Zdravím všetkých clenov Hyundai-clubu. Predovšetkým chcem podakovat za podnetné rady a pripomienky, kedze veľakrát sa odpovede na moje otázky dozviem skôr tu ako u "odborníkov" v autorizovanom servise.
Pokúsim sa v skratke zhrnúť svoje strasti aj slasti ktoré som prežil so svojim I30 comfort cervený, a ktoré nás možno i zblížili
.
Auto som zakupil v predajni BA-vajnorská niekedy okolo maja. Predajca mi predviedol v showroome velakrat recenzovanu korejsku verziu, ktorá sa mi velmi pacila, a oto viac som bol prekvapený ked som dostal verziu z ceskej republiky. Velmi ma potesilo ze som mohol nemusel cakat na výrobu a mohol som si vziat auto zo skladu - co som vtedy este povazoval za pozitívum. Kedze som nemal vedomost ze I30 sa zacala vyrabat v CR iba na konci minuleho roku 2008, dostal som jedno z prvých vozidiel ktoré opustili výrobnú linku Nošovice. Nechal som si namontovat 3-blik a defendlock. A zacala "sranda".
Poprve ma zarazili drobné zmeny interieru medzi korejskou a ceskou verziou (na ktore som vopred nebol upozornený predajcom). Od začiatku sa mi nezdali dvere (vsetky 4), kedze na ich zatvorenie s nimi bolo treba strasne buchat – to my vysvetlili ako normalny jav nevybehanej tesniacej gumy a ako čerešnička na torte sa auto pri odchode z predajne nedalo naštartovať. Odisliel som iba za asistencie mechanika po priložení štartovacieho agregátu.
V priebehu víkendu sa prejavila porucha airbagov, nefungovala signalizácia pasov , svetla zostávali svietiť aj po vytiahnutí kľúča a otvorení dverí. Dvere sa samozrejme nezlepšili takže s tým bolo treba trieskať. Takže som navštívil servis po prvý krát – elektriku opravili avšak dvere nie. Problém nastal vtedy ak nastavili dvere tak aby sa ľahko zatvárali. V tejto konfigurácii však nelícovali s karosériou a vyčnievali na niektorých miestach skoro centimeter. Auto som neprebral a ostalo v servise na ďalšie doladenie dverí a potom ďalšie a ďalšie. Takže od kúpy uz ubehol skoro mesiac a ja som mal v rukách 3 dni a zbyto casu bolo v servise. Nakoniec ma neoficiálne informovali ze bude problém v navarení pantov dverí a ze sa to neda dopasovat presne – a mam im podpisat ohybanie pantov na karoserii. S takýmto riesením som nesuhlasil a najblizsiu navstevu servisu som absolvoval s pravnikom. Po intervenciach pravnika napasovali nejako dvere, no nesedi to na 100% ale je to omnoho lepsie ako bolo, este stale sa mi stava ze nedokazem normalnou silou zatvorit dvere ani na 3 pokus a nakoniec s nimi musim s vrcanim drbnuť. Ako „odskodne“ za dlhe riesenie problemu mi dali sprej na palubovku a zadarmo mi domontovali chýbajúci odkladaci priestor na palubovke. Po mesiaci som auto prevzal.
Od Juna kedy som auto opať dostal som najazdil 7000km a mam z neho tieto dojmy.
Stale sa mi velmi paci dizajn aj interier, a hlavne motor. Som s nim velmi spokojný, na 4 stupni sa da krasne predbiehat od 3500ot/min ma výborný tah za prijatelnu priemernú spotrebu 6,7 aj s klimou. Trosku sa mi nepozdava spojka, aj po 7000km som si na nu celkom nezvykol a este stale mam niekedy v aute cudny smrad (kukuricny) od zhorenej spojky – a to naozaj nie som pretekar. Autiak medzi 110-140km/h neuveritelne huci, bal som sa ze to bude motorom, avsak po vymene pneu za zimne UG7+ sa problem vyriesil sam - pneu Hankook. PS: mam ich teraz na predaj za polovicnu cenu
Brzdy su účinné ich záber predvídateľný. Trosku sa naklana pri ostrejsích prejazdoch zákrut a divno sa chová pri rýchlajsej jazde po krivej ceste (myslím bubny, vyjaznene kolaje atd...). Citim sa vtedy ako na lodi. Od naprav sa siri velky hluk do vnutra, hlavne ked je nejaka panelova cesta ...
Co by som ja este zmenil na aute je ešte vačsie zoslabenie intenzity podsvietenia displejov radia a klimy – dosť mi to vadí v noci. A ked uz sme pri klime, teraz v zime sa mi objavil problém ktorý som v lete nevnímal. Ked si dam kúrenie na nohy teplý vzduch fúka iba na okno. Keď dám nohy a stred ide iba na nohy ... atd... a zacalo sa zahmlievat predne svetlo. Takže opäť budem musieť ísť navštíviť pánov do servisu.
Ďalej aspoň u predošlých aut som bol zvyknutý, že keď mam zarosene bočné skla stiahnem dolu okno a oni sa utrú. To sa tu nedeje. A k tomuto mam aj jeden dotaz na ostatných užívateľov. Pod každými dverami mam neustále vlhku škvrnu a zvnútra su dvere vlhké. Chytá sa tam prah. Najprv som si myslel ze ešte vyteká von konzervačný vosk ale mam dojem že tam steká voda – trebarz keď umývam auto tečie mi voda z dverí ešte pol hodinu po doumývaní. Dvere mam permanentne mokre dolu v rohoch na lemoch a bojím sa že to tam začne hrdzavieť. Mate vy s tým nejaké skúsenosti?
Takže po ¾ roku a najazdených 7000 km sú moje pocity značné zmiešané. Netvrdím že Hyundai je zla značka a i30 zlý model. Avšak moje auto má strašne veľa chýb a stále sa objavujú nové resp. stále nie sú doriešené staré (dvere). Výrobca aj importér Hyundai si umývajú nad problémami ruky a nereagujú na sťažnosti. Tak snad som aj ja svojimi postrehmi prispel k celkovému obrazu o automobile, kladoch, zaporoch, kvalite atd ...
Veľa šťastných km bez nehody a poruchy želám všetkým členom a nielen im.