Stránka 4 z 6

Napsal: 07 říj 2007, 13:08
od Borek
Na funkci ABS se shodneme.Porsche nevlastním a ani to nikdy nebyl můj sen,tak výbavu ABS hledám dle katalogů a ABS JE NEDÍLNOU SOUČÁSTÍ i u Porsche.A TO VČETNĚ 911 TURBO :!: Ne za příplatek...ale v každém novém Porsche.

Napsal: 07 říj 2007, 14:31
od Pol Bin
vlastaFR píše:kamo kup si porsche a uvidis jestly tam mas ABS. a tuhle debatu radsi ukoncime uz sem to tenkrat rozepisoval na jinym foru. kdyz mas auto v ruce tak nepotrebujes ABS akorat ti tam prekazi.. (neni umeni to zaslapnout ale nedostat kola do smyku) a kolikrat je dostat i do smyku treba na sterku, se ti navali sterk pred kola a stojis skoro hned. jeste kdyz sem mel shade a tata felcku s ABS tak na brzdnou drahu nemel sanci. na jakymkoli povrchu ale rozmlouvat ti to nechci zustan u toho cemu veris. ikdyz je pravda ze ty nejmodernejsi ABS-ka sou uz skoro dovedeny do stavu dokonalosti BMW si to nechalo i patentovat smejdi
Ahoj,
tak daty v tomhle bodu: (kdyz mas auto v ruce tak nepotrebujes ABS akorat ti tam prekazi), s tebou celkem souhlasím .Někteří řidiči jsou dokonce s ABS na svém voze nespokojeni protože mají pocit že brzdy mají malý účinek.
No a pak si vyber......
8)

Napsal: 07 říj 2007, 15:24
od vlastaFR
borek: je pravda ze v katalogu sem nehledal ale vim to z televize.... :oops: :oops: trebas takova znama kobra 11 kolikrat v zaberu ty dva manici jak ho valej v policejnim porche a najednou zacpa. tak na to dupne a kour od gum.... to je docela v rozporu s ABS tak terazky nevim....pol bin: muj pripad stim pocitem.! kolikrat zesrandy najedu na kamose (cca 30km/h)a pred nim to zaslapnu a reakce miho ABS::::blokne se na mzik a pak to popusti (na mzik) a ten kousicek co popusti tak se tim prodlouzi brzdna draha (az o 0.5-1m podle povrchu)a ten kluk na kteryho sem najizdel tak cumi jak puk co to delam. (ale tohle sem uz prestal delat pac to moje ABS je takhle nevispitatelny)

Napsal: 07 říj 2007, 18:58
od Borek
Věř,že ABS mají všechny Porsche i 911 Turbo :wink: .Včera jsem se díval na Rychle a z...2 a místy byly ty triky s auty na blití :roll: -zrychlení pohybu aut-zrychlením filmu :roll: ,počítač. triky jako od amatéra,burácející a šílenou rychlostí letící auto-střih na jeho tacho,ručička ukazuje závratných(možná pro Amíky :evil: )100mil/h(+-160km/h) a rychloměk cejchovaný do 140 mil/h :lol: :lol: .Ve filmu a ještě americkém,je možné všechno :roll: .Třeba ten skok přes zvednutý most :lol: -kdo viděl testy v Autosalonu na Primě,kde testovali skoky při nízké rychlosti z malého dřev.můstku,právě ze zvědavosti z filmových skoků.Výsledek je snad jasný-film NENÍ realita.
Takže spíše věřím odborným katalogům,než filmům(ale jinak na Kobru se dívám a jako filmy-díly jsou fajn,jo a Rychle a....se mi více líbila jednička.) :wink:

Napsal: 07 říj 2007, 22:15
od Dráček
vlastaFR:

Vis, oni ve filmech a v serialech maji elektroniku UMYSLNE vypnutou, protoze by jinak kaskaderum nedovolila delat spoustu veci :)
A jinak, je to stejne jeste navic ztrikovany + dodelany hruzostrasny zvuk...
Se spravnym objektivem a kamerou, budes mit pocit ze auto z 200 zastavilo na nekolika metrech. V realu pritom jelo 60, a brzdilo 40 metru aby zastavilo tam kde to potrebuji....

