Stránka 31 z 53

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 10 kvě 2009, 19:38
od super.soso
Ja by som povedal ze medzi benzinom a dieslom je velky rozdiel. Ked sa pozreme do historie. Napriklad auto skoda fabia s benzinovym motorom 1.2 47kw a dieslovim 1.9 47kw. Obe auta su bez turba. Benzin v tomto pripade bude sviznejsi uz len kvoli svojej vahe a celkovo lepsie mu to ide. Pritom motor 1.9 diesel bude taky neohrabany pomali, bude mat skvelu spotrebu a dokaze ist s plnym autom bez vacsich problemov otom by mohol benzin len snivat.
Kazdy si predstavuje pod pojmom sportova jazda daco ine a to je problem tohto tematu. Ja si predstavujem pod sportovou jazdou daco take co vidim v telke pri zavodoch DTM alebo formula. Sviznu jazdu berem ako jazdu bez zbytocneho obmedzovania sa.
Ked sa zacali vyrabat prve diesle s turbom uz to zacalo byt o dacom inom. Vtedy dieslovy motor spravil obrovsky skok ku benzinovemu benzinu. Ked si pozreme tabulky zrychlenia benzin a diesel +turbo. Jednoznacne ma lepsie zrychlenie diesel + turbo. Benzin ma vyhodu v tom ze dokaze vyuzit cele pasmo svojich otacok. Ja osobne ked predbiham auto ktore ide 90km/h si tam dam 3 pekne ho obehnem bez preradenia. Ten isty pripad obiehania len s dieslo + turbo je v tom ze mi staci 4 stupen a idem. Hold tocivi moment je tocivy moment.
Nema zmysel porovnavat benzin a diesel s turbom to je daco ine. Keby ze porovnavame benzin s turbom a diesel s turbom tak tu je odpoved jasna. Napriklad motor 1.8 TSI 118kw(250Nm 1500 - 4200 a vykon 118kw 5000 - 6200 a zrychlenie 8,1s) a diesel 2.0TDI 125kw(350Nm 1750-2500 a vykon 4200 a zrychlenie 8,5s). Urcite sa bude pohodlnejsie jazdit s benzinom v tomto pripade. Pri draqu ujde benzin dieslu ako slak. Spotreba bude urcite v prospech dieslu ale zazitok v prospech benzinu.

Toto je moj pohlad na benzin vs diesel.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 10 kvě 2009, 19:54
od Hardcam
soso: co se tyce prvniho srovnani, zrychlenim se Fabie lisi o 0,1s a maximalni rychlosti o 6km/h. Pokud zapnes u obou aut klimatizace, mnohem lip se s ni vyrovna SDI (vyzkouseno u obou modelu uz v autoskole), pruznym zrychlenim na tom bylo SDI tez o fous lepe nez HTP. Bohuzel SDI bylo hlucne, ale jezdil jsem s nim mnohem radsi, uz jen proto, ze nedokazal pri rozjezdu chcipnout.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 10 kvě 2009, 19:55
od Mexican
dneska som sa bol s tatkom zaviezt v Brne (kedze budem 2 tyzdne v USA a nexcem :hyu: nechavat na ulici) ... a asi som si odvykol.. ale pozerat pred predbiehanim na otackomer aby tam bolo tak 3000, resp podradit si z 5. na 4 ked dobieham auto iduce napr 75-80, potom vystrelit na stvorke a predbiehanie dokoncit s 5000-5500 otackami.. no proste bol som dost bledy par krat... to len o tom predbiehani.. s Accentom (a to potvrdila aj mamka, zaryta to nevodicka, ale vychutnavacka cesty autom) ze Accent predbieha plynule - jej slova.. proste dobehnem niekoho iduceho tych 75-80, vtedy tam mam tak 1800 otacok a pod prdelou pipravene turbo, 235Nm.. predbehnem kamion, dedka s vajcami na zadnom plate, borca s privesom s cihlami s baumaxu, zaradim sa... mam rychlost mozno 130, nepreradoval som a mam asi 3000 otacok.... teda nemusim tlacit rucicku otackomera na 4000 aby tam bolo par Nm a par kW.

