Stav auta / technicke rady / problemy TUCSON
Moderátor: Moderátoři
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Mrknu na to ale asi až bude teplo a vytáhnu to přední světlo ven.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
- Reklama
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Zdravím, chlapi prosím vás, už jste někdo vyndával a čistil EGR ventil? Musím vyndat trubku od turba, nebo stačí povolit ty čtyři malé imbusy a vršek sundat?
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Pokud jsi trochu zručný tak od turba nic sundávat nemusíš,pokud nechces třeba kontrolovat vůli rotoru turba...
Stačí povolit 2 a nebo 4 šrouby podle provedení motoru a vyndat těleso EGR vetilu ven a pak už jen kontrola funkčnosti,těsnosti a případně vyčistit od karbonu...
Stačí povolit 2 a nebo 4 šrouby podle provedení motoru a vyndat těleso EGR vetilu ven a pak už jen kontrola funkčnosti,těsnosti a případně vyčistit od karbonu...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Tak trubka už je venku, před tím musela jít vn bandaska vzd. filtru a baterka. Nevím jestli je EGR u všech motorů stejný, ale ba dva šrouby která drří těleso egr zespodu se dostat dá, ale další tři kterými je těleso přidělané zboku mají hlavy směrem k motoru, šrouby jsou umístěna do trojuhelníku a na ten spodní se prostě nedostanu, ještě do celého toho zařízení je přivedena chl. kapalina ...... prostě na kokotarobota
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Katastrofa bude až budeš měnit žhaviče!!!johny82 píše:Tak trubka už je venku, před tím musela jít vn bandaska vzd. filtru a baterka. Nevím jestli je EGR u všech motorů stejný, ale ba dva šrouby která drří těleso egr zespodu se dostat dá, ale další tři kterými je těleso přidělané zboku mají hlavy směrem k motoru, šrouby jsou umístěna do trojuhelníku a na ten spodní se prostě nedostanu, ještě do celého toho zařízení je přivedena chl. kapalina ...... prostě na kokotarobota
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Johny,pokud už máž venku EGR okruh tak se určitě při jednom mrkni na ty žhaviče,ušetříš si tak hodně starostí....
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Takže cca 8h práce ale korunováno úspěchem. Tucson VGT 103kw 2006, aby člověk dostal ven egr tak musí ven box s vzd. filtrem, bateka, kovová trubka od turba k chladiči. Odmontovat elktromagnet EGR, odpustit vodu a sundat hadice od chlazení egr okruhu, pod ním jedna osmička šroub který to drží, příruba na výfuku a příruba pod tělesem ventilu, vysvakat dalších pár hadiček a lištu ovládání vstřikovačů. Pak jde vytáhnout EGR ventil společně s chladičem a teprve potom jde povolit ten jeden šestka šroub který je zespodu na přídubě mezi tělesem ventilu a tím nerezovým chladičem. Uvnitř humus jako svině, ventil byl zatuhlý, spotřebol jsem celý sprej na čištění karburátorů, ale úspěšně jsem to rozhýbal a vyčistil, čenej jsem jak bota ještě teď. Magnet funguje a netil taky chodí krásně zlehka, tak doufám že bude klid. Žhaviče jsem nehledal, takže ani nekontroloval, mán najeto 76tis. a chytá to krásně tak snad jsou v poho.
Vypil jsem u toho 5 piv a v celku asi 2hodiny jsem nadával Korejcům do různých zvířat a orgánů, ale na příště už to mám v malíku
Vypil jsem u toho 5 piv a v celku asi 2hodiny jsem nadával Korejcům do různých zvířat a orgánů, ale na příště už to mám v malíku
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
johny82 - Nevím, kdy se ten EGR ventil odjebe ale myslím si, že ti odešel nějak brzo.
Mně ho čistili loni v zimě a prej pak stačí dát pod ty šrouby toho el. ventilu podložky aby nedotláče a tím ho vyřadáš.
Sice nevím co pak bude dělat řídící jednotka za chyby ale mnělo by to stačit aby to jelo dál e
Mně ho čistili loni v zimě a prej pak stačí dát pod ty šrouby toho el. ventilu podložky aby nedotláče a tím ho vyřadáš.
