Stránka 4 z 9

Napsal: 02 říj 2008, 17:57
od David C3
Máme bílou 5 místnou na odpočet.. zadní řadu lze povolením 6 šroubů vytáhnout.. Jinak přepážka je pevná, vlastně to není ani klasická mříž ale auto je prostě ze dvou půlek osobní a užitková.. Poslední řada skel není, není žádné čalounění atd.. klima byla zdarma a nějaká sleva. Zadní náprava v poho v zadu se pořád něco vozí :-)

Re: h 1 tour

Napsal: 07 říj 2008, 16:15
od mupet
maja77 píše:Ahoj,


Moje otázky:

1) jaká je vlastně užitečná hmotnost verze tour:
V tech. datech je napsáno: provozní hmostnost (pohotovostní + 75 kg řidič) 2282 - 2345 kg, nejvyšší přípustná hmotnost 3030 kg. Uvažuju správně, když si myslím, že tato v porovnání s vanem vysoká provozní hmotnost je způsobená převážně hmotností sedaček? Když vyhodím všechny sedačky kromě řidiče + spolujezdce, dostanu se na provozní hmotnost podobnou jako má van, tj. kolem 2100 kg? Pojede-li jen řidič, dělá to 3030-2100=930 kg užitečné hmotnosti? A když už píšu o těch sedačkách, dá se druhá řada snadno vyjmout, zůstane rovná podlaha?


2) mupete, píšeš, že H1 tour ve verzi N1 má 5 míst. Tak co na té prostřední fotce sakra dělá třetí řada sedadel? Jak to myslíš, "sklopné sedačky" - lze přiklopit opěradlo k s sedáku nebo sklopit opěradlo vzad do vodorovné polohy? A ještě otázka k N1 přepážce - je pevná nebo posuvná, dá se odmontovat?
mupet píše:Jsem štastným majitelem nové H1 tour, 5 míst s odpočtem DPH. .. samostatně posuvné a sklopné zadní sedačky ...
3) Proč je výška nákladového prostoru u tour jen 833 mm, když van má 1350? Je to tím, že tour má na stropě nějaké civilní polostrování?

Tak to by zatím stačilo, jestli jste dočetli až sem, tak mi napište i nějakou odpověď. A taky byste mohli vkládat víc fotek, ty oficiální jsou takové moc aranžované.

Tak se zatím mějte!
na té fotce je to ještě se třemi řadami sedadel...pak šla poslední řada do garáže a za druhou se namontovala přepážka, která je od úrovně ramen "sítovitá" - drátěná oka a není posuvná...
sedačky jsou těžké jako prase...ta třetí řada má podle mě cca 40 - 50 kg, takže vymontováním se asi zvedne nosnost relativně hodně.
výška nákladového prostoru u touru je asi brána po okna...tedy jako by pod plato(není tam) jinak má tour i zadní část hodně oplastovanou a na podlaze koberečky jako vpředu.
sedačky 2 řady u tour verze jsou děleny 2:1 a samostatně jdou posouvat v rozsahu cca 50 cm (vpřed-vzad) dále jdou sklopit opěradla dozadu ve více polohách...ale ne až vodorovně...dopředu nejdou sklopit více než něco přes 90 stupnů. nejdou opěradla sklopit na sedáky...
odpružení je komfortní , ani v prázdném autě ti zadní náprava neposkakuje jako koza...(třeba oproti ducatu)
mám najeto cca 12 tis km tak shrnu plusy a mínusy:
- pal. počítač je naprd (pouze dojezd)
- chybí mi loketní opěrky
- nemá stěrač zadního okna
- sklápění sedaček v druhé řadě by mohlo být dotaženější
- přepážka by mohla být posuvná-nebo by neměla být vůbec

+ naprosto famozní zátah motoru, tichý i ve vysokých rychlostech
+ útulný a prostorný interiér
+ vzhled
+ velikost tak akorát, je pohodlnější a rychlejší než běžné osobáky a dá se s ním v pohodě jezdit ve městě i dálky
+ dvoje posuvné boční dveře ve standartu
a mnoho dalšího

jezdíme s ním po celé republice s kapelou v 5ti lidech + nástroje a je to moc fajn vozítko...

