Stránka 4 z 13
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 12:39
od Mr. HYUNDAI
Takže stejný problém jako u 1,6 MPi
.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 12:42
od Tudy
A co s tím, aby se to neopakovalo ? Tady žádná dekarbonizace nepomůže....
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 12:43
od Chasnik
Mr. Hyundai: To ano, na druhou stranu je asi dobrá zpráva, že při Tudyho stylu jízdy motor nezničil karbon. Protože já takto GDI užíval stejně (a radil to i ostatním): občas pěkně protočit, zbytečně nepodtáčet, častěji měnit olej a hlídat kvalitu paliva.
To všechno Tudy dodržel a měl jsem v hlavě fakt velký otazník, jak se při takovémto ježdění mohl motor krátce po 100 tkm za*rat krbonovými usazeninami
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 12:51
od Tudy
Tak omlouvám se za plašení, že za vše mohl karbon. Pro ostatní: jakmile začne být motor hlavně za studena hlučnější a začne žrát olej, nechte zkontrolovat katalyzátor. Nevím zda motory od r.v. 2014 to mají lépe pořešené nebo ne, ale preventivní výměna katalyzátoru při nájezdu kolem 70 000 km je zřejmě na místě. Osobně to mám už vyřešené, s autem jezdí manželka a ta teď najede max 10 000 km ročně.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 13:21
od lys
takže nakonec to karbonek nebyl a byl to kat, no je otázka co je lepší a já mylsel, že toto GDička netrápí.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 13:23
od Tudy
Byl to kat, ale karbonem to zarostlé bylo také, nevím v jak velké míře (ještě se optám, až budu auto přebírat), ale karbon určitě nezpůsobil zadření motoru. Ještě pozn. r.v. je 2013.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 13:35
od lys
no já mám r.v.17, tak snad to tam již vychytaly na posledních kusech, každopádně se na ten karbon zeptej, to by mě fakt zajímalo a dej potom info, popř foto, jak už někdo psal. Díky
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 14:44
od Hardcam
U primovstriku se ten karbona neda nijak moc vychytat.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 16:33
od lys
JJ, s tím karbonem je mi to jasné, já mysle že už za tu dobu mohli vychytat ten kat.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 16:42
od motorol
Jelikož problém s katem u GDI znám nebyl, tak ho těžko řešili. Otázkou je jak k tomu dochází a jestli to víc záleží na staří, km nebo něčem jiném...
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 17:48
od kongresman
Přátelé a kamarádi ! Nestrašte s tím motorem ! Mám tři měsíce Tucsona 1,6 GDI a mj. jedna z variant, proč jsem nechtěl 1,6 T-GDI bylo i to, že jsem měl informace, že to je vychytaný motor. Nájezd zatím cca 3 950 km, tankuji pouze na Benzině Efectu, při mám ročním nájezdu budu mít za 6 let cca 100 000 km. A teď tady čtu, co máte za problémy....... Ach jo.
Předtím jsem měl i30 II., 1,6 CVVT 120 koní, kombík, koupě 1/2014 necelé 4 roky, přes 60 tisíc nalítáno a jelo to v poho. Loučil jsem se s tím autem těžce, ale teď si naopak chrochtám....
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 18:10
od idam.i
Majú 1,6 MPI a 1,6 GDI rovnaký kat. ? Pokiaľ áno,tak bude problém v ňom.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 19:11
od kongresman
Když odejde katalyzátor při běžném nájezdu do 5 let, kdy je auto v záruce, je to na výměnu v rámci záruky ?
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 19:16
od Tudy
U mě to prošlo dokonce 1 měsíc před koncem záruky, ale jak bude celá flotila stárnout a případů bude přibývat, nevím jak se k tomu centrála postaví.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 úno 2018, 19:32
od kongresman
Teď se mi nechce do garáže do auta, tam je v záruční knížce snad vypsáno, co se do záruky počítá a na jakdloho. Kouknu ráno. Ale pokud tam je i katalyzátor a odejde do 5 let, tak mi je jedno, kolik se jim toho jinde sere ... flotila neflotila.