Stránka 4 z 15
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 29 kvě 2023, 06:09
od Leendrix
Mr. Hyundai: tak na tvoji spotřebu s I30 snad nemá ani elektro auto
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 29 kvě 2023, 06:38
od Mr. HYUNDAI
To je strašně stará fotka - to je ještě s Ferdou, tedy jednou z prvních i30 třetí generace (HB, původní litrový motor a manuál)
...
Když bude čas (což v poslední době moc není) zkusím stejnou trasu a režim jako tenkrát - třeba se dostanu ještě níž
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 29 kvě 2023, 07:29
od Axel.Foley
Jen aby jsi se nedostal do stavu, kdy benzín bude v nádrži přibývat
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 29 kvě 2023, 07:45
od Mexican
cez vikend sme skusali dalsi posun k elektrifikacii
na vyrocie svadby sme si kupili najma do dodavky elektrokolobezky (tie najlacnejsie a najskladnejsie)
Toto povazujem z maximalnu uroven EV ktoru som ochodny akceptovat na dlhu dobu
ma to realny dojazd v nasom pouziti as 22km (momentalne na jednej najazdene asi 60, na druhej 67km. Je to celkom parada, najma pri stani v kempingu dalej od centra - proste zajdete si na nakup, kratsi vylet. Narocnejsie kopce to zvlada menej (nariklad stupanie k nam k domu ma uz asi 12% a tam to ide max 8km/h, ale stale to ide. A aj pri vypnutom motore to ide v rezime "kolobezka" sa s tym da fungovat. Da sa na tom odviezt mensi nakup a prave do blizsej buducnosti ked sa reguluje vztup do centra pre vacsie auta to bude mat snad benefit rozumneho dojazdu z parkoviska
nabijame to v dodavke cez solarny panel/ vstavanu bateriu pripadne cez poverbox Bluetti. Hmotnost kazdej 12kg (takze asi polovica bezneho e-bicykla) - co sa tyka skladnosti, vmesti sa to aj do Tucsona ale to je asi vsetko co sa tam vmesti
Niekedy to skusim prehnat do Brna ako prostriedok do prace, ale myslim, ze benefit bude skor pouzitie v dodavke
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 29 kvě 2023, 07:53
od Maras
Heuréka
, právě jsi udělal významný krok kupředu. Jinak my takhle fungujeme už několik let také. A je to paráda.
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 29 kvě 2023, 08:01
od Mexican
ja som sa tomu nebranil, ale nemal som to kde prevazat
v Accentovi to nedavalo vobec zmysel, ten dosiel pokojne aj na namestie v Sienne
po prvom polroku cestovania s dodavkou sme ale castejsie a castejsie narazali na obmedzenia
je to verzia uz s vylepsenym zadnym blatnikom, takze snad odpoadnu neduhy tych povodnych 2020 verzii a najma to ma mat novu elektroniku. Uvidime
8,5" kolesa maju svoje limity, ale na nase pouzitie bude stacit
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 29 kvě 2023, 09:43
od Pjotr1
Pěkné a nechybí ti na tom sedačka při delších přesunech (např 15-20 min) ? Chápu že na hrbolech sedět nepůjde, ale na rovné cestě by mi to dávalo smysl, ale nemám s tím zkušenost.
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 29 kvě 2023, 10:25
od Mexican
tych15 minut je pri rychlosti 20km/h (povazujem za bezpecnu rychlost) 5km..to sa mi zda taka normalna vzdialenost na presun co od tej kolobezky ocakavam. je fakt ze po 10 minutach nastupuje trochu nuda pac to ide, netreba slapat a na cyklostezkach niet moc na co pozerat. pri presune Tullnom cca 5km to bolo zaujimavejsie a ubehlo to pocitovo rychlo, takze sedadko nebolo treba. Navyse som namiesto smeroviek zacal pouzivat nohy, takze aky taky pohyb a eliminacia strnulosti tam je. davat zmenu smeru rukami mi na tejto malej prijde dost nebezpecne lebo doslova po pusteni jedneh ruky prichadzaju slusne vibracie
10km v kuse by som na tom ale fakt nechcel ist
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 20 čer 2023, 15:30
od Mexican
ked sa zima opyta co som robil pocas 32 stupnovych horucav...
