Stránka 4 z 7

Napsal: 16 lis 2005, 14:46
od HJugo
Zdar Juraj, nevolil som konkurenciu, lebo tí, čo ti to robili sú len používatelia softu od Bit Poweru (priamo od nich majú všetko softwarové vybavenie) a chlapíci v Bit Poweru mali na nich vlastný názor. Ale keď majú od nich dobrý soft, tak nemajú, čo pokaziť, samozrejme ak ide riadiaca jednotka upraviť priamo cez OBD. S tou mojou by si asi nevedeli rady, poprípade by som musel ísť tiež niekde do Čiech. Ale ak si spokojný, tak je to v poriadku.

Napsal: 30 dub 2008, 17:30
od pavel2005
nevim jak se na jiny program RJ bude tvarit treba servis v Nemecku, ten nevi o pletichach nejakeho prodejce v CR. V papirech to predpokladam napsane neni.

Pavel 2005

Napsal: 30 dub 2008, 18:22
od tatulda
Moc pěkná debata,jen co je pravda,ale dokáže mi tady někdo logicki visvětlit,proč se čipem sníží životnost motoru.Něco o autech už také vím,ale aspoň dle mého soudu dochází k největšímu opotřebení při požívání vysokých otáček a pokud dojde k navýšení toč.momenttu,tak logicky nemusím motor tolik točit.Pokud to tak není-prosím o vysvětlení

Napsal: 30 dub 2008, 19:48
od XMira
Tak jsem si precetl par prispevku v tomhle vlaknu. Jsou sice starsi, ale nejak mi to neda a rad bych reagoval:
Na Chiptuning muzeme pohlizet ze dvou ruznych uhlu. Bud ciste pragmaticky. Tzn. Co za to? A nebo technicky. Tzn. co se da vlastne zmenit?

Zacnu od zacatku. Rozdil mezi Getzem 1.1 a 1.4 je 10000Kc. Rozdil ve vykonu je 31hp. Rozdil v povinnem ruceni je cca. 1500kc/rok, pokud nemate zvyhodnenou sazbu od Uniqua. Takze za 6let je to 9000kc. Nevim Presne kolik stoji chiptuning od bitpower ale predpokladam, ze nejakych 3500kc. Takze mam na vyber: Budu mit 1.1 s udajnym narustem vykonu o 10%. Prijdu o zaruku, zkomplikuju si diagnostiku v orig. servisu a budu riskovat poskozeni motoru. Nebo priplatim cca. 16000kc, vykon se mi prokazatelne zvysi o cca. 45% budu mit plnou zaruku a klid.

Pokud se na problem podivam z technickeho hlediska, tak existuje v zasade jediny zpusob, jak ziskat vyssi vykon. Je treba optimalizovat proces plneni a vyfuk motoru a minimalizovat ztraty (lesteni, mazani). Optimalniho plneni lze dosahnout zlepsenim sani (filtr, saci potrubi) a zkracenim doby, kdy se zavira ventil (ostrejsi vacka). Podobnym zpusobem se da nahlizet i na vyfuk. Dalsi kapitolou je samozrejme zvyseni kopresniho pomeru (snizeni hlavy). Pokud tohle vsechno podnikneme, je treba, aby se zacala jinak chovat ridici jednotka(chiptuning). Diky vacce si muzeme dovolit delsi dobu vstriku, takze se do motoru dostane vic smesi a vykona se vic prace (vic koniku). Taky muzeme zkratit predstih a tim ziskame vic kN (ale za cenu rizika samovzniceni).
Ted ovsem prichazi dalsi problem. Na vacky, ventily, ojnice, klikovou hridel a pod. vyvyjime mnohem vetsi zatez. Take vznika o neco vic odpadniho tepla. To se obvykle resi vymenou za dily, ktere jsou vyrobeny z lepsiho materialu. Kazdemu je urcite jasne, ze zvysena zatez se projevuje i dal (spojka, poloosy, brzdy...).
Takze si to shrnme. Pokud nekdo dojde k zaveru, ze vyrobce a jeho vyvojove oddeleni je natolik slaboduche, ze rezervy v ridici jednotce nechava jen proto, aby jejich auta mela ty nejhorsi parametry, muze si precipovat motor a na diskuznich forech psat, jak to "sqele tahne vocpodu".