nejaky borec s KIA fora pisal ze ci im nestaci 80kW u 1,4.. toz problem je ze tych 80kW je az u 6200 otacok, kym to tam clovek vyzenie tak je na kaopte protiiduceho kamionu.. alebo vyckava na 3000 otackach, co uz je so vsetkym respektom trochu akusticky obtazujuce

neerte to nijak zle hosi, len som chcel prispiet... ale az na tie predbiehanie som sa dneska fiestickou zviezol velmi pohodovo.. spotreba Vrutky-Brno, dvaja ludia, bez dialnic, 245km, 3.30h bola podla dotankovania 5,6 litra.. Toz peace mladenci a uzivajte si pohodu

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 10 kvě 2009, 19:59
od Hardcam
Jinak co se tyce srovnani Octavii, 1.8TSI a 2.0 TDI DPF jsou na tom prakticky stejne, neco jineho je 2.0 TFSI, kde uz je to znat. Ale jak psal mexican, u benzinaku hledejte vykon az u cervenyho pole...

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 10 kvě 2009, 20:16
od super.soso
Hardcam píše:soso: co se tyce prvniho srovnani, zrychlenim se Fabie lisi o 0,1s a maximalni rychlosti o 6km/h. Pokud zapnes u obou aut klimatizace, mnohem lip se s ni vyrovna SDI (vyzkouseno u obou modelu uz v autoskole), pruznym zrychlenim na tom bylo SDI tez o fous lepe nez HTP. Bohuzel SDI bylo hlucne, ale jezdil jsem s nim mnohem radsi, uz jen proto, ze nedokazal pri rozjezdu chcipnout.
To co som pisal mal byt priklad. Chces mi povedat, ze daky silnejsi benzin napriklad 100kw a diesel bez turba so 100kw bude lepsi na obiehanie? Ine aspekty som nebral do uvahy(klima,hluk,rozbiehanie).
Ja ked som jazdil na fabii sdi tak mi to auto pripadalo strasne lenive, stale ho bolo treba tocit k 3000 az 3500 aby to slo. Motor 1.8tsi som vybral preto lebo mal podobny vykon ako tdi.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 10 kvě 2009, 20:18
od super.soso
Hardcam píše:Jinak co se tyce srovnani Octavii, 1.8TSI a 2.0 TDI DPF jsou na tom prakticky stejne, neco jineho je 2.0 TFSI, kde uz je to znat. Ale jak psal mexican, u benzinaku hledejte vykon az u cervenyho pole...

Aj u diesla hladas vykon skoro pri cervenom. Ludia kupuju auta pre vykon a prakticky jazdia na krutiaci moment. Toto je ten rozdiel. :hyu:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 10 kvě 2009, 20:29
od laxo18
chlapci bavite sa o sprostostiach.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 11 kvě 2009, 15:45
od Borek
laxo18 píše:chlapci bavite sa o sprostostiach.
Přesně tak,ani nevnímají,že se tu už plácají po zádech jen čmoudíci.Bavit se o předjíždění s HTP a SDI,to už to tady hodně hluboko kleslo. :( Harde,tvé poslední příspěvky na této straně je jedna pitimina vedle druhé ](*,) .Ponechám stranou tvou slabou Elu s 83kW z 2,0l CRDi :^o(1432kg/11,7s) a řeči o nějakém předjíždění.Ale rovnou k tvé poznámce o čipu CRDi na 103kW(ať se bavíme o autech :mrgreen: ).Ani když načipuješ tvou naftovou Elu třeba švestkama,nebude s ní mít STEJNĚ silná(102kW)stejná Ela v benzínu SEBEMENŠÍ problém :!: Že se bavíme teoreticky?Tak pár příkladů-srovnej si třeba tech.data Accentů CRDi/CVVT.Že to jsou jen čísla ve prospěch benzínu?
Tak ti dám příklad z praxe,kdy s tebou někdo opravdu závodí(ne jak tady někteří závodníci(s CRDi) dávají příklad,že někde někoho předjeli s daleko silnějšími auty :D (leda tak když stál u kraje a svačil).Proč si hned lidé s nejslabšími auty myslí,že když 60km/h v obci předjedou Ferrari,mají hned lepší a rychlejší auto. :?
Zpět k příkladu z našeho klubu v praxi na letišti.Poslední sraz v Roudné a jemu předcházející,stejný rozpor mezi mnou a Dantasíkem(ten je ale oproti jiným zde slepím a hluchým čmoudíkům s chováním na úrovni).Jeho Sonáta CRDi má v základu 103kW/305Nm-navíc ji má dle jeho slov načipovanou na 125kW :!: (viz i jeho podpis).Tak jsme svůj teoretický spor uvedli do praxe na dráze-výsledek:na vzdálenosti +-400m jsem s Tiburonem(sériovým 2,0l/102kW)byl o NĚKOLIK délek auta vždy v cíli dřív a i na jízdách proti radaru dosahoval slabší Tiburon,s menším krout.momentem a tím odporným benzínem větší rychlosti.TO JE PRAXE,KDY SE OPRAVDU POROVNÁVÁ/ZÁVODÍ na plno-ne někde předjet strejdu,který si veze vajíčka na chalupu a hned machrovat jak ten čmoudík jde pěkně od spoda :mrgreen:
Takže tady můžeš dál Hardcame rozvíjet své teorie ze silnic [-o< .Kdyby si většina čmoudíků někdy zkusila bokem porovnat auto s někým,kdo má JEN atmos.benz.motor(o turbobenzínu ani nemluvě)se stejným výkonem,přestali by tady vypouštět nesmysly velkých teoretiků,kteří se ani nezdržují třeba jen podívat na tech.data aut. #-o

