Maras: díky za link, už o tom delší dobu uvažujem. Ale slyšel jsem i názory, že to může mít paradoxně opačné účinky (zvěř se leknutím začne pohybovat i v situaci, kdy by za jiných okolností stála na místě).
Pomalý předek: vy mně ale dáváte...
ad 1) k očařce jdu za necelý měsíc na kontrolu, tož uvidíme
ad 2) + 3) + 4) mám dost nadstandardní "řidičský" brýle za cca 11 tis. s Zeis optikou, všemi možnými filtry, záměrně nezakalovací, pravidelně čištěné (o což se mně stará i obsedanntní drahá polovička); fat poznám, kdy je mám špinavé,
ad 5) seřízena ok, auto bylo za necelé 2 roky od koupě (jako nové - r.v. konec roku 2019) snad 3x v autoriz. servisu, vždy vše překontrolováno,
ad 6) do myčky se snažím jezdit pravidelně, čelní sklo není nikde poškozené, aby to překáželo ve výhledu (bodejď by ne, za necelé 2 roky užívání nového auta a najetých jen 35tis. km),
+ mám sice už, bohužel, 4 dioptrie a stále, oproti drahé polovičce, která má oči jak rys, nevidím tak dobře, ale zas tak mizérie to není. Proč? Protože když mě na potemnělých okrskách na horách předjíždí cca 80% aut, vždy v momentě, kdy mě míjejí, jim to svítí mnohem lím a mnohem dál
A teď nemyslím zrovna 5500K+ světlo. Všímal jsem si toho už mnohokrát a štve mě to. Kdyby to bylo jen starými "slábnoucími" hlavními světlomety, jako u naší staré i20, nedivil bych se. Ale u takhle nového auta? Navíc komplet celý pravý kus světlometu nám v servisu po té velké bouračce se srnou za cca 30tis. vyměnili za ještě novější, tj. stáří má jen cca 1rok. Tj. vysvícenými světly ta (subjektivně pociťovaná) nedostatečná intenzita svícení taky není.. Bohužel fakt musím potvrdit, že v Octáviích, Superbech, ale i v takovém starém Renaultu Clio r.v. 2009 s přídavnými světlomety vidím po přisvícení podnárazníkovými světly výrazně líp
Nuže dobrá. Díky za nápady a doporučení. Nejvíc asi od Efisa.
PS: zas takový hňup po 25 letech ježdění nejsem