Stránka 4 z 4

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 28 led 2019, 10:46
od Axel.Foley
sairik: Poznám - jednou jsem nalil obyč naftu a spotřeba letěla o litr nahoru, když se auto na kopeček jen podívalo. Pod plynem taky nic moc zátah. Dokonce i servis mně podezříval, že je motor čiplý, protože jede moc dobře.

Mimochodem, poslední příspěvek se necituje.

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 28 led 2019, 17:38
od sairik
no nic v zlom, ale cital som uz x testov, kde sa rozdiel vo vykone nepotvrdil resp. bol cca 1% co si myslim a na zhodnoteni bolo vzdy zhrnute, ze v beznej prevadzke si to clovek nema sancu vsimnut :-k

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 28 led 2019, 17:43
od Mr. HYUNDAI
Ono u Axela hraje roli nejen poctivá aditivace VIFem, ale i výměny oleje a vzduchového filtru po 15.000 km! Když pak jeho Tucsona postavíš vedle auta u kterého na aditivaci majitel kašle a výměny oleje a vzduchového filtru dělá dle servisního plánu, tak neuvěříš, že ta auta jsou stejně stará, stejně jetá a mají shodnou motorizaci :lol: .
Zkrátka jak se k autu chováš, tak se chová ono k Tobě :wink: .

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 28 led 2019, 18:20
od Tudy
Mrkněte na mé spotřeby, tankuju výhradně Vervu 100 a přidávám i VIF. Čísla hovoří za vše - průměr 6,88 l/100 km. Interval výměny oleje: každých 10-15 tis km.

https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 28 led 2019, 18:32
od Mr. HYUNDAI

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 28 led 2019, 19:06
od Mexican
Tudy píše:Mrkněte na mé spotřeby, tankuju výhradně Vervu 100 a přidávám i VIF. Čísla hovoří za vše - průměr 6,88 l/100 km. Interval výměny oleje: každých 10-15 tis km.

https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1
ja ti nechcem radit ale aditivovat dodatocne Vervu 100 je ako hodit do seba kazdy den 2x Celaskon 500mg. tam si tvoris drahy moc. liatim vif do vervy vlastne robis nieco podobne. ale su to tvoje peniaze, motoru nijak neprilepsis

kedysi som to sem niekde pisat - co robite ked dojdete do oblasti kde nemate premiove paliva? liter na 100 km pouzitim premioveho paliva neusetrite. to je klamanie sameho seba. tankoval som v mnohokrat v nemecku Aral ultimate a ano, pocitovo to slo lepsie za plynom. spotreba nizsia max o 3 deci, ale to sa inak ako v labaku neda otestovat. na cistej verve mam odjazdenych asi 50 000km, na tankono, tesco, globus a do nich vif asi 150000km u toho isteho auta. a rozdiel nepoznam. mam 310 000km a povodne vstreky a najma konstantnu spotrebu.. ale este raz - su to vase prachy ;) ja si za ten rozdiel v cene dam lepsie kafe

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 28 led 2019, 19:48
od sairik
pekne napisane =D>
suhlasim s vymenou oleja a filtrov po 15k :) to robievam aj ja :D/

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 28 led 2019, 21:17
od Tudy
Dávám jen 1/2 doporučené dávky, tj. 25 ml VIFu na 50 l nádrž, pro dobrý pocit. Koupil jsem 6 půllitrových konzerv za výhodnou cenu, to mám při svém nájezdu (25-27 tis km ročně) na cca 2 roky. :wink:
A ještě poznámka: spotřeba mě až tak nezajímá, i když to je příjemný bonus k výkonnému motoru. Jde mi hlavně o prevenci a bezproblémový chod.

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 30 led 2019, 12:55
od TheCory
Jelikož si do týdne převezmu i30 s 1,4 T-GDI, tak jsem obeslal čerpací stanice v okolí ohledně jejich paliv a biosložky. Zatím mi odpověď došla z MOL. Nevíte někdo, kolik to EVO 100+ stojí?