Tak, a ted se na me sesypte :wink:

Napsal: 30 dub 2008, 23:09
od j.albi
XMira píše:Tak jsem si precetl par prispevku v tomhle vlaknu. Jsou sice starsi, ale nejak mi to neda a rad bych reagoval:
Na Chiptuning muzeme pohlizet ze dvou ruznych uhlu. Bud ciste pragmaticky. Tzn. Co za to? A nebo technicky. Tzn. co se da vlastne zmenit?

Zacnu od zacatku. Rozdil mezi Getzem 1.1 a 1.4 je 10000Kc. Rozdil ve vykonu je 31hp. Rozdil v povinnem ruceni je cca. 1500kc/rok, pokud nemate zvyhodnenou sazbu od Uniqua. Takze za 6let je to 9000kc. Nevim Presne kolik stoji chiptuning od bitpower ale predpokladam, ze nejakych 3500kc. Takze mam na vyber: Budu mit 1.1 s udajnym narustem vykonu o 10%. Prijdu o zaruku, zkomplikuju si diagnostiku v orig. servisu a budu riskovat poskozeni motoru. Nebo priplatim cca. 16000kc, vykon se mi prokazatelne zvysi o cca. 45% budu mit plnou zaruku a klid.

Pokud se na problem podivam z technickeho hlediska, tak existuje v zasade jediny zpusob, jak ziskat vyssi vykon. Je treba optimalizovat proces plneni a vyfuk motoru a minimalizovat ztraty (lesteni, mazani). Optimalniho plneni lze dosahnout zlepsenim sani (filtr, saci potrubi) a zkracenim doby, kdy se zavira ventil (ostrejsi vacka). Podobnym zpusobem se da nahlizet i na vyfuk. Dalsi kapitolou je samozrejme zvyseni kopresniho pomeru (snizeni hlavy). Pokud tohle vsechno podnikneme, je treba, aby se zacala jinak chovat ridici jednotka(chiptuning). Diky vacce si muzeme dovolit delsi dobu vstriku, takze se do motoru dostane vic smesi a vykona se vic prace (vic koniku). Taky muzeme zkratit predstih a tim ziskame vic kN (ale za cenu rizika samovzniceni).
Ted ovsem prichazi dalsi problem. Na vacky, ventily, ojnice, klikovou hridel a pod. vyvyjime mnohem vetsi zatez. Take vznika o neco vic odpadniho tepla. To se obvykle resi vymenou za dily, ktere jsou vyrobeny z lepsiho materialu. Kazdemu je urcite jasne, ze zvysena zatez se projevuje i dal (spojka, poloosy, brzdy...).
Takze si to shrnme. Pokud nekdo dojde k zaveru, ze vyrobce a jeho vyvojove oddeleni je natolik slaboduche, ze rezervy v ridici jednotce nechava jen proto, aby jejich auta mela ty nejhorsi parametry, muze si precipovat motor a na diskuznich forech psat, jak to "sqele tahne vocpodu".

Tak, a ted se na me sesypte :wink:
Dá se s tím souhlasit :!:

Napsal: 02 kvě 2008, 21:05
od Mexican
tiez som premyslal o chipe.. bolo by to zvysenie 1,5CRDi VGT z terajsich 81kW a 235Nm na cca 103kW, 300Nm, co su krasne cisla. Treba vsak premyslat o nasledovnych veciach

- pneumatiky (prenasat cca 300 Nm na cestu nie je ziadna sranda
- spojka (detto, vyzadovalo by to minimalne silnejsie oblozenie)
- pruzenie a tlmice (minimalne 10 000kc)

Po case som z toho vytriezvel ... Chipnutie by stalo 9000 Kc, dalsie upravy cca 12 az 15 000... co znamena pre mna 2 az 2,5 roka kompletne poistenie resp 15-17 plnych nadrzi nafty (co je by vocko 14 000 km).. myslite ze to stoji za to?

Napsal: 02 kvě 2008, 22:23
od tatulda
XMira píše:Tak jsem si precetl par prispevku v tomhle vlaknu. Jsou sice starsi, ale nejak mi to neda a rad bych reagoval:
Na Chiptuning muzeme pohlizet ze dvou ruznych uhlu. Bud ciste pragmaticky. Tzn. Co za to? A nebo technicky. Tzn. co se da vlastne zmenit?