Vyjímečně musím souhlasit s Mexicanem,když píše,že Accent CRDi předjíždí plynule.Jenže v tom je ten rozdíl,že to plynule(no ono než se plynule roztoooočččíí turbo,začne doutnat dehet a tak už snnaadd pojedeme) je delší :!: oproti benzínovému a tudíž jednoznačně nebezpečnější :!:
Je mi jasné,že i praktické testy,který jsme s Dantasíkem podnikli za přítomnosti členů klubu,zarputilé nafťáky nepřesvědčí.

Tak snad jen aby napsali a poradili :!: technikům do týmů F1 nebo WRC aby začali jezdit na dehet,když vám to na norm.silnicích tak jede. :lol:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 11 kvě 2009, 16:03
od DanyII
zbytocne to tu hrotite a zachadzate do extremov, kazdy motor ma svoje a bude lepsi v inych disciplinach

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 11 kvě 2009, 16:04
od matysekul
@Borek:Prosím,neházej všechny na jednu hromadu ](*,) ](*,) Netuším,co je to odporný benzín.Nejsem a nikdy jsem nebyl zastáncem ani jednoho.Pouze se bráním nesmyslným výpadům urputných benzíňáků :-
Porovnávat Sonátu s Tiburonem,trochu zvláštní,nemyslíš.Pokud budeš mít jinou váhu,jiné převody,jiné rozložení hmotnosti na nápravách,můžeš se zbláznit i s 300 koňma a budeš druhý :D/

EDIT:Když pojede dědek s vejcema 100,proč bych ho předjížděl,není brzda.Já si nepotřebuju nic dokazovat :lol: A nejezdí náhodou v DTM i diesely :mrgreen:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 11 kvě 2009, 16:14
od Hardcam
Borku, abych se priznal, cetl jsem to do pulky v momente, kdy jsi zacal zpochybnovat, ze by Ela na 102kW benzin nemela sanci. Ja se vsadim, ze v kopci Te necha kdejaka Octavie TDi a kdejake CRDi, protoze 2.0 benzin (at uz CVVT nebo starsi) tam proste zdechne- vzdyt jedine, co ho v tom kopci drzi je kroutak a ten je kde? V pr....jednoduse, sproste a logicky zdechne. A to neni zvast, to je vyzkousena realita, nekolikrat tydne tuto trasu jezdim. Muzes si ten svuj benzinek obhajovat jak chces a do nekonecna. ZDECHNE, ZDECHNE, ZDECHNE...

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 11 kvě 2009, 16:31
od mirpie
Hardcam píše: ...Ale tady to stejne neobhajime, protoze kluci si tech svejch 180nM v Lantrach a Coupe totiz stejne musi obhajit:)


Neobhajuji "svých" 181Nm. Neobhajuji Coupé. Neobhajuji benzinový motor jako TOP.