A neber to osobne, ale pokud mas opravdu pocit ze mas "auto v ruce" a elektronika te jenom omezuje, zkus si zaplatit nejaky trenink (+-3000,-) ve smyslu skola smyku, treba ve vysokem myte, tam si vyzkousis na vlastni kuzi jak to funguje kdyz jsi ve smyku na ledu a mas nebo nemas alespon primitivni abs... A zjistis ze auto muzes mit v ruce mozna tak na bezvadnem povrchu kdyz jdes do smyku umyslne, ale na spatnem povrchu, natoz kdyz prijde smyk necekany, tak... :(
Lidi kteri se timhle zabyvaji, to reknou rovnou, oproti vam tady jezdime nekolik let denne, a presto kdyz se nam stane ze priroda necekane zradi, si akorat v klidu pockame jak to dopadne, zatimco nezkuseny ridic bude v panice.

BTW: pokud te ABS opravdu obtezuje, nebo mas pocit ze je vyslovene vadne (ale to bych uz davno byt tebou zajel do znackoveho servisu na diagnostiku konkretne ABS + rozebrat, procistit, znova slozit - je to tvuj zivot a brzdy jsou kriticke), staci vytahnout prislusnou pojistku, potom budes mit to same auto a muzes si vyzkouset jak jezdi bez ABS :)

BTW2: Ja jsem jeden z kurzu absolvoval s mou predeslou lantrou, a nevedla si nijak spatne ;)

Napsal: 07 říj 2007, 22:30
od Dráček
Pol Bin píše:Ahoj,
tak daty v tomhle bodu: (kdyz mas auto v ruce tak nepotrebujes ABS akorat ti tam prekazi), s tebou celkem souhlasím .Někteří řidiči jsou dokonce s ABS na svém voze nespokojeni protože mají pocit že brzdy mají malý účinek.
No a pak si vyber......
Ano, je to tak, ABS prodlouzi brzdnou drahu o par procent oproti stejnemu autu bez ABS, kazdy kdo ma ABS by to mel vedet, a s tema par centimetrama pocitat.

Nicmene, na tech par centimetru si budes zoufat jenom do prvniho nouzoveho brzdeni v zatacce, nebo pokud budes muset brzdit a pritom objizdet, pripadne do nejake jine podobne situace, kdy ti nastane nutne nouzove brzdeni + jakakoliv zmena smeru jizdy. Pak budes dekovat bohu za jakoukoliv formu ABS.
Kdo nekdy musel viset na brzde celym telem co to slo, a pritom uz dopredu vedel ze neni v silach auta dobrzdit pred prekazkou, vi co se mysli nouzovym brzdenim...


Ono je to samozrejme slozitejsi, protoze jsou povrchy, kde ABS muze zpusobit naprostou katastrofu, to auto prestane v podstate brzdit :(
Ale zase naopak, kdyz uz BRZDIS, ne brzdis, ale opravdu BRZDIS, udrzi ti auto ovladatelne, a jsou i situace a povrchy kde by auto s ABS zastavilo driv nez auto bez ABS.
Protoze je daleko daleko pravdepodobnejsi, ze se ti ABS bude hodit, nez ze umyslne vjedes na takovy povrch ktery by pro ABS smrtelny, je vyber vcelku jasny :) Pokud mas vubec na vyber, NOVA auta bez ABS nebo pokrocilejsi elektroniky abys pohledal...