Zacnu od zacatku. Rozdil mezi Getzem 1.1 a 1.4 je 10000Kc. Rozdil ve vykonu je 31hp. Rozdil v povinnem ruceni je cca. 1500kc/rok, pokud nemate zvyhodnenou sazbu od Uniqua. Takze za 6let je to 9000kc. Nevim Presne kolik stoji chiptuning od bitpower ale predpokladam, ze nejakych 3500kc. Takze mam na vyber: Budu mit 1.1 s udajnym narustem vykonu o 10%. Prijdu o zaruku, zkomplikuju si diagnostiku v orig. servisu a budu riskovat poskozeni motoru. Nebo priplatim cca. 16000kc, vykon se mi prokazatelne zvysi o cca. 45% budu mit plnou zaruku a klid.

Pokud se na problem podivam z technickeho hlediska, tak existuje v zasade jediny zpusob, jak ziskat vyssi vykon. Je treba optimalizovat proces plneni a vyfuk motoru a minimalizovat ztraty (lesteni, mazani). Optimalniho plneni lze dosahnout zlepsenim sani (filtr, saci potrubi) a zkracenim doby, kdy se zavira ventil (ostrejsi vacka). Podobnym zpusobem se da nahlizet i na vyfuk. Dalsi kapitolou je samozrejme zvyseni kopresniho pomeru (snizeni hlavy). Pokud tohle vsechno podnikneme, je treba, aby se zacala jinak chovat ridici jednotka(chiptuning). Diky vacce si muzeme dovolit delsi dobu vstriku, takze se do motoru dostane vic smesi a vykona se vic prace (vic koniku). Taky muzeme zkratit predstih a tim ziskame vic kN (ale za cenu rizika samovzniceni).
Ted ovsem prichazi dalsi problem. Na vacky, ventily, ojnice, klikovou hridel a pod. vyvyjime mnohem vetsi zatez. Take vznika o neco vic odpadniho tepla. To se obvykle resi vymenou za dily, ktere jsou vyrobeny z lepsiho materialu. Kazdemu je urcite jasne, ze zvysena zatez se projevuje i dal (spojka, poloosy, brzdy...).
Takze si to shrnme. Pokud nekdo dojde k zaveru, ze vyrobce a jeho vyvojove oddeleni je natolik slaboduche, ze rezervy v ridici jednotce nechava jen proto, aby jejich auta mela ty nejhorsi parametry, muze si precipovat motor a na diskuznich forech psat, jak to "sqele tahne vocpodu".

Tak, a ted se na me sesypte :wink:
Nerad bych s tebou o tomto problému polemizoval,nemám 100pro informace,ale podle toho co jsem zjistil,tak např.Š.fabia 1,4-55 kw a Š Fabia 1,4-59 kw jsou totožné motory.Přímo výrobce upravil mapy motoru-tzn.čip a motor má o 4kw větší výkon(to jsou zkutečná data).Teď bych prosil fondovaný výklad(nechci nikoho žádným způsobem popudit,nebo jiným způsobem zorčílit,či urazit)jen bych byl rád,aby mi to někdo dokázal objasnit bez předsudků a emocí.
děkuji všem odborníkům

Napsal: 03 kvě 2008, 00:41
od Seemann
nejsem rozhodně odborník, ale takový nepatrný nárůst výkonu je hlavně 1) marketingový tah, protože vyrobit motor s "o kapku" vyšším výkonem automobilku skoro nic nestojí a spousa lidí si raději připlatí aby měli tu "silnější". A za 2) u slabšího modelu budou snažit nalákat "zelené". kteří chtějí mít o 0,000000000000prd nižší emise.

Napsal: 03 kvě 2008, 11:58
od XMira
tatulda: Za prve musim uvest, ze deni u Skodovky moc nesleduju. Takze co zde napisu jsou spis predpoklady. Ale myslim, ze pravdepodobne.