"Dobrý den a děkujeme za Váš zájem o naše paliva.
Všechny naše paliva obsahují biosložku.
Legislativní povinnost musí plnit všichni dodavatelé paliv a v ČR již od roku 2007 pro naftu a 2008 pro benzíny.
• prémiový benzín EVO 100+ obsahuje jako biosložku ETBE. Obsah bioetanolu je minimální, typická hodnota pod 1%obj. Obsahuje navíc prémiovou aditivaci, která zlepšuje celkové užitné vlastnosti paliva. Oktanové číslo benzinu Evo Natural 100+ výzkumnou metodou podle ISO 5184 je vyšší než 100. Typická hodnota je 101. Motorový benzín EVO 100+ na všech čerpacích stanicích MOL pochází výhradně z rafinérie Százhalombatta v Maďarsku. Výhodou ETBE menší náchylnost k absorpci vody. ETBE má vysoké oktanové číslo, je s benzínem neomezeně mísitelný. Obsah ETBE je z hlediska kvality konečného produktu méně problematický než obsah etanolu v automobilového benzínu.
• prémiová nafta EVO Diesel Plus je v některých případech bez biosložky, pokud je zavezena přímo z rafinerie Szalombátha (Maďarsko). Pokud je dovážena z rafinérie Slovnaft biosložku obsahuje. Ostatní chemicko-fyzikální parametry motorové nafty jsou identické. Závozy záleží na vytíženosti cisteren. Lze na něj uplatnit výjimku. Pro vysvětlení: . V České republice je v současné době podle zákona č. 180/200z Sb., o ochraně ovzduší stanoven minimální podíl biopaliva 6% obj. z celkového objemu motorové nafty uváděného do volného daňového oběhu a dle normy ČSN EN 590 Motorová nafta je maximální hodnota FAME 7,0 %obj. Tudíž většina naft na českém trhu povinnou biosložku obsahuje (v rozmezí 6,0-7,0% obj.). Všichni výrobci a dodavatelé mají povinnost vykazovat obsah FAME minimálně 6% v každém dodaném litru. Tzn., že pokud dodáváme na hodnotě cca 6,7 %, zbyde nám na konci nebo v průběhu roku rezerva pro naftu bez obsahu biosložky, proto např. některá prémiová paliva mohou být bez biosložky.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Ing. Pavla Bauerová
Technický servis maziv a paliv
Certifikovaný tribodiagnostik, reg. č. 1532"

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 30 led 2019, 13:01
od Mexican
the cory: ked si ides kupit pecivo, tiez pises vsetkym supermarketom v okoli? preboha ludia ! nie je cas si sadnut, precitat si to cele odznova a urobit si sebareflexiu? u toho peciva by som si povedal, okay, mozno je to hypochondr a dba o svoje zdravie (prehnane), ale fakt takto riesite blby benal?

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 30 led 2019, 13:12
od TheCory
Pečivo kupuji dle chuti, díky. Ale když už kupuji něco za své a je doporučováno kvalitní palivo, tak nejsem líný zkusit zjistit informace. Za to nic nedám.
Doposud jsem oblast paliva a jeho složení neřešil (neměl jsem oturbený přímovstřik), proto ani nemám přehled, jak na tom různí výrobci jsou a jaké mají reálné složení biosložek a aditiv.
A co jsem četl forum, nejsem jediný, kdo tomu přikládá význam. ](*,) #-o

Takže klid a klidně ten post přeskoč =D>

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 30 led 2019, 14:36
od Mexican
dobre, tak ja ti to napisem - byvam v obci Strelice, jihomoravsky kraj. Obec celkom v cajku, mame tu pekne lesy. No a mame tu distribucne stredisko CEPRO. Kazdy den sem zachadzaju desiatky autocisterien po palivo, spomeniem aspon par znaciek:
Benzina, Silmet, Daliol, Gorivo, Eurooil a mnoho, Kralowetz mno dalsich. Sused asi o tri dmy dole robi dispecera. Pozuiva sa jeden typ standardizovaneho a jeden typ aditivovaneho benzinu. ten aditivovany je s nadsazkou velka pixla VIFu na cisternu (priemyselna kvalita)

Poobezeraj sa na tych tvojich pumpach kam si pisal a zjavne este netankoval co im tam zavaza palivo. Uprime fakt lepsie urobis ak zacnes riesit viac to pecivo, lebo to sa na zdravi odrazi fakt viac.

