Stránka 4 z 5
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 23 črc 2019, 06:50
od 3bit
Závislák píše:Chasnik píše:přijíždím na dvojkou po vedlejší, zpomalím, zjistím, že můžu jet, přidám plyn a .... pomlka! Pokud by se v ten moment na hlavní něco přiřítilo (např. ze zatáčky), tak to bude ošmetná situace. Nevím, jak to uživatelé těch turbotříválců řeší, jestli v rychlosti 15 - 20 km/h podřazují na jedničku (pro mě dost velká rychlost na první kvalt) nebo jestli prokluzují spojku, aby měli dostatek otáček, nevím. Ale tohle mi fakt dost vadilo.
..
Přesně to se mě stalo ne předváděčce, dvojka, z vedlejší přijíždím na hlavní a ze zatáčky vyjelo auto snad stovkou a litříku se moc nechtělo, takže přes spojku. Ale žádná tragédie, jezdím s denně s naftou a tam je to úplně stejný.
A co mi vadilo, tak start stop vynález, za tu krátkou chvilku jsem to taky zažil, že se motor při pomalém odbočování vypnul - kdo toto vymyslel
V rychlosti 15-20 km/h na dvojku už by ti mělo běžet turbo, to co popisuješ ty spíš vypadá, že si jel ještě pomaleji a možná i skoro zastavil a pak si se rozjížděl na dvojku skoro na volnobeh a to turbo ještě nefoukalo. Chce to jen trochu cviku než pochopíš co ten motor potřebuje, ale potom zjistíš, že je plně dostačující a i úspornej.
Ještě Start-stop, když dojizdim ke křižovatce a při neutralu pustím spojku tak pri rychlosti do 5 km mi to taky vypne, počítač asi nepočítá s tím, že za takovych podmínek asi človek nebude chtit zrychlovat, což je i logický. Hlavně nevěřím tomu, že by Start-stop pri zařazeny rychlosti pri pomalem odbocovani vypnul motor, to co popisuješ vypadá na to, že bud si odbočoval s neutrálem, neni to nic divnyho, muj 70.letej otec to dela taky, netusim proc anebo ti to uplne normálně chciplo.
Jinak za mě je motor 1.0 T-GDI úplně v pohodě a neměl by ses ho bát. Silnější bych volil jenom při větším nájezdu po dalnici, ale i tak si myslím, že stačí.
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 23 črc 2019, 08:31
od Závislák
Přiznávám, že jsem s autem jel poprvé, takže to byla jízda start-stop i bez tohoto systému
Současné auto, co mám reaguje na všechno pomalu, trochu jsem si připadal, jako bych vylezl právě z autoškoly.
Jinak jsem rozhodnutý jít do 1.4 turbo. ALE mám finanční limit a potřebuji peníze i jinde, litřík se do toho vejde - předváděčky a skladovky za 320,- a ještě 40 mohu přidat, takže nějakých 360 max. Víc není v možnostech. Počkám ještě 2 týdny a když se žádná 1.4 v té ceně neobjeví, tak koupím litříka.
Nevíte čistě náhodou jakým systémem jdou do prodeje předváděcí auta - je to podle počtu km nebo to mají nějak časově, třeba ke konci měsíce se vyberou a vyřadí předváděčky do prodeje? Nebo je to náhodně, až nastane čas? Abych nekoupil litr a druhý den za stejnou cenu bude 1.4T
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 23 črc 2019, 08:50
od D_a_v_i_d
Tak to nevím jestli se do toho limitu vejdeš. Co se dívám na sauto.cz tak 1.4 T-GDI začínají na 370 000,-
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 23 črc 2019, 08:59
od kolemjdoucí
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 23 črc 2019, 09:03
od Závislák
D_a_v_i_d píše:Tak to nevím jestli se do toho limitu vejdeš. Co se dívám na sauto.cz tak 1.4 T-GDI začínají na 370 000,-
Máš pravdu, je to od 370,- vyčkám a uvidím. Minulý týden jsem vyděl dvě předváděcí 1.4 TGdi za 258,- ale to jsem ještě váhal jestli jo nebo ne. Blbých 10-12 tisíc navíc už nedám
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 23 črc 2019, 09:04
od Závislák
Tam jsem volal včera, nemají, inzerát je špatně, má tam být 1.0 Tgdi. Asi lákačka na zákazníky.
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 23 črc 2019, 09:20
od Závislák
Když bych zrušil ty krátké popojížďky a jezdil jen trasy 25-30 km a 100 km ročně 6 tisíc, má smysl vůbec uvažovat o 1.6 CRDi? Když si to spočítám, tak tenhle nájezd je výhodnější jezdit taxíkem
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 23 črc 2019, 09:47
od Zubesuch
A neni 1.6 crdi este drahsi ako 1.4t? Pockaj ci nebude 1.4t ak ne ber litra. Ono nema zmysel to nejak demonizovat. Na vsetko si clovek zvykne. Casom
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 23 črc 2019, 09:56
od Mexican
ono kupovat nove auto za cca 350 000kc je nieco pre cloveka, ktory to nove auto chce. Ziadny iny racionalny dovod neexistuje. So starym Accentom CRDi si drzim cca 2,kc/km a 2.15kc/km (zahrna palivo, servis, nahradne diely, dialnicnu znamku a poistenia). Takze by mozno stalo za to popremyslat o tom ci neskocit napr k dealerovi alebo nieco ako Skoda Plus a vybrat si tam rocne/dvojrocne auto za podobny peniaz
napr tu:
https://www.skodaplus.cz/Car/1491187/hy ... uel_type_1
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 23 črc 2019, 10:02
od D_a_v_i_d
Závislák píše:D_a_v_i_d píše:Tak to nevím jestli se do toho limitu vejdeš. Co se dívám na sauto.cz tak 1.4 T-GDI začínají na 370 000,-
Máš pravdu, je to od 370,- vyčkám a uvidím. Minulý týden jsem vyděl dvě předváděcí 1.4 TGdi za 258,- ale to jsem ještě váhal jestli jo nebo ne. Blbých 10-12 tisíc navíc už nedám
za 258 000,-? Nemyslel jsi 358 000,-? Nebo ti stačí i krátká verze? Co Fastback?
