Ssangyong Korando 2021
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Ssangyong Korando 2021
Celkovo to nie je zle auto. No dnes by som ho nekupoval na 100%, Tucson 1.6 110kW manual 4x4 vo vybave Family je urcite lepsia volba uz len z pohladu riesenia niektorych veci. Ten Aisin automat je OK pokial netreba ziadnu akciu, potom je problem. V pripade dochodcovskej jazdy je ale perfektny. V krajnom pripade sa s nim da aj zasportovat, ale treba radit manualne pod volantom ako v F1.
Manualna prevodovka ale tazky pruser. V meste pri 50tke je dvojka na 2700 otackach, trojka na 1600, ked musis spomalit na 40, padnes na 1300 a uz sa z toho nepozbiera. Vo vysledku potom nic nerobis a iba zufalo menis dvojku za trojku a spat. Velmi podobna situacia je pri 90tke - stvorka na cca 2100 otackach, ked musis spomalit na 70, si na 1600 otackach a opat sa to nechce pozbierat, resp. to trva pridlho. Opat nerobis nic ine, ako striedas trojku so stvorkou. Zaklincuje to potom sestka, ktora pri 130 toci iba 2200 otacok, ked je rychlostne obmedzenie na 110, si na 1800 otackach s ochotou zrychlit bez podradenia pod bodom mrazu. Este sa mi nestalo, aby som v polovici skusobnej jazdy chcel z auta vystupit a ist do salonu po vlastnych. Ked niekto chce Korando, tak jedine s automatom. Od manualu ruky prec.
Teraz trochu matematiky. Ked ja kupim Korando a budem s nim jazdit za 9/100, moj sused nieco so spotrebou 7/100 ale o 5 tisic drahsie, pri cene benzinu 1.55 EUR za liter sa naklady vyrovnaju po cca 160 tisic km. V mojom pripade by to bolo cca 13 rokov. Cize pre mna spotreba naozaj nie je problem.
Manualna prevodovka ale tazky pruser. V meste pri 50tke je dvojka na 2700 otackach, trojka na 1600, ked musis spomalit na 40, padnes na 1300 a uz sa z toho nepozbiera. Vo vysledku potom nic nerobis a iba zufalo menis dvojku za trojku a spat. Velmi podobna situacia je pri 90tke - stvorka na cca 2100 otackach, ked musis spomalit na 70, si na 1600 otackach a opat sa to nechce pozbierat, resp. to trva pridlho. Opat nerobis nic ine, ako striedas trojku so stvorkou. Zaklincuje to potom sestka, ktora pri 130 toci iba 2200 otacok, ked je rychlostne obmedzenie na 110, si na 1800 otackach s ochotou zrychlit bez podradenia pod bodom mrazu. Este sa mi nestalo, aby som v polovici skusobnej jazdy chcel z auta vystupit a ist do salonu po vlastnych. Ked niekto chce Korando, tak jedine s automatom. Od manualu ruky prec.
Teraz trochu matematiky. Ked ja kupim Korando a budem s nim jazdit za 9/100, moj sused nieco so spotrebou 7/100 ale o 5 tisic drahsie, pri cene benzinu 1.55 EUR za liter sa naklady vyrovnaju po cca 160 tisic km. V mojom pripade by to bolo cca 13 rokov. Cize pre mna spotreba naozaj nie je problem.
- Reklama
Re: Ssangyong Korando 2021
Koľko najazdíš ročne?
Ja som sa ani ku skúšobnej jazde nedostal.
Ja som sa ani ku skúšobnej jazde nedostal.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Ssangyong Korando 2021
12-13 tisic. Z toho je ale 90% po dialnici. Takze nejake litrove turbokosy nie su alternativa.
Co sa tyka testovacich jazd, mal som stastie, boli az tri. Prva v predvadzacke AWD AT, druha s jednym znamym, ktory to auto uz nejaky cas ma ako firemne, tiez AWD AT a tretia opat predvadzacka od predajcu, tentokrat ale FWD MT. Prave z jeho manualnej prevodovky sa mi chcelo blvat.