Re: H 1 NEW

Napsal: 16 říj 2008, 17:59
od zeman733
jen doplním

hlavní chybou je absence šestky.... na dálnici při 180 je ti toho motoru líto... spotřeba by klesla a jelo by to líp :-)

jinak ale absolutně převládají pozitiva - je to pro mě konečně dokonalý vůz - teda dle mých požadavků

Re: H 1 NEW

Napsal: 17 říj 2008, 11:24
od Espero
S tou šestkou docela souhlasím, ale ne kvůli 180 km hodinové rychlosti. to není auto určené k takovému ježdění a v téhle rychlosti vzbuzuje při řízení pocit, že se nadnese. Už to není bezpečné, m.j. vzhledem i k vyššímu těžišti a velké boční ploše a tím k vyšší citlivosti na vítr. Jinak u mojeho H1 se řadí tak ve 10-20 dvojka, ve 30 trojka, ve 40 čtyřka a v 50 - 60 (podle toho, jak to chceš mít potom rozjeté) pětka. Ta je pak úplně gumová a zvládne, snad kromě velmi prudkých kopců všechny jizdní režimy, neboli i obec s padesátkou. Nicméně, kdyby tak od 110 do 150, kdy je stabilita vozu velmi dobrá byla k mání šestka, medil bych si.

Re: H 1 NEW

Napsal: 17 říj 2008, 16:09
od zeman733
né že bych jezdil pořád 180...... :P

jenom občas :oops: :oops: :oops:

ale rozhodně s tebou nesouhlasím ohledně vlastností vozidla

při 180 je stále stabilní, není to úplně ono, ale o pocitu vzlétnutí to rozhodně není
samozřejmě tak nemůže jezdit každej rádoby řidič někde po polňačkách - Taková kvalitní dálnice v Dojčlandu ... to je jiný kafe
minulý týden jsem si dal 600 km do německa a zpět - služební cestička na otočku... no a mohu chování vozidla při rychlostech kolem 180 jen chválit
a nejsem žádnej zbrklej magor... mám přece jenom docela dost najeto v autech od prďolek po náklaďáky

a mluvíme vůbec o tom samém autě ? dle tvého popisu jezdíš ve starém modelu - neboli úplně jiné auto....

Re: H 1 NEW

Napsal: 25 lis 2008, 11:41
od David C3
H1 jezdí nedávno bylo na garančce po 15tis cena 3600,- měnili jen olej filtry až po 30tis. prý se to tak dělá.H servis Zlín

Re: H 1 NEW

Napsal: 26 lis 2008, 10:50
od Espero
DavidC3 napsal: "H1 jezdí nedávno bylo na garančce po 15tis cena 3600,- měnili jen olej filtry až po 30tis. prý se to tak dělá".

Tak to Ti docela závidím, já mám servisní interval předepsaný po 10 tisících včetně výměny oleje a filtru. On je ten filtr pro tyhle krátké výměny jiný a prý levnější. Nákladově to kompenzuju tím, že jezdím na levnější olej (15W-40), v technických parametrech je uváděný jako předepsaný pro pro naší zeměpisnou šířku. Tím, že nejezdím na krátké vzdálenosti ani nejezdím v zimě musí postačit bez rizika poškození motoru. Ale radši bych měl delší interval.

Re: H 1 NEW

Napsal: 06 úno 2009, 18:35
od maja77
Ahoj,

díky všem za vyčerpávající odpovědi, ale mám ještě jednu základní otázku:

Jak H1 new jezdí v zimě? Vyjede prázdná řekněme 12% stoupání? Musíte vzadu vozit pytle s pískem? Hrozně mě to zajímá, neb bydlím v Krkonoších, a abych řekl pravdu, pořád pošilhávám po multivanech, což jsou předohraby, a ty tu nemají problémy (jen kdyby nebyly tak drahé...)
Tak co, bude mít někdo čas, aby shrnul jízdní vlastnosti nové H-1 v zimě?

Díky moc,
m.

Re: H 1 NEW

Napsal: 07 úno 2009, 00:11
od zeman733
důležitá vlastnost - jízda v kluzkých podmínkách a stoupání......... dle mých zkušeností je tam samozřejmě problém s lehkou prdelkou takže pokud trošku nešetrně přidáš plyn tak má prdelka tendenci utíkat do strany....a díky silnému motoru se to stane i na mokré nebo poštěrkované silnici.... - ale hned zareaguje stabilizační systém a ubere ti plyn - případně velkého přehnání v zatáčce přibrzdí přední kolo a smyk srovná...........stoupání jsem zkoušel v alpách na Tuxu - auto s pěti lidma nemělo žádný problém, ale mám suprové zimní Nokiany, a ta silnice byla dost upravená... nedávno jsem ale nevyjel sám malej kopeček s ledem - musel jsem si couvnou a rozjet se na rovině....
prostě dle mě na silnici ok ale je to o jízdním umění a hodně o gumách. Budeš li jezdit po ledu do kopce tak jedině čtyřkolka.... :mrgreen: a nebo samozřejmě betonovej překlad na nápravu :-)

