Stránka 4 z 24
Napsal: 11 kvě 2007, 03:32
od Borek
Harde,chtěl jsem to ukázat na stejném objemu,výkonu a ještě na H.Takhle můžeš porovnat i Getze 1,6 benzín a 1,5 naftaVGT-tam už je obrovský rozdíl ve zrychlení-2,5s v prospěch benzínu.I 1,4l vezme naftu skoro o 1s.A spotřeba +-ať přeženu 2l.Nákupní cena,údržba........to už je snad jasné,že nafta nemá šanci.
Ať mrkneš na Accent,Elantru nebo Sonatu-všude mě to vychází stejně.
Napsal: 11 kvě 2007, 10:15
od Andy4
Chalani hádať sa o to čo je lepšie nemá zmysel, veď každý si pred nákupom zhodnotí čo je pre neho výhodnejšie a podla toho v akej prevádzke bude auto používať si vyberie motor a to je si myslím dosť individuálne.
Myslím že sme OFFtopic, preto treba túto debatu presunúť do Pokecu...
Mikro uvádza široké spektrum využitelných otáčok: CRDI ťahá od 1800-3600rpm kde má krúťak stále okolo 200Nm. Pritom max otáčky motora sú tuším okolo 4300 čiže citeľný výkon (zrýchlenie) mu ponúka motor v cca 55% spektra otáčok. Neviem ako je o pri benzínovej 1,4ke nech sa niekto vyjadrí kto ho má...
Benzínová 1,6 má max krútiaceho momentu (146Nm) v takých otáčkach na ktoré sa nafťák s duševne zdravým vodičom nikdy nedostane (4500rpm)
Tu by bodol výkonový graf oboch motorov pre porovnanie ..
Ohľadom toho zrýchlenia čo tu uvádza Borek podľa katalógových čísel, samozrejme tam má benzín na vrch pre naftou...ale zrýchlenie z 0-100km/h je nie celkom smerodajný údaj pretože v praxi je nepodstatné to zrýchlenie z nuly aspoň v tejto triede automobilov. Podstatnejší je asi údaj o pružnom zrýchlení, kde to už bude asi jasne v prospech Diesla práve kôli tomu krútiacemu momentu pre ktorý si ho poniektorí z nás po doterajších skúsenostiach s preplňovaným dieslom kúpili.
Napsal: 11 kvě 2007, 17:08
od Kcheml
Osobně naftu zcela nezatracuji, ale vybíral bych pečlivě dle typu auta. Kdybych si chtěl kupovat SUV nebo MPV, tak bych naftu docela zvažoval, protože tam už je úspora mnohem výraznější a zřejmě se vyplatí. U malého auta typu Accent se to dle mého skromného názoru nevyplatí.
Andy4: Velký kroutící moment u nafty mě taky vždy fascinoval. Když jsem si začal vybírat auto v mnoha recenzích jsem se dočítal o tom, jak je krouťák důležitý a jeden motor je mnohem lepší než druhý kvůli několika Nm. Jen jsem pořád nemohl zjistit, cože ten kroutící moment vlastně značí... nakonec jsem to zjistil a - bohužel - neznačí to vůbec nic.
Platí jednoduchá úměra: kroutící moment krát otáčky rovná se výkon. A pouze výkon hýbe autem, kroutící moment sám o sobě neznamená vůbec nic. Důležitý je průběh kroutícího momentu dle otáček, ale to nám ve svém důsledku dává pouze jen a jen výslednici rovnající se průběhu výkonu.
Proto je hezké, že někomu to tahá od 1800 otáček, kdy má krouťák 200 Nm. Mně to dobře tahá od 3500 otáček, kdy mám krouťák poloviční (příklad)... a ve výsledku jsme na tom stejně.
Po tomto zjištění pro mě osobně kroutící moment, kterým se tak pyšní všechny diesely, neznamená nic. Považuji to pouze za trapné zaklínadlo pro zcela nezasvěcené, jejichž přítomnost na tomto báječném foru vylučuji a všem se tímto omlouvám za opakovaní již známých věcí.
A sorry za OFFTOPIC, ale taky jsem při výběru auta pročítal toto forum, a byl jsem rád za všechny kvalitní poznatky a diskuze bez ohledu na správnost topicu.
