No tvrdit,že bubnová brzda nemůže mít Abs je prostě blbost a to doslova
Je to dáno o tom,že prostě nejste auomechanici jako trebá já
,kterej nějaký ty vědomosti má ,že???
Takže začnem od toho nejlehčího brzdového systému,hovoříme pouze o kapalinovvých brzdách,toť pro info
Škodu Favorit jistě znáte,její brzdový systém má dva okruhy (jedná se o dvouokruhový systém)přední kola bržděná jedním okruhem levé a pravé kolo brzdí současně spolu,druhý okruh brzdí zadní bubny kdy mezi brzdovým hlavním válcem je umístěn zatěžovací (ten zatěžovací ventil,jinak zátěžák má několik podob)Konkrétně škoda Favorit jej má umístěn hned u vývodu zadních brzd na hlavním brzdovém válci,jinak může být umístěn na zadní nápravě vypadá jako kostka nebo je umístěn přímo v brzdovém válečku.
Takže už tady máme hned tři různé brzdové systémy ,ale systém pořád zůstává stejný a to je pořád dvouokruhový systém jen se lyší svými komponenty,jinak místo bubnů jsou samozřejmě i kotouče na zadní nápravě!
Jinak tento dvouokruhový systém je ve většině případech ve všech autech stejný!
Abs s bubnem: ŠKODA Oktavia ,přední náprava kotouče s brzdovými třmeny a zadní náprava bubny s brzdovými čelistmy.
Přední L kolo čidlo, přední P kolo čidlo, hlavní brzdový válec(dvouokruhový),samotná jednotka ABS a zadní P kolo čidlo a zadní L kolo čidlo.
A teď o tázečka kde jsou u místěná ta jednotlivá čidla.
Na přední nápravě je to řešeno tak,že samotné čidlo je umístěno přes otvor v šenkru(v tělese ložiska,to je ta věc ve které je umístěno ložisko a krzněj vložen homokynetický kloub,kteý je ztažen to velkou středovou matkou)Druhý konec čidla vykukuje právě k tomu kloubu a na tom kloubu je již tu několikrát zmiňovaný zubatý kroužek
Odtud čidlo snímá pohyb předního kola,teda předních kol.
U zadních kol je to řešené jiným způsobem ve většině případech zadní náprava je to řešená tak,že zhruba v každé je umístěn náboj kola s ložiskem a na něm je zubatý kroužek viz obrázek
Samotné čidlo je umístěné na protilehlé straně ve štítu a teď nastává to Vaše
na těhlech ložiskách mou být jak bubny tak i kotouče
Tohle je to tajemství jak může mít i bubnová brzda Abs
Buben může mít také svůj vlastní kroužek,ale ten je umístěn na svém těle na povrchu,mám dojem,že zrovna nákladní auta to mají tak řešená,ale už se od toho pomalu upouští a dávají se kotouče s plouvoucími třmeny ,které jsou 4ř pístové a nebývalé velkých rozměrů
Ještě jsem chtěl říct,že místo zátěžáku tam je ABS,jinak se pořád jedná o dvouokruhový brzdový systém,jen mezi to jste zjednodušeně řečeno vložily ABS
Jestli chcete vědět více o brzdách ,tak už psát nebudu
,protože bych Vás unudil k smrti
Tak zatím