Tak i já měl možnost zde probíranou konfiguraci vozu vyzkoušet, bohužel jsem na test dorazil poněkud rozhozen, a tak jsem značnou část testu opominul
(příště se polepším)
Exteriér dle mě poměrně zkrotl a v šedé barvě mu nemám co vytknout, a až díky zkoumání dostačujícího kufru, ve kterém jsem objevil 2 tažná oka (každé jiné) jsem si všiml, že Kona nemá zadní tažné oko pevné, ale odnímatelné
, asi se už moc nepočítá s pomocí v nouzi
V interiéru usedám nejprve do sedadla spolujezdce a uživám si známé sedačky a zkoumám co mi zrovna padne do oka a chválím ovládání bočních kulatých výdechů s hezkou grafikou zavřeno/otevřeno
- vydechy.jpg (100.62 KiB) Zobrazeno 1197 x
Dále si všímám na spolujezdcových dveřích nepochopitelně malé přihrádky (pokud někdo pro ni najde uplatnění: SEM sním prosím
)
- 1614449254946.jpg (63.03 KiB) Zobrazeno 1197 x
Mr. HYUNDAI na začátku vlákna zmiňoval nabíjecí USB konektor pro cestující vzadu, já si u nej všímám a chválím schránku na telefon.
Jako spolujezdec (i jako řidič) si však nevšímám (i přes předchozí upozornění) nějakého chvění či vibrací od tříválcového motoru při stání na neutral, zřejmě mám méně citlivé sedací ústrojí, než ostatní testeři (nebo je to tím, že auto bylo zcela důkladně zahřáté?
)
Konečně se i já dostávám na sedadlo řidiče, kontroluji výhledy z vozu a narážím na masiv okolo středového zpětného zrcátka, který dle mě razantně snižuje výhled z vozu směrem na druhou hodinu, i uznejte sami:
- Děkuji Mr. HYUNDAI za dodatečné vyfocení
- mirror.jpeg (43.98 KiB) Zobrazeno 1197 x
Na automatické převodovce řadím D, pouštím brzdu a auto zůstává na místě díky mechanické parkovací brzdě (s automatem bych spíše čekal elektronickou parkovačku, ale což.. člověk si zvykne
) Odbržduji a klidným tempem se vydávám na cestu. Jízdní řežim zvolený Comfort, v autě je krásný klid, automat řadí krásně plynule a za chvíli ji tam hezká cestovní rychlost a v autě stále ticho. Po chvíli se odhodlávám k režimu Sport a litrový motor jde ochotně do otáček, bohužel to stejně jako Mirus ve voze zrovna dvakrát nezaznamenávám až na chvíle, kdy se podívám na ručičku rychloměru, která stoupá až podezřele snadno
Avšak pocit zrychlení mám až když motor překročí hranici 4t otáček, ale vzhledem k surovosti motoru ho nechci moc trápit a přepínám do posledního jízdního režimu a tím je
ECO A kupodivu mi nic neschází, na takovou tu klidnou jízdu je to ideál, motor jen tak lehoučce přede, netrápí se, v případě razantnějšího sešlápnutí plynu auto podřadí a nechá se vytočit cca ke 4t otáčkám a cestovní rychlost je ta tam
A protože okolí v místě testování trochu znám, tak schválně zkouším různé stavy silnic a musím říct, že i se zimnímy výtluky nemá podvozek problém a hezky je na obutých pneu filtruje a do kabiny se přenáší jen mírný diskomfort.
Na závěr bych chtěl jako vždy poděkovat za zapůjčení a možnost se svést v zajímavém voze a hlavně se omluvit, že jsem spoustu aspektů přeskočil