Stránka 4 z 5
Napsal: 05 úno 2007, 23:52
od Bruno
Zřejmě ta kontrolka dveří mám jiné ukostření ,pokud vůbec není ovládaná mínusem od dveří
Napsal: 06 úno 2007, 10:53
od Hujer
Jestli to ma alarm tak jeho soucasti byva i imobiliser.Uz sme odpojovali u dosti aut alm. a pak vsechno ok.Opravdu to skus nechat cele odpojit a vratit do puvodniho stavu.Hcka delam par let a jeste jsem se nesetkal s tim ze by packa blinkru mela vliv na hod motoru.Vzdicky byl problem v alarmu.Jinak alarm je propojenej s blinkrama.
Napsal: 06 úno 2007, 16:04
od kokroff
Ahoj, no jestli tam nemas immo dodelavany takoveho typu jako privesek na klicich a podobne, ktery se priklada nekde ke ctecimu zarizeni tak jeste muze byt v klici a to zjistis pokud se podivas ke spinaci skrince k zamku, je okolo neho krouzek. Pokud ho vyndas a vedou do nej dva draty tak tam mas immo jestli tam mas jenom gumu okolo tak tam neni. Ale jak rika Ivan, zkus nastartovat a potom si pohrat s tou packou jestli to nezpusobi chcipnuti motoru...
Napsal: 06 úno 2007, 19:17
od ivan
Hujer píše:Jestli to ma alarm tak jeho soucasti byva i imobiliser.Uz sme odpojovali u dosti aut alm. a pak vsechno ok.Opravdu to skus nechat cele odpojit a vratit do puvodniho stavu.Hcka delam par let a jeste jsem se nesetkal s tim ze by packa blinkru mela vliv na hod motoru.Vzdicky byl problem v alarmu.Jinak alarm je propojenej s blinkrama.
Je možný ,že to může dělat alarm s imobilizérem
,jenomže Slavko řekl,že to chcípne až po sepnutí směrových světel!!
Jako nic ve zlím!!
Páčky dokážou bejt pěkný mršky to mi věř!! Je možný,že jsi se nesetkal se závady a zkraty u páček a je jedno o kterou jde ,ale já jo a ne málo!!
Tyhle závady jsou strašně zákeřný jako má třeba Slavko v tom,že to nevyhazuje pojistky!!!
Jde tzv. jenom o probíjení plusového napětí tady 12+v do kostry -12v!! Celá karoserie mínusová,kostra blbne většinou kdy jsou zoxidované nebo nějak poškozená očka na kastli!
Většinou je to dělané tak,že minusový pol je dvojitý kabel z baterie ukostřená na motoru nebo převodovce(ukostřuje motor a jeho komponenty) Druhý kabel je ukostřen na kastly(to ukostřuje je všechny spotřebiče na kastli,jako světla,sahary atd!) Ostatní kostry,které jsou různě namontovány po kastly jsou jako něco pro jistotu!!Prostě co je na kastly přišroubováno natvrdo z drátů je mínus!!
Tady v tomto případě jde o probíjení není to zkrat na tvrdo,je tu prostě odběr proudu,který není tak vysoký aby vyhodil pojistku,ale je dostatečně silný aby odebral napětí ,třeba cívce a to stačí aby to chcíplo,jakmile nejde zapalování ,tak nejde řídící jednotka ,tak to prostě chcípne
Je to jenom úvaha taky mě to zajímá co s tím,ale každej něco ví,to by nebylo aby se na to přišlo né??
Napsal: 09 úno 2007, 08:46
od vladinko-SK
dakujem pani za odpovede dlhsie som tu nebol a bolo to zaujimave citanie, a medzicasom sa to stalo zase. Teraz pre zmenu to vyhodila spiatocka. Takze viem ze sa jedna o poruchu ktora ma nieco spolocne so smerovkami a spiatockou. Ked zapnem smerovky stiahne mi svietivost kontroliek napojenych na poistku 10 o polovicu a stahuje to sucasne s tym ako blika smerovka. Toto iste urobi aj ked zaradim spiatocku. ale to stiahne kontrolky a drzi ich stiahnute az dokial nevyradim spiatocku. Ked zapnem varovne smerovky (hazard) nestahuje to nic a nevyrobi to ani poruchu. Vyzera to ze problem niekde okolo poistiek 9, 10 ale kde? Obidve tieto poistky su napajane zo spinacky a idu ked je klucik v pozicii ON. Okrem toho na poistke 9 je este zapojene: svetla spiatocky, jeden kabel do spinaca varovnych smeroviek, nejake relatko s diodou. Na 10tku je zapojene pristrojovka - kontrolky ktore stahuju svietivost (olej, alt, ABS, SRS, benzin) a nejake TACM.
