Stránka 4 z 5

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 10:15
od JirkaN
Richard555 píše:Už jsem zde psal, jediné řešení při použití universálního katu, by asi bylo ten origo KAT hned u motoru odstranit, nechat si naohýbat "parohy" (výfukové potrubí) to spojit do jedné trubky pak standardně vlnovec kus trubky - universální kat do potrubí na místě tlumiče, ev. i s tlumičem. Samo posunout i lambdu za kat.... Pak si nedokáži představit, že by se něco z KATu dostalo přes EGR do motoru.......

Přes jaký EGR ? Asi jsi chtěl napsat přes výfukový ventil ... Pokud se pořád bavíme o motoru :hyu: 1,6 D-CVVT r.v. 2012-

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 10:39
od stipemen
motorol píše:Není nějaký nerozebiraci způsob - poznat to na startovani, výkonu, zvuku,... ne, ze by neslo objednat něco z činy, ale je otázka, jestli to půjde věci za 5 USD poznat- jestli to bude mít dostatečně rozlišení a světelnost.
Podle zvuku, výkonu, startování, ani ničeho jinýho se to poznat opravdu nedá. Alespoň já jsem nic takového před smrtí mojeho motoru nepozoroval. Normálně jsem jezdil a z ničeho nic už jsem neodjel. A že by mi motor postupně nějak vadnul, to se taky říct nedá. Jediný co si pamatuju bylo, že u poslední jízdy jsem nechal zařazenou rychlost (jedničku), zatáhl ručku a omylem jsem pustil rychle spojku a auto sebou trhlo a zdechlo. Pak jsem normálně odjel k našim 5 km. Po 2 hodinách jsem ale už neodjel. Nebo vlastně odjel, ale už bez výkonu a po 500 m už nešlo ani nastartovat. Jestli si při této příležitosti motor nacucnul bordel z katu už se můžu jen domnívat, ale nic jinýho mě nenapadlo. Každopádně kat musel být na sračku dávno před tím a tohle byla už pouze souhra náhod. Ale netvrdím, že to bylo tím.

Jinak, od toho endoskopu nečekej žádné zázraky, je to jako přídavná kamera na mobil s led přisvícením. Ale to, že máš rozpadlej kat tam bude snad vidět, že se zbortila mřížka atd. Samozřejmě tam neuvidíš detaily, ale to, jestli je v celku snad jo.. Pak dám foto, jak se k tomu dostanu.

Každopádně tohle není řešení problému, ale pouze snažení se předejít dalšímu zavraždění motoru. Řešení pořád vidím pouze v tom, že se vymění org kat s keramickou sračkovložkou za katalizátor s vložkou metalickou. Já bych do toho ty prachy dal, ale to by se to muselo vyrábět. Pak je tu jedině možnost, jak psal kolega výše, nějak to po česku vyrobit a navařit z univerzálu.

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 12:22
od motorol
Pokud by to bylo stylem náhlá smrt - nastane problém a pojde to během 5 km, tak proti tomu není nic a je zbytečně tam koukat.

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 13:06
od copper5252
ja jen upozorním že motory cvvt 1.6 tedy "mpi" maji EGR !! je to psané u v servisním manualu ! je tam popsano i jaky elektroventyl to ovladá atd, bavíme se o moturu který mám autě vyrobeném v roce 2015 /3 mněsíc tedy fecelift ale kdo hledá trubku nebo podobně nic nenajde jelikžo EGR je vedeny bloku motoru :) =D> , ale lze přepokládát že motory od roku 2012 budou stejné jako motory 2015

ale mužu se taky plest nebe jsem špatně viděl v servisích planech motoru ! ( a ne nemuže je skopirovat a ani sfotit !!! )


jediné co mně u mně zaraží že na vyfuku mám 4 "baně" první jsou svody / kat , druhé je babaně 3 je baně a pak je na konci tlumič

tak by mně hodně zajímalo co jsou ty dvě baně za katem ? at jsem pátral jak jsme patral nic jsem nevičichal :mrgreen:

teoreticky by to mohly být u svodu před kat , pak kat , pak DPF pak najký mini tumič a pak na konci tlumíč ale je to jen muj odhad