Napsal: 08 říj 2007, 16:21
od vlastaFR
dracku svata pravda !!!!! proto tam to ABS taky montujou protoze to ma vic vyhod nez nevyhod proto to odbornici posoudily jako upgrade "kterej ma ale i svy mouchy" ale taky to bylo skonstruovany kvuly sprominutim "antiridicum" ktery v prvni chvily nuceneho przdeni to zaslaply a jen koukaly jak se priblizujou ke srazce nebo jedou ze silnice. a skolu smyku sem sice neabsolvoval ale jen tu co mas na mysli: mel sem shade "dlouho" ruzny picovinky jako snizena hlava webr karb. motor facko atd. a ver ze sni sem zazil takovejch situaci i s plnym autem ze kolikrat lidi co jeli semnou ani neverily ze sme vubec porad na silnici hlavne v zime...(nechci se tim chlubit jen se snazim tak trochu hajit :wink: . a prave po presedlani ze shade na lantru sem tak trochu sklamanej (skrz ¨ty brzdy). No a jak si psal vyndat tu pojistku ::D :D :D to byla vec kterou sem udelal asi tejden po koupi lantry a spatny hodne spatny zadek nebrzdil skoro vubec a predek hned do smyku asi tak jako kdyz mas neovzdusnenej zadek u shade..[/b]

Napsal: 08 říj 2007, 16:29
od Sokyno
ABS ano nebo ABS ne kdo mi odpovi ach Julie tys moje laska :lol: :lol: :lol: jasne ze kdyz to vymysleli tak to asi k necemu bude ikdyz ja osobne ruce pric zla skusenost z mazdov 626 kdyz sem si jezdil po meste sportovym duchem v zime a zrazu kua kryzovatka uz byla za mnou a vsecho troubilo a ja nechapal jakto ze jeste ziju sem si jisty ze bych to bez abs tehdy ubrzdil tak moc ledu tam zas nebilo ale kazdyho osobni vec treba nasa honda hrv tak ta jede do abs hodne brzy i sebemensi prudsi zabrzdeni v lete hned to cuka uvidime v zime

asi uz moc placam co??? :lol: :lol: :lol:

Napsal: 08 říj 2007, 17:32
od Dráček
vlastaFR píše:No a jak si psal vyndat tu pojistku ::D :D :D to byla vec kterou sem udelal asi tejden po koupi lantry a spatny hodne spatny zadek nebrzdil skoro vubec a predek hned do smyku asi tak jako kdyz mas neovzdusnenej zadek u shade..
v tom pripade se znova ptam, jsi si jisty ze mas auto a brzdy v poradku...? tohle by to auto stopro nemelo delat ani s abs, ani bez abs...

Napsal: 08 říj 2007, 18:05
od Dráček
vlastaFR píše:ale taky to bylo skonstruovany kvuly sprominutim "antiridicum" ktery v prvni chvily nuceneho przdeni to zaslaply a jen koukaly jak se priblizujou ke srazce nebo jedou ze silnice
to ti neprominu :)
zkus si prosim projit internet, a precist si neco o tom proc se vubec zacal vyvijet system abs a vys, odkdy si s tim konstrukteri hraji, a proc podobne systemy maji neporovnatelne lepsi reakcni doby nez muze kdy mit clovek.
problem je samozrejme v tom, ze to neni vsespasujici vec, jenom velice uzitecna pomucka, a lidi jezdi na hranicich fyziky s auty bez elektroniky, a kdyz maji elektroniku a hranice auta posunute, stejne jezdi zase na te nove hranici, a pak se divi, ze je to nezachranilo, hups... za to prece muze auto, neb ja su RIDIC, a kdybych mel jine auto, tak se to nemohlo stat.

antiridic nebo ridic - to je fuk, jedna vec je vedet co mas delat, a druha ze pokud to nemas natrenovano stejne se ti to nejspis nepodari udelat...
kdyz prijde krize a smyk, nebo nebezpeci necekane, je tak mala reakcni doba + prekvapeni + obvykle i leknuti, ze bez reflexu udelas to co ti mozek poruci jako prvni, za kazdou cenu zpomalit, tzn. slapnout na brzdu, to ze to muze byt spatne, na to uz je pozde o tom premyslet... ten reflex nebrzdit v situaci kdy je to spatne musis mit nacviceny az na kost, nikoliv mit vedomost jak bys to mel udelat spravne, reflex udelas automaticky, vedomost nestihnes pouzit...
jakykoliv vycvikac ti umozni vyzkouset si to kontrolovane, a myslim ze se zatim nenasel nikdo koho by to nevyvedlo z omylu jak je "dokonaly ridic" a ma auto "kdykoliv pod kontrolou", prestoze si to vetsina lidi pred tim nez necim takovym projde mysli.

