Stránka 4 z 23
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 09 úno 2019, 22:02
od EFISO
Ćinské hračky majú odchýlku cca +0,1V nič hrozného. Ako informatívne meradlo postačujú všetky.
Mne pri pôvodnom akumulátore trvale držalo napätie na 14.7V po výmene akumulátora to už začalo kolísať od 12.7 do 14.5
Každy štart 14.5 V a potom to už lieta hore dole
.Iba ak sú svetla v polohe AUTO ak prepne senzor za nočný režim tak je tam trvale 14.5V to isté platí aj keď prepnem spínač svetiel na stretávacie tak je konštantné 14.5V počas celej jazdy pri akejkoľvek spotrebe elektrickej energie auta. Ovplyvniť ani zmeniť to nedokážem lebo je to TAK !už to NERIEŠIM .1-2x mesačne pripojím inteligentnú nabíjačku na svorky akumulátora bez odpajania a dám jej FULL
Je aj možnosť nechať svetla trvale na polohe stretávacie ale stráca sa tým komfort . Chlapi netreba to veľmi riešiť lebo budú veľmi skoro šediny na hlave,ak by to bola hlavá valcov tak to je ten lepši variant
(ušetriť na na nový akumulátor sa dá aj ľahšou nohou na plyne ).
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 09 úno 2019, 22:51
od dibarbora
Neboj, neošediviem z toho
. Beriem to ako zaujímavosť, nemám veľmi rád čierne skrinky, takže potrebujem problému podľa možnosti prísť aj na kobylku.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 10 úno 2019, 12:19
od EFISO
To som rád
Tu čiernu skrinku z názvom radiaca jednotka veľmi neoblbneš hoc sú možnosti. Mam kolegu ktorý už 30 rokov opravuje alternátory a štartéry 20 rokov doma popri zamestnaní tak sme to troška rozoberali tuto tému . Ideálne je konštantné nabíjanie a napätie v sieti automobilu . Lenže už skoro každé novšie osobné aj nákladne auto mam budenie alternátora riadene riadiacou jednotkou podľa nejakého algoritmu software výrobcom auta. (ten nezmeníš) . A výmena alternátora z reguláciu na konštantné napätie (staršie prevedenia ) veľmi problematické (upevňovacie body,rozmery, výkon atd.. ) každý model auta ma iný tip aj veľkosť atd.. Je možnosť (čiernej skrinky) ktorú si musel kolega kúpiť k práci aby mohol testovať takéto alternátory .Ta imituje riadiacu jednotku a môže si nastavovať veľkosť budenia (výstupné napätie alternátora) podľa potreby . Iba ta "čierna skrinka " stojí troška viac ako lepší alternátor
A ešte čo nato riadiaca jednotka auta aké chybové hlásenie vyhodí
Takže veľmi špekulovať okolo tohoto "problému" regulácie napätia v palubnej sieti dnešných automobilov je asi aj zbytočné .Automobilky majú svoju "ekonomickú" politiku aby každý rok predali viac a viac aut a náhradných dielov (nerozoberateľné alternátory .... ) Iba toľko k téme . Pekný deň všetkým
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 10 úno 2019, 12:28
od Richard555
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 18 úno 2019, 12:49
od Richard555
Kdo by chtěl nějaké detailnějšíinfo o Start stop systému a vše okolo toho má možnost zde :
http://dfens-cz.com/start-stop/
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 01 lis 2021, 13:05
od vladoo
Nabíjačku CTEK MX5 používam už 7 rokov. Baterku z auta nevyberám, dobíjam ju každý mesiac bez problémov. Pri tzv. inteligentnom nabíjaní baterky alternátorom - napr. v i20, je externé nabíjanie nabíjačkou nevyhnutné, lebo pri tzv. inteligentnom nabíjaní baterky v aute rýchlo odchádza - po 3 - 4 rokoch. CTEK MX5 je na dobíjanie v aute bez demontáže káblov ideálna voľba.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 04 lis 2021, 13:03
od endrju
Ahoj, mám možná stupidní otázku ohledně nabíjení a baterie.