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 13:30
od JirkaN
copper5252 píše:ja jen upozorním že motory cvvt 1.6 tedy "mpi" maji EGR !! je to psané u v servisním manualu ! je tam popsano i jaky elektroventyl to ovladá atd, bavíme se o moturu který mám autě vyrobeném v roce 2015 /3 mněsíc tedy fecelift ale kdo hledá trubku nebo podobně nic nenajde jelikžo EGR je vedeny bloku motoru :) =D> , ale lze přepokládát že motory od roku 2012 budou stejné jako motory 2015

ale mužu se taky plest nebe jsem špatně viděl v servisích planech motoru ! ( a ne nemuže je skopirovat a ani sfotit !!! )


jediné co mně u mně zaraží že na vyfuku mám 4 "baně" první jsou svody / kat , druhé je babaně 3 je baně a pak je na konci tlumič

tak by mně hodně zajímalo co jsou ty dvě nabě za katem ? at jsem pátral jak jsme patral nic jsem nevičichal :mrgreen:

teoreticky by to mohly být u svodu před kat , pak kat , pak DPF pak najký mini tumič a pak na konci tlumíč ale je to jen muj odhad

Nevím co máš psané v manuálu a co máš za motor ty. Jednak cvvt a MPI označuje každé něco jiného ... cvvt se týká ventilů a MPI systému vstřikování, ale to ty určitě víš.
Myslím si, že tu řešíme i30 druhý generace s motorem 1,6 MPI, který žádný EGR ventil nemá a nahradilo ho variabilní časování i výfukových ventilů d-cvvt ( to má ostatně i 1,6 GDI) . Místo aby mísil výfuk se sáním EGR, tak tady se někdy nedovřou výfukový ventily a motor si hltne trochu splodin zpátky. Samozrějmě jestli je ve výfuku nějaký bordel, tady co řešíme je to rozpadlý kaťák, tak mu nic nebrání si to nacucnout do válce.

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 14:41
od Pampa
JirkaN píše:co řešíme je to rozpadlý kaťák, tak mu nic nebrání si to nacucnout do válce.
EGR ten motor urcite ma, je to Exhaust Gas Recirculation, takze nech tam je ventil, variabilne casovanie alebo cokolvek, vzdy je to len nacucnutie z vyfuku do VALCA takze presne tak, ak v tom vyfuku raz nejaky bordel lieta, cestu do valca si vdaka EGR najde. A pokial vo vyfuku ten bordel je, tak tam urcite nelezi ale lieta hore dole vdaka roznym rezonanciam (cielene vytvaranym aj potlacanym) vo vyfuku

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 15:27
od benclement
thank you for that great forum and all the info inhere


acheter viagra

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 17:20
od JirkaN
Pampa píše:
JirkaN píše:co řešíme je to rozpadlý kaťák, tak mu nic nebrání si to nacucnout do válce.
EGR ten motor urcite ma, je to Exhaust Gas Recirculation, takze nech tam je ventil, variabilne casovanie alebo cokolvek, vzdy je to len nacucnutie z vyfuku do VALCA takze presne tak, ak v tom vyfuku raz nejaky bordel lieta, cestu do valca si vdaka EGR najde. A pokial vo vyfuku ten bordel je, tak tam urcite nelezi ale lieta hore dole vdaka roznym rezonanciam (cielene vytvaranym aj potlacanym) vo vyfuku
Tak já mám 1,6 MPI, d-cvvt, 88kW r.v. 2015 a určitě tam EGR určitě nemám. Spaliny se mi nemísí s nasávaným vzduchem a nevrací sacím potrubím přes sací ventily zpět do válce. Vím o čem mluvím, EGR ventil jsem měl u Megana a je to taky pěkný kurvítko ... x krát jsem ho měl venku, protože ho bylo nutné vyčistit kvůli chybovému hlášení.

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 18:41
od Alf6
variabilním časováním sacích ventilů je (CVVT) a D-CVVT k tomu přidává i stejnou techniku na straně výfukových ventilů.