Napsal: 11 kvě 2007, 18:34
od Melkor
Nemůžu nž souhlasit... Zajímalo by mě, jestli se dají sehnat grafy pro jednotlivé motory... Pak by bylo o čem se bavit a o čem spekulovat.
Napsal: 11 kvě 2007, 18:42
od Petusko73
Napsal: 11 kvě 2007, 20:14
od tom
Petusko73 píše:
Tady ještě benzínová...
Napsal: 11 kvě 2007, 23:11
od ivan
Hujer píše:Benzin ma daleko nisi ceny nahradnich dilu:Napriklad vstrik u benzinu cca 3000,- naftak 15000,- a ze se serou.Cerpadla benzin 7000,- nafta tam sou 2 jedno 13000,- a druhy 20000,- a serou se! Svicky benzin 4 ks 500,- nafta 1 kus 1200,-.Mam pokracovat?Az se vam to posere a budete v servisu calovat tak si spocitejte kolik ste usetrili na nafte tech 4500,. na 10000 km no nebo 45000,- na 100000km.O co je crdi drasi pri koupi,o co je drasi beznej servis atd.Me je jedno jestli jedu za 6l a nebo za 7,5l,ale jsou pro me dulezite celkove naklady!!!!!!!!
Jen si je kupujte aspon mame co opravovat!!!
Ano ,ano Hujere máš pravdu,jinak za mě musím říct ,že nejvíce poruch mají dieselové motory ,u mě to dělá tak 80%
Proto jsem na ně specialista,ale benzíny dělám také,ale tolik jich jsem nikdy nemusel opravovat ono to prostě pořád jezdí!
Kdyby nebyly dieselové motory tak nemám do čeho píchnout.
Jen tak dál
To abyste věděli,že je nějaká spravedlnost
Napsal: 11 kvě 2007, 23:25
od Andy4
Kcheml a ostatní ak sa mýlim tak ma opravte....ale stále som mal informácie prezentované takto : Krútiaci moment je veličina pri ktorej má motor najefektívnejšie spaľovanie s najlepšími akceleračnými vlastnosťami. Výkon (kW alebo hp) ako veličina zase slúži k udržaniu konštantnej rýchlosti bez nároku na zrýchľovanie.
V skratke: Nm (ako čísla) nám dávajú približný prehľad o tom v akých otáčkach bude mať motor chuť akcelerovať a asi akou silou, kW zase uvádzajú maximálne udržateľný výkon motora....
Sú to stále iba čísla ale dávajú nám prehľad
Napsal: 12 kvě 2007, 10:09
od Kcheml
Andy4: Ano, kroutící moment může být veličina, která představuje efektivitu spalovaní, ale to se jen doplňuje s tím, co jsem říkal. Koukni na ty připojené grafy (díky Petusko a tome).
Benzín spaluje stále s přibližně stejnou efektivitou, což se odráží v ploché křivce točivého momentu. Výkon tak se zvyšujícími se otáčkami jde stále nahoru.
CRDi má naopak výraznou špičku kroutícího momentu, pak nezadržitelně padá dolů a s ní i výkon motoru navzdory zvyšujícím se otáčkám.
Taky jsem si původně myslel, že kroutící moment určuje schopnost akcelerace motoru. Ovšem není tomu tak, o té rozhoduje pořád a jenom výkon. Srovnej třeba CRDi a 1,6 CVVT u Accenta, výkonově naprosto srovnatelné motory, benzín má méně než dvě třetiny kroutícího momentu dieselu a přesto má mírně lepší akceleraci z nuly na sto.
Napsal: 12 kvě 2007, 12:58
od Hujer
Jo a kdyz se bavime o spotrebe mezi benzinem a naftou,tak kdyz budu chtit setrit tak si koupim benzinak a dam tam lpg a v prepoctu jezdim jeste levnejs nez z naftakem!!!!!!!!!!!!!
Napsal: 12 kvě 2007, 13:03
od Hardcam
To je spravna pripominka a nikoho to nenapadlo. Jj, LPG:) jeho vyhoda je, ze do auta ho muzes dat kdykoliv, z benzinaku dieselůa neudelas:D
Napsal: 12 kvě 2007, 13:25
od kantorek
neviem, no, to je len moj osobny a mozno laicky nazor ... viem, ze moderne technologie pokrocili, vyvoj, ako sa vravi, nezastavis, ale ja by som sa stale nevedel pri pohone na plyn zbavit pocitu, ze mam v aute plynovu bombu, jednoducho, by som nebol kludny ... mozno sa tomuto nazoru zasmejete, alebo len nechapavo pokrutite hlavou, ale stretol som sa s viacerymi, ktori zdielaju tento nazor so mnou, takze nie som sam
...
