Stránka 4 z 9

Napsal: 13 led 2007, 15:57
od rica
Zatím 8,3 auto se snažím zajíždět i když mně noha někdy ujede.Je to většinou město příští týden jedu delší cestu tak uvidíme.Předtím jsem měl rav 4 a jezdila 7,9l.Kvůli litru nebo 2 se nebudu hlídat a raději to přepnu na km :D

Napsal: 13 led 2007, 16:12
od Zdeněk ČB
JARDA11 píše:........... A trochu dloubavá glosa - proč si někdo kupuje 2tunové hovadko velké jak stodola a pak se diví, že jezdí přes 10 litrů nafty.............................
to zřejmě platilo pro mně, takže reaguji. Nedivím se, jsem jen překvapen, rozčarován. Je to jako když Ti v mekáči ukážou na obrázku krásný, nadýchaný a přeplněný hambáč a pak ve skutečnosti dostaneš smrsklou chudinku se suchým plátkem čehosi uvnitř. Totéž bylo se spotřebou. Na jedné straně líbivé údaje v katalogu a průběžné spotřeby dle počítače a najednou tankování a s ním i krutá realita. Nic víc, nic míň.
Velká auta si kupuji jednoduše proto, že se mi líbí. A co je špatného na tom koukat na spotřebu? Asi nepatřím do příjmové skupiny, které by to bylo úplně jedno, protože jinak bych jezdil v H2. Jediný důvod proč jsem do ní nešel, byla právě ta spotřeba. :wink:

Obrázek Obrázek

Re: Spotřeba

Napsal: 13 led 2007, 19:45
od geart
Dobrý večer
abych navázal na předchozí. Ano, použil jsem info z pitomého počítače, ale bylo to fakt jen pro info, abychom si porovnali hodnoty. Jinak pro úplnost, z celkového počtu ujetých kilometrů a dotankování do plné nádrže mě zatím vychází spotřeba kolem 7,6l, rozdíl činí 0,3l. No není to zlatý? Tak zatím. geart

Napsal: 13 led 2007, 22:34
od zz
Auto mám čtyři měsíce a najeto 20 000km. Ze začátku jsem zkoušel různé režimy jízdy, poslední měsíc jsem počítadlo nenuloval a jezdím jak potřebuji. Více předjíždím, než jsem předjížděný, ale nehraju machra.Počítadlo teď sedí na 7,9 l/100 km a propočtem to dělá 8,43. Více jak polovinu km mám ve městě ale převážně ve dvou osobách nebo solo. Je pravda, že když nás jednou jelo pět dospělých asi 100km daleko a zpět, spotřeba šla okamžitě nad 9litrů. Pořád to je ale super, proti minulému Santovi, kde byla běžná spotřeba při stejném režimu, jak jezdím teď okolo 14 litrů.
Divím se ale, kde byli všichni ti, kteří se dnes do Santíka tak pustili před cca dvěma měsíci, kdy se tady několikrát opakoval dotaz, jak jsme s ním spokojeni a podle tehdejších reakcí to vypadalo, že na světě není lepší auto

Spotřeba V6 a ke kvalitě nafty

Napsal: 14 led 2007, 10:01
od Ozawa
Mám sice starší model Santíka s automatem a v benzínu, ale jak už jsem několikrát psal - spokojenost - jezdím v průměru za 12,5 léto, zima, gumy negumy, klima neklima... Co pro mne bylo překvapením, že při cestě v létě do Chorvatska, kdy jsem si opravdu nedělal na brzdě mozoly, hlavně na německých dálnicích :oops: , což mi poté vrátili rakušáci ve stau před tunely....., jsem měl průměrnou spotřebu asi 9,6-9,8 na té dlouhé štrece. Současnou spotřebu dosahuje má drahá, když se courá po městě, s malou do školky a na nákupy, takže asi nemusím popisovat jízdní styl :shock: .
Ke kvalitě nafty - mám služební Mondeo TDCI 85kW. A donedávna jsem tankoval superlevnou naftu na ONU - to víte služební není vlastní - na plnou nádrž, tedy od tankování do tankování, vždy cca okolo 50 litříků, ale ouha při stejném režimu jízdy - jsem s tou Oňáckou najel cca. 780 km. Zatímco, když teď tankuji dražší u OMV, tak bez problému najedu 920. Takže cenová výhoda se najdnou prudce překmitla na stranu OMV....

