tak i30tka si nasla noveho majitela v auguste. teda, majitelku
verim, ze jej bude dobre sluzit.
ako by som hodnotil s odstupom casu vlastnictvo i30tky? bolo to fajn, v dobe nakupu bol konkurent asi jedine opel s jeho astrou. zvysok bud nemal mnou pozadovanu vybavu, alebo bol cenovo mimo... ci by som este raz kupil i30tku? v dnesnej dobe by som sa asi popozeral po konkurentoch a rozhodol sa az nasledne. najviac ma mrzi pristup servisov. na
som jazdil od 2003, ale posledne roky je to len a len horsie. mam pocit, ze hyu prestava pocuvat svojich zakaznikov, nechcu uznavat reklamacie, kvalita vozidiel podla mna ide dole, aspon na zaklade mojich skusenosti - tolko mimogarancych navstev servisu s i30 pd sme hadam nemali v rodine na vsetkych
dokopy. kedysi bez problemov vyreklamovatelne veci su odrazu problem... a aj to bol dovod, preco som sa zacal pozerat inde.
ako som pisal, zmenil sa profil tras a preto som hladal plugin hybrid a zvyseny podvozok. 4x4 nepotrebujem, takze nebol podmienkou. skoncil som pri tarracu phev {vw to vola ehybrid}. beham na nom uz viacej ako polroka, nabehanych mam necelych 8 000km a strucne by som zhodnotil plusy a aj minusy oproti hyu {najma oproti i30 pri niektorych veciach}
auto bolo ako predvadzacka na salone asi tyzden. pri preberani malo najazdenych cca 60km, z toho som ja odjazdil asi 30km pri testovacej jazde. vo vybave malo plus minus to, co som chcel ja, chybalo mi len qi nabijanie, co som vyriesil plug in modulom od cinanov. za perletovu farbu by som si pri vlastnej konfiguracii nepriplacal, ale objednavat do vyroby auto sa mi nechcelo, ked mi nevedeli povedat kedy bude... a to nie len pri seate, ale aj pri inyach automobilkach. najcastejsie bola odpoved, ze teraz nam auta chodia po x mesiacoch od objednania, nevieme vam zarucit, ze aj vase pride...
+ cena {za mensi tucson by som dal takmer rovnake peniaze, ako za vacsie tarraco. santa fe o cca 10 000eur drahsie, aj ked je o trosku vacsie}
+ online navigacia, nie je potrebne robit hotspot {auta s bluelinkom tiez nemusia}, automaticke stahovanie updatov {mapy sa aktualizuju takmer okamzite. do 24h od otvorenia obchvatu d4 boli mapy zaktualizovane, rychlost na d1 v ba aktualizovana na 130km/h v den platnosti, ale nie na vsetkych usekoch
}.
+ priestor oproti
tucson, najma moznost posuvat zadnu lavicu a batozinovy priestor.
+ appka seat connect - okrem ineho si mozem na dialku vyhriat/vychladit auto. preco to hyu ponuka len pre elektro vozdila?
+ tablet {navi je umiestnena hore, pri tucsone mi vadilo umiestnenie navigacie nizsie. asi som zvyknuty z i30tky na tabletove umiestnenie}
+ full led znamena full led {vpredu svetla a hmlovky su full led, vzadu komplet full led, interier taktiez v led bez potreby si priplacat za panoramu}
+ ostrekovac na zadnej kamere - preco to nerobi hyu, ked zrusil skryvacie sa kamery?
+ moznost jazdy cisto na elektro, pokial nie je baterka vyslovene podchladena. riesenie hyu so zapnutim benzinoveho motora mi nevyhovuje... preto som chcel phev, aby som na kratkych trasach nenicil spalovaci motor
+ presnost tachometra. ak mam 130km/h, tak realna je 128km/h.
+ dostatocne silny elektromotor na bezne jazdenie, nie je potrebne, aby mu vypomahal spalovaci motor.
- dotykove ovladanie klimatizacie {to ma zial aj tucson
}
- ergonomia {napr. stanice si clovek meni na pravom ramene radia, hlas pridava na lavom ramene volantu, nemoznost zmenit audio vstup tlacidlom na volante, nema tlacidlo na zrusenie tempomatu, len vypnutie...
}
- nemoznost 4x4, 245k je na prednu napravu dost...
- "nudny" interier, vidno, ze sa setrilo...
- pomaly infotainment, najma voci i30
- navigacia, vyhldavanie ciela. mam vzdy problem najst ciel, pri hyu som zadal mesto, ulicu a ciel bol najdeny... tu mi najde ulice v kazodm inom meste, len nie v tom v ktorom chcem...
- zlozite nastavenie niektorych veci - napriklad nastavenie sklopenia praveho spatneho zrkadla... zapalovanie, zaradit r, nastavit, zatlacit pamat gombika.. kto si to ma pamatat o polroka, ked to bude chciet prenastavit?