Napsal: 12 kvě 2007, 13:31
od Hujer
Ja chapu tvoje pocity a znam i lidi kteri vidi horici autogen a mizi uprkem pryc!Ale stejne tak sedis na nadrzi benzinu a nafty.No a jestly pride takovy naraz ktery rozdrti nadrz tak te pomalu nemusi ani zajimat pac uz to nebudes vnimat.
Napsal: 12 kvě 2007, 17:58
od Borek
kantorek píše:neviem, no, to je len moj osobny a mozno laicky nazor ... viem, ze moderne technologie pokrocili, vyvoj, ako sa vravi, nezastavis, ale ja by som sa stale nevedel pri pohone na plyn zbavit pocitu, ze mam v aute plynovu bombu, jednoducho, by som nebol kludny ... mozno sa tomuto nazoru zasmejete, alebo len nechapavo pokrutite hlavou, ale stretol som sa s viacerymi, ktori zdielaju tento nazor so mnou, takze nie som sam
...
Já na LPG jezdím(+-20roků).Za bolševika,když nebyly čerpačky,tak na 10kg bombu-to asi opravdu nebylo OK,ale když nebylo kde čerpat.
Po revoluci začaly růst čerpačky a já dal vše odborně namontovat i s nádrží(Š.Rapid).Nádrž je dvouplášťová,vydrží i výstřel z pistole.Kdyby vám při havárii urazili vedení(trubky) plynu-ventil na nádrži se při větším odběru automaticky zavře.V nějakých testech jsem četl,že provoz na LPG je daleko bezpečnější.Není se čeho bát a provoz je opravdu za polovičku(lacinější než s naftou).Já mám jen zkušenosti s LPG v Rapidech(karburátor),ale pokud má někdo otázku,tak kolega Hlobilp,má LPG na 2,5l Sonátě.
Napsal: 12 kvě 2007, 18:49
od tom
Borek píše:kantorek píše:neviem, no, to je len moj osobny a mozno laicky nazor ... viem, ze moderne technologie pokrocili, vyvoj, ako sa vravi, nezastavis, ale ja by som sa stale nevedel pri pohone na plyn zbavit pocitu, ze mam v aute plynovu bombu, jednoducho, by som nebol kludny ... mozno sa tomuto nazoru zasmejete, alebo len nechapavo pokrutite hlavou, ale stretol som sa s viacerymi, ktori zdielaju tento nazor so mnou, takze nie som sam
...
Já na LPG jezdím(+-20roků).Za bolševika,když nebyly čerpačky,tak na 10kg bombu-to asi opravdu nebylo OK,ale když nebylo kde čerpat.
Po revoluci začaly růst čerpačky a já dal vše odborně namontovat i s nádrží(Š.Rapid).Nádrž je dvouplášťová,vydrží i výstřel z pistole.Kdyby vám při havárii urazili vedení(trubky) plynu-ventil na nádrži se při větším odběru automaticky zavře.V nějakých testech jsem četl,že provoz na LPG je daleko bezpečnější.Není se čeho bát a provoz je opravdu za polovičku(lacinější než s naftou).Já mám jen zkušenosti s LPG v Rapidech(karburátor),ale pokud má někdo otázku,tak kolega Hlobilp,má LPG na 2,5l Sonátě.
To je pravda, když při nárazu má dojít k výbuchu auta, tak z většiny napřed bouchne ta benzínová a pak teprve ta plynová. S tím souhlasím, ale s čím nemohu souhlasit je :
provoz je opravdu za polovičku(lacinější než s naftou). - měl jsem favorita karburátor LPG, a jezdil jsem běžně kolem 9l/100km, s naftou jezdím na 5l/100km. Když vezmu cenu 15Kč/1litr LPG, tak vyšlo 1,35Kč/km, nafta za 28Kč/1litr nafty, tak vyjde 1,40kč/km. Což je zanedbatelný rozdíl. Navíc u LPG jsou nutné pravidelné každoroční revize, občas výměna těsnění, membrán ve směšovači a po deseti letech nutná výměna celé nádrže...
Další mínus je zákaz vjezdu do podzemních garáží a parkovišť...