Obhajuji, že benzinová jednotka je lepší na sportovní a dynamickou jízdu, na akceleraci, na zvuk, na plynulejší zátah bez kopanců a náhlého rychlého úmrtí točivého momentu. Pokud se nebavíme o starším klasickém osmiventilovém motoru uloženého na třech ložiscích, ale o moderním motoru se čtyřventilovým rozvodem, tak výkonově adekvátní diesel bude na zrychlení horší. Jednak je těžší a jednak kvůli malému otáčkovému rozsahu jsou převody dál od sebe (malé překrytí) a nutnost častějšího řazení. Navíc žádný diesel nepojede 100km/h na dvojku (říkám to jen v souvislosti s častým udáváným zrychlením 0-100km/h, kde je potřeba u nafty řadit trojku a tím ztráta času třeba právě při předjíždění)

Fabia RS 1.9TDI PD R4 8V má papírových 96kW a pěkných 310Nm. Ale kvůli malému otáčkovému rozsahu má zrychlení 0-100km/h až za 9,5s, kde ho tedy udělá i třeba Coupé 2.0 (když už ho Hard zmínil) s poměrně ubohými 181 Newtonmetry. Výkon vyšší o 6kW ve prospěch Coupé beru jako hodně zanedbatelný rozdíl.

Je zase jasné, že Coupé se 181Nm "neutáhne" to co dieselové RS s 310Nm. Zapojit za obě auta plaťák naložený osobním autem o hmotnosti třeba 1100kg, tak je jasné, že přeplňovaný diesel si s tím poradí, naproti atmosferickému benzinu, který by se trápil za doprovodu smradu od spálené spojky.
U turbobenzinu by byla situace jiná, ale to už by moc dobře nešlo postavit proti sobě, protože každej objemově stejnej turbobenzin bude mít oproti turbonaftě minimálně o 40% vyšší výkon.

Kdo tahá přívěsy, nebo jezdí často naložený na max. hmotnost, tam beru turbonaftu jako dobrou volbu. Na přemístění z místa A do bodu B taky supr, navíc za supr spotřebu (lepší účinnost, ale zase třeba v zimě se déle čeká na teplý vzduch do kabiny).
Umim si předtavit, že si jednou naftové auto koupím, ale nebudu tvrdit, že je to supr na předjíždění, na zrychlení...Protože to prostě nění pravda.

Jak psal Borek, na rally nebo ve formuli, nebo v jakékoli jiné rychlostní soutěži dehet neuvidíte, krom LeMans 24h, kde kvůli časově dlouhému závodu se úspornější dieselová jednotka osvědčí. Do motorky turbodehet taky nidko nedá. To by tam ten motocyklista lítal jak boxovací pytel a z toho častého řazení by ho sakra bolela noha....Stejně zase naopak, do kamionu zas nikdo nedá benzin, ani ne tak z důvodu spotřeby, jako hlavně z toho důvodu, že tam je potřeba co největší točivý moment od nejnižších otáček, na což je turbonafta supr.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 11 kvě 2009, 16:37
od mirpie
Hardcam píše:Borku, abych se priznal, cetl jsem to do pulky v momente, kdy jsi zacal zpochybnovat, ze by Ela na 102kW benzin nemela sanci. Ja se vsadim, ze v kopci Te necha kdejaka Octavie TDi a kdejake CRDi, protoze 2.0 benzin (at uz CVVT nebo starsi) tam proste zdechne- vzdyt jedine, co ho v tom kopci drzi je kroutak a ten je kde? V pr....jednoduse, sproste a logicky zdechne. A to neni zvast, to je vyzkousena realita, nekolikrat tydne tuto trasu jezdim. Muzes si ten svuj benzinek obhajovat jak chces a do nekonecna. ZDECHNE, ZDECHNE, ZDECHNE...

pokud do toho kopce pojedeš třeba 180km/h, tak 2000ot/min asi točit nebudeš. Budeš točit určitě přes 3000ot/min a tam max. točák u turbonafty opravdu neleží...

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 11 kvě 2009, 16:37
od Mexican
matysekul presne tak.. ono je sice teraz velmi in jazdit co to da, pretoze sa vsetci chcu "zviest" ... ja na okreskach jazdim cca 85-88 podla GPS (teda 90-100 tacho), viac sa mi skutocne casto nezda prinosne ani pre pohodu, ani pre spotrebu ani pre bezpecnost

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 11 kvě 2009, 16:42
od matysekul
Mirpie,Borek:A furt budete porovnávat starý typ dieselu.Dyť tu máme všichni commonrail. To je dost jiná technologie.Ať se týká turboefektu u Fábie RS,ať se jedná o nízkém rozsahu otáček(s jedničkou a dvojkou souhlasím,ta je prostě krátká,ale to není o otáčkách,ale převodovce),a o čmoudění radši nemluvím :-k ,to se nevyskytuje.Aspoň dle lidí,kteří za mnou párkrát jeli.

EDIT:A vůbec,nafta patří do kamen,benzín do sekačky a plyn do zapalovačů :D/