o 1.20kc draz a porad je to levnejsi nez u nas premiova nafta ci benzin(tam pouzivam jine pripravky),tak dokazi na dalkovce se dostat na 3.6l/100km a po meste na 4.3l/100km a to podotykam ze na silnici nejsem zaden slimak,auto jede svizne a motor ma kultivovany chod a nejaka audina se poradne zapoti kdyz ji se nalepim na prdel,o DAS auto radeji ani nepisi,ti to neumi pak rozchodit kdyz jim nejaky HYU da na prdel(samozrejme pak uz mi spotreba nehraje tak jak potrebuji ale kdo zna treba mohelnicky kopec a pod druhym vrcholem kdyz jsem se nahanel pasikem(2.0) a tezce jsem ho nechal za sebou a na hore mi tachos vykazaval nejakych(na 5 stupen cca 4100ot na motoru-jen podotknu ze do 4400 mi to porad zrychluje-to bude asi tim chipem)....no predpisove jsme zrovna nejeli, a pasik byl teprve v polovine druheho stoupani kdyz ja byl uz na hore,ale to je mimo misu,
chtel jsem jenom rict ze kazdopadne pouzivej aditivum pro pripad abys se vyhnul nasledkum nasi kvalitni nafty kterra se tu hojne prodava na vsech cerpackach, teda za predpokladu ze neberes predrazenou omv maxmotion,ta se vozi jedina z Rakouska a ma zajistenou kvalitu,teda pokud i oni neojebavaji,coz nikdy nevis....asi tak,amen s timto tematem. Enjoy
jako je jasne ze po nejakych 50.000km nepoznas rozdil ze motor je odrenej diky biolihu ale az ti odejde v 80.000km nekolik vstriku a je jedno jestli naftovejch ci bezinovejch tak potom musis ty sam sahnout do kapsy a nechat opravit vstriky pri dobre konstalaci jen at to neni cely rail ci jine soucastky pal systemu(servis se pokazde vymluvi na nekvalitni palivo),navic cena je nekde v oblacich na nase pomery,myslim financni nebot nedosahujem platu nasich sousedu, ale co my uz to nejak skousnem a musime to opravit nebot nemame na novy vuz,ze jo.tak ze to zaplatis
no a ted nastava dilema, chces platit nebo jezdit, kdyz porovnam cenu VIFU(5l za 1280kc plus postovne) vs cenu vstriku na ujete km tak tam radeji budu cpat aditivum treba i v nadpomeru coz motoru neskodi (ale vim ze mam zajistene mazani palivove soustavy pro pripad ze natankuji palivo kde je velky podil biosracek),navic vetsina benzinek prestala pouzivat aditivum v palivech,jedina firma co puziva aditivum je MOL, uz ani Benzina nepouziva aditiva ani u premiove nafty(tam je jenom zvysene cetanove cislo-jen kvuli toho aby byla premiova) takze je z toho na bliti teda krom max motion od omv..... a ti co si mysli ze u euroil tankuji palivo bez biosracky tak jsou taky na omylu,neni tam sice tolik % jak pise zakon ,je ho tam mene jenom 1,5% jak v benzinu tak v nafte ,ale je!!! a to porad skodi motoru
z osobni zkusenosti muzu rict ze pokud jezdim na nasi naftu tak po meste se nedostanu pod 5 litru na sto,proto jezdim na polskou naftu obycejnou+vif tak jsem pod 5 litry,konkretne cca 4,7l/100km po mestedokonce i v zime ale.... pouzivam pripravek VIF super aditiv(micham pomer zimni celorocne)-to neni reklama + pripravek na zvyseni cetanoveho cisla od bishopu coz cenove vychazi zhruba o 70haleru(zvyseni cetanu) na litr draz + cenu aditiva VIF (cca 50 haleru ) a delam si premiovu naftu s aditivy sam,coz je o 1.20kc draz a porad je to levnejsi nez u nas premiova nafta ci benzin(tam pouzivam jine pripravky),tak dokazi na dalkovce se dostat na 3.6l/100km a po meste na 4.3l/100km a to podotykam ze na silnici nejsem zaden slimak,auto jede svizne a motor ma kultivovany chod a nejaka audina se poradne zapoti kdyz ji se nalepim na prdel,o DAS auto radeji ani nepisi,ti to neumi pak rozchodit kdyz jim nejaky HYU da na prdel(samozrejme pak uz mi spotreba nehraje tak jak potrebuji ale kdo zna treba mohelnicky kopec a pod druhym vrcholem kdyz jsem se nahanel pasikem(2.0) a tezce jsem ho nechal za sebou a na hore mi tachos vykazaval nejakych(na 5 stupen cca 4100ot na motoru-jen podotknu ze do 4400 mi to porad zrychluje-to bude asi tim chipem)....no predpisove jsme zrovna nejeli, a pasik byl teprve v polovine druheho stoupani kdyz ja byl uz na hore,ale to je mimo misu,
chtel jsem jenom rict ze kazdopadne pouzivej aditivum pro pripad abys se vyhnul nasledkum nasi kvalitni nafty kterra se tu hojne prodava na vsech cerpackach, teda za predpokladu ze neberes predrazenou omv maxmotion,ta se vozi jedina z Rakouska a ma zajistenou kvalitu,teda pokud i oni neojebavaji,coz nikdy nevis....asi tak,amen s timto tematem. Enjoy
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2822
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Jen proto, že nějaký 69pavel řekne konec tématu, tak samozřejmě téma nekončí, jakkoli jeho vývody jsou správné a tyto účinky, co popisuje dlouhodobě pozoruji také. Ovšem na jeho hulvátský styl jsme opravdu čekali.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza