Stránka 4 z 10

Napsal: 08 úno 2008, 09:40
od Selshig
stejne repra jako ja a stejny zpusob...jde vidšt že sis vzal přiklad z mych fotek..se ceni :wink: jinak ty 16ctky hrajou vpředu solidně

Napsal: 08 úno 2008, 09:47
od LongStar
TechGen píše:Selshig: Ja som hetero, takze mne homo netreba :-DD Ale vazne - to kridlo nebude ani prvy ani posledny diel, ktory nebude homologizovany, takze ma to az tak netrapi.

LongStar: Lak nepocitam, nakolko kompletne cele auto dostane novy viacvrstvovy nater. A co sa tyka vykonu - no co je na tom tak tazke? Bud si spocitam hudobny vykon na vystupe zosilnovaca a radia a potom vyjde 1300 W, alebo si spocitam vykon vsetkych reproduktorov a potom vyjde 1390 W.
no jak myslis no:)

Napsal: 08 úno 2008, 09:55
od Selshig
no tak pokud maš na těch magnatech napsane 160W tak tomu zase tolik nevěř :wink:

Napsal: 08 úno 2008, 10:03
od LongStar
no ne jde o to kolika ma kanalovy zezik a kolik veci v tom ma zapojeno ne? a pak jaky ma odpory? kolik vytlaci radio? jestli nemas predek taky pres zesik?:ú jestli to chces brat podle toho co se pise na reprakach tak to se nevim no. to bych mel 1200 jen na wufru:D to bych asi nikdy uz nic neslysel:Dpak teda zesik predni repro zadni repro a vysky a stredobasy to ani nevim v jakejch hodnotach se uvadeji:p :twisted:

Napsal: 08 úno 2008, 10:32
od TechGen
Selshig - takto som to mal naplanovane uz v novembri, akurat k praktickej realizacii som sa dostal az teraz ;-) Ale myslim ze sme zvolili dobre riesenie: jednak to vyzera k svetu a jednak je to prakticke, nicim neobmedzujuce povodnu funkcnost dveri. Coskoro nahodim v inom vlakne fotky.

Snad uz posledna poznamka k audiosustave - nekladiem az taky doraz na celkovy vykon. Pre mna je podstatna kvalita hudby, definovana niekolkymi faktormi ako kvalita reproduktorov, ich rozmiestnenie, typ nosneho dreva a podobne a tiez dynamicky audio tlak v interieri. Ak by som to mal robit este raz, nainstaloval by som o 200 - 300 W menej vykonny zosilnovac. Teraz ked dam max. vykon a nastavim na zosilnovaci +12 dB na nizke frekvencie, tak ani 500 W subwoofery mi uz nestihaju.

Napsal: 08 úno 2008, 10:38
od LongStar
to jsou asi pasivni vid a berou i jiny zvuky nez ty co maj? nebo dobra znacka??? :lol:

Napsal: 08 úno 2008, 13:59
od TechGen
Dnes mam Vianoceeeee :D

Obrázek

Napsal: 08 úno 2008, 22:07
od Shelby_nr
jaaaj niekto uz ma vanoce...ked mu jezisek poslal original na accenta :D ...to ja si musim najprv to zmaknutz v garazi aby som mal naraznicek na svoje scoupecko (laminat, brusit, git brusit)...ale tak mozem si spravit podla vlastnych predstav co chcem..a za menej penez 8)

Napsal: 09 úno 2008, 09:51
od TechGen
Ja si takto idem spravit zadny. Chcel som ho dat spravit podla vlastnych predstav profesionalnej firme, ale nacenili mi ho zhruba na 120 000 Sk :roll: Takze uz mam v dielni dve kila laminatu a potrebneho vybavena a cakam na krajsie pocasie :-)

Napsal: 09 úno 2008, 17:00
od Shelby_nr
coooo 120tis..si robis prdel....to je nejak moc prehnane az m,oc by som povedal..nie nahodou 12tis...to je lepsia cena

Napsal: 09 úno 2008, 19:16
od Rasty
Shelby_nr: musíš si uvědomit že jeho požadavek byl u profesionální firmy a ne u nějakého garážníka a ještě k tomu měl vlastní návrh. Nedokážeš si ani představit tu práci když musíš podle nákresu udělat reálný model (řezat příčky, kytovat apod) do finálního tvaru aby ještě pasoval na auto. Poté ten model olemovat a udělat formu. Teprve pak už výroba samotného kusu z formy je levná. Záleží jak náročnej design byl, ale ta cena je většinou za model + formu + výrobek cca 90000-110000kč a další zákazník kterej by měl zájem o stejnej nárazník už by platil třeba jen cca 5000kč jelikož výrobu modelu a formy zaplatil ten prní

Napsal: 09 úno 2008, 19:18
od Engineer
Sorry ze zasahujem do debaty, rozpravate iba o prednom narazniku? :shock:

Napsal: 09 úno 2008, 19:22
od Rasty
TechGen: na laminování nemusíš čekat až bude krásně. Stačí když v místnosti bude nad 20°C a nemusíš mít obavu že by ti to nenajelo. Jen dodrž správně poměr iniciátoru (aktivátoru) pokud dáš málo bude dlouho tuhnout a může ti stéci (na hodně místech nebude rohož prosicená a budou vznikat dirky) když ji dáš moc bude strašně rychle najíždět a topit (je to strašná teplota a dokáže se pak výrobek zkroutit) :wink:

Napsal: 09 úno 2008, 21:45
od TechGen
No nemusim ale musim. Povedane zrozumitelnejsie - ani so svojimi schopnostami si netrufam vytvorit od zakladu uplne novy diel. Takze musim vyuzit hornu cast toho povodneho plastoveho naraznika a spodnu si dorobim. Potom komplet cely diel zalejem dvoma vrstvami laminatu. No a kedze bez neho sa akosi jazdit neda, tak ho budem musiet odliat tesne pred tym, nez pojde cele auto na prelakovanie. A na to zatial nemam ani vsetky diely a ani tie co mam, nie su este dopasovane. Je to sice trochu komplikovane, ale inak to asi nepojde :-) Inak pre zadny naraznik som sa inspiroval tymto:

Obrázek

Nevie niekto o nejakej dobrej odtahovke a servise? :-D Ale nie, takto som svoje auto vecer opustal...

