thaischumi píše: ↑23 zář 2020, 16:56
Odjinud píše: ↑23 zář 2020, 15:44
Tvl, hosi, ja uz jsem pred objednanim i30 a vy tu zacnete vybalovat, jaky je to shit!
No nic jdu mrknout na dacie
Auta s rozumným 4-válcovým turbomotorem za rozumnou cenu nemáme moc na výběr, žádný zázrak se však nekonal.
A co teprve
auta s rozumným 4-válcovým atmosférickým motorem s nepřímým vstřikem? Nevím jak jinde ve světě, ale pokud je mi známo, tak poté, co 1,4i (CVVT) vyřadila loni KIA, v Evropě zbyla v podstatě už jen dvě - Hyundai i30, nyní tedy 1,5 DPI a Fiat Tipo 1,4 (motor Fire).
Co se těchto dvou posledních týče, tak než jsem se tento měsíc rozhodl pro
, tak jsem v každém z nich absolvoval několik testovacích jízd a mohu směle prohlásit, že motoricky už i ta původní 1,4i Hyundai/KIA měla přeci jen navrch (někdy se mi zdálo, že docela výrazně), nadto pak nyní 1,5 MPI. A i jinak bylo zřejmé, že Korejec je minimálně o půl generace dál - hlučnost, podvozek, interiér atd. A to ovšem Ital není vůbec špatné auto, v něčem byl i lepší a tak už jsem ho měl téměř doma (např. cenově se šlo dostat na opravdu skvělou úroveň).
Nicméně Fiat s Fire motory letos tak jako tak končí (s atmo i turbo), takže pro nás staromilce na scéně už opravdu zůstane jen i30.
Jinak s 1,4i (CVVT) jsem v KIA první a druhé generace najezdil hodně přes 200.000 (tedy pravda, ve více vozech) bez jediné(!) závady. Problém byl jen s dvěma záležitostmi:
- halogen žárovky v KIA první generace - to bylo nutno považovat za vyložený spotřebák
- kuní hodování na elektrických kabelech - několikrát (cca 3x) sice malé, ale přeci jen nějaké poškození (tady se obávám, že bude používat zřejmě kabeláž od stejného výrobce, tak na to budu muset včas pamatovat)