Kostry ktore pripadaju do uvahy su G01 - vlavo pri poistkovej skrini v kabine. Je tam napojejene skoro vsetko ale okrem pristrojovky a riadiacej napriklad aj relatko startovania a digitalne hodiny a tieto veci idu aj ked sa vyskytne porucha. Potom je G07 v lavo v motore kde je okrem smerovky lavej napojene aj svetlo, ale svetlo ide ... .Potom G10, v zadu v kufri kde su zapojene zadne svetla, ale nevsimol som si zeby tieto svetla nejak blbli.
Zapalovanie ide z tej istej vetvy ako je napajanie poistiek 9-10. Ale ide este s pred poistiek. Tato vetva je podla mna pocas poruchy odpojena lebo sa nepodari nastartovat, pricom starter toci.
Alarm odpaja len relatko palivovej pumpy. Pri simulacii poruchy to neurobilo nic, kontrolky svietili dalej.
Uz si ani mechanik nevie rady. Najviac ho metie to ze sa to vzdy pri zapnutom kluciku da samo do poriadku do cca 10 minut. Ale len pri zapnutom kluciku. Ked necham auto stat a odidem, neopravi sa to samo.
Poradte prosim.
Napsal: 09 úno 2007, 22:31
od kokroff
Ahoj, ja bych zkusil postupne odpojit vsechy nedulezite systemy ktere pri startu nepotrebujes. spinac zpatecky, TACS ti funguje asi bo jinak by ti nesly hodiny a ty rikas ze fungujou.zzmeril jsi jestli ti jde napajeni na primar VN civek?mel bys tam nameril napetove spicky, teda jestli tam neco leze. Jestli nenameris je neco spatne, myslim ze to spina primo ECU ale do schematu jsem nekoukal. pokud to nehazi jiskru, vyzkousel bych spojeni mezi zapalovanim a blinkry/zpateckou pokud tam neni nejaky prechodovy odpor, docasny zkrat a podobne. Na dalku se to diagnostikuje strasne blbe pokud to clovek nevidi a nemuze si to osahat. Pristi tyden jedu do SK ale bohuzel od Zvolenu je to dost daleko, jedu do Lipan.
Napsal: 11 úno 2007, 11:08
od vladinko-SK
kokroff píše:Ahoj, ja bych zkusil postupne odpojit vsechy nedulezite systemy ktere pri startu nepotrebujes. spinac zpatecky, TACS ti funguje asi bo jinak by ti nesly hodiny a ty rikas ze fungujou.zzmeril jsi jestli ti jde napajeni na primar VN civek?mel bys tam nameril napetove spicky, teda jestli tam neco leze. Jestli nenameris je neco spatne, myslim ze to spina primo ECU ale do schematu jsem nekoukal. pokud to nehazi jiskru, vyzkousel bych spojeni mezi zapalovanim a blinkry/zpateckou pokud tam neni nejaky prechodovy odpor, docasny zkrat a podobne. Na dalku se to diagnostikuje strasne blbe pokud to clovek nevidi a nemuze si to osahat. Pristi tyden jedu do SK ale bohuzel od Zvolenu je to dost daleko, jedu do Lipan.
Dnes idem k jednemu mechosovi co robil niekedy pred par rokmi v hyundai-i a dokonca bol elektrikar ale s takouto zavadou sa este nestretol ... . Uvidime co to urobi. POvedal ze precosti vsetky kostry co sa toho mozu tykat, a ze vyskusa na priamo napojit smerovky novym kablom a uvidime co to bude robit.
Inak vcera v noci som si vsimol ze ked stojim na parkovisku a stojim na brzde, zapnem smerovku stiahne brzdove svetla a dost podstatne ... . Dokonca ked je motor vo volnobehu a stojim na brzde a zap=nem tie smerovky citit ako sa alternator dostava do zaberu ... . Zda sa mi to dost nezvycajne ved tie smerovky nemaju az taky velky odber ... .
Napsal: 11 úno 2007, 16:31
od have
ještě může být vadný přerušovač směrovek. Nevím, jak je to dělané tady ale mám dojem, že u starých škodovek tam byl dokonce bimetal, nevím, tak mě to jen napadlo.
Napsal: 11 úno 2007, 18:40
od vladinko-SK
tak mechos precistil vsetky postry pod pristrojovkou, v motore a aj v zadu v kufri. Jedine co necistil boli nejake kostry pod sedadlom a kostru pri radiacej pake ale to by vraj problem robit nemalo. Nezistil ziadnu poruchu, ani opalene kable, nic ... . Jedine zistenie bolo ze ze ked zaradil spiatocku pri vypnutom motore ale so zapnutym klucikom baterka ukazovala okolo 12,7 V a na konektore v zadnom svetle bolo 10,7. POkles 2 volty. Tvrdil ze je to normalne ale mne sa to nezda ... co vy na to? Odisiel som s tade s tym ze sa nic neda robit ze ziadnu chybu nenasiel ... .
Napsal: 13 úno 2007, 01:59
od kokroff
To co popisujes je jednoznacne svod cestou, musi tam byt nekde nemuze to delat takovej pokles napeti, takovy ubytek. Blinkr ridi flasher, najdes ho po leve strane je desticka s relatky, je to takova vetsi krabicka, mely by tam byt urcite jeste 2 rele, pod palubni deskou o ECU nedavno jsem na to koukal. Musis mrknout na hma service na schema, zkusil bych odpojit svetla, pokud to neni nikde v ridici cast, tedy pod palubovkou. Odpoj svetla a zkus jestli se zavada vyskytne. Myslim ze svetla maji spinany plus pol ale jeste kouknu do schematu. Kazdopadne ubytek je divnnej! Do zaberu jde altik vzdycky kdyz je zaber velkej, kdyz je teply motor tak zkus zadni okno, ma odber 200W, jestli se ti zacne klepat motor. A jestli tam mas takovej zkrat, nedivim se ze ti to chcipe. Evidentne to neni ale dost na to aby to vyhodilo pojistku. NAvic, ten pokles napeti, jakmile ti poklesne napeti v ECU, neni schopna fungovat, tudiz ani ridit chod motoru.
Napsal: 13 úno 2007, 02:36
od cypisek
no ja bych zkusil něco jineho prostě odpojit kablíky od zadních světel a nastartoval auto, zařadil zpatečku a blinkr .. a jestli to taky chcipne ... řekl bych že to bude někde vzadu když to děla blinkr nebo zpatečka ... za zkoušku to stoji ne ???
Napsal: 13 úno 2007, 06:51
od vladinko-SK
cypisek píše:no ja bych zkusil něco jineho prostě odpojit kablíky od zadních světel a nastartoval auto, zařadil zpatečku a blinkr .. a jestli to taky chcipne ... řekl bych že to bude někde vzadu když to děla blinkr nebo zpatečka ... za zkoušku to stoji ne ???
Ale ono to nechcipne vzdy, je to velm nepredvidatelne ... . Stava sa to v priemere 1x za 2 tyzdne ale za podmienok ktore nikdy niesu rovnake, jedine co je rovnake je to ze sa to deje pri spiatocke alebo blinkre
Napsal: 13 úno 2007, 06:53
od vladinko-SK
este ma jedna vec napadla, co keby som vymenil poistku pre blinkry za slabsiu. Aku hodnotu odporucate? teraz je tam tusim 10A a neviem ci sa vyrabajau aj slabsie. Aspon by sa tym overilo ci tam je nejaky skrat.
Napsal: 13 úno 2007, 18:25
od kokroff
muzes tam zkusit dat 5A. No vsak ja jsem to tak myslel odpojit kabely od svetel.Jenze jestli to bude zavada na kabelu tak tam porad muze neco pres kostru jit... to by chtelo vyndat spis pojistku k tem svetlum aby nebyl uzavreny okruh a tim padem kdyby tam byl zkrat, neprojevi se.
Napsal: 13 úno 2007, 18:34
od vladinko-SK
OK skusim.
Inak prednedavnom som sa pytal niekde tu na fore ci tu niekomu stahuje svietivost kontroliek pri zapnutych smerovkach, odkazali mi ze treba vycistit kostry. KOstry vycistene su a to stahovanie stale je. Urcite to suvisi spolu s tym chcipanim ... .