Obrázek

Napsal: 09 úno 2008, 22:40
od Rasty
TechGen: no píšeš to hezky, ale já s laminátem dělám 7let a píšeš to tak jako že to dolaminuješ na plast a pak odleješ laminátem formu :roll: Myslíš si vážně že je to taková sranda? Aby to k něčemu vypadalo a netrvalo to půl roku, tak je zapotřebý trochu úsilý a vědomostí. Zaprvé laminát na plastu drží ale stačí trochu zakroutit a urve se. Takže zaprvé budeš muset až budeš mít model předního nárazníku hotovej celej nárazník zafixovat proti ohebu a pnutí. Pnutí způsobuje praskání laminátu v místech napojení na plast (ještě je nejlepší ten laminát do plastového nárazníku v místech napojení přichitit šroubkama po celé délce spoje a hlavičky šroubu zahladit kytem) a ohebání způsobuje že při reakci tuhnutí pryskyřice vzniká fakt velký teplo a pokud bude mít možnost tak se zkroutí model. Takže změř jak vzdálenost mezi dírama uchycení nárazníku v L a P blatníku tak i spodní uchycení podběhů. Nařež si latě a zafixuj nárazník (tvůj vyhotovenej model) na ten danej rozměr jak nahoře tak dole. Poté ještě latě svisle po délce (stačí 2) aby třeba levá strana nebyla vyšší než pravá. Teprve poté můžeš udělat formu. Před nanášením pryskyřice je potřeba model separovat pastou aby se laminát nepřipekl. U výroby formy platí základní pravidlo a to udělat děličky tak aby šel nárazník z formy vytáhnout. Musíš si umět představit jak bude vypadat nárazník opačně jako forma. Když třeba uděláš nárazník kde budeš mít otvor jako tunel kterej se směrem do nárazníku zužuje, tak musíš formu udělat už 2dílnou. Pokud to odleješ v jednom, tak ti vznikne opačnej konus ve formě a případnej vyhotovenej kus z ní už nevytáhneš. Na výrobu formy je potřeba udělat silnou stěnu aby se zabránilo zkroucení. Počítej že na výrobu formy předního nárazníku já zpotřebuju 4kg pryskyřice a dávám 2 vrstvy 250g rohože a 3 vrstvy 450g rohože. Já vím jak moc prositit, takže počítej že ty to budeš nacucávat pač nebudeš vědět že se to prosicuje pomaleji a spotřebu budeš mít vyšší. Nanášej to výhradně kulatým štětcem s delšímy vlasy. Díky dlouhejm vlasům nebudeš muset tak často namáčet štětec. Na hrany si kup plochej s co nejkratšímy vlasy. Nevím ale jak to dopadne ale počítej že ta froma bude stát za prd. Já při výrobě formy nejprve na model nanesu 10vrstev pasty aby se laminát nepřipekl a šel kus z formy lehce vytáhnout. Poté natřu 2vrstvy vrchního gelu (povrch je čistej a hladkej, pokud nepoužiješ gel a budeš hned nanášet pryskyřici, tak bude ve formě 1000 miniaturních direk od neprosicené rohože a budeš to muset překytovat nebo pak brousit výslednej kus). Po najetí gelu na všechny hrany nanesu tekutou pryskyřici (po zaschnutí je krásná hrana. Bez jejího použití většinou po vyloupnutí modelu z formy zůstane na modelu ona hrana jelikož se rohož nedokáže všude vytvarovat do rohu) po vymazání hran natřu model pryskyřicí a po celé ploše si mírným tlakem přiložim rohož 250gramovou a začnu prosicovat. Po prosicení po celé ploše si speciálním válečkem vyválečkuju veškeré vzniklé vzduchové bubliny a v rohách a hranách rohož veválečkuju do tekuté rohože čímž vytvořím pevnou hranu, která při vyloupnutí nepraskne. Nechám to najet a zaschnout. Tím mám vytvořenej základ. Po zaschnutí celou plochu obrousim 40kou brusným papírem a začnu nanášet zbylé vrstvy. Jednu vrstvu opět 250gramovou rohoží a tři vrstvy 450gramovou rohoží. Po dokončení prosicování opakuju opět válečkování vzduchových bublin a válečkování hran přičemž na hrany už nemusím brát takový zřetel jelikož pod tím už je zatvrdnutá jedna pevná vrstva. Nechám do druhého dne zaschnout a model po zaschnutí vytáhnu. Poté je potřeba formu zevnitř vybrousit. Hrany lehzce strhnout 12kou papírem aby nebyly ostré, 240kou pod vodu pak celou formu a nakonec ještě 400kou a 800kou. Nakonec formu vytřu pastou, kterou po zaschnutí vyleštim a finálně nanesu 10vrstev separační pasty přičemž každou vrstvu je potřeba 15minut nechat zaschnout a před nanesením další vrstvy čistým hadrem onu vrstvu vyleštit. Fuj to jsem to rozepsal. Jen co budu dělat předek tak sem hosim na klub postup od začátku až do konce :wink: