Stránka 4 z 7
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 07 říj 2020, 11:38
od Axel.Foley
"Vtip" je v tom, že jestliže se zkrátí interval mezi regeneracemi, důvodů může být několik, nejčastější jsou prý dva:
- DPF po smrti nebo poškozený
- vadné čidlo NOx
U vadného čidla NOx právě dochází k zanášení koncovky výfuku, ta černá, dle toho to prý lze poznat.
Tolik mi bylo řečeno servisem.
Osobní názor: svůj podíl na tom má, samozřejmě, i SW řídící jednotky a ekosračky v naftě.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 07 říj 2020, 17:14
od Chasnik
A jak moc černá ta koncovka výfuku? Já ji mám zašedlou v podstatě od nova, ale úplně černé to není. Každopádně úplně čistá ta koncovka nebyla nikdy. Občas to někde vidím na fotkách na netu a přisuzuju to systémům s Ad-Blue.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 07 říj 2020, 17:25
od 09fredse
Auto má najeto 35000 km, jezdím skoro výhradně na naftu z Eurooilu bez "sráček" s VIFem, snažím se nepřerušovat započatou regeneraci, tak nevím co bych měl dělat lépe
. Myslím ,že to částé vypalování je skutečně způsobeno buď konstrukci DPF a pomocných přívěsků nebo softwarem.U předcházejícího Renautu Koleos jsem najezdil 100000 km a o DPF jsem nevěděl, jedině když regeneroval během volnoběhu tak zvuk motoru byl takový hrubší.
Ještě si zpětně uvědomuji,že nosnou otázkou přej.technika
bylo zda se rozsvítila nebo svítí kontrolka DPF a když jsem mu řekl že se nerozsvítila tak prohlásil,že to bude určitě v pořádku
.
No uvidím jak se projeví to vyčištění O2 sondy
.
Vnitřek koncovky není zcela černý ale řekl bych šedočerný. Někde, snad ve SM jsem zaznamenal tvrzení,že při zcela funkčním filtru DPF musí být koncovna zcela čistá.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 07 říj 2020, 18:24
od dibarbora
Presne tak, správne fungujúci DPF=absolútne čistá koncovka... mal som BMW E91 2006 diesel s DPF ... aj pri 430tis km sa z koncovky "dalo jesť".. pritom DPF už mlelo z posledného, bolo síce vyčistené ale oxidačný katalyzátor už bol veľmi za zenitom...tak zle regenerovalo.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 07 říj 2020, 18:56
od Chasnik
No to by mě zajímalo, který naftový Hyundai má úplně čistou koncovku výfuku, takhle to u mně vypadá a stejně to vypadalo třeba po 5 tisících km.
Ta černá šmouha je od prstu, zkoušel jsem, jak silná ta vrstva je, ale praktiky neznatelá, žádný potah sazí jako v komíně.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 07 říj 2020, 19:42
od tizzio
Ahoj všem, bohužel musím potvrdit problém s DPF, kámoš má Tucsona 4x4 2L 2016 a po 3 letech mu měnili filtr pevných částic.
Šlo to ale na záruku, jinak by to stálo 100tis, to mu říkali v servisu.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 07 říj 2020, 19:58
od idam.i
To už nie je náhoda.Niekto urobil chybu a kto si to odskáče ? Pokiaľ výrazne neznížia cenu PDF bude o chvíľu pretlak dieslovych
ešte v záruke.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 08 říj 2020, 06:37
od Axel.Foley
Bohužel, každý si chrání své vlastní pozadí. V první řadě je chyba v Bruselu a tlak na nesmyslně nízké emise a jejich další snižování za pořád kratší období. Následně ve vývoji se nic nestihne pořádně odzkoušet, spousta věcí se ladí za pochodu (viz třeba problémy se SW nejen u ID3 u VW). K tomu si přidejte aféru typu Dieselgate - spoustě lidí se stáhla ta malá dírečka vzadu, jen aby na ně nepřišli a šup šup rychle a potichu udělat úpravy a zachránit co se dá. To, že součástky byly projektovány a počítány na určitou kouřivost, výkon, spotřebu a životnost přestalo být důležité. Následné úpravy SW ŘJ životnost systému evidentně zkrátily a tohle jsou následky. Obávám se, že postižených aut bude přibývat
Akorát že někdo si to všimne dřív, někdo později a někdo vůbec. Prostě se jednoho dne rozsvítí kontrolka DPF a šlus...
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 08 říj 2020, 08:50
od idam.i
Kolega sa trápi s Kia Spotage 1,7crdi.Vymenené všetky lambda sondy,riadiaca jednotka a aj celá kabeláž a stále sa mu po čase rozsviet "grilované kura".Už je z toho na prášky.
P.S. Auto má 2 roky a 40.000km.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 08 říj 2020, 11:51
od Axel.Foley
Co škrtící klapka na sání, ta je v pořádku? Nezasekává se? U Tukyho byla měněna také po 2 letech, akorát s nájezdem tuším 71000 km.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 08 říj 2020, 12:32
od 09fredse
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 08 říj 2020, 15:21
od Chasnik
Vypadá to podobně jako u mně asi standard.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 16 říj 2020, 21:56
od Lada_BV
Pravidelně se mi spustí regenerace před příjezdem do práce.
Nějaká diagnostika na doma co mi ukáže, že regeneruje?
Zkoušel jsem Torque a Car Scanner a buď hodnoty ohledně DPF nenačetlo, nebo nesmysly.
Dnes mi dokonce ELM 327 rozblikal kontrolky na palubovce.
Nebo diagnostika co umí přikázat servisní regeneraci?
Jediné co jsem zjistil, že obsah DPF je 10,48 g.
Je to na necelých 25 000 km dobrý údaj?
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 16 říj 2020, 22:13
od Chasnik
Máš základní verzi Torque nebo placenou Torque Pro? Ta první skutečně nic nenajde, jenom si tím ověříš, jestli se kombinace tvůj telefon - tvůj ELM 327 adaptér domluví s ŘJ.
Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?
Napsal: 16 říj 2020, 23:03
od Lada_BV
Mám základní neplacenou.
Ty máš odzkoušenou verzi "PRO"?
Není problém zaplatit pár kaček, ale aby to pak fungovalo.
Na fóru jsem viděl i budík s teplotou DPF, ale nebyl to Tucson 2018.