Stránka 4 z 5
Napsal: 30 kvě 2008, 18:31
od mirpie
vidim, že jsi trochu mimo. Nejedná se o klasický barometr jako je na odkazu pro měření tlaku vzducu v pneumatikách. Je to barometr cejchovaný tuším do 20barů (2Mpa). Hyundai Coupé 2,0 1.genera má kopmresi 13,7-14,7baru, na to by ti ten tvůj barometr nestačil. Bohužel nemám žádný internetový odkaz, kde to prodávaj. Je to kufřík s barometrem, redukcemi (ne každý motor má stejný rozměr závitu na svíčce), dále tlakové hadice, případně jiné další nástavce. U DOHC motorů je přístup všude stejný. Svíčky jsou umístěny uprostřed mezi vačkovými hřídeli, hlouběji v šachtě..
Napsal: 30 kvě 2008, 18:49
od Dr Meduza
no ten na obrazku je na mereni komprese, akorat trochu jinejch motoru no
ty hodnoty na tom sou v barech, takze by tlakem asi stacil, ale tezko se tam dostane
Napsal: 30 kvě 2008, 20:13
od mirpie
aha, otevřel jsem si to znovu, omlouvám se, opravdu je na tlak až 16barů, jen že já mám úplně stejný taky od Kovo-Brno na měření tlaku v pneu s max hodnotou 3bar, tak jsem se na to ani detailněji nepodíval . Každopádně ta hubice je krátká, chtělo by to nějaký nástavec...
Napsal: 30 kvě 2008, 20:21
od mirpie
měl jsem na mysli toto
http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... l&id=61538
jen toto je pro diesely, ten pro benzínové motory je stejný, jen se stupnicí na menší tlaky..
Napsal: 30 kvě 2008, 20:34
od Dr Meduza
ale tak zkouknu jestli sou stejny svicky, jestli necoudi a jestli neni nic divnyho slyset a snad bude v pohode
udzrovany to bylo vic nez vetsina aut, akorat se s tim jezdilo dost vostre
a jestli bude pekny tak se asi pridam do klubu s cernym coupeckem
Napsal: 01 čer 2008, 12:42
od mirpie
tak hodně štěstí
Napsal: 13 čer 2008, 00:11
od von Chovan
No popravde, ja dolivam litr volejicku kazdych 1500 km. Ale zase je pravda ze rafika otackomeru si s omezovacem duverne tyka.... Zda se mi to trochu moc, ale liju tam castrol 5W40 (at ma kvalitni papani). nekde sem tu cetl post ze to nekomu taky zralo hodne 5W40 ale kdyz tam nalil 10W40 tak mu to nezralo skoro vubec... Tak nevim....
Napsal: 13 čer 2008, 08:24
od mirpie
taky mám castrol, ale znovu už bych ho nekoupil. Je zbytečně předražený. Kvalitou není to, co jiné oleje za stejnou cenu. Jinak je pravda, že viskoznější olej pomůže snížit spotřebu oleje. A to že si rafika otáčkoměru tyká s omezovačem neznamená, že motor je ok. Pokud není a není mazán kvalitiním olejem, takhle ho jen brzy odrovnáš.
Napsal: 13 čer 2008, 16:47
od von Chovan
jenom sem tim mel na mysli ze to urcite papa vic oleje kdyz motor vytacis nez kdyz jezdis slusne do tri tisic otacek (navic kdyz je takhle ridkej)...
Napsal: 13 čer 2008, 19:25
od mirpie
s tím souhlasim
Napsal: 14 čer 2008, 15:04
od HYNDUISTA
soviii píše:Ja sem mel vkupátku 5w40 valvolin plnou syntetiku.
ted pouzivam 0w30
JE TO LEPšIE S 0W30????
Napsal: 15 čer 2008, 11:01
od mirpie
no, není. Zlepšil jsi startovatelnost (čerpatelnost oleje za studena) v zimním období a tím to končí. Zhoršil si mazání za vyšších teplot. Tvůj olej má malou viskozitu. Je možné, že ti to rozpustí karbony, které tam mohly být a motor ti začne něco brát. V horším případě ti povolí i komprese. Tohle je pořád dokola. Na výkonnostní kriterium APi nebo ACEA ses nedíval pro jistotu vůbec co... Než tam něco naliješ, je potřeba o tom něco vědět. Mazání není sranda, má největší vliv na životnosti motoru.
Ten olej co jis použil se hodí někam, kde je dlouhodobá nížší průměrná teplota než u nás, např. severské země.
A ještě něco, nepoužívej termín plná syntetika, polosyntetika a mineral. Viskozitní kriterium nemá s výrobou oleje nic společného. Na základě údajů xW/xx nemůžeš určit, jakou cestou byl olej vyroben, zda "čistší" umělou syntetickou cestou, nebo "jen" minerální cestou destilací ropy. Klidně i olej 5W/40 může být vyroben minerální cestou
Napsal: 15 čer 2008, 23:16
od Dr Meduza
Ahoj,
jakej mate nazor na oleje Hekra?
Premejslim ze bych si koupil SAE 5W-40 API SL/CF
motor predtim jetej na Castrol Formula RS 0W-40, ale ubejva, idkyz spis netesnosti kolem vany
Napsal: 16 čer 2008, 01:15
od Borek
Mirpie-stále dokola
.Napsal jsi to skvěle,souhlas.
Dr Meduza-teď mám v motoru Texaco Havoline 5W-40,jsem s ním stejně spokojen jako s Shell Helix Ultra nebo Mogulem Racing-motor olej nežere a je tichý i studený.Na příští výměnu mám připravenou Hekru(všechny oleje 5W-40)-kupováno v balení 4l+1l.Nebojím se a ani k tomu není důvod,protože předepsané API-SG,překračuje několikanásobně.
Re: olej do coupe
Napsal: 10 zář 2011, 19:13
od Gurjewitsch
Nazdar, mam Coupe 2.0 1996 a po tom čo som sa tu dočítal usudzujem že bude lepší 10W-40 oproti 0W-30? neviem aky tam bol doteraz ale rad by som ho vymenil, ktorý doporučujete? dik, Maroš