Stránka 4 z 4
Napsal: 03 říj 2008, 09:03
od mirpie
kamarád dá na Fiat Coupé 2.0 20V T (225PS) masarykáč za 2:38, upravený podvozek a brzdy. Časový rekord drží Coulthard na F1, asi 1:36 nebo kolik
Jinak ten BMW motor supr. V10, 5.0, 40ventilů, 4 vačkové hřídele, 506PS, stovka za 5s...A hlavně, žádné turbodmychadlo, žádné turbokopance. Rozvody řetězem, z vačky na vačku pak ozubenými koly. Má to 10 škrtících klapek ovládané elektronicky...Proměnné časování ventilů, proměnná délka sacího potrubí..Ten motor je vrchol techniky. Řídící jednotku museli BMW vyvinout svou vlastní, žádný procesor co se prodává by totiž nestíhal..
Napsal: 03 říj 2008, 10:22
od vlastaFR
mirpie píše:kamarád dá na Fiat Coupé 2.0 20V T (225PS) masarykáč za 2:38, upravený podvozek a brzdy. Časový rekord drží Coulthard na F1, asi 1:36 nebo kolik
Jinak ten BMW motor supr. V10, 5.0, 40ventilů, 4 vačkové hřídele, 506PS, stovka za 5s...A hlavně, žádné turbodmychadlo, žádné turbokopance. Rozvody řetězem, z vačky na vačku pak ozubenými koly. Má to 10 škrtících klapek ovládané elektronicky...Proměnné časování ventilů, proměnná délka sacího potrubí..Ten motor je vrchol techniky. Řídící jednotku museli BMW vyvinout svou vlastní, žádný procesor co se prodává by totiž nestíhal..
kde, kde ze se takovej vali????????takovej mit pod stromeckem
Napsal: 03 říj 2008, 13:00
od Engineer
Napsal: 03 říj 2008, 14:11
od mirpie
vlastaFR píše:mirpie píše:kamarád dá na Fiat Coupé 2.0 20V T (225PS) masarykáč za 2:38, upravený podvozek a brzdy. Časový rekord drží Coulthard na F1, asi 1:36 nebo kolik
Jinak ten BMW motor supr. V10, 5.0, 40ventilů, 4 vačkové hřídele, 506PS, stovka za 5s...A hlavně, žádné turbodmychadlo, žádné turbokopance. Rozvody řetězem, z vačky na vačku pak ozubenými koly. Má to 10 škrtících klapek ovládané elektronicky...Proměnné časování ventilů, proměnná délka sacího potrubí..Ten motor je vrchol techniky. Řídící jednotku museli BMW vyvinout svou vlastní, žádný procesor co se prodává by totiž nestíhal..
kde, kde ze se takovej vali????????takovej mit pod stromeckem
kdybys ten motor nějakým zázrakem dostal do lantry a on by chodil, tak by ti stejně stačily jen první dva rychlostní stupně, než by ti začaly odlétávat kousky karoserie
Napsal: 03 říj 2008, 16:12
od vlastaFR
pecka!!!!!!! jak je nahnuta v tom manevru
ale to je hruza, kolikrat i v nemecku lidi s Porsakama a jezdej stim jak lepry......
Napsal: 03 říj 2008, 16:33
od Davepic
mirpie píše:kamarád dá na Fiat Coupé 2.0 20V T (225PS) masarykáč za 2:38, upravený podvozek a brzdy. Časový rekord drží Coulthard na F1, asi 1:36 nebo kolik
Jinak ten BMW motor supr. V10, 5.0, 40ventilů, 4 vačkové hřídele, 506PS, stovka za 5s...A hlavně, žádné turbodmychadlo, žádné turbokopance. Rozvody řetězem, z vačky na vačku pak ozubenými koly. Má to 10 škrtících klapek ovládané elektronicky...Proměnné časování ventilů, proměnná délka sacího potrubí..Ten motor je vrchol techniky. Řídící jednotku museli BMW vyvinout svou vlastní, žádný procesor co se prodává by totiž nestíhal..