A teraz uprimne - fakt si myslis, ze kazda pumpa ma svoje palivo ak je v strednej europe asi 5 rafinerii? Mamuz sice univeralnu opdpoved - mat vase "prachy a vase starosti".

na tomto fore som myslim od roku 2007. A zazil som moho typov ludi. Ale posledny roky je to tu jeden exot vedla druheho. Jeden sa pomaly napise na vysoku skolu chemicko-technologicku aby mohol riesit "ten najlepsi olej", dalsi olej meni radsej raz za 5000km, pretoze jeho tempo je smrtelne a zrejme s tym autom denne stahuje v lesoch drevo. Potom tu mame skupinu vas ktori zjavne jazdia maximalne na dojazd nadrze aby nebodaj neostali stat v nejakej divocine, kedze tam nie je "ta ich pumpa". Z takychto mimonov (pardon za vyraz) vznika hysteria ktoru su nasledne jedinci bez usudku (znova pardon) kopiruju, zvelicuju. O pol roka sa tu najde dalsia generacia exota, ktori bude do svojho 1,0 T GDi tankovat letecky benzin, lebo jeho sused s premotorovanym stihacim strojom s motorom 1,4 TGDi tam leje raketove palivo. A pochopitelne s VIfom, ved co keby to nestacilo

uff... mam to zo srdca stastie, ze v mojej socialnej bubline podobni magori neziju.

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 30 led 2019, 14:49
od TheCory
Tvůj příspěvek mne docela pobavil a snad i chápu, co tím chceš říci :D

Můj příspěvek se však týkal toho, že jsem napsal pumpám v okolí o to, aby mi "objasnili" svá prémiová paliva. To, že je pár rafinérií, to člověk nemusí být inženýr chemie, aby to nevěděl.

Ale když už zde je toto vlákno, napsal jsem do něj, jelikož opravdu nemám zkušenosti s těmito motory. Osobně si sice myslím, že péči o motor pomůže styl ježdění...

Tak to ber s rezervou. Až budu mít za sebou pár 10k km s tímto autem, třeba budu hlavou kroutit stejně, jako ty 8-[

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 30 led 2019, 18:46
od sairik
no kazdopadne auto bolo navrhnute tak, aby sluzilo ludom :lol: nie aby ludia sluzili autu resp inym veciam :lol: matrix mozno este len pride :D/ treba sa o auto starat, ale neprehanat to [-X =D> aj tak ho po 3, 5 max 10 rokoch vymenime #-o

Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI

Napsal: 31 led 2019, 09:00
od mikodim
len taka poznamka. U nás na slovensku je okrem niektorých púmp OMV ,vsetko ostatne od Slovnaftu, len pred tankovanim cisterny sa doleju aditiva podla toho , ktorá benzinka si palivo objednala.. takze kazde palivo je takmer rovnake, len v prémiových je o nieco viac aditiva .. Ked palivo dlho stoji tak sa zhorsuju jeho vlastnosti , preto sa odporuca tankovat na pumpach, kde je velký pohyb a palivo sa casto obmieňa. Na znacke vobec nezalezi. Podrobne info mám od chlapika, ktorý rozvaza paliva cisternou. Zasobuje Shell, slovnaft, a takmer vsetky znacky okrem OMV, ale aj tam je palivo zo slovnaftu, len niektore dodavaju z Rakúska.