Před týdnem jsem si převzal nové auto (i30 1.5 TGDI MHEV DCT) a při najetých 240km jsem před 2 dny nechal instalovat autokameru vč. parkovacího režimu (hlídá si mezní napětí na baterii a případně se odpojí). Od instalace kamery jsem nejezdil. Nenapadlo mě u nového auta kontrolovat stav nabití baterie před instalací kamery, ale včera jsem si všiml, že v parkovacím režimu se už vypíná a nenahrává. Měl jsem podezření na špatné zapojení ze servisu, ale po přeměření baterie (přímo na pólech) jsem zjistil, že má cca 12,3V (kamera se odpojí při 12,4V a méně).
Potřebuji tedy baterii dobít a vzhledem k tomu, že se blíží zima a zrovna neplánuji nějakou delší jízdu ani nemám možnost dobít přímo v autě (sídliště), tak se baterii chystám nabít doma.
Snad nebude problém ji odpojit a vytáhnout - zkušenosti? Je tam toho u +pólu o poznání více, než u starých aut (nějaké pojistky atd)...
Nějaká nastavení se asi vymažou ale jinak, nepožene mě to do servisu, abych cosi musel nechat "nastavit" (neměním za jinou baterii, po nabití tam půjde zpět)?
-vymaže se aktuální spotřeba?
Snažil jsem se ze štítku zjistit, jakou baterii tam vlastně mám. Poznám akorát, že je bezúdržbová, ale zda je to AGM, EFB nebo jen gelová, to nepoznám - poradíte mi? Chci pak koupit vhodnou nabíječku (zatím pokukuji po
CTEK MXS 5). Díky
- batery1.jpg (175.6 KiB) Zobrazeno 1174 x
- batery2.jpg (184.49 KiB) Zobrazeno 1174 x
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 04 lis 2021, 14:16
od Pjotr1
Baterie bude asi AGM, ale je to celkem jedno. Já koupil nabíječku z Lidlu a nabíjím bat v autě na program vločka a žádný problém nepozoruju.
Při vyndání baterie se vynuluje spotřeba a vymažou stanice na rádiu, ale jinak nic dalšího není potřeba dělat (rozhodně žádný servis).
Jak popisuješ tvojí situaci, tak vidím ale problém v tom, že "chytré dobíjení" dobije baterii běžně jen do půlky a tedy tvůj aktuální stav se bude opakovat po každé delší cestě. Nosit každý týden baterii dobít mimo auto není reálné.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 04 lis 2021, 15:29
od WalterB
endrju: jak píše Pjotr1, bude tam AGM (já ji mám v DPI a tak v T-GDI MHEV bude jistě také).
S tím CTEKem určitě chybu neuděláš, dostatečně ale poslouží i něco obyčejnějšího.
Ale s tím parkovacím režimem budeš mít opravdu problém - udržet baterku permanentně nad 12,4 V bez vnějších zásahů je skoro nemožné. To si snad radši kup nějakou sekundární baterii (levnější a menší) a při parkování si pak kameru přepínej na ni. Tu z auta odneseš snáze. Vlastně si kup rovnou dvě, aby při tom parkování mohla být vždy jedna z nich k dispozici, když budeš nabíjet tu druhou
Já vím, vypadá to, že si dělám srandu, ale bez přístupu k dobíjení baterie z vnějšího zdroje opravdu žádnou rozumnou cestu nevidím,
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 04 lis 2021, 17:20
od endrju
Z mé úvahy ohledně toho, jaká baterie tam je/není... Když je to MHEV, tak startování po "stopu" by měla řešit ta 48V baterie přes starter/generator, tak by to nemělo ždímat klasickou autobaterii ==> nemuselo by být nutné, aby tam byla autobaterie podporující S/S. Chlapi v servisu by mi ale snad řekli, co tam je, kdybych se zeptal.
