no nevím co to dělá zrovna tady... , ale když si přečteš ten článek pozorně, tak je o Volkswagenu
(krom titulku)
PALI-PALI píše:
prave sme sa vratili z dovolenky.
dovolím si paliho text použít, protože ve většině se shoduje s mou zkušeností
2300km, 2 dospělí, 2 děti, Chorvatsko ve vlastní režii = přepravka jídla, lednice, tašky s oblečením ... = plné auto.
hodnocení:
+ dostatečná přepravní kapacita. zadní lavici mám stále kousek vepředu, takže - dětem to moc nevadilo, ale mladej co seděl za mnou velmi rychle pochopil, že zabodnutý nohy v řidičově sedačce maj svoje kouzlo
kufr je dost velký, že jsem si mohl dovolit vzít sebou plato kufru, nabral jsem ale dětem kola, protože tomu 6tiletýmu se tam už jeho kolo nevejde ani kdyby byl kufr prázdnej a na tak dlouhou cestu jsem ho nechtěl dávat na střechu, protože by to za prvé neúměrně zvedlo už tak vysokou spotřebu a za druhé moje auto a moje zahrádka se nějak nemaj rády ...
+- nemám automatickou klímu, ale i ta ruční funguje dobře, v kopci je ale třeba jí vypnout, úbytek výkonu je poznat, ventilace na druhou stranu má slabinu v nemožnosti zvolit kombinaci zón (okno + přední ofuk)
+ 2300 Km se na sedáku dá v pohodě přežít, ale kdyby měla sedačka bederní opěrku nebo něco takového, nebyl bych proti. Na vyšší "stoličkové" sezení jsem byl zvyklý z Berlinga i Liazky a tak bych si na ponorkový sed (i30) už zvykat nechtěl , osobně bych ale potřeboval pedály kousek hlouběji (nebo volant víc vytažitelný)
+ překvapivě pohodlná jízda. Frčel jsem celý čas cca 10 - 30 km nad limit - většinu cesty a auto to ustálo v pohodě, za Mikulovem jsem ani neregistroval odskakování zadní osy (možná kvůli kvalitnější práci cestářů ??)
- 1,4 žere na dálnici jako tank. Celkový průměr byl 9,2 litru LPG ... Zkrátka - auto a hlavně motor do města.
- motor je na dálnici slabý, ale 150kmh udrží bez problému, ale je třeba zapomenout na jakékoliv pružné zrychlení , každopádně je ho třeba točit a točit a točit. ale počítejte s tím, že většina okolo je rychlejší
- zapomeňte ve dveřích na větší lahev jak 1 litr, ale spíš i větší jak 0,75 litru. ideálně se tam vejde půllitrovka
- auto moc nesvítí, většina za vámi jedoucích aut vás přesvítí,
kontrolky obrysových a hlavních světel září do tmy jako pominutý, proč se nestlumí s podsvětlením je mi záhadou
Závěr - ix20 je překvapivě "velké male" auto, s dobrou přepravní kapacitou. S motorem 1,4 CVVT se na dálnici moc nehodí, ale Felicii předjedete bez problémů
Na připadné vyšší zatížení třeba brát určitě LPG - nafta totiž patří do kamen a benzín do letlampy