Stránka 4 z 7
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 10:15
od mikodim
Myslel som to s tou flasou ako test - názornu skusku, ze sa rychlo premiesa... Skusal som to. Pri tankovani mas pravdu, ze je to neprakticke. Ja lejem priamo do nadrze tou nepraktickou mierkou a potom tankujem naftu . Teda uz pri tankovani sa to dobre premiesa a nemyslim ze hrozi nejake usadzovanie VIFu na dne nádrze.
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 10:17
od Georges
Myslím, že to je u všech dieselů stejné. Výrobce VIF doporučuje dávkování 1000 :1, tj. 1 mililitr aditiva na 1 litr nafty. Případné předávkování nevadí. Pod krytem víčka nádrže mám injekční stříkačku s 50 ml aditiva a podle toho, kolik tankuju, tolik tam stříknu. Samozřejmě před tankováním. Doma zase stříkačku doplním. I když někdy zapomenu ...
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 11:37
od Axel.Foley
Na dolévání VIFu používám lahvičku, ve které je jednorázová náplň. Doma si připravím plus mínus potřebný objem a je to praktičtější než se patlat s odměrkou u stojanu.
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 13:07
od Mexican
zistil som jednoduchu vec. VIF sa mi uz neoplati - tankujem bud:
Drive diesel (Globus, Slovnaft)
aditivovany diesel (Mol)
Verva Diesel (benzina)
diesel bez biozlozky (Euroil)
sem tam do nadrze nalejem cistic (Wynn`s, STP). Robim to tak poslednych 20 000km (celkovo ma auto 253 000km).
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 13:33
od milan74ma
no a som zase na zaciatku s otazkou. Ma to vobec zmysel, ked "NIKDY":
a.) dopredu neviem kolko litrov presne natankujem (tankujem pri cca 1/4 nadrze - raz 38, raz 45, raz ...)
b.) sa mi to teda poriadne nepremiesa keby som to dolial po (aj oni odporucaju pred tankovanim). Ja chem coplna a nie podla VIF ml.
Takze ... siceo som si to objednal, ale asi to niekomu darujem a radsej budem tankovat kvalitnejsiu naftu ...
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 13:40
od mikodim
Ja nalejem jednu alebo 2 odmerky a nikdy neprepocitavam na litre. Predavkovanie nieje problem práve naopak , a ked das menej tiez nieje problem, tak by som s toho taku vedu nerobil a kludne dal od oka.. a nie presne mililitre litre
A ked tankujes "kvalitnejsiu" naftu tam tiez nemoze nikto zarucit, ze je naozaj kvalitnejsia a tak mam aspon aku taku istotu ze som pre motor nieco dobre urobil
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 13:57
od Espero
Já to odhadnout dokážu, i když úplně labooratorně přesně 1:1000 se to asi nedá. Takže to kolísá někde kolem 1:900 až 1:1000. Ale o tom to není. Jestliže aditivovaná nafta stojí o cca 1,- Kč více než obyčejná, pak aditivace tímto způsoběm přijde tak 27 haléřů na litr. Se stejným provozním výsledkem.
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 19:19
od milan74ma
No mna ani tak netrapi cena. Skor sa potrebujem uistit (ak to mam vobec pouzivat), ze ked to s aditivami mierne prepisknem lebo podpisknem nic sa nedeje
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 19:33
od Espero
No jasně, že se nic neděje. Když to podpískneš, pak v nehorším případě to má nižší účinnost nebo žádnou a je to jako bys jezdil na obyčejnou naftu, když to přepískneš, stejně jsou to tisícinky litru a to se ztratí. Motor nejede na přece VIF, ale na tu naftu.
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 19:59
od R2-db269.cz
No tak já to vidím tak, že na zimu tankovat Vervu vzhledem k nepohodlí při používání VIF a na jaře zase nasadit VIF.
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 20:26
od mikodim
milan74ma píše:No mna ani tak netrapi cena. Skor sa potrebujem uistit (ak to mam vobec pouzivat), ze ked to s aditivami mierne prepisknem lebo podpisknem nic sa nedeje
Ked to prepisknes tak si dobre precistis palivovu sustavu = cerpadlo vstrekovanie. Ked zacinaju blbnut trysky tak sa ako posledna lacná zachrana naleje cely VIF do flasky + cca pol litra az liter nafty a necha sa motor bezat na takuto zmes a vo vela pripadoch to pomoze a trysky su ako nove ak niesu mechanicky poskodene. A ked to podpisknes tak budes ako vecsina motoristov jazdit na beznu naftu o nieco lepsiu
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 21:58
od milan74ma
OK, vyskusame - zajtra to pride a idem prvy krat tankovat s tym v stredu.
Som zvedavy na nasledujuce tyzdne
.
Dikes vsetkym za info
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 22:01
od Espero
Moje zkušenosti jsou takové, že to nepoznáš ihned při prvním nabrání VIF, změny budou patrné tak po ujetí 5000 km, a markantní tak po 20 tis. Jak to bude rozpouštět úsady, tak budeš mít motorový olej černý jako botu, na to si zvykni.
