Stránka 4 z 7

Napsal: 20 kvě 2008, 20:02
od Jazdec
David C3 píše:jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
Problém je v turbíne, môže ti odisť. Voľakedy nás v Brne na technike učili že turbína točí cca 20 000 ot. za minútu. Tvoj príklad: ideš cca 90 km za hod., motor ma cca2600 ot. a tomu zodpovedajúci tlak oleja z olejového čerpadla. Vyradíš a ot. motora ti klesnú na cca 900 ot. za min. tým pádom aj tlak oleja, keďže čerpadlo je poháňané od kľuky. A keďže turbína je rozbehnutá na tých cca 20 000 ot tak chvíľu trvá kým sa znížia jej otáčky a práve to je ten kritický moment kedy turbína nieje dostatočne mazaná. V Čechách máte porekadlo Kto maže ten jede....

Napsal: 20 kvě 2008, 20:32
od Seemann
Asi to sem nepatří, ale neodpustím si to. V práci jsme měli Porsche Cayman S a prvních 3 000km se mělo točit max.2500ot/min. pro mě to bylo docela zajímavé...

Napsal: 21 kvě 2008, 10:08
od rokolo
Seemann píše:Asi to sem nepatří, ale neodpustím si to. V práci jsme měli Porsche Cayman S a prvních 3 000km se mělo točit max.2500ot/min. pro mě to bylo docela zajímavé...

Tak to je fakt zajímavé.......

Napsal: 22 kvě 2008, 23:27
od Mikro
David C3 píše:jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
ked mas zaradenu rychlost a nepridavas plyn tak mas na dizlaku spotrebu NULA na 100km.

ked ides bez zaradenej rychlosti a nepridavas plyn tak ti to zerie ako keby si stal a mal auto len na volnobehu.

a s tou turbinou je to tak ako to napisal "Jazdec"
tu istu informaciu mam z niekolkych nezavislych servisov.

tot mojich 5 centov.

Napsal: 23 kvě 2008, 23:57
od David C3
Mikro píše:
David C3 píše:jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
ked mas zaradenu rychlost a nepridavas plyn tak mas na dizlaku spotrebu NULA na 100km.

ked ides bez zaradenej rychlosti a nepridavas plyn tak ti to zerie ako keby si stal a mal auto len na volnobehu.

a s tou turbinou je to tak ako to napisal "Jazdec"
tu istu informaciu mam z niekolkych nezavislych servisov.

tot mojich 5 centov.
spotřebu mam sice nula ale ujedu o kilomert mín... :-)

Napsal: 25 kvě 2008, 09:58
od Mikro
David C3 píše:
Mikro píše:
David C3 píše:jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
ked mas zaradenu rychlost a nepridavas plyn tak mas na dizlaku spotrebu NULA na 100km.

ked ides bez zaradenej rychlosti a nepridavas plyn tak ti to zerie ako keby si stal a mal auto len na volnobehu.

a s tou turbinou je to tak ako to napisal "Jazdec"
tu istu informaciu mam z niekolkych nezavislych servisov.

tot mojich 5 centov.
spotřebu mam sice nula ale ujedu o kilomert mín... :-)
8)

Napsal: 25 kvě 2008, 20:15
od ZdeněkSvoboda
Jo a ještě by mě zajímalo, jak to je s tím čekáním cca 10 - 20 vteřin, než vypnu motor u diesla??

Napsal: 25 kvě 2008, 21:02
od David C3
bud jedu opravdu klidně když vím že budu stát a nebo tak 30 sec nechám chladit..

Napsal: 25 kvě 2008, 21:06
od Schwarzie
ZdeněkSvoboda píše:Jo a ještě by mě zajímalo, jak to je s tím čekáním cca 10 - 20 vteřin, než vypnu motor u diesla??

já když jedu klidně, tak to nechám tak 15s běžet na volnoběh (než vyndám panel autorádia a uložím ho na skrytý místo :) , na dálnici, když zastavím u benzínky, tak třeba i minutu.

Napsal: 25 kvě 2008, 21:55
od Mexican
David C3 píše:bud jedu opravdu klidně když vím že budu stát a nebo tak 30 sec nechám chladit..
plati pravidlo - po jazde pri vyssej zatazi motora (teda cca 2700 a vyssie otacok) je dobre nechat turbo bez zataze bezat cca 30sekund.. co znamena ze sa zaradis do odbocovacieho pruhu na dialnici na odpocivadlo, pustis plyn a dojdes na odpocivadlo, zastanes vypnes si pas a omrknes pohladom kde su toalety.. a mozes vypnut motor.. ziadna casova strata tam nie je :lol:

Napsal: 26 kvě 2008, 23:31
od vlastaFR
necham se klidne poucit, ale aby to bylo odborne 8) . a nejlip s nejakyma podkladama.
jinac se mi to zda jako fakt kravina cekat ze zapnutym motorem nez ho muzes vypnout :roll: :roll: tomu teda vazne nerozumim co to dneska vyrabej za masiny

Napsal: 26 kvě 2008, 23:33
od Mikro
vlastaFR píše:necham se klidne poucit, ale aby to bylo odborne 8) . a nejlip s nejakyma podkladama.
jinac se mi to zda jako fakt kravina cekat ze zapnutym motorem nez ho muzes vypnout :roll: :roll: tomu teda vazne nerozumim co to dneska vyrabej za masiny
precitaj si moj navod na to ako jazdit s dieslom.

nie je to kravina... je to napisane aj na tom stitku co mas nalepeny na dverach vodica.

Napsal: 26 kvě 2008, 23:46
od vlastaFR
hrozny masiny mate to vam povim :lol: :lol:
no ale co to ma za duvod, nebo spis smysl??

Napsal: 27 kvě 2008, 00:33
od Mikro
vlastaFR píše:hrozny masiny mate to vam povim :lol: :lol:
no ale co to ma za duvod, nebo spis smysl??
toto som nasiel

Finally, no special shutdown procedure is required with superchargers. Because they are not lubricated by engine oil, they can be shut down normally. Turbochargers must idle for about 30 seconds or so prior to shutdown so the lubricating oil has a chance to cool down. With that said, a good warm-up is important for superchargers, as they work most efficiently at normal operating temperatures.

tu je original clanok (supercharger):
http://auto.howstuffworks.com/supercharger5.htm

tu je clanok k turbu:
http://www.howstuffworks.com/turbo.htm

rady

Napsal: 27 kvě 2008, 07:04
od _miv_
dobry clanok.. ale myslim si, ze kto nema zaujem o rady tak ci tak si bude robit po svojom. nuz a s par desiatkami sekund pre vychladenie turba - bud si clovek vezme k srdcu tuto radu a auto sa mu zavdaci dlho vydrzou alebo sa mu to turbo ale daco okolo neho mozno pokazi... cize je zbytocne presviedcat ludi co tak ci tak si to nezoberu za dobru radu...
to mas ako s postupom ako zapajat nabijacku do zasuvky 230V a do mobilu...v kazdom navode je postup...a stava sa ze sa daco pokazi ked sa to robi v zlom poradi...