Je tady rok soužití s mojí i30 (přivezena 21.11.2022, velký techničák a značky jsem přebíral až 1.12.2022) a tak trochu můžu hodnotit. Auto má najeto jen necelých 10K km, protože do konce dubna (tedy 5 měsíců s i30) jsem ještě živil i eReSo (a bylo to těžké loučení)…
Co se designu týče, auto se mi líbilo na první pohled a po roce se nic nezměnilo.
Volba jízdních režimů, tam je to úplně jasné, na nic jiného, než na sport se nedá jezdit, eco mód je pak naprosté utrpení. Tedy po nastartování probíhá předletová příprava: vypnout start stop, vypnout hlídání v jízdních pruzích a přepnutí na režim Sport.
Výkon: už jsem to tady psal, dostal jsem přesně to, co jsem čekal. První cca měsíc byl sice šok z přechodu z dieselového motu s výkonem 125 kW a daleko vyšším krouťákem, ale nic, co by se nedalo překonat. Není to trhač asfaltu, ale ani žádný šnek. Meziplyn, který si auto samo dává je pak naprostá pecka. Na „inteligentní“ manuální převodovku, a hlavně na spojkový pedál jsem si zvyknul hned a nebyl v tomhle žádný problém. O MHEV asi ani nevím, že tam je. Snad jen brždění motorem je intenzivnější a kotouče a brzdové destičky se tak neopotřebovávají
Navíc auto parádně drží na vozovce, jízdní vlastnosti jsou skvělé (léto i zima jsou na 18“ kolách). Trochu dojem kazí vyšší hluk od podvozku (resp. Od kol), ale tam to řeší hlasitost audia (tedy auto není špatně odhlučněné, jen ty máš hlasitost hudby na nízké hodnotě).
Spotřeba: teď asi někteří dostanou infarkt. Tedy jestli jezdíte za hodnoty, které začínají pětkou, tak asi raději přeskočte na další odstavec. Dle tankování mám průměrnou spotřebu od prvního tankování 7,8l (palubní počítač ukazuje 7,3l). Nejlepší spotřebu na jednu nádrž jsem měl 6,8l (to už byla jízda na důchodce), nejhorší 8,5l. Spotřeba je dána jízdou pouze na režim sport a tím, že otáčky držím stritkně nad 2K (většinou nad 2,4K). V městě dodržuji přesných 50km/h (dle GPS) a okresky a dálnice max. +10km (dle GPS) – nepočítám předjíždění.
Úsměvný je zvuk klaksonu, je to jako z nějaké hračky.
Největší problém mám asi se sedačky, resp. sedačky jako takové jsou super (skvělé boční vedení a i když jsou jen látkové, tak dobře vypadají), ale posed je šíleně vysoko. Mám jen 171 až 172 cm a stejně bych chtěl sedět níž. Moc si neumím představit, že řídí někdo, kdo má 190 cm. Stejně tak loketní opěrku bych rád měl posunutou více dopředu, rád na ní mám ruku, ale tady dosáhnu jen tak tak (i když je v nejvíc vysunuté poloze).
Co mi chybí z eresa jsou automatické stěrače s dešťovým senzorem (popravdě jsem ani netušil, že auto tohle nemá až do prvního deště
). Hýbat s páčkou a neustále měnit intenzitu stírání není zrovna nejlepší věc na světě a strašně mě to otravuje. A proč nejdou stáhnout okýnka klíčkem? V létě sedat do auta je utrpení. Naopak vyhřívaný volant je super věc, ten zapínám už od půlky listopadu
Infotainment Hyundai (chápej navigaci) nepoužívám, koupil jsem si AAwireless a tak se při každém nastartování spouští Android Auto, na který jsem zvyklý. Dříve jsem používal Samsung Galaxy S22 Ultra, který se ale po připojení k bezdrátovému AA a při nabíjení na bezdrátové nabíječce asi po 15 minutách přehřál. Taky byl problém u tohoto telefonu s výpadky. Po přechodu na S23 Ultra se vše vyřešilo.
Celkově ale poměr ceny a kvality hodnotím velmi pozitivně a koupě i30 ve verzi N-Line s 1,5 T-GDI motorem po roce používání nelituji.
Přiložená fotografie je pouze ilustrativní