1. Jak pise Seemann. Zmena je spis kosmeticka a je mozne, ze se dotkla i emisi nebo spotreby
2. 1.4 do fabie existuje i v 74kW verzi a porad je to v podstate stejny motor. Problem je, ze 74kW verze je az do nejakych 4000otacek uplne mrtva a az nad touto hranici se neco zacina dit. Navic max. kroutici moment se posunul do zavratnych vysin. Takova drobnost: vsimli jste si, ze do 74kW verze se musi lit NAT98? :wink:
3. Moje odpoved tedy zni: Nikdo nevi, jestli automobilka do upraveneho motoru nedava treba tvrdsi sedla ventilu a pod. Navic se casto zmeni prubeh narustu vykonu a krouticiho momentu. Ruku v ruce s tim i spotreba a emise.

Muj nazor je, ze dneska kazdy kouka na vykon. Vetsi "odbornici" koukaji i na hodnotu "kroutaku" (aniz by tusili, co to vlastne znamena). Ale nikdo uz se nezajima o to, ze 95% jizdy se bude pohybovat mezi 2000 - 3000 ot/min. a pritom max. vykon jeho chipovaneho zihadla prudce narusta az za hranici 5000ot a max. kroutici moment je nekde na hranici 4500ot.

Napsal: 03 kvě 2008, 12:05
od XMira

Napsal: 03 kvě 2008, 13:11
od tatulda
Mě nešlo o to tady dokazovat o kolik,jak levně,nebo draho zvětšit výkun motoru,ale spíš to,že to lze a že to výrobci dělají i sami.Byli tu totiž takové názory,jako že je to nesmysl(myslím tím chiptun.),že kdyby to bylo tak snadné,tak proč to výrobci nedělají v sérii.Výrobci to dělají,tak stejně jako úmyslné snížení výkonu pro určité trhy.

Napsal: 03 kvě 2008, 13:46
od XMira
tatulda: Jasne ze to jde. Ja se jen snazim poukazat na to, ze s navysenim vykonu souvisi i dalsi prvky auta. A taky na to, ze zvyseni spickoveho vykonu auta o par kW vubec nemusi prinest neco navic. Spis za to dost zaplatis na jinych mistech a v jinych parametrech.

Analogie z IT: pretaktovani procesoru bez zlepseneho chlazeni prinese jenom nestabilitu systemu. RAM s vysokou frekvenci ma i vysokou latenci, takze vykon nakonec i nizsi.
Zkratka vsechno souvisi se vsim a chiptuning v konecnem dusledku muze spis uskodit a ubrat.

Napsal: 03 kvě 2008, 13:59
od XMira
tatulda píše:Mě nešlo o to tady dokazovat o kolik,jak levně,nebo draho zvětšit výkun motoru,ale spíš to,že to lze a že to výrobci dělají i sami.Byli tu totiž takové názory,jako že je to nesmysl(myslím tím chiptun.),že kdyby to bylo tak snadné,tak proč to výrobci nedělají v sérii.Výrobci to dělají,tak stejně jako úmyslné snížení výkonu pro určité trhy.
Ale Tvoje otazka znela jinak. Cituji:"... dokáže mi tady někdo logicki visvětlit,proč se čipem sníží životnost motoru..."

Napsal: 03 kvě 2008, 22:27
od tatulda
XMira píše:
tatulda píše:Mě nešlo o to tady dokazovat o kolik,jak levně,nebo draho zvětšit výkun motoru,ale spíš to,že to lze a že to výrobci dělají i sami.Byli tu totiž takové názory,jako že je to nesmysl(myslím tím chiptun.),že kdyby to bylo tak snadné,tak proč to výrobci nedělají v sérii.Výrobci to dělají,tak stejně jako úmyslné snížení výkonu pro určité trhy.
Ale Tvoje otazka znela jinak. Cituji:"... dokáže mi tady někdo logicki visvětlit,proč se čipem sníží životnost motoru..."
Jasný,souhlasím,ale to se nestalo(pokud jsem se dobře díval),ale taky jsem v dalším poukazoval na to,že to dělají i přímo výrobci.Nejsem ani příznivcem,ani odpůrcem chipu,jen mě to zajímá a čekal jsem,že se dozvím víc.

Napsal: 04 kvě 2008, 00:00
od XMira
tatulda: A co chces jeste slyset? Vypocitavat tady tepelnou roztaznost pistnich krouzku pote, co novy firmware pere do motoru vic benzinu? Sorry, ale to fakt uz nedam :wink: Jsem myslel, ze z vyse uvedeneho je celkem zrejme co se stane, kdyz chces po motoru neco, na co neni staveny.