Najlepsia bola druha jazda, auto bolo na 17" kolesach, na pokyn majitela som s nim letel po polnej ceste viac ako 90, citil som sa v tom ako v nejakom dakarskom speciale. Korando sa nenechalo rozhadzat absolutne nicim. Bolo to neskutocne pohodlne, ci na asfalte, ci mimo neho. To, ze ma pomale a tupe riadenie, ci pri pokuse o sportovu jazdu automat zmatkoval bolo sice blbe, ale nie je to ziadny zavodak, s tym sa da zit, pretoze pri standardnej jazde to bolo uplne vporiadku. Dobromady som s tymi 3 autami natocil tak 50 km, takze som si o nom urobil celkom dobry obraz.
Dodanie sa ale stale oddalovalo, tak som zrusil objednavku.
Co sa tyka testovacich jazd, mal som stastie, boli az tri. Prva v predvadzacke AWD AT, druha s jednym znamym, ktory to auto uz nejaky cas ma ako firemne, tiez AWD AT a tretia opat predvadzacka od predajcu, tentokrat ale FWD MT. Prave z jeho manualnej prevodovky sa mi chcelo blvat.
Najlepsia bola druha jazda, auto bolo na 17" kolesach, na pokyn majitela som s nim letel po polnej ceste viac ako 90, citil som sa v tom ako v nejakom dakarskom speciale. Korando sa nenechalo rozhadzat absolutne nicim. Bolo to neskutocne pohodlne, ci na asfalte, ci mimo neho. To, ze ma pomale a tupe riadenie, ci pri pokuse o sportovu jazdu automat zmatkoval bolo sice blbe, ale nie je to ziadny zavodak, s tym sa da zit, pretoze pri standardnej jazde to bolo uplne vporiadku. Dobromady som s tymi 3 autami natocil tak 50 km, takze som si o nom urobil celkom dobry obraz.
Dodanie sa ale stale oddalovalo, tak som zrusil objednavku.
Re: Ssangyong Korando 2021
Pokiaľ si dobré pamätám tak automat bol Aisin.
Mám ho teraz a nepripadá mi až tak letargický.
Mám ho teraz a nepripadá mi až tak letargický.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Ssangyong Korando 2021
Jestli je to dobré, či špatné auto, to se časem ukáže. Nevím, jak to vypadá se servisní sítí, s cenou a dostupností náhradních dílů.
Jízdní vlastnosti, jak píše V12, nejsou žádný zázrak, (spíš naopak).
A ta spotřeba u motoru 1.5 je opravdu brutální. Nevím o žádném jiném autě s podobným obsahem, které by bralo 9 až 10 litrů na 100 km.
Jízdní vlastnosti, jak píše V12, nejsou žádný zázrak, (spíš naopak).
A ta spotřeba u motoru 1.5 je opravdu brutální. Nevím o žádném jiném autě s podobným obsahem, které by bralo 9 až 10 litrů na 100 km.
Re: Ssangyong Korando 2021
Já nevím, ale majitelé říkají spotřebu spíš kolem 8 litrů, takže to zase takový průšvih nebude a rozdíl v ceně se nevrátí nikdy.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: Ssangyong Korando 2021
tak berme to že majitelia to trošku "prikrášlia" a spritmonitor potvrdzuje testerov že tých 8l kombinovane je to minimum čo sa dá dosiahnuť, v meste to bude možno k tým 10l... ale to nech si každý poráta, ja by som mal "psychologický" blok aj keď to ekonomicky možno vychádza nakoniec výborne.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Ssangyong Korando 2021
V každom kupujúcom by mala "hlodať" myšlienka pošramotenej histórie značky... krachy, ne-krachy, odchody a príchody z CZ a SK trhu.... v minulosti, keď bol Ssangyong hlavne o predaji "vyžitej" techniky od MB zabalenej v rôznych komických obaloch to až také riziko nebolo. Kritické veci týkajúce sa podpalubia bolo možné kúpiť aj v MB ale dnes už majú techniku +/- svoju.... takže tam už výpadok oficiálneho predajného kanálu na náhradné diely môže byť viac než problém...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Ssangyong Korando 2021
V akom aute ho mas ?