vis, ja mam za sebou taky par manevru u kterych povazuju za zazrak ze jsem to vybral, mam docela hodne najeto a prestoze si nemyslim ze jsem "antiridic", ani si nemyslim ze mam auto v ruce, s autem bez abs nebo jine elektroniky se jet nebojim, presto budu daleko radsi kdyz to auto se kterym zrovna pojedu ho mit bude, a doufam ze te na silnici nepotkam v protismeru dokud o tuhle podle me prilisnou sebejistotu neprijdes.

ale to uz jsem opravdu mimo tema, se omlouvam :)

Napsal: 08 říj 2007, 18:15
od Dráček
Sokyno:

Si ale zase treba predstav, ze bys na takove krizovatce, neprizpusobil rychlost stejne jak to popisujes, na kraji silnice by byl led nebo snih, a druha pulka by byla treba sucha.... a ty to zkusis pred krizovatkou zadupnout tak jak popisujes, a zrovna budes mit auto bez elektroniky....... vis co by to s tebou udelalo? takhle rozdilne povrchy na kazdem kole? ;)

Napsal: 08 říj 2007, 18:46
od vlastaFR
taky me to prislo divny ze kdyz vyndam pojistku tak to dela takovou neplechu ale s autama s ABS nemam skusenosti takze sem to povazoval za normalni jev ze se tomu nechce brzdit kdyz vypojim ABS-ko.. (takze si tim chtel rict ze po vypojeni ABS-ka autak musi brzdit normalne bez neplech????)no a ke tvymu vyjadreni: "antiridic" (to je takovej UNIVERSALNI nazev) ja nerikam ze se kvuly tomu zacal vyvyjet sys. ABS ale je to jeden z duvodu. no a pak jak si psal o reakcni dobe a o tom ze prvni je reflex: to je jasny na premejsleni neni cas! ale stalo se mi, dotet to mam pred sebou..: jedu se starou vektrou bez ABS cca 140 na dalnici liberec praha a v MB se otocim na mzik dozadu na kluky "delaly bordel" a slysim od nich bacha ani sem se jeste neotocil a uz dupu na brzdu (pravej pruh, v levym se uz stosovaly auta). pustim ji udelam manevr podjedu (z prava) prvni auto zas dupu na brzdu zas manevr (prejizdim zprava do stredu mezi autama) objizdim druhy auto a predemnou avie nastorc!! zastavil sem asi metr pred ni(v brzdeni sem si pomahal ruckou) a muj zaver je takovej ze !VIM! ze ani s tatovou felckou ABS ani lantrou ABS bych neco takovyho vzivote neubrzdil. jinac nezatracuju to tak ze bych za to zabijel to ne :!: :!: verim ze nejmodernejsi ABS-ka sou uz skoro dovedeny do stavu dokonalosti ale to by chtelo se tim svyst a treba bych i zmenil nazor :wink: :wink: :wink: [/b]PS : sebejistota je duuuulezitaaaa vec :wink: a zatil si nemyslim ze mam lantru vruce pac s tim MIM ABS se nemuzu porad nejak smirit :cry: jo shade to byla jina kapitola...............