Re: H 1 NEW

Napsal: 09 úno 2009, 07:27
od Espero
Rád bych Ti sdělil zkušenosti, ale moc jich nemám. V zimě H1 neprovozuju, jenom vloni jsem s tím jezdíl tak do 15. prosinc, když jsem čekal na novou dacii. Provozuju jenom jedno z aut, a sice to menší a taky proto levnější . Souvisí to s náklady a s větším rizikem havárie, takže si dražší auto chráním. Taky sada zimních gum na auto typu N1 je cenově o něčem jiném než na osobák. Ale obecně platí, že u auta s pevnou zadní nápravou a pohonem zadních kol musíš počítat s tím, že ti v zatáčkách bude na kluzku zadek ustřelovat, takže to bude o potřebě jezdit do zatáček pomaleji a o citlivé práci s plynem. H1 je celkově o pár metráků těžší než osobáky, takže při jízdě do kopce i při nenaloženém autě ti na zadek půjde větší hmotnost než u osobáku, takže až na extrémní podmínky nemyslím, že by pytel s pískem byl nutností u prázdného auta. Jenže já žiju poblíž Prahy a tam jsou extrémní podmínky tak 4 - 5 dni v roce, letos vlastně ještě nebyly a asi už nebudou.

Re: H 1 NEW

Napsal: 09 úno 2009, 22:01
od Maros Hupka
zeman733 píše:důležitá vlastnost - jízda v kluzkých podmínkách a stoupání.........
dle mých zkušeností je tam samozřejmě problém s lehkou prdelkou takže
pokud trošku nešetrně přidáš plyn tak má prdelka tendenci utíkat do
strany....a díky silnému motoru se to stane i na mokré nebo
poštěrkované silnici.... - ale hned zareaguje stabilizační systém a
ubere ti plyn - případně velkého přehnání v zatáčce přibrzdí přední
kolo a smyk srovná...........stoupání jsem zkoušel v alpách na Tuxu -
auto s pěti lidma nemělo žádný problém, ale mám suprové zimní Nokiany,
a ta silnice byla dost upravená... nedávno jsem ale nevyjel sám malej
kopeček s ledem - musel jsem si couvnou a rozjet se na rovině....
prostě
dle mě na silnici ok ale je to o jízdním umění a hodně o gumách. Budeš
li jezdit po ledu do kopce tak jedině čtyřkolka.... :mrgreen: a nebo
samozřejmě betonovej překlad na nápravu :-)
Tak s tymto mozem len suhlasit. Jazdim v lete, v zime (teda najma Bratislava a okolie) a ked nasnezi, alebo namrzne, treba si davat vacsi pozor ako s "predokolkou alebo stvorkolkou" a dobre si rozmysliet kadial a ako pojdem. Teda zatial som sa vyskrabal vzdy a vsade, ale rozhodne ma to stalo viac usilia. Zimne pneu mam Yokohama, uz tretiu zimu a veru aj ked su dobre ak idem na hory, nakladam na zadnu napravu viac ako ked jazdim v Bratislave. Na druhej strane, ked je auto prazdne, clovek si moze uzit srandy - powerslide ako na Bavoraku - toto ti ziadna predokolka neposkytne :-) Len co sa objavi prazdne parkovisko, ci vacsia zasnezena plocha - supsup - ideme sa pobavit. Viem, mozno to znie trochu blaznivo, ale preco si aj pracovny nastroj trochu neuzit - no nie? Pokial chces jazdit na horach v zime tak sa pozri rozhodne po niecom, co ma 4x4.

Re: H 1 NEW

Napsal: 20 zář 2009, 20:58
od Fly
ahoj, řešil tu nekdo zimní gumy ... nějak jim chybí v nabídce ](*,)

Re: H 1 NEW

Napsal: 20 zář 2009, 21:26
od Mexican
Fly píše:ahoj, řešil tu nekdo zimní gumy ... nějak jim chybí v nabídce ](*,)
a co tak pozriet do TP na rozmer a navstivit jeden z desiatok internetovych obchodov s pneumatikami?

Re: H 1 NEW

Napsal: 20 zář 2009, 21:36
od Fly
rozměr celkem neobvyklý 215/70 R16C 108T

Re: H 1 NEW

Napsal: 20 zář 2009, 21:44
od zeman733
loni byl dostupný pouze jeden model NOKIAN...
problém hlavně index rychlosti
ostatní výrobci v tomto rozměru mají nižší index...
mám je a jsou v pohodě