Spravanie sa automatu je dane hlavne jeho software. Oba korandacke Aisiny, ktore som skusal, boli super pri beznej jazde ale velmi zmatkujuce pri poziadavke akejkolvek akcie. Spravali sa dost nepredvidatelne, nezvladali kickdowny a po prudkej akceleracii zasekavali motor na obmedzovaci, musel som im pomoct bud padlom pod volantom, alebo lahkym ubratim plynu. Posledny test autozurnalu ale ukazal, ze korejci s tym software nieco porobili, uz to nerobilo take psie kusy. Tuto novu verziu som neskusal, keby som sa k nej nahodou dostal, urcite dam vediet.
Napr. MG ZS ma tiez Aisina, podla vsetkeho rovnakeho ako Korando, tester mi potvrdil, ze je naladeny omnoho lepsie ako v Korande. Ani MG som neskusal, to auto ma pre absenciu 4x4, slabe motory a mizernu kvalitu nezaujima.
Re: Ssangyong Korando 2021
Mám Aisin 6st. v Insignii.Je môj prvý automat,takže nemám s čím porovnávať.No veľmi zriedkavo mám potrebu použiť pádla pod volantom.Je fakt že vyslovne športovo moc nejazdím.No určite si občas strihnem nejaky ten kruháč v rýchlosti kde by už Korando asi dosť protestovalo.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Ssangyong Korando 2021
a ja aisin vo vitare.... funguje vyborne, ono je dolezite aj zladenie RJ automatu s charakterom motora.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Ssangyong Korando 2021
Prave o tom zladeni to aj je. Skusal som C5 Aircross 1.2 96 kW so 6 stupnovym Aisinom, tiez to bolo OK.
Skoda, ze nove mildhybridne S-Crossy uz nemaju automat
Skoda, ze nove mildhybridne S-Crossy uz nemaju automat
Re: Ssangyong Korando 2021
Odladenie SW prevodovky od tretej strany si robí automobilka... ladenie=testovanie=hromada času=peniaze... takže ak je Stelantis cenovo niekde a Ssangyong o pár schodov nižšie, tak to je aj tak trochu logické, že sa to musí niekde prejaviť. Holt ani Kórejci nebudú robiť charitu... .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Ssangyong Korando 2021
Usetrili na motore, minimalne ten benzinak je s velmi vysokou pravdepodobnostou rakusky AVL. Za licenciu sa plati menej, ako za vyvoj. Diesel sa tiez podla obrazkov tiez napadne podoba na produkt rovnakeho vyrobcu...
Ak je pravda to so zmenou software automatu, nechapem, preco to trvalo 3 roky.
Ak je pravda to so zmenou software automatu, nechapem, preco to trvalo 3 roky.
Re: Ssangyong Korando 2021
Este jeden detail - zdroj mojho tvrdenia o spolupraci AVL a Ssangyongu je tu :
https://www.fabian.hu/hirek/ssangyong-t ... ndenkinek/
A Tivoli X150 orrában az osztrák AVL motorfejlesztő cég munkája, egy vadonatúj 1,5 literes turbós benzin motor található, amely 163 lóerő és 260 Nm (automataváltó esetében 280 Nm)
V preklade :
V prednej časti Tivoli X150 sa nachádza úplne nový 1,5-litrový turbobenzínový motor, diel rakúskej spoločnosti AVL na vývoj motorov, schopný dodať výkon 163 koní a krútiaci moment 260 Nm (280 Nm v prípade automatickej prevodovky)
Tyka sa to sice Tivoli, no to pouziva totozny motor ako Korando...
https://www.fabian.hu/hirek/ssangyong-t ... ndenkinek/
A Tivoli X150 orrában az osztrák AVL motorfejlesztő cég munkája, egy vadonatúj 1,5 literes turbós benzin motor található, amely 163 lóerő és 260 Nm (automataváltó esetében 280 Nm)
V preklade :
V prednej časti Tivoli X150 sa nachádza úplne nový 1,5-litrový turbobenzínový motor, diel rakúskej spoločnosti AVL na vývoj motorov, schopný dodať výkon 163 koní a krútiaci moment 260 Nm (280 Nm v prípade automatickej prevodovky)
Tyka sa to sice Tivoli, no to pouziva totozny motor ako Korando...