Stránka 4 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 25 srp 2020, 18:27
od Olda47
Hezké srovnání 1.6 MPi a nové 1.5 DPi...od našich novinářů se toho ovšem nedočkáme.
https://www.youtube.com/watch?v=7NN9VFCnqnk
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 26 srp 2020, 23:11
od Nemenuj
No, to co říkají je docela pravda. Ale zas s rezervou. Nějaká super odezva na sešlápnutí plynu není (bez podřazení). Osobně nenechávám otáčky pod 2t ot/min. a i tak to není žádná hitparádna... Běžně už točím 6t ot/min. Jako , jo, je to po letech s turbo dieselem naprosto jiné i trošku ´´ zábavnější´´ ale nic z čeho bych se pokakal...
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 26 srp 2020, 23:21
od Nemenuj
Cecil67 píše: ↑12 srp 2020, 19:32
Tý už máš 3t? Hm, já 1t. Zatím točim max 4 tisíce, ale už mu taky dám.... A zatím se mi to taky zdá krapet liny(anebo mám těžkou starou
) Mám taky comfort, ale nechal jsem si namontovat výhřev sedadel a v ceně mi přidali metalizu a lítá kola...
Tak už 5t km a v příštím týdnu bude 6t km. Spotřeba pořád průměr 6,5l/ 100km. Ale povedl se mi dobrý kousek: Rožnov - Vsetín - Zlín (zelená vlna v podvečer, kdo zná...) - Staré Město - za 4.5l / 100km v 2+1+kufr krámů, pár předjetí, většinou po rovině.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 26 srp 2020, 23:29
od Nemenuj
Petrikos píše: ↑13 srp 2020, 00:44
Stále taky vybírám motor, původně jsme chtěli 1.0 tgdi, ale četl jsem o karbonizaci, jelikož budu denně jezdit trasy kolem 10km, tak přemýšlím, jestli nevzít 1.5. Bude těch 7kw výkonu rozdílu znát? Zase 81kw mi nepřijde málo, tak.nevim....
Rozdíl bude integalaktický, jen a pouze díky rozdílům v Nm/ot/min. Hlavně při pružné akceleraci. Typicky ze strejdou ve starém MPV (Zafira, Picasso, ...) 70km/h - 110km/h pro předjetí. S 1.5 Dpi to chce sakra naplánovat a hlavně se nebát to točit.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 26 srp 2020, 23:31
od Nemenuj
Vše na N95 (Benzina, OMV, Globus, Shell). Necítím u atmosféry rozdíl mezi Vervou 100, Shell 100+ Nitro Poserprdel Formula Fuel Save, atd. a obyč N95...
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 26 srp 2020, 23:39
od Nemenuj
Ale co se mi moc nezdá, je převodovka, sladění a poměry jsou OK. Jen to řazení nějak divně nepřesné, gumové, hrbolaté?, nevím jak to popsat, oproti DE převodovkám, hlavně při řazení ve vysokých otáčkách.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 srp 2020, 05:56
od Cecil67
Nemenuj píše: ↑26 srp 2020, 23:21
Cecil67 píše: ↑12 srp 2020, 19:32
Tý už máš 3t? Hm, já 1t. Zatím točim max 4 tisíce, ale už mu taky dám.... A zatím se mi to taky zdá krapet liny(anebo mám těžkou starou
) Mám taky comfort, ale nechal jsem si namontovat výhřev sedadel a v ceně mi přidali metalizu a lítá kola...
Tak už 5t km a v příštím týdnu bude 6t km. Spotřeba pořád průměr 6,5l/ 100km. Ale povedl se mi dobrý kousek: Rožnov - Vsetín - Zlín (zelená vlna v podvečer, kdo zná...) - Staré Město - za 4.5l / 100km v 2+1+kufr krámů, pár předjetí, většinou po rovině.
pěkný nájezd... Já mám 1500 a zrovna včera jsem se díval na spotřebu od začátku, co ho mám. Píše to 5,4. Ale je pravda, ze vyjedu z baráku a 6km padam z kopce se zarazenou sestkou, takze zadara. A často plachtim, ale jinak jezdím normálně a taky tocim i 6tis.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 srp 2020, 10:57
od Petrikos
Zkoušel někdo jet s tímto motorem s naloženým kufrem a 4 lidmi? Zajímalo by mě jak to jede. Pořád o něm uvažuji, auto si chci nechat dýl jak pět let, proto se bojím turba a celkové složitosti motoru oproti bezúdržbové atmosféry. Do teď jezdím focusem se 74kw a nestěžuju si, tak si myslím, že 81kw bude určitě znát.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 srp 2020, 12:38
od Axel.Foley
Počítej s tím, že raketa to nikdy nebude, obzvlášť ve štyrech a s plným kufrem. Ale pořád to pojede. Na druhou stranu, záleží, jak si motor zaběhneš a co mu v průběhu tvého užívání dopřeješ.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 srp 2020, 12:58
od Cecil67
Atmosféra nikdy nepojede jako turbo, ale má jiné nesporné výhody.... Ale to už všichni asi víme, ne? A jak často lítáš plně naloženej?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 srp 2020, 12:59
od Cecil67
Petrikos píše: ↑27 srp 2020, 10:57
Zkoušel někdo jet s tímto motorem s naloženým kufrem a 4 lidmi? Zajímalo by mě jak to jede. Pořád o něm uvažuji, auto si chci nechat dýl jak pět let, proto se bojím turba a celkové složitosti motoru oproti bezúdržbové atmosféry. Do teď jezdím focusem se 74kw a nestěžuju si, tak si myslím, že 81kw bude určitě znát.
Na kW ani tolik nezáleží, důležitej je krouťák....
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 srp 2020, 13:32
od Petrikos
Já právě dálnice nejezdím vůbec, hodně město, 8km do práce denně plus víkendové výlety s rodinou po ČR.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 srp 2020, 13:50
od stefanpilat
Tak na to je atmosféra jak dělaná.
Turbomotor by se při tak krátkých trasách akorát zanesl karbonem.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 srp 2020, 14:01
od Cecil67
Přesně tak!!
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 srp 2020, 16:06
od Maras