Napsal: 14 led 2007, 10:31
od Zdeněk ČB
to Geart: Nezbývá než závidět.

to zz: Také mám ten pocit, že se něco změnilo. Když jsem auto objednával, téměř jsem na fóru nenašel nějakou negativní reakci, zatím co teď ...... Zřejmě ve společnosti vládne blbá nálada. :D

to Ozawa: Ten pocit, že když netankuju u "značkovější" čerpačky má vliv na spotřebu mám taky. Už jsem to jednou naznačoval, ale hodně nenápadně, protože jsem se obával reakcí, co že je to za blbost. Někdy jezdím do areálu skladu Čepra, kde je taková nenápadná čerpací stanice se dvěma stojanama a hodně levnou naftou a téměř pravidelně mám pocit menšího výkonu a vyšší spotřeby. Pořád, ale sám sebe přesvědčuju, že to asi bude blbost, vždyť Čepro nejsou žádná noname firma. Tak nevím. Doufám, že teď od nějakého znalce přes paliva nedostanu za uši. :lol:

Ještě k té spotřebě. Myslíte, že to bude jen v noze a jízdním režimu, nebo může být každé auto (stejného modelu) malinko jiné?

Napsal: 14 led 2007, 13:08
od zz
Já tankuji u firemní tankovačky taky OMV a jsem úplně spokojen. Pokud jde o vliv značky, tak to už někdy v listopadu probírali u Tucsonů. Mrkni tam. A minule jsem zapoměl dodat, že teď jezdím na zimních Nokianech WR a ten větší odpor je cítit.

Napsal: 14 led 2007, 13:59
od martin tuscon
Zdeňku: to,že je každý auto jiný jsme se už přesvědčili u Tucsonů, mrkni tam :shock: Pravděpodobně tankuješ v Čepru ve Včelný, ale tam už pár měsícu prodávají naftu a benzín s příměsí, říkají tomu biopaliva nebo jak se ty sračky jmenují, co sice v unii už musí mít, ale u nás to je povinnost myslím až od července. Vzpamatuj se a do auta skoro za melouna netankuj nějaký blitky :wink:

Napsal: 14 led 2007, 14:56
od Zdeněk ČB
Uff, tak to jsem to dostal. :D Ano, mluvil jsem o Čepru na Včelný, ale to že tam mají místo nafty jakési ekly jsem netušil ani neslyšel. Nebo možná jsem nějaké tušení měl, ale nevěřil mu. Podle toho co čtu, hodně lidí dává přednost ÖMV nebo Shell. Někde jsem četl, že třeba Globus má ve stojanech taky palivo od ÖMV. Je to pravda? Hledal jsem to na netu, ale marně.

Přidávám článek, na který jsem někde při hledání narazil. Podle toho článku by to mělo být celkem jedno kde natankovat, tak jsem z toho "volajaký zmetěný".
..........................................................................................................
Jednoznačně platí, že všechny nafty ve všech druzích a kvalitách, jsou dnes aditivivány přímo od výrobce - je to standard, který nařizuje i norma.
Jednak se dává cetanový zlepšovač, přísada pro zvýšení mazivosti a přísada pro snížení TVP (pro potlačení teplotního bodu pro vylučování parafínů).

K probíranému tématu zda přidávat ještě další přísady do paliv - jednoznačně ano. Vždy se vyplatí koupit aditivum, které zvyšuje cetanové číslo (osvědčí se zejména v zimních měsících), dále které zvyšuje mazivost a čistí palivový systém - hlavně vstřikovací trysky a čerpadlo. Při dlouhodobém používání je přínos těchto aditiv jednoznačně znát.