Díky za odpovědi (klidně se ještě někdo ozvěte
)
Než řešit spec. napájení v "P" módu, tak to jej snad budu zapínat jen, když budu parkovat na rizikových místech.
Na té krabičce, která hlídá napětí baterie se dá s tou limitní hodnotou hýbat (11.8, 12.0, 12.2 a 12.4V). Nevím, co ale považovat za bezpečnou hodnotu. Pod 12.2V bych ale asi jít nechtěl...
Ještě by možná stálo za to zjistit, zda někdo zkoumal jaké nastavení parkovacího režimu je nejvíce energický úsporné (a tím nemyslím vypnout kameru a do okna paneláku strčit babičku
). BTW jedná se o "Viofo A129 pro duo 4k GPS". Dotaz na napájení kamery ale hodím
jinam, ať to tu neplevelím.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 04 lis 2021, 17:42
od Pjotr1
Dobít baterii do plna jízdou (jako to uměly auta od pravěku) lze zařídit odpojením konektoru IBS (inteligentní bateriový senzor), který je na mínus pólu baterie. Není to samospásné. Odpojení způsobí přerušení LIN komunikace čidla a dobíjení se nastaví na standardní režim = vypne stop/start a alternátor dobijí trvale na 14,4V. Aby se dobila baterie do plna, je potřeba občas delší cesta. Negativum je blikající kontrolka poruchy LIN komunikace na palubní desce.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 12 lis 2021, 09:55
od dexter4
endrju: Máš tam obyčejný akumulátor CMF
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 12 lis 2021, 10:19
od idam.i
WalterB píše: ↑04 lis 2021, 15:29
endrju: jak píše Pjotr1, bude tam AGM (já ji mám v DPI a tak v T-GDI MHEV bude jistě také).
S tím CTEKem určitě chybu neuděláš, dostatečně ale poslouží i něco obyčejnějšího.
Ale s tím parkovacím režimem budeš mít opravdu problém - udržet baterku permanentně nad 12,4 V bez vnějších zásahů je skoro nemožné. To si snad radši kup nějakou sekundární baterii (levnější a menší) a při parkování si pak kameru přepínej na ni. Tu z auta odneseš snáze. Vlastně si kup rovnou dvě, aby při tom parkování mohla být vždy jedna z nich k dispozici, když budeš nabíjet tu druhou
Já vím, vypadá to, že si dělám srandu, ale bez přístupu k dobíjení baterie z vnějšího zdroje opravdu žádnou rozumnou cestu nevidím,
Keď som to prečítal,tak radšej vymením baterku po štyroch či troch rokov.Finančne skoro rovnako a nemusím nič robiť.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 12 lis 2021, 10:36
od WalterB
To jo, ale endrju primárně řešil problém s poklesem napětí na baterce, což má za následek deaktivaci kamery. A tomu poklesu se moc bránit nedá, snad si lze pomoci jen tím, že se člověk zbaví inteligentního nabíjení.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 12 lis 2021, 10:46
od Mexican
myslim, ze to mozno zbytocne hrotite. samozrejme tieto nove poloeletromobily treba z casu na cas nabit - inteligentne nabijanie je tu uz s nami nejaky ten cas a fakt na uliciach nepribudlo aut ktore nemozu nastartovat
inak teraz maju v Lidlu:
https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-na ... p100335186
proste to raz za cas doma napichnete na nabijacku, aspon a pripravite na nastupujuci trend elektromobility
ospravedlnujem sa panelakistom, pre nich nemam radu
stredna trieda proste byva v barakoch
kupovat baterky a nejak o menit, to je hrozna praca. Mozno by panelakistom pomohla takato alternativa:
https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-st ... p100310486
vyhodou je, ze to proste hodite do priestoru motora a auto mozte napr zamknut a ono to bude snad nabijat kym sa ten zdroj nevybije