Sice nevím co pak bude dělat řídící jednotka za chyby ale mnělo by to stačit aby to jelo dál e
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Předešlý majitel jezdil v podstatě jen po městě, zasranej byl opravdu hodně. Ta podložka to je dobrý nápad, teď jde o to jestli řj nepozná, protože jestli bere hodnoty jen z toho magnetu tak když ho podložkou zvedneš tak je pak EGR v podstatě jako stále otevřené. Možná by se to dalo vyřešit ještě jednou krátkou pručinkou která by ten dřík co tlačí na ventil zatlačila, ale přitom pak dovolila i pohyb tak aby to vypadalo že magnet tlačí na ventil.......jestli se to ještě jednou posere tak to zkusim takhle vybastlit, místo tam je.
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Johny 82,držím ti palce ale jak jsi psal,že máš najeto cca 80tkm v městským provozu tak žhaviče už budou těsně před koncem života a měl si je aspon proměřit-to byla chyba...
Motory crdi pokud jsou v solidním stavu tak do -10 startují v pohodě a ani nepostřehneš že máš nějaký žhavič v háji,jen skracuješ životnost motoru...
Motory crdi pokud jsou v solidním stavu tak do -10 startují v pohodě a ani nepostřehneš že máš nějaký žhavič v háji,jen skracuješ životnost motoru...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Zdravím, můžeš mi prosím tě vysvětlil v čem je problém a zkracování životnosti motoru v souvislosti s těmi žhaviči??? Já měl za to že kdy budou v čudu tak prostě v zimě nenastartuju?!?!?!? ALe je to můj první diesel takže nemám zkušenosti.
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
zdravím, ještě mám jednu otázečku, neví tu někdo jak přezkoušet setrvačník jestli je v pohodě?? Samozřejmě dvouhmoťák na VGT 103kw
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Ta pánové asi si to jdu hodit.....spojkové ložisko pouští kapalinu a setrvačník je taky v prdeli ........ jestli máte někdo kontakt na někoho kdo mý tyto díly za lepší ceny sem s ním. Lamelu a přítlačák už mám od LUK, ale mohl bych ji případně vrátit, takže pokud by byla výhodnější celá sada - ložisko, pružina, lamela, setrvák . Začínám ty korejce docela nenávidět
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Johny 82,
při teplotách pod bodem mrazu vzniká v motoru mnohem větší namáhání součástek než při teplotách nad nulou a pokud ti motor chytne v -10 a běží nepravidelně tak si představ jaké tam je extrémní namáhání při nedostatečném mazání po startu...
Kdo trochu slyší a zná chod svého motoru za tepla tak pozná ten rozdíl když mu to chytne na třeba 3 žhaviče....
Dnešní přímovstřikové diesly a moderní materiály jsou na to mnohem víc náchylné než staré komůrkové-poctivé železo jako v traktoru...
Proto kontrola žhavičů,případně výměna za cca 400kč/ks je levnější než porucha motoru za desetitisíce...
Další věc je,že pokud ti to nechytne na první otočení tak více namáháš aku,celou elektroinstalaci včetně alternátoru...
při teplotách pod bodem mrazu vzniká v motoru mnohem větší namáhání součástek než při teplotách nad nulou a pokud ti motor chytne v -10 a běží nepravidelně tak si představ jaké tam je extrémní namáhání při nedostatečném mazání po startu...
Kdo trochu slyší a zná chod svého motoru za tepla tak pozná ten rozdíl když mu to chytne na třeba 3 žhaviče....
Dnešní přímovstřikové diesly a moderní materiály jsou na to mnohem víc náchylné než staré komůrkové-poctivé železo jako v traktoru...
Proto kontrola žhavičů,případně výměna za cca 400kč/ks je levnější než porucha motoru za desetitisíce...
Další věc je,že pokud ti to nechytne na první otočení tak více namáháš aku,celou elektroinstalaci včetně alternátoru...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON
Johny 82,
nebud nasranej na korejce,spojky a dvouhmoty odcházejí běžně u všech značek a to za podstatně za větší peníze tak bud rád že nemáš třeba toyotu,kde to pod 50 nejde...
Pokud máš na výměnu vše jak píšeš tak pod 18 tkč se asi nedostaneš...
Zítra ti sem pisnu za kolik tyhle věci nabízím já zákazníkům.
nebud nasranej na korejce,spojky a dvouhmoty odcházejí běžně u všech značek a to za podstatně za větší peníze tak bud rád že nemáš třeba toyotu,kde to pod 50 nejde...
Pokud máš na výměnu vše jak píšeš tak pod 18 tkč se asi nedostaneš...
Zítra ti sem pisnu za kolik tyhle věci nabízím já zákazníkům.
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.