Samozřejmě, že jsou odběratelé paliv, kteří si odebrané palivo ještě navíc aditivují - někteří (těch je ale velmi málo) aditivaci provádějí na svých pumpách, ale mnohem více se dodatečná aditivace provádí přímo u výrobce paliv a to tak, že odběratel má u výrobce (např. Česká rafinérská) svůj malý zásobník s aditivy a při plnění do autocisterny je mu k odebíranému množství současně dávkováno i jeho aditivum.
Nemyslím si však, že se vyplatí takto aditivované palivo kupovat - myslím si, že přínos neodpovídá vloženým nákladům. Je rozhodně lepší si příslušné aditivum koupit a dávkovat sám. Velmi přehledný leták k aditivům má myslím f.STP, ale mohou být i jiné firmy a já nechci nikomu radit nic konkrétního - to musí každý spotřebitel zkusit sám, co mu vyhovuje - cena/přínos.

Kde tankovat: nebojte se tankovat i u firemních čerpacích stanic - Makro, HyperNova atp. Tyhle stanice mají velmi vysokou výtočnost, tzn. že jsou denně zaváženy novým palivem. Jejich stavba je nového data a tudíž musí i splňovat požadavky příslušných norem na skladování, odvětrávání a systém rekuperace odsávaných par. Pravděpodobnost výskytu vody je velmi malá. Tyhle pumpy nejedou na zisk z paliv, tak jako ostatní. Tyhle pumpy mají nákupní cenu paliv navýšenou jen o příslušnou daň a takovou marži, která pokryje nutný provoz této stanice a náklady na údržbu a plat obsluhy. Tyhle pumpy neživí jednoho či dva majitele a jejichž krédem je být co nejdříve za vodou. Jsou provozovány za účelem získání co největšího počtu zákazníků do vlastního obchodního centra, kdy jste nuceni koupit zboží v určité hodnotě, abyste pak dostali příslušnou slevu na palivu. Tohle velké množství paliva pak musí kupovat stejně jen u důvěryhodného zdroje, protože jinak by ztratilů celý jejich obchodní řetězec kredit.
Jet je Conoco. Conoco,Agip a Shell jsou akcionáři České rafinérské.
Tihle tři berou jen u České rafinérské nebo u dalších drobných výrobců v rámci skupiny Unipetrol, kam patří i Česká rafinérská. Do Unipetrolu patří i Paramo a Koramo(jinak dnes již také Paramo).
Aral bere stejného dodavatele jako výše jmenovaní.
OMV také tak nebo případně vozí palivo přímo z Německa, ale rovněž min. stejně kvalitní - nicméně dnes se jim vyplatí brát palivo u nás, což také dělají. Benzina bere výhradně u České rafinérské - je také ve skupině Unipetrol. Palivo od Slovnaftu je totožné s naším.
Můžete celkem bez obav tankovat i u čerpacích noname stanic, ale jen u takových, kde víte, že je vysoká výtočnost.
Nejvíce opatrní ale buďte hlavně v zimě - týká se dieselu - pokud máte pochyby, protože cena se vám zdá nízká, pak chtějte po obsluze, aby vám dala do ruky doklad o tom, jaké palivo expeduje.

zdroj: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=184

Napsal: 14 led 2007, 17:39
od zdenek76
to zz: Také mám ten pocit, že se něco změnilo. Když jsem auto objednával, téměř jsem na fóru nenašel nějakou negativní reakci, zatím co teď ...... Zřejmě ve společnosti vládne blbá nálada. :D