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 23:13
od 69pavel
ty vogo,ja nevim co porad resite,pisu po velice dlouhe dobe ac nerad ale musim,navic se porad nestacim divit nad nekteryma prispevkama jak jsou naivni. V dnesni dobe,jako u nas v teto republice uz musis davat aditivum jenom proto abys nezadrel kovove soucastky v palivovem systemu, nebot ty skurvene biosracky vubec nesplnuji predepsane hodnoty 5% a 7% v palivech, na kazde cerpacce jsou tyto hodnoty prekroceny(vic jak o 10%-dokazane) coz skodi kazdemu motoru a ti skurvveni pumpari se porad vymlouvaji ze cisterna s palivy je na ceste kdyz jim prijde kontrola COI a COI jim to uznava a nedava pokuty natoz aby odebirala licence nebot v tom jedou jak s celnikama tak jdou na ruku kmotrum nasi soucasne ci byvale vlady,nebot z toho maj tezke prasule, vsude okolo nas ve statech maji jasna pravidla a nemuze se stat ze bys natankoval vetsi pomer biosracek nez je stanovene zakonem....5% a 7% ...........
jako je jasne ze po nejakych 50.000km nepoznas rozdil ze motor je odrenej diky biolihu ale az ti odejde v 80.000km nekolik vstriku a je jedno jestli naftovejch ci bezinovejch tak potom musis ty sam sahnout do kapsy a nechat opravit vstriky pri dobre konstalaci jen at to neni cely rail ci jine soucastky pal systemu(servis se pokazde vymluvi na nekvalitni palivo),navic cena je nekde v oblacich na nase pomery,myslim financni nebot nedosahujem platu nasich sousedu, ale co my uz to nejak skousnem a musime to opravit nebot nemame na novy vuz,ze jo.tak ze to zaplatis
no a ted nastava dilema, chces platit nebo jezdit, kdyz porovnam cenu VIFU(5l za 1280kc plus postovne) vs cenu vstriku na ujete km tak tam radeji budu cpat aditivum treba i v nadpomeru coz motoru neskodi (ale vim ze mam zajistene mazani palivove soustavy pro pripad ze natankuji palivo kde je velky podil biosracek),navic vetsina benzinek prestala pouzivat aditivum v palivech,jedina firma co puziva aditivum je MOL, uz ani Benzina nepouziva aditiva ani u premiove nafty(tam je jenom zvysene cetanove cislo-jen kvuli toho aby byla premiova) takze je z toho na bliti teda krom max motion od omv..... a ti co si mysli ze u euroil tankuji palivo bez biosracky tak jsou taky na omylu,neni tam sice tolik % jak pise zakon ,je ho tam mene jenom 1,5% jak v benzinu tak v nafte ,ale je!!! a to porad skodi motoru
z osobni zkusenosti muzu rict ze pokud jezdim na nasi naftu tak po meste se nedostanu pod 5 litru na sto,proto jezdim na polskou naftu obycejnou+vif tak jsem pod 5 litry,konkretne cca 4,7l/100km po mestedokonce i v zime ale.... pouzivam pripravek VIF super aditiv(micham pomer zimni celorocne)-to neni reklama + pripravek na zvyseni cetanoveho cisla od bishopu coz cenove vychazi zhruba o 70haleru(zvyseni cetanu) na litr draz + cenu aditiva VIF (cca 50 haleru ) a delam si premiovu naftu s aditivy sam,coz je o 1.20kc draz a porad je to levnejsi nez u nas premiova nafta ci benzin(tam pouzivam jine pripravky),tak dokazi na dalkovce se dostat na 3.6l/100km a po meste na 4.3l/100km a to podotykam ze na silnici nejsem zaden slimak,auto jede svizne a motor ma kultivovany chod a nejaka audina se poradne zapoti kdyz ji se nalepim na prdel,o DAS auto radeji ani nepisi,ti to neumi pak rozchodit kdyz jim nejaky HYU da na prdel(samozrejme pak uz mi spotreba nehraje tak jak potrebuji ale kdo zna treba mohelnicky kopec a pod druhym vrcholem kdyz jsem se nahanel pasikem(2.0) a tezce jsem ho nechal za sebou a na hore mi tachos vykazaval nejakych(na 5 stupen cca 4100ot na motoru-jen podotknu ze do 4400 mi to porad zrychluje-to bude asi tim chipem)....no predpisove jsme zrovna nejeli, a pasik byl teprve v polovine druheho stoupani kdyz ja byl uz na hore,ale to je mimo misu,
chtel jsem jenom rict ze kazdopadne pouzivej aditivum pro pripad abys se vyhnul nasledkum nasi kvalitni nafty kterra se tu hojne prodava na vsech cerpackach, teda za predpokladu ze neberes predrazenou omv maxmotion,ta se vozi jedina z Rakouska a ma zajistenou kvalitu,teda pokud i oni neojebavaji,coz nikdy nevis....asi tak,amen s timto tematem. Enjoy
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Napsal: 12 zář 2016, 23:42
od Espero
Jen proto, že nějaký 69pavel řekne konec tématu, tak samozřejmě téma nekončí, jakkoli jeho vývody jsou správné a tyto účinky, co popisuje dlouhodobě pozoruji také. Ovšem na jeho hulvátský styl jsme opravdu čekali.