- uz sa mi asi 3x stalo, ze auto vypisalo chybu pri aktivacii travel assist. raz opravnene, ked bol predny radar zasnezeny, ale dvakrat neveim preco. stacilo znova nastartovat a vsetko bezalo
- realny dojazd v zime cca 30km. ale s tym som ratal, do prace a z prace mi to staci
- aplikacia seat connect niekedy nefunguje, alebo ukazuje hluposti {ze je auto odomknute...}. vacsinou sa to deje v nedelu podvecer, predpokladam, ze asi vtedy robia nejake updaty na serveroch a preto im to blbne...
zatial som si spomenul na tieto plusy a minusy. urcite je ich viacej
co sa tyka nejakych prevadzkovych vlastnosti, tak ako bolo spominane, doslo k zmene tras. jednak som sa prestahoval a vdaka korone sa tolko nejazdi... tak vacsina jazd je po meste. niektore na nakup 2-3km jednym smerom.
aktualne je spotreba po meste a blizkom okoli 1,1l/100km a 22,9kWh/100km. v tom je aj zapinanie vyhrievania vozidla pred jazdou. predchadzajucich 100hodin jazdy {nemal som este garaz, tak nebolo casto vozidlo nabijane a aj jazdy mimo mesta a dialnici} je za 4,8l/100km a -0,1kWh/100km. aspon podla appky
od septrembra jazdim vacsinou len po meste a v okoli. naposledy som tankoval na konci augusta, najazdil 1947km so spotrebou 1,7l/100km a 17,2kWh/100km.tankoval som nedavno, ked som mal asi stvrtinu nadrze. uz mi to nedalo tak dlho nebyt na benzinke
realny dojazd na elektro sa v meste a v okoli hybe od cca 30 do cca 45km. zalezi podla profilu trate {obchvat, mesto}, plynulosti jazdy, poveternostnych podmienok... to mi vystaci do prace a z prace domov + nejaka odbocka na nakup
}
co sa tyka spotreby na dlhych trasach, tak napriklad posledna jazda zaciatkom januara ba - ke s vyjazdom s plnou baterkou bola za 7,6l/100km a 1,9kWh/100km. cesta naspat, s prazdnou baterkou bola za 8,1 a -0,1kWh/100km. po dialnici sa vacsinu cestovalo 130km/h, po okreskach 95km/h. s i30tkou som mal v tomto rezime spotrebu okolo 7l/100km, cize spokojnost...
na co som si zvykol je vychladenie/vyhriatie vozidla pred jazdou. velmi prijemna vec, najma ked cestujeme s malou...
priestorovo nam tarraco vyhovuje, vzadu je dostatok miesta na nohy, manzelka moze kludne kojit, prebalovat malu bez vyraznejsieho obmedzovania. v pripade potreby vieme posunut zadnu lavicu vpred a mame vacsi batozinovy priestor. podlaha je vo vyske vyssieho umiestnenia dvojurovnovej podlahy pri 5 miestnom usporiadani, cize clovek prichadza o trosku miesta. auto zial nema rezervu, kedze vacsinu priestoru vyplna baterka. na operadlach prednych sedadiel su stolceky, ktore sa aktualne minimalne vyuzivaju, ale pocitam, ako drobec podrastie, tak sa budu vyuzivat castejsie
palubny pocitac zobrazuje okrem teploty chladiacej kvapaliny aj teplotu oleja. ma to niekolko zobrazeni budikov, ale aj tak clovek pouziva jeden typ... kontrolka zapnutych svetiel je umiestnena na obstaroznom ovladaci svetiel, ziadna v zornom poli vodica na pristrojovej doske. jedine dialkove svetla... automaticke prepinanie dialkovych funguje dobre, osvetlenie led prednych svetiel je taktiez dobre, ale bez matrix funkcie.
ohladom nabijania par slov - do septembra len na verejnych staniciach, tak raz za tyzden... od septembra, kedy sa mi podarilo zohnat garaz uz kazdy vecer, takze vyjazd vzdy s nabitou baterkou. na verejnych staniciach v poslednom obdobi zriedkavo nabijam, ale ked, tak sa mi casto stava, ze mi nechce nabijat auto. musim preparkovat k inemu stojanu, takto to elektromobilitu chlapci nevybuduju... myslim tym nabijacky pred bory mall a v mlynskej doline. mat cisto elektromobil, tak dobijam aspon o jednu nabijacku skor, ako je plan, lebo co ak nebude fungovat posledna mozna...
ci by som opat kupil tarraco? po zdrazeni {cca + 4 000eur} neviem, asi by som vahal ci opat vybrat seat. trosku mensia kuga dokaze mat v niektorych veciach lepsiu vybavu - matrix svetla, head up display {len na sklicko}, ale pamatove sedadla len pri vignale a bez odvetravania. tucson ten by som asi vynechal aj z dovodu, ze nedokaze jazdit cisto na elektrinu v zimnom obdobi a nevie vychladit/zohriat interier pred jazdou, na co som si velmi zvykol... a zvysna konkurencia je bud draha, alebo nema pozadovanu vybavu, aspon co som pozeral
spolahlivost tohto spanielskeho nemca este skoro hodnotit, som zvedavy na vydrz, ale zatial funguje. sw evidentne nemci/spanieli nevedia robit, ale snad sa to casom zlepsi...