Nemyslím, že je to blbou náladou, spíš tím, že chvíli po novém santíkovi přišly další srovnatelné vozy SUV od konkurence občas i s lepší výbavou. Starý santa byl jedinečný hlavně svou cenou, ale dneska vyjde plně vybavený santík na milion a za ty prachy je na výběr stejný vůz i u konkurence.
Jsem zřejmě jedním z těch, kteří měli negativní reakce již zpočátku. Mně prostě nový model nenadchl a dnes bych bral auto u konkurence. Vedle designu nepřinesl v podstatě nic nového a především neřeší mouchy, které měl již starý model. Jinak pro mě osobně je zklamáním zrušení stálého 4x4, ale třeba mi i vadí, že horní zadní okno na kufru už není otvírací.

to zz

Napsal: 14 led 2007, 18:46
od Ozawa
Santa je pořád hezké auto. Jenže dochází k tomu, jak píše zdeněk, zahušťování trhu a také je tady efekt toho, že nová hračka je fajn, ale za nějaký čásek se začnou rojit jiné modely a nacházet mouchy -něco jako v manželství :oops: - to byl žert samozřejmě(co kdyby to četla má drahá...) Ale, když se podíváš na současnou konkurenci, tak třeba právě mou drahou nadchlo nové CRV - což mne, který občas rád do lesa, tedy opravdu neéééé. Je tu nová Suzuki Grand Vitara - za 850 v plné palbě i s xenony a redukcí.... zase malý kufr. Nový Jeep Compass - pro mne velké zklamání od Jeepu - snad Patriot bude lepší..... Nový Freelander atd. atd. Ale platí, jak říkával můj táta - buď rád za to, co máš - ještě můžeš skončit v trakaři.... a kdybys čekal až přijde něco lepšího, tak bys nikdy nic nekoupil :idea: . Navíc nových Santíků je už jak much a tak mnozí mají pocit, že ztrácí glanc, což je ale magořina. Santa pořád zůstává dobrým autem. Nic víc a nic méně.

Napsal: 14 led 2007, 21:56
od zz
Má řeč! Od "A" až do "Z".

Napsal: 15 led 2007, 15:57
od rica
Taky souhlas za Santou se pořád spousta lidí otočí.Nevím co může být za lepší výbavu krom navigace otvírání zadního okna mně fakt netrápí.Já si užil z Ravou za mega otvírání kufru do boku tak že mně nějaký okno nerozhodí :D .To jsem musel dát další kilo za rámy a nášlapy a další"nazbytnosti" aby vypadala k světu.Kufr žádnej místo v autě a přihrádky na odkládání nula.Večer vevnitř svítili akorát budíky nějaký osvětlení tl.oken nula.Když jsem se nechal blbec vyhecovat, abych vyjel kopec no spíš kopeček tak ne že jsem ho nevyjel, ale začla mi tak cukat spojka že jsem musel do servisu,tam mi zdělily že to bude za 50 000,- a záruka se na to nevztahuje.Tak že teď si přijdu o dvě třídy víš a je to nesrovnatelné svezení za stejnou cenu. Obrázek

spotřeba

Napsal: 16 led 2007, 20:52
od Badyx
Ahoj pánové,
sice mám najeto ještě houby :mrgreen: cca 3000 km, ale už jsem zjistil, že se se Santou dá jezdit za 7,6 litrů, ale taky za 11 l. Je pravda, že ze začátku jsem z toho byl nesvůj (hlavně při přechodu z volva s 60 CR,kde spotřeba je kolem 7 l a mimo město 5 l), ale pak jsem si uvědomil, jak je santík velkej a těžkej a jsem v podstatě s průměrnou spotřebou po Praze 8,6 l spokojen. :D

Napsal: 22 led 2007, 14:02
od Jogan
Souhlasím s JARDOU11, kvůli spotřebě jsem si Santu nevybíral, mám ho teď jen krátce, tak to jenom šolichám (ATM v naftě), ukazuje mi to 8,5 l na 100 km. Ale už teď se těším až mu protáhnu pérka a jestli mi řekne o 8, nebo o 10 l na 100 km, tak to fakt neřeším, to je na 2 tunovýho macka paráda. Před Santou byl Grand Cherokee v benzinu 5litr a spotřeba byla 15 na 100 - to už jsem styl jízdy řešil - někdy.