Můžeš se zeptat na financování přímo od Hyundai. Nabízeli mi úrok 2%, ale cena za auto bude asi vyšší než nejlevnější nabídky na trhu.
Ale jestli to hrotíš tak na krev a nemáš čas šetřit dál, tak 1.0 T-GDI je jasná volba. Já jsem taky pokukoval po výbavě Ultimate, ale pořádně jsem to zvážil a rozhodl se do toho nedávat prachy co nemám. Udělal jsem dobře, teď je přede mnou další velký výdaj a jsem rád, že před sebou netlačím dluh.
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 23 črc 2019, 10:50
od Závislák
...Ale jestli to hrotíš tak na krev a nemáš čas šetřit dál, tak 1.0 T-GDI je jasná volba. Já jsem taky pokukoval po výbavě Ultimate, ale pořádně jsem to zvážil a rozhodl se do toho nedávat prachy co nemám. Udělal jsem dobře, teď je přede mnou další velký výdaj a jsem rád, že před sebou netlačím dluh...
Vím, že budu ty peníze potřebovat jinde a vím přesně kdy. Když si to spočítám zleva zprava, tak 360 je strop. Musel bych se víc zadlužit a to nechci, něco se někde po.... a bude problém. Pak už leda jít do nějaké ojetiny libovolné značky, předchozí model i30 1.6GDi, Focus nebo Rapid 1.0 atd...
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 23 črc 2019, 12:09
od lumix
Přišel do Hyundai a nabidli mi i30 kombi Style 1,0 k motoru jsem měl předsudky, ale po projížďce to nebylo špatné, navíc kupováno jako druhé auto do rodiny. Cena nového -37% z ceníkové ceny Style mě přesvědčila. Jako služební kdy jezdím dost dálnici by to nebylo to pravé ořechové, ale dalo by se jezdím sám. Takže při tom nájezdu se mi 50.000 navíc jeví jako zbytečné.
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 23 črc 2019, 20:24
od Boryš
Lumixi, můžež nahodit částky? Ceníkovou cenu a prodejní?
Totiž co jsem se díval, tak mi vychází, že nové auto prodali za cenu ca 2letých ojetin s nájezdem nějakých 30 tisíc. A to mi připadá velmi divné.
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 24 črc 2019, 08:43
od lumix
Ceníkové ceny byly před 11 měsíci jiné, než teď. 358 z 559 (myslím).
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Napsal: 24 črc 2019, 09:43
od Závislák
Ahoj,
zrovna dnes ráno jsem volal na jednu nabídku, musím se o to podělit
Volám na kombíka 1.4 T za 369,- s tím, že ukecám nějakou dodatečnou slevu. Vezme to prodejce (autorizovaný dealer)... pane, to už není, je to zamluvené, ale mohu Vám dát za stejnou cenu 1 Turbo
v lepší výbavě nebo diesel. Já na to, že naftu nechci, že jezdíme krátké trasy a málo km, tak se nám to nevyplatí. Prodejce pokračuje... "jednašetka crdi bude určitě lepší i při nižším nájezdu, motor vám vydrží půl milionu kilometrů, nic se tam nekazí, s filtrem částic problémy nejsou a při špatném zacházení a popojíždění vám ho vymění po 10 letech mimo autorizované servisy levně."
Ptám se kolik by stál dpf u nafty. Prodejce... "po 10 letech sám osobně bych se poohlížel po novém vozu, bude doťukané a odřené od kamínků a provozu... po záruce v běžných servisech se částky pohybují kolem 15-20 tisíc, v autorizovaných 40 a více... ale jak říkám problémy s tím nejsou jako u jiných značek..."
Pak jsme stočili řeč na Fordy atd. a ke konci mi prodejce říká...
"Litrový motor je nový, neodzkoušený, sám bych nad tím hodně popřemýšlel jestli nejít raději do dieselu, z pohledu životnosti motoru ten diesel přežije benzín několikanásobně. I když jsou tam nějaké servisní náklady po letech, tak je pořád lepší oprava za 20 třeba u filtru částic než odepsat celý motor po letech za 200 tisíc nebo i více. Máme tu předváděcí diesel kombi za 359 tisíc..."
No, nedomluvili jsme se na ničem. Teď přemýšlím, jestli to myslel vážně nebo jsem ho "obtěžoval" moc brzy ráno a chtěl mi vnutit nafťáka