Stránka 4 z 5
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 15 bře 2020, 21:03
od HasicSam
motorol píše: ↑15 bře 2020, 17:29
Zní to pozitivně, ale mam jednu nelichotivou úvahu. Když se vezme cena ojetiny, přihodí se 25 tis za ten servis, prictou se nove brzdy, cvakajici cerpadlo. Tak o kolik to vyjde levněji než nove, které si člověk zmrsi sám? A to má jeste hodně pozitivní bilanci za servis, kterej se běžně rovna ceně materiálu.
I se servisem vyjde tohle auto na cca 200 000Kč... Ale jako každá ojetina, je to loterie, co si budeme povídat. (nájezd, výbava a servisní historie je v tomto tématu v dřívějších příspěvcích) Mě nezbývá než doufat. Prostřednictvím šikovného a spolehlivého kamaráda se autu snažím dát maximum... Jestli to pomůže ukáže čas.
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 16 bře 2020, 06:49
od pekoz
No.. jsi to podchytil právě včas. Zachránil jsi mu život.
Třeba na rozvody je to asi akorát to maximum.
Brzdy jsou spotřebák, tam to nejde určit takže podle potřeby.
Co by mě trápilo nejvíc tak to je třeba jak probíhaly výměny oleje.
Podle stavu vzduch. filtru na to servis očividně kašlal. Pokud by za mnou přišel servisák - pane, filtr je jak prase vyměníme Vám ho mimo termín tak mu to určitě nezakážu.
(i když např už u Xsary byla servisní výměna filtru nařízena tuším po 50kkm - dovedete si to představit
,
svíčky stejně )
"Celoživotní" náplň převodovky ti normální mechanik taky doporučí vyměnit kolem těch 100kkm.
Jediné co může být problém je karbon v sání ale to bez demontáže svodů stejně nejde zjistit.
Jinak pěkné fotky.
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 16 bře 2020, 08:13
od motorol
Spis mě udivuje jak se ceny aut děsně zhouply. 8 let stará ojetina za 200 tis je dost. Ze tomu das servis je samo správně. Když jsem před lety nabídl 8 let starou ojetinu do bazaru, tak mi nabídli 15 tis.
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 16 bře 2020, 10:22
od HasicSam
Ty výměny oleje mě taky trápí, proto jsem 2x udělal Proplach, čistící aditiva BG jsme dali i do paliva a jinak vždy tankujeme prémiová paliva s přidáním VIF.
Jen to sání no... To jsme nijak nedekarbonizovali a zatím nevím jak to budeme řešit (naštěstí motor šlape hladce a žádné problémy nejeví)
Co se týče té suché měrky oleje po koupi, spotřebu budu nadále sledovat, zda bude. Při první výměně byl motor hodně od oleje za filtrem (otázka je zda byl špatně dotažený nebo byl motor jen umazaný od manipulace se starým plným filtrem... Filtr jsem sundal rukou, klíč nebyl potřeba)
Dál jsme si všimli že zadní hrana olejové vany je od oleje i když jsem to při první výměně cistil, takže tam olej možná trochu prolíná. Není to nic velkého ale při příští výměně asi budeme vanu sundavat a preventivně přetěsňovat. Takže je otázka jestli motor olej sežral, nebo za ten rok a půl unikl drobnými netesnosmi nebo byla výměna provedena nekvalitne. To ukáže čas, každopádně se dle fotek všichni asi shodneme, že ten autorizak vážně za moc nestál....
Pořád doufáme že jsme auto podchytili včas a bude v pohodě, problémy se naštěstí zatím jinak neprojevují a auto šlape bezvadně (jen to čerpadlo cvaká
)
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 16 bře 2020, 11:53
od slabostka
ja by som sa cez sanie pozrel na sacie ventily - kamerou - a potom to riešil podľa stavu.
ceny jazdeniek sú dosť mimo hlavne tých starších a najstarších. Asi to bude tým že menej majetní ktorí kúpili povedzme 5-10 ročné auto chcú za 10-20 ročné auto stále niečo späť. Ale pre mňa 20 ročné auto má cenu "plusminus nula".
To už fakt radšej niečo lacné nové ako drahú jazdenku s veľkým otáznikom.
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 16 bře 2020, 12:25
od idam.i
HasicSam a aky máš pocit z auta po týchto vylepšeniach?Cítiš nejaký rozdiel?
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 16 bře 2020, 17:22
od petzl62
Tipnu si. Pokud jsi filtr povolil rukou a nejsi Terminátor, tak je to jasné. Nedotažený filtr a olej prolínal tudy...
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 16 bře 2020, 17:59
od HasicSam
idam.i píše: ↑16 bře 2020, 12:25
HasicSam a aky máš pocit z auta po týchto vylepšeniach?Cítiš nejaký rozdiel?
S autem jsem ještě nejel, právě teď se na něm dělají brzdy
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 16 bře 2020, 18:17
od Деревенский
Same
Nenech se vyplašit. Nejhorší smrt je z vyplašení. Uvidíš po 50 000 kilometrech jestli jsi udělal správné rozhodnutí s výběrem auta. Olejíček budeš hlídat. Já taky hlídám, mám v manuále napsáno: žeru 1,5 litru oleje na 1000km při extrému, extrém je u mě pořád a baští mě motor necelý litr na 3000km. Vždy jak dám nový vzduchový filtr, tak trochu spotřeba oleje klesne, nežere ho přes výdech z motoru co je do sání a potom zase stoupne když ho ženu 600km po dálnici na sever.
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 16 bře 2020, 19:19
od HasicSam
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 16 bře 2020, 19:40
od Деревенский
Pěkně
vinou nedostatečné údržby už skoro přirezly vodící čepy třmenu, ale vidím, že kamarád ví. Ať ty Boše slouží a nepískají.
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 16 bře 2020, 20:17
od HasicSam
Jo je to spolehlivej borec a občas si takhle přivydělává. Lidem jako je on nemám problém zaplatit a navíc jeho ceny jsou super
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 18 bře 2020, 18:30
od HasicSam
Tak jsme dnes už přezuli na letní (snad už nenasněží
) a udělali geometrii, která byla dělaná naposledy před 5ti lety. Prý to bylo celkem v pohodě, obě strany asi o 3 minuty
- IMG_20200318_170806 (1).jpg (146.01 KiB) Zobrazeno 9238 x
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 18 bře 2020, 18:45
od Kamílek
Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012
Napsal: 18 bře 2020, 19:50
od kyrmon
Hezký
máme hledat rozdíly?