Máme po prvním výletu, první „ochutnání“ nového I30. Návrat ke
po roce a čtvrt. Stav tach. při odjezdu: 46 km, stav tach. při návratu: 983 km. Ujeto 937 km. Návštěva Kopřivnického Tatra Musea, Petrovice u Karviné, welness hotel Dakol, Ostrava – návštěva kina v OC Nová Karolína. Z Petrovic do OV cesta přes Polsko, je to nejkratší.
Spotřeba průměrná při braní po návratu do plné: 4:41 l/100 Km. Spotřeba měřená počítačem: 4,1 litru. Rozdíl: +0,3 litru. Vyloženě na dieselgate to nevypadá. Lze očekávat, že spotřeba po zajetí asi trochu klesne.
S vozem velká spokojenost, padl mi do ruky jak ulitý, jeli jsme tam přes Vysoké Mýto a Olomouc, zpět horem, přes Jeseníky a Orlické hory. V horských zatáčkách zatáčkách drží jako přibitý. Pohodlné řízení. Vyzkoušel jsem většinu funkcí, od automatického přepínání světel dálkové/tlumené při potkávání vozidel nebo dle osvětlení v obci, přes udržování vozu v jízdním pruhu – funkce sama koriguje řízení místo šoféra, přes tempomat, který je v mé verzi neadaptivní, ale na rozdíl od Peugeotu Boxer podstatně jednodušeji nastavitelný, vlastně intuitivně, nastaví se aktuální hodnota, kterou vůz právě jede. U Peugeota se musí nastavit požadovaná rychlost a to poněkud odvádí pozornost od řízení. Jediná funkce se jeví trochu podivná, a to je sledování únavy řidiče. Údaj se nejspíše odvíjí od poslední přestávky, kterou je pro tuto funkci vypnutí zapalování. No a s dobou jízdy „měřená“ pozornost postupně ubývá. Jenže se nám stalo, že jsme přijeli k bouračce, převrácený vůz, hasiči a záchranáři se činili. My čekali a koukali. Měl jsem za sebou asi tak 350 km bez zastávky, utahaný jsem byl, že jsem téměř viděl dvojitě, moc jsme nenaspali a cesta byla dlouhá. Jenže po té „přestávce“ vůz oznamoval perfektní pozornost, zatímco já byl zralý na kutě…..Nebo aspoň do hospody. Zvykám si na vypínání motoru při zastavení, ale tu funkci asi budu vypínat, zvyšuje opotřebení startéru a věnce setrvačníku. Velmi příjemná sedadla, nijak měkká a dobře vedou tělo. Audio systém, velmi dobrý zvuk, jak rádia, tak záznamů MP3 z flash disku.
Co mi na vozu vadí? Poněkud horší výhled dozadu, tvar pojistky na rychlostní páce při řazení zpátečky, je sice elegantní, ale tak trochu neuchopitelná a pak ještě dunění karoserie, při nižších otáčkách. Jenže tady je otázka, jestli to není spíše plus, signalizuje to potřebu podřadit a myslím, že je to daleko přesnější info, než signál k přeřazení na počítači.
Od zítra začne vůz jezdit kolem komína.
Dávám pár fotek vozu a taky záběrů z Tatra muzea. Den před naší návštěvou měl Zikmund 100 narozeniny. Tak jsem aspoň vyfotil jeho vůz T 805 z druhé cesty.
- _HyundaI_I30_1.jpg (31.09 KiB) Zobrazeno 3376 x
- Hyundai_I_30_2.jpg (32.85 KiB) Zobrazeno 3376 x
- Hyundai_I30_3.jpg (36.32 KiB) Zobrazeno 3376 x
- Tatra_Museum_1.jpg (36.59 KiB) Zobrazeno 3376 x
- Tatra_museum_6.jpg (27.91 KiB) Zobrazeno 3376 x