Takže Myšák má za sebou cca 31.250 km, které jsme společně najeli za posledních 25 měsíců, což je nějakých 1.250 km měsíčně. Za tu dobu jsme spálili palivo za Kč 69.356,-, což znamená náklady na 100 km ve výši Kč 222,01 a odpovídá to spotřebě 7,45 litru na sto km. Myšák jezdí výhradně na Natural 95 aditivovaný Vifem a v poslední době na Vervu 100. Protože nám konečně začala Benzina toto palivo nabízet i v Ústí nad Labem.
Co nás za ty dva roky potkalo a co se nám přihodilo. Potkal jsem zídku a udělal jsem Myšákovi slušivou jizvu na masce. A protože každý drsný borec má jizvu, tak i Myšákovi zůstala, protože oprava by byla dost nákladná a zase takový terno to není, abych to musel opravovat. Loni nám ještě jeden maník bouchnul do zadních dveří. Po velkém snažení se mi ho podařilo vyhledat a přimět ho podepsat protokol o nehodě. Nakonec to jeho pojišťovna zacvakala. Lakování dveří vyšlo na cca Kč 8.400,-. Lakovna to opravila velmi dobře, byť jsem pak při důkladném mytí našel na dveřích jednu chybku, která však není příliš patrná. Taky se na Myšákovi trochu podepsaly kroupy a trochu poničily střechu, ale není to nic zásadního. Další škrábance se nám zatím vyhýbají, no vlastně ještě poškrábané zadní sklo, ale to se někdo vyblbnul hned po koupi.
Všichni hodnotí auta tak, že vypíchnou jejich pozitiva a pak zmíní jejich negativa. U mě to bude podobné s tím, že u mě budou ta pozitiva zásadně převažovat. A proto taky začnu těmi negativy.
Na nekvalitním asfaltu je auto hlučnější od kol a řekl bych, že se zimními kolami se to umocňuje. Nějaký ten kamínek do podběhů není naštěstí tak častý jev. Na jaře plánuji odhlučnění předních podběhů, tak uvidím, zda to něčemu pomůže. Další opravdu nepovedenou věcí je roleta zadního kufru, která prostě blbne a blbne. Minulý týden mi jí v servisu podruhé vyměnili, tak uvidím. Jinak musím konstatovat, že se mi v autě nic nerozbilo a vše funguje tak jak má. Spoustu z vás tu řeší všelijaké vrzání přistrojové desky, pískání kolem zrcátek apod. Tyto neduhy se mi naštěstí zatím vyhnuly. Kontrola tlaku v pneumatikách, která se u některých vozů chová dost nelogicky, se u mě zatím vůbec neozvala. Vlastně by se dalo s nadsázkou říci, že ani nevím, zda jí v autě vlastně mám. Dalším neduhem je ta stékající voda do zavazadlového prostoru při otevírání pátých dveří. To je prostě konstrukční vada a tady si pomáhám prostě tím, že to nechám odtéct při částečně otevřených dveřích a pak je otevřu na plno. Střešní lyžiny, ačkoliv byly v létě dotaženy a vypadalo to dobře, teď v zimě se mezery mezi lyžinami a střechou zase zvětšily. Uvidím, co to zase udělá, až se oteplí. Když tak budu řešit se servisem. Ještě jsem měl na jazyku jednu věc a na tu jsem teď zapomněl, takže snad jen zmíním, že palubní pc nenabízí moc funkcí, což mě mrzí, ale dá se s tím žít. Hlasové ovládání je nepoužitelné, ale vzhledem k tomu, že mám ovládání na volantu, tak je stejně k ničemu, protože tak nebo tak to vše udělám rychleji tlačítky, než kdybych se měl s „někým“ dohadovat.
A teď to lepší…, to co se mi prostě líbííí!!!
Designově se mi to auto pořád hodně líbí. Protože jsem „kus“ chlapa, tak oceňuji dostatečný vnitřní prostor. Vím, že se mnou teď nebudete všichni souhlasit, ale se sedačkami v i30 jsem nadmíru spokojený. Vůbec mě z nich nebolí záda, a to je co říct. Když už jsem u těch sedaček, tak výhřev mi vyhovuje a většinou ho vypínám, jakmile se sedadla ohřejí. Polohu 1 tedy používám hodně málo. Naopak, výhřev volantu mám skoro pokaždé zapnutý tak dlouho, než se sám vypne (za 30 minut). Co mi v autě vyhovuje je dvouzónová klima, kde se mi líbí to automatické odmlžování, které z mého pohledu funguje velice dobře. Vůbec ty automatické systémy, ať už jsou to světla nebo stěrače za mě fungují velice dobře. Taky jsem rád, že mám ve výbavě tu parkovací kameru, byť „jenom“ ve zpětném zrcátku. Super věcička. Ha, teď jsem si vzpomněl, co není na autě úplně topka. Odemykání dveří na klice. V zimě to je pořád zamrzlý!
Jasně, s tím se dá žít, ale mohlo to být lépe vymyšlené.
Každá jízda s mojí i30 mě hrozně baví. Motor má dostatečný výkon, jízdní vlastnosti jsou solidní a auto je prostě kurewsky pohodlný!
Teď už jen pár slov na závěr. Za těch 30 tis. km mě i30 ničím novým nepřekvapila. Je to solidní auťák a jsem rád, že ho mám.