Míro to Mluvíš jako o te M5 ??
Napsal: 03 říj 2008, 19:16
od hlobilp
Davepic: ano... jde o motor pro M5 a M6.
Napsal: 03 říj 2008, 19:25
od Davepic
hlobilp píše:Davepic: ano... jde o motor pro M5 a M6.
Ty kokos to jsem ani nevěděl že tam jsou takove motory tak to je celkem mazec..Jako přehled mam celkem dobry ohledně aut ale BMW jsem zatim nějak neštudoval...Fakt čumim
Napsal: 05 říj 2008, 20:18
od mirpie
nečteš, nevíš
Napsal: 05 říj 2008, 20:55
od Davepic
Napsal: 06 říj 2008, 08:47
od mirpie
ze školy fakt ne, tam neví, že už existuje 7mi stupňová převodovka, zrovna ve zmíněném BMW M5. Ve škole se jelo hodně "po staru", karburátory, akcelerační pumpičky, klasický sytič, rozdělovače, starý diesely se vstřikem do předkomůrky....ale tak je potřeba znát historii. Ve čtvrťáku na nás konečně někdo vytáhl, jak funguje common rail, jakej je rozdíl mezi common rail a sdruženými vstřikovači PD ve vozech VW (často nesprávně jmenované systémy čerpadlo-tryska)..Pak že jsou vychytávky třeba na výfukových ventilech (vychytávka z 90let používaná dodnes), že se plní sodíkem pro lepší tepelnou odolnost (to měl i R19 16V)....Polovinu věcí jsem věděl z vlastního zájmu a polovinuj sme se dozvěděl, takže marný to nebylo. Přece jen, škola je škola. Ale nejlepší škola je rozebrat pár motorů a hlavně těch zadřených, když nějaký hovado kašle na výměnu oleje
Napsal: 06 říj 2008, 21:22
od vlastaFR
koukam, ze se vyznas...
jeste nez sem vystupoval ze skoly, tak PD bylo nad Comon Rail, ale prej to bude otazka casu kdy Comon rail pokori PD-cko jak tlakem tak mnozstvim predvstriku... (je to dobrejch pet let). a ted nevim jestly to tak dopadlo???
jinac muzete omrknou motory snad u vsech autaku tutaj
http://bmw.katalog-automobilu.cz/
Napsal: 07 říj 2008, 08:44
od mirpie
dopadlo, common rail už je dál. Halvním problémem common railu byl vstřikovací tlak, nebyly dostatečně výkonné vstřikovací čerpadla. Ted už je to jinde.. PDéčka maj dobrý tlaky, ale blbě se řídí co do počtu vstřiků, navíc jsou hnlučný a odebíraj víc výkonu z klikové/vačkové hřídele než konkurenční common rail. U těch PD vstřikovač ovládá přímo vačková hřídel, která má vlastní "palce" pro vstřikovače. Ten palec na vstřikovač byl asi 2x větší, než klasikcý palec pro ventil.
VW už taky přecházej na common rail, ten nový 2,0TDI 16V (103kW, nebo 125kW ve verzi RS TDI) už je common rail.
Problém všech common railů je ale zase se zadírajícími se čerpadly (prakticky dva výrobci - Bosch a Delphi), kde špony pak zlikvidujou i vstřikovače a oprava je fakt finančně pecka...
Napsal: 07 říj 2008, 15:14
od vlastaFR
jj, PD je jak trakor ten Comon Rail mel mit snad az "8" predvstriku, aby se stisil chod a tim i vydrz motoru. takze pecka, se pokorily tlaky PD-cka- tam byly tusim 2050baru. bodejt by vstrikovace nebyly spotrebnim zbozim. takovy tlaky nemuze material vstrikovace a cerpadla dlouho vydrzet. mely by spis zapracovat na materialech a ne na technologii vstrikovani (na druhou stranu vyrabet vecny autaky.... to uz dneska nejde, kdyz automobilovej prumysl drzi svetovou ekonomiku)