Jedna se o tzv. skryte EGR. Při D-CVVT si motor nasaje spaliny zpet prez vyfukove ventily. Takze saci ventily uchovava ciste. Deje se to ale jen při určitých otáčkách. Napr. při volnobehu k recylkulaci nedochazí.

http://www.autolexicon.net/cs/articles/ ... i-ventilu/

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 19:07
od JirkaN
Alfe ani o tzv. skrytý EGR se nejedná :D . Je to systém D-CVVT nic víc, nic míň. A k recylkulaci u tohoto systému nedochází nikdy.Spaliny se vrátí stejnou cestou do válce, jako ji opustili. Narozdíl od systému s EGR ventilem, kde jsou spaliny přisávány do sání a tak recylkulují.
Nedělejme z toho galimatyáš.
Nic méně to neřeší to, že je tu velký problém s katalyzátorem, který umí totálně odkrouhnout motor.

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 20:53
od Pampa
JirkaN píše:Spaliny se vrátí stejnou cestou do válce, jako ji opustili.
To je presne to EGR = Exhaust Gas Recirculation.

To co tam NEMAS je EGR VENTIL

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 21:04
od JoKo
copper5252 píše:ja jen upozorním že motory cvvt 1.6 tedy "mpi" maji EGR !! je to psané u v servisním manualu ! je tam popsano i jaky elektroventyl to ovladá atd, bavíme se o moturu který mám autě vyrobeném v roce 2015 /3 mněsíc tedy fecelift ale kdo hledá trubku nebo podobně nic nenajde jelikžo EGR je vedeny bloku motoru :) =D> , ale lze přepokládát že motory od roku 2012 budou stejné jako motory 2015

ale mužu se taky plest nebe jsem špatně viděl v servisích planech motoru ! ( a ne nemuže je skopirovat a ani sfotit !!! )


jediné co mně u mně zaraží že na vyfuku mám 4 "baně" první jsou svody / kat , druhé je babaně 3 je baně a pak je na konci tlumič

tak by mně hodně zajímalo co jsou ty dvě nabě za katem ? at jsem pátral jak jsme patral nic jsem nevičichal :mrgreen:

teoreticky by to mohly být u svodu před kat , pak kat , pak DPF pak najký mini tumič a pak na konci tlumíč ale je to jen muj odhad

ty nemozes, ja som nieco nasiel....

egr ventil sa spomina len pri dieslovej 1.6, pri 1.6mpi tam ziadna taka polozka nie je [-X ale ak zle hladam, tak ma oprav :D
16mpi_service_manual.jpg
16mpi_service_manual.jpg (131.12 KiB) Zobrazeno 2823 x

https://elantra-club.ru/manuals/i30-gd/ ... 28558.html

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 22:16
od JirkaN
Pampa píše:
JirkaN píše:Spaliny se vrátí stejnou cestou do válce, jako ji opustili.
To je presne to ERG = Exhaust Gas Recirculation.

To co tam NEMAS je ERG VENTIL
Já tam nemám EGR ventil, protože tam nemám ani EGR systém.A EGR systém bez ventilu je tak trochu nesmysl ... Mě v motoru spaliny neobíhají dokola (nerecirkulují) přes sací potrubí, sací ventily do válců ...

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 22:32
od Pampa
Nazor mat mozes, ale skutocnost je taka ze je to stale EGR ... to sa deli na externe EGR (s EGR ventilom ovladanym podtlakom alebo elektronicky) alebo interne EGR (I-EGR), a to ze sa casovanim ventilov v hlave valca dosiahne prisatie spalin bud ich prepustenim do sania skorym otvorenim sacich ventilov a naslednym prisatim, alebo neskorym zavretim vyfukovych a natiahnutim z vyfuku. Stale je to ale EGR ci je vnutorne alebo vonkajsie.

Mimochodom interne EGR je patent Hondy, tak pokial sa ti ten nazov nepaci, kludne im napis : - ))))))

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Napsal: 28 bře 2018, 22:53
od JirkaN
EGR ... ERG ... I-ERG :mrgreen:

Ale stejně si mě nepřesvědčil...

Do Hondy psát nebudu, protože ukradli Jawě patent na spojku, tak bůhví koho je tento patent.

Ale vím, co si nechám extra skontrolovat v servisu .... EGR ... :D už vidím ty jejich pohledy.