dnes som si doviezol sadu pneu na diskoch od jedneho z tunajsich clenov, ktory to zobral pekne odpodlahy a nemusi riesit zimu ako taku
pekna sada prakticky novych pneu na diskoch Dezent za krasne peniaze. Trochu bojujem s priestorom v garazi (vdaka bohu ze na obytke nemame druhu sadu diskov, pretoze v tej nasej mikrogarazi kde stoja dve moto, tri bicykle, dve elektrokolobezky a sada na Stonica probudli zimaky bez diskov na Tucsona a teraz toto. No asi si zahram tetris..
hmotnost je teda solidna, ale predsa len je to 19" disk... Skoda, stale si myslim, ze na hybridneho Tucsona by bol ideal 18" a nejakych 215mm sirka pneu. Takto je to hmotnostn pomaly ako zatazovy disk so zatazovou pneu na dodavku (tam ma 225 / 75 R16 CP s diskom 28kg)
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 20 čer 2023, 20:47
od idam.i
Pekné,nielen na zimu.
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 20 čer 2023, 20:55
od Mi.Ha.
Klasika,to je na H/K uniforma.
Proč je vážíš? Pokud nemají kované paprsky a forming,tak je to všude stejné a když to není prvovýroba neboli průmyslová kola,která jsou vždy těžší,kvůli zárukám atd,tak když je to kolo extra lehké a bez toho co jsem psal výše,tak je to do první díry a šiška je tam .
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 20 čer 2023, 21:19
od Mexican
vazim ich preto,lebo mam v garazi vahu.
A proste ma to zaujima kedze viem, ze sa s tym budem tahat pri prezuvani. musim si zvazit aj origo s letnymi Michelinkami. Pocitam, ze rie budu tazsie
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 21 čer 2023, 09:26
od slabostka
hlavne by to chcelo odvážiť samotný disk - niekde sa dá zistiť hmotnosť disku ale nie všetci výrobcovia-predajcovia to uvádzajú. O pneumatikách to platí totálne - to je myslím nedohľadateľný údaj.
Ono keď sa to spočíta tak na jednej strane to môže byť rozdiel niekoľkých kilogramov.
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 21 čer 2023, 11:56
od Axel.Foley
Aby byl pocit dokonalosti kompletní a život spokojenější, doporučuji následnou metodiku:
- odvážení nové pneu ihned po nákupu
- pravidelné vážení v pravidelných intervalech vždy po úbytku např. 0,2 mm vzorku - zde také vícekrát: pneu běžně špinavá před přeparací kamínků, pneu po prepaci kamínků a pneu umytá
- pneu v stavu pro dotyčného pro další jízdu nepoužitelná s přesným uvedením hloubky vzorku a hmotností kamínků
To samé disky - běžně špinavé a následně umyté. Protože i to může být rozdíl. Nelze opomenout vyvažovací tělíska na disku.
Pak také hmotnost disku a pneu po montáži natlakovaná vzduchem a pro porovnání dusíkem. Ať to máte, soudruzi, komplet.
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 21 čer 2023, 12:20
od Mexican
Axel: ja tusim ze to nemyslis vazne
ona je ale hmotnost zaujimava a dolezita. priklad zo Stonica som riesil tu:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 72#p619772
pre pokoj v srdci nove pneu a bez kamienkov
Napisem to tak: kazdy ma u auta necjaku uchylku - ja mam rad cisla a statistiky
a furt si myslim, ze tych 10kg (16 vs 19) na koleso sa prejavi v zivotnosti podvozku dost zasadne. Samozrejme, ze ten Tucson ma podvozok dimenzovany vyrazne lepsie. Nezaskodilo by vsak popri srandovnej uspore nedavat uz ani dojazdove koleso zvazit odlahcenie pohyblivych casti. To by k uspore palive prispelo dost. Podobne aj navigacia ukazujuca znizenu rychlost na trase (tz clovek proste zvolni, doplachti a podobne)
inak tu dojazdovku riesim. mam v merku nieco takehoto:
https://www.dojezdovakola.com/produkt/d ... AIQAvD_BwE