Napsal: 08 říj 2007, 19:16
od Dráček
vlastaFR píše:takze si tim chtel rict ze po vypojeni ABS-ka autak musi brzdit normalne bez neplech????)
rozhodne ano, musi se pri brzdeni chovat uplne stejne jako kazde jine auto ktere abs nema uz od vyroby!

no a jinak, nerekl jsem prece ze jsi spatny ridic, ani jsem nechtel aby to tak nejak vyznelo, jenom se mi zda ze mas prilis mnoho sebeduvery... a urcite bych ti nepral abys to nekde jejim vlivem prepisk byt jen o milimetr a dostal se do situace kterou uz nedokazes zvladnout, to bych nepral nikomu.
ten manevr co jsi popsal, to musela byt dobra prace, a i samozrejme sakra velky kus stesti, a jen malokomu by se to podarilo, gratuluju... ale nemuselo by to vyjit stejne dobre i podruhe, takze bacha na silnici ;)

(jinak mne ovsem napada, ze prave s abs bys mohl brzdit celou dobu, misto dup na brzdu, pustit brzdu, volant, dup na brzdu, pustit brzdu, volant....... a tim padem by to velice lehce mohlo spadnout do kategorie ze bys v tomhle pripade s abs zabrzdil driv.... ale to samozrejme jsou teorie ktere bych nechtel zkouset v praxi:)
(ja jsem si sam nekolikrat vyzkousel na autodromu, stejne jako ostatni, ze kdyz ti reknou mas abs, muzes brzdit celou dobu, staci tocit volantem, tady je prekazka na kluzne plose, rozjed se, pred ni zacni brzdit, a objed ji pri neustalem brzdeni, tak jak nemusis sachovat s brzdou, mas spoustu casu na volant, cuknes s nim vic nez je zdravo, a uz se tocis dokola,lalala :) takze znova a znova, dokud si nezvyknes ze kdyz to klouze je potreba pri brzdeni tocit volantem jen o kousicek, a ono to zataci jako kdybys ten volant protocil, tudiz je docela pravdepobne ze nekdo jiny v tve situaci by to zadup, doufajic v abs, a pri snaze se vyhnout by vzal za volant vic nez by mel, tedy jako obvykle, protoze v te situaci jeste nikdy nebyl, a nevedel by ze musi opatrneji, a tim by si to cely totalne posral....)

Napsal: 08 říj 2007, 20:00
od vlastaFR
no jo na tom autodromu mylis nejspis ten mokrej igelit vid? ale to uz je dost prehnany pac kolik je silnic takovejch rozmernejch abys moch takhle suverene manevrovat a vyhejbat se stojicim autum a lidem, samosebou zalezi na situaci!!!, kdybys najel v realu na takovej povrch (nevedomky, pokud nejsi predvidatel) tak ABS neABS ses ve skarpe :wink: (prinejlepsim) jedine mit v aute detekcni system ze mas 200m pred sebou ledovatku a to pak radsi krokem at uz mas jakoukoli elektroniku a ten kdo ji nema tak to do tebe nasije zezadu a nedej buch zepredu at uz ma nebo nema ABS.v 70-ce vlitnout na led... to chce katapult. tohle vsechno se clovek nauci skusenostma a oto vic pak jezdi opatrnejc :lol: napada me odvetvy starsich lidi (duchodci) proto jezdej jak s povozem v 90-ti % :lol: :lol: :lol: PS: dobra vymena poznatku a skusenosti

Napsal: 09 říj 2007, 06:18
od Sokyno
Dráček píše:Sokyno:

Si ale zase treba predstav, ze bys na takove krizovatce, neprizpusobil rychlost stejne jak to popisujes, na kraji silnice by byl led nebo snih, a druha pulka by byla treba sucha.... a ty to zkusis pred krizovatkou zadupnout tak jak popisujes, a zrovna budes mit auto bez elektroniky....... vis co by to s tebou udelalo? takhle rozdilne povrchy na kazdem kole? ;)

Jo to mas recht ja vim ze je to moc dobrej system mne to ale nejak nesedi proste je zapotrebi sila zvyku ze ti do rizeni neco drbe.

I v autoskole kdyz mi inspektor seslapnul brzdu tak sem mu zek at to radsej nedela lebo skoncime spatne sem se leknul a uz sem resel tezkov situaci a zrazu aha ho to ten inspektor mi do toho sere ja myslel ze deme z cesty na ceste tehdy byly kolaje a ja myslel ze se neco posralo nebot jak zabrzdil auto jelo do strany proste nemam rad kdyz nekdo keca do